26 Tempat Makan Menarik Di Subang Jaya Pilihan Sesuai Untuk Seisi Keluarga


Subang Jaya, sebuah bandar yang tak jauh dari hiruk piruk Kuala Lumpur yang menempatkan pelbagai fasiliti mengelilingi kawasan perumahan yang telah lama bertapak di negeri Selangor.
Kepelbagaian aktiviti menarik yang ditawarkan di Subang Jaya menjadikan ia destinasi Day Trip popular penduduk setempat dan orang luar.
Subang Jaya juga menempatkan banyak restoran-restoran yang sangat fresh dari segi idea dan in trend, masing-masing menawarkan pengalaman gastronomi yang luar biasa.
Dengan bilangan kompleks membeli-belah yang boleh ditemui di Subang Jaya seperti Empire Shopping Gallery dan Sunway Pyramid, tak hairan kalau Subang Jaya menjadi lubuk orang-orang muda dan keluarga yang mengidamkan pengalaman makanan savoury mahupun manisan.
Paling kurang pun ada juga sanggup datang untuk menikmati ambience restoran dan café yang ada di sana sambil menikmati secawan kopi di waktu siang mahupun tengah malam.
Terdapat sesuatu yang menarik membuatkan orang menikmati bandar yang sibuk ini, jadi mari kita menyelam 26 tempat makan menarik di Subang Jaya untuk pengalaman yang terbaik.
Bacaan Yang Disyorkan:
Tempat Makan Menarik Di Kuala Lumpur Senarai Restoran Best Sekitar Shah Alam 9 Tempat Makan Sedap Di Petaling Jaya Tempat Makan Sedap Di Cyberjaya 01. JIBRIL SS15 Di satu sudut di SS15, terdapat satu pintu rahsia yang akan membawa anda ke JIBRIL. Restoran berkonsep speakeasy bar ini memang cukup kreatif dalam membangkitkan elemen misteri.
Bila anda sampai ke lokasi, mungkin anda akan bingung kerana masih tak jumpa restorannya. Jangan risau, cari saja pintu rahsia yang akan membawa anda ke Restoran JIBRIL. Style kan?
Apabila anda masuk sahaja, anda disambut dengan suasana yang cukup berbeza. Nampak seperti bar di Eropah zaman 20-an, restoran ini sebenarnya restoran Muslim yang rupanya seakan-akan sebuah bar. Jangan risau, makanan dan minuman di sini semuanya mesra pelanggan Muslim.
Sumber: JIBRIL SS15 Hidangan masakan utama di sini adalah berunsurkan butter atau butter-based food yang mengetengahkan resepi masakan butter menggunakan pelbagai jenis bahan. Dari butter chicken ke butter squid, ke butter prawn ke butter fish ke butter clams, semuanya ada. Butter lobster pon ada. Wow!
Anda boleh nikmati bersama nasi putih ataupun nasi lemak. Jangan lupa cuba mocktail istimewa mereka juga seperti Potter dan juga Mockarita. JIBRIL memang suatu restoran yang istimewa. Malah, kini mereka juga mempunyai cawangan di Publika (JIBRIL Publika) dan Seksyen 3, Bandar Baru Bangi (JIBRIL Bangi). Pastikan anda datang singgah mencari pintu rahsia JIBRIL bila berada di SS15 Subang Jaya nanti! Pengalaman yang takkan dilupakan.
Laman Web: https://linktr.ee/jibrilslounge
Baca Review Penuh Disini: JIBRIL
Alamat: No. 25, Jalan SS15/4B, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: 11am-11pm setiap hari
02. Nasi Lemak Warisan Sambal Opah Sumber: Azwan Dahlan Siapa yang tak makan Nasi Lemak? Tak kira apa pun bangsa, warga Malaysia rata rata semua menikmati juadah yang sudah menjadi ikon menu sarapan pagi di setiap ceruk dan menjadi makanan yangversatile dinikmati tak kira waktu. Apa yang istimewa tentang Nasi Lemak Sambal Opah ni?
Pastilah kesedapan dalam setiap suapan! Yang mejadi kegilaan disini adalah bintang utamanya iaitu sambal ikan bilis yang pedas mengecurkan air liur dibungkus kemas dengan daun pisang menaikkan lagi aroma dan selera para pengunjung.
Sumber: Nasi Lemak Sambal Opah Yang paling rare sekali adalah harganya sebungkus seringgit datang dengan telur rebus dan sambal ikan bilis.
Memang puas hati! Lauk sampingan jangan dilupa seperti paru goreng dan sambal sotong. Orang Muar pun jangan risau sebab sini sate pun ada! Baru lah sempurna kan? Senang cerita, kena datang dan cuba.
Alamat: 7, Jalan USJ 9/5p, Subang Business Centre, 47620 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari kecuali Selasa (5pm-5am)
03. Rojak Cendol SS/15 Sumber: Rojak Cendol SS15 Cuaca bulan Januari pun ni boleh tahan panas, pukul 11 pagi sahaja dah mencecah 32 darjah celcius. Tekak meminta minta untuk dipuaskan tapi apa yang boleh menghilangkan rasa dahaga anda diiringi rasa nikmat tak terhingga?
Kita Malaysia pastilah cari cendol! Kalau anda ada di Subang Jaya, jangan fikir panjang, terus ke SS/15 kerana di sana ada cendol terbaik menunggu ada dan kalau boleh datang awal sebab kalau tak, anda memang tak sempat lah nak dapat tempat duduk sebab beratur panjang sudah menjadi kebiasaaan.
Sumber: Rojak Cendol SS15 Paling mantap kat sini adalah kuah kacangnya. Ditambah pula dengan sambal sotong menjadikan rojak disini memang terbaik.
Cendolnya pula tak jauh beza dengan cendol ditempat lain tapi yang istimewa disini adalah ais sagatnya yang sangat halus. Itu yang nikmat dengan gula melaka, santan dan pulut dalam satu mangkuk yang penuh rasa lemak dan menyegarkan. Apa lagi? Kena singgah la kan baru tahu.
Alamat: Jalan SS 15/4g, Ss 15, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (10.30am-7pm)
04. Food Bazaar Rasai pelbagai hidangan unik di Food Bazaar! Mereka menawarkan 100 jenis makanan dari seluruh dunia termasuk Korea, Jepun, Indonesia, Arab, dan tentunya makanan Malaysia seperti ikan bakar, nasi ayam, nasi campur, nasi lemak, char kuey teow, dan lain-lain.
Kedai makan berkonsep ala food court ini menampilkan 16 buah gerai yang menawarkan pilihan makanan yang menarik dan menambat selera. Hanya perlu order dan makanan akan dihantar terus ke meja anda.
Suasana kedai yang luas dan bersih memastikan anda dapat menikmati makanan dengan hati yang tenang.
Food Bazaar ini dibuka sepanjang hari dan makanan yang disajikan berubah mengikut waktu seperti berikut:
Sarapan Pagi: Bermula dari 8 pagi, nikmati kuih, nasi lemak, dan mi goreng. Makan Tengah Hari: Nasi campur terbaik dengan harga hanya RM6.90. Minum Petang: Minuman panas dari RM1.90 dan minuman sejuk RM2.90. Teh dan kopi hanya RM1! (Harga Promosi). Makan Malam: Bersantai dan menonton bola dengan skrin projector. Jangan lepaskan peluang mencuba ikan bakar mereka. Kalau anda seorang yang suka pilihan yang banyak jom serbu Food Bazaar Subang Perdana confirm rambang mata!
Sosial Media: Facebook | Instagram
Alamat: Jalan Dinar U3/D, Taman Subang Perdana, 40150 Shah Alam, Selangor.
Waktu Operasi: Setiap Hari (08:00am-12:00am).
05. Mafioso Shellaut Sumber: Chong SK Hanya terletak di Subang Jaya, anda boleh menikmati hidangan makanan laut yang dimasak dengan pelbagai jenis resipi. Makanan laut seperti ketam, udang sotong, kerang, siput dan macam-macam lagi dimasak penuh seperiuk dan ditabur melimpahi meja makan anda sambil layan muzik jazz yang dimainkan oleh buskers di sini.
Tanpa perlu rasa segan dan silu, inilah masa anda ‘comot’ kerana menikmati makanan laut sepuasnya.
Di Mafioso Shellaut, terdapat 7 jenis masakan yang boleh dipilih mengikut selera anda. Antara masakan yang paling popular ialah masak lomak cili api, boleh dikategorikan sebagai best seller di sini.
Sumber: mafioso_shellaut Pilihan masakan lain ialah original, kam heong, buttermilk, kari, rendang dan salted egg. Setiap hidang utama ini diberi nasi putih. Jika anda tidak mahu nasi putih, hidangan ini turut disertakan dengan potongan jagung yang dimasak bersama.
Anda juga boleh menyambut hari jadi, reunion kawan U, perjumpaan kecil-kecilan, belanja Ibu bapa atau temu janji dengan yang tersayang di Mafioso Shellaut. Dengan hanya RM35 sahaja, anda boleh menikmati makanan laut untuk dua orang.
Lokasi: 521, Persiaran Kosmos, Subang 2, 40150 Selangor
Waktu operasi: Isnin – Ahad (12pm – 12am)
06. Padangs On Wheels Sumber: Padang On Wheels Buat peminat masakan minang, anda boleh dapatkan nasi padang di Subang Bestari. Semuanya original Minang. Nasi padang sememangnya terkenal dengan kepelbagaian lauk terutama masakan berlada.
Jadi tidak hairanlah ia sering menjadi pilihan masyarakat Malaysia yang sememangnya suka makanan yang banyak pilihan. Asalnya Padang On Wheels menjaja dengan menggunakan food truck sekitar tahun 2016.
Kini mereka mempunyai restoran yang lebih selesa. Mana tidaknya, makan makanan pedas mestilah duduk di bawah kipas. Kalau makan di luar, dengan keadaan cuaca Malaysia, pasti berpeluh-peluh.
Sumber: Padang On Wheels Antara menu mesti cuba di sini ialah ayam berlado ijo, gulai tunjang, talapia berlado, gulai keli, tauhu dan tempe goreng, bergedil serta rendang daging original Minang. Dan menu yang paling istimewa di sini ialah daging dendeng yang isi dagingnya lembut dan lazat.
Ketika makan dengan nasi putih, jangan lupa gaulkan kentang nipis berlado yang rangup dan pedas.
Padangs On Wheels juga ada membuat perkhidmatan penghantaran keluar kawasan Subang dan Shah Alam untuk pelanggan dari daerah lain. Antara kawasan terjauh mereka hantar ialah Semenyih. Rujuk dahulu sosial media mereka sekiranya khidmat penghantaran dibuka dan ketahui bagaimana cara memesan menu secara penghantaran.
Restoran Subang Bestari: 63-1, Jalan Nova K U5/K, Subang Bestari, 40150 Shah Alam, Selangor
Waktu operasi: Selasa – Ahad (7.30am – 7pm) | Isnin tutup
07. Jibby Chow Sumber: Jeremie Ting Kalau tak rasa nak makan di kaki lima, ada lagi tempat di SS/15 yang menjadi sebutan orang. Courtyard SS/15 menempatkan satu restoring yang menghidangkan Chinese cuisine.
Halal ke tak? Jibby Chow pasti dijamin halal dan ramai orang Melayu datang berkunjung membawa seisi keluarga di sini untuk menikmati makanan Cina disini. Siapa yang teringin nak makan daging itik, anda memang tak salah tempat sebab Pulled Spiced Roasted Duck mereka memang A’.
Sumber: Jibby Chow Selain dari itu, Steamed Mantao, XO Sauce, Julienne Cucumber dan Pressed Plum Jam mereka mendapat review yang baik.
Namun tak sempurna kalau anda tak cuba Soft Shell Crab yang rangup diluar dan juicy dibahagian dalam dan saiz hidangan pun memang puas hati. Ikan kukus mereka tiada tandingannya dibandingkan dengan restoran Cina halal yang lain. Terliur kan? Jadi apa tunggu lagi? Bawa keluarga ke sana hujung minggu ini.
Alamat: SS15 Courtyard, Jalan SS 15/4d, Ss 15, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (10am-10pm)
08. Mezcla Burrito Bar Sumber: Mezcla Burrito Bar Malaysia bukan lagi seperti zaman dahulu, dunia serba moden ini menjadikan Malaysia dibanjiri pelbagai bangsa asing yang menjadi expatriate di negara kita. BIla dah melalui fasa cultural fusion, negara kita pun menyajikan hidangan dari negara negara luar seperti makanan yang berasal dari Mexico.
Bertempat di SS/9, Mezcla Burrito Bar ini menhidangkan hidangan Mexico halal seperti Burritos, Burrito Bowls, Tacos, Quesadillas dan Nachos, semuanya dibuat dengan bahan-bahan segar dan paling best sekali, condiments mereka adalah buatan sendiri.
Keunikan mereka adalah pada nama Mezcla bermaksud mix it up jadi anda boleh customize hidangan anda dengan selera tekak anda setiap anda ke sini.
Sumber: Mezcla Burrito Bar Spiced Grilled Chicken dia menu wajib anda kena cuba padat dengan bahan seperti nasi tomato, sos jagung, kacang pinto, guacamole dan salad. Pilihan sos Red Jalapeno Mayo, Green Jalapeno Mayo dan Garlic Mayo antara pilihan hangat disini.
Fish N Mango with Corn Shell juga ada bagi yang mahukan based makanan laut. Kena datang sebab memang berbaloi.
Alamat: 18-1, Jalan USJ 9/5q, Subang Business Centre, 47620 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari kecuali Rabu (12-10pm)
09. Mozer’s Sumber: Mozers Subang Jaya Mozer’s ni kalau dengar dari namanya seperti restoran hidangan barat tapi bukan, mereka adalah diner yang menghidangkan makanan asli Syria dan gabungan Arab.
Yang lebih menarik lagi tentang mereka adalah mereka juga menghidangkan menu untuk mereka yang mengamalkan diet vegetarian dan vegan, memang mesra pelanggan.
Sumber: Mozers Subang Jaya Suasana yang tenang dan lapang, Mozer’s boleh menempatkan ramai pelanggan dalam sesuatu masa dan mengekalkan suasana yang tidak sesak. Makanan mereka tiada keraguan, memang sedap!
Lamb Bazli Rice, Chicken Mandy, Lamb Maqlouba, Hummus, Shawarma dan Churros antara pilihan menu yang menjadi sebutan semua pelanggan yang datang ke sini. Rata rata sering datang kembali yang pernah berkunjung sebab kualiti dan kuantiti memang betul betul padu!
Alamat: Jalan Kemajuan Subang, Ss 16, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (10am-11.30pm)
10. K Street Café Sumber: K Street Kalau anda peminat K Pop atau Korean Drama, anda pasti tertarik dengan makanan mereka yang nampak menarik dan membuat anda kecur bibir setiap kali melihat mereka makan di dalam TV menjadi sebab ramai netizen yang mengilakan Korean Cuisine sampai menjadi satu trend untuk jadikan makanan Korea didalam bucket list.
K Street Café yang ditubuh pada 2008 dengan keunikan rekaan dalaman yang memberikan rasa authentic yang tersendiri seperti anda berasa makan di restoran di Korea dan paling penting dijamin halal.
Sumber: K Street Menu wajib Korean BBQ Chicken, On Fire Fire Fried Chicken dan Fried Chicken Raboki adalah hidangan yang anda kena cuba kalau anda datang kesini.
Sos Teriyaki yang manis dan likat cukup menyelerakan dan sesiapa sukakan rasa pedas On Fire Fried Chicken memang superb! Selain dari itu, set Baked Salmon dia memang must try, dengan gabungan rasa asli Korea. Dakgalbi dan Bulgogi mereka juga menu laris di sini. Matsida!
Alamat: 28, Jalan SS 15/8, Ss 15, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (11am-11pm)
11. Naj & Belle Sumber: Naj & Belle Bagi golongan Hipster di luar sana, anda kena  ke Naj & Belle. Suasana yang dihiasi lampu terang menjadikan tempat ini sangat inviting dan boleh menempatkan kumpulan yang ramai pada satu satu masa.
Terdapat banyak pilihan menu disini, Salmon Smoked Fettuccine dengan bawang Sepanyol, daun basil, tomato kering, sos Napoli dan sentuhan krim memang  terasa seperti bolognese klasik.
Sumber: Naj & Belle Carbonara Soft Shell CrabTempura akan membuat  anda pasti ke sini lagi. Mana nak dapat soft shell crab dengan sos dan pasta yang seimbang dari segi rasa.
Soft shell crab dimasak dengan sempurna dengan pasta yang al dente, sos krim mentega mempunyai rasa kuning telur masin menjadi hidangan ini menu popular. Yang nak makan nasi pula, Beef Ribeye Rice dia pun padu dengan rasa Teppanyaki datang dengan Garlic Rice. Terliur dibuatnya.
Alamat: SS15 Courtyard, SS 15, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (10am-10pm)
12. Warung Cikgu USJ1 Sumber: mohamad iqbal Lapar nasi pula tengahari ini, kebetulan kat kawasan Subang Jaya tapi mana spot yang mantap? Jom ke Warung CIkgu nak merasai Nasi Manggey mereka. Nasi Manggey ini seakan akan Nasi Kak Wok. Yang padu tentang Nasi Manggey kat sini adalah kari dan sambal belacan mereka.
Sumber: Warung Cikgu Dengan kari yang berlemak penuh rasa rempah yang seimbang, sambal belacan yang pedas kemanis manisan bila digaul mesra dengan ayam yang diperap sempurna memang terbaik! Nasi Berlauk Ikan Tongkol pun ada bagi yang tak makan ayam.
Menahan pedas kena ada air kan? Kelapa Baldi dan Shakegui pasti menghilangkan rasa pedas dan kombo sempurna untuk wash down tekak anda selepas makan. Jom serbu.
Alamat: No 43, Jalan USJ 1/1c, Regalia Business Centre, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (Sabtu – 10am-11pm) Ahad-Jumaat (10am-12am)
13. Pizza VS Satay Sumber: Pizza Vs. Satay Terletak di USJ 11, Pizza VS Satay menghidangkan hidangan fusion yang mengabungkan makanan dari Italy dan hidangan nusantara yang terkenal di Indonesia dan Malaysia.
Kalau singgah ke sini memang selesa dengan ruang letak kereta yang convenient dan tiada kerisauan dari segi layanan dan masa menunggu makanan untuk dihidangkan kerana mereka sangat efisyen cuma disini sesak terutamanya waktu lunch hour.
Sumber: Pizza Vs. Satay Makanan disini mendapat review yang sangat positif maka ternyata sedap. Seperti nama yang diberi, satay dan pizza adalah signature mereka dan menjadi kegemaran ramai.
Florentina, Napolitana dan All In One Pizza adalah pilihan yang hangat disini. Bagi yang mahu kan hidangan selain pizza dan satay, anda boleh cuba egg white pasta yang kaya dengan keju. Nasi lemak kat sini pun A’ juga jadi kena datang dan cuba fusion Italy dan Nusantara mereka.
Alamat: 2, Jalan USJ 11/3j, Usj 11, 47620 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (7am-11pm) Jumaat (3pm-11pm)
14. Murni Discovery USJ 9 Sumber: Murni Discovery USJ 9 Cawangan yang ketiga terletak di USJ 9 ini mudah dijumpai, bertentangan dengan Taipan di USJ 10. Murni Discovery di sini lebih teratur seperti membayar bil dan mendapatkan pelayan untuk melayan pesanan anda.
Dengan ruang yang lebih luas, restoran ini dapat menempatkan lebih banyak pengunjung pada satu satu masa. Makanan kat sini pun pelbagai dan minuman pun menarik. Antara yang mantap kat sini adalah Mango dan Ribena Special mereka.
Dengan isi nata de coco, cebisan tembikai, longan dan laici. Anda pun boleh pilih saiz minuman anda samada kecil, sederhana dan besar. Paling rare kat sini ada Beckham, tapi bukan Beckham pemain bola tapi roti telur yang dibalut dengan keju, tuna, hirisan ayam belanda dan bacon dan memang laris kat sini sebab memang unik dan sedap.
Sumber: Murni Discovery USJ 9 Mee Raja kat sini pula rare sebab datang dengan isi udang dan ketam dan menggunakan mee wantan. Ada 3 rasa yang anda boleh pilih iaitu lada hitam, tom yam dan original. Memang spot yang baik bagi muda mudi yang mencari tempat makan sambil bersantai dengan rakan di waktu malam.
Alamat: Jalan USJ 9/5p, Subang Business Centre, 47620 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari kecuali Isnin (12pm-2am)
15. Tryst Café Sumber: Andrew Yaw Kadang kadang, bila nak makan bila bawa isteri atau keluarga anda mahukan tempat yang boleh menghidangkan course meal yang lengkap dengan  suasana yang malap, romantic dan menenangkan. Kalau itu yang anda cari, Trsyt café pilihan anda.
Apa yang special disini? Tyrst café adalah espresso bar yang menghidangkan minuman berasaskan espresso dan juga.
Sumber: Tryst Tryst tampil dengan moto ‘we make simple things extraordinary’. Anda boleh datang ke sini untuk sarapan pagi, lunch, dinner atau sekadar mahu menikmati kopi bersama teman teman dan bersosial.
Jadi apa yang mesti cuba kat sini? TRYST Pancake Sandwich, Breakfast Platter, dan hidangan pancake mereka yang lain yang memang sedap kerana hasil yang gebu dan lembut. Memang spot sempurna untuk nightlife dikalangan pelajar dan belia.
Alamat: 74, Jalan SS 15/4c, Ss 15, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (10am-2am) Jumaat (4pm-2am)
16. Meteora Café Sumber: Meteora Cafe Kalau mereka yang duduk di Subang Jaya, kalau teringin nak makan Churros, mesti datang ke Meteora Café tapi bukan sekadar Churros sebab di Meteora anda boleh memesan dari hidangan utama sampai lah ke pencuci mulut.
Café yang beroperasi sejak 2013 ini dimiliki oleh keluarga Muslim jadi dijamin halal jadi jangan was was bila nampak banyak bangsa lain yang juga minum disini.
Sumber: Meteora Cafe Kalau anda memesan set hidangan, hidangan anda akan datang bersama churros yang cukup rangup diluar dan lembut di dalam dan tidak berminyak kerana di goreng sempurna. Menu gourmet burger dengan nama unik seperti Chicaroostah, Lambrogini, Nudist dan Lambulence antara hidangan terkenal disini.
Selain dari pelbagai jenis pasta, mereka juga menawarkan Local Set Lunch dan pada gadis gadis diluar sana, kalau nak 10% potongan harga, anda boleh datang bawa kawan kawan setiap selasa dengan minimum 4 pesanan hidangan.
Alamat: 54-1, Jalan USJ 9/5p, Subang Business Centre, 47620 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (11am-11pm)
17. Garage 51 Sumber: Garage 51 Garage 51 by Café Societe ini terletak di Bandar Sunway dibuka sejak 2013 dengan konsep ruang terbuka dan semestinya dekorasi yang sangat fresh dan berkonsepkan industrial design.
Jangan terkejut kalau datang anda tak berkesempatan nak dapat tempat duduk kerana Garage 51 memang mengekalkan kualiti mereka sejak hari pertama jadi tak hairan kedai mereka sentiasa full house.
Dibuka pada pukul 11 pagi, anda boleh mencuba pilihan set brunch mereka yang memang buat kecur air liur. Kalau anda newcomer, kena cuba set brunch Awesome Garage Breakfast 2.0; dengan beef salami, jumbo sausage, dengan sunny side egg dengan kuning telur cair,cendawan Enokitake, guacamole dan kepingan sourdough bread dan sos mentega kacang.
Sumber: Garage 51 Kalau yang mahukan hidangan yang ringan anda boleh cuba Morning Sunshine dengan telur kuning cair, kepingan ayam panggang, avocado dan salad. Tak sempurna kalau tak dibilas dengan milkshake mereka dengan jolokan nama Garage Messed Up Family dengan 4 pilihan mengikut citarasa anda.
Alamat: 51, Jalan PJS 11/9, Bandar Sunway, 47500 Petaling Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (11am-11pm)
18. Upstairs Café Sumber: Upstairs Café Terletak di  SS/12 bersebelahan dengan Subang Jaya Medical Center, kafe ini menyajikan pilihan kek, pencuci mulut, latte dan menyediakan ruang santai bagi mereka yang ingin bersantai sambil berehat dari kesesakan hidup bandar.
Dengan latar muzik Jazz dimainkan  memberikan suasana yang elegan, menarik perhatian pengunjung untuk duduk dan mencuba kepakaran mereka dalam penyediaan hidangan seperti kek Red Velvey, Spaghetti Carbonara, Chocolate Brownie, Hazelnut Latte.
Sumber: Upstairs Café Dimana kesemuanya dibuat dengan teliti dan mengunakan  bahan-bahan berkualiti. Sama ada anda singgah dengan rakan atau keluarga, anda boleh menikmati suasana yang menenangkan sesuai untuk gathering waktu malam anda.
Sebagai tempat makan di mana keselesaan dan makanan yang berkualiti sebagai ethos mereka, Upstairs Café pasti  menjadi tempat baru untuk dicuba membuatkan anda pasti datang lagi.
Alamat: No. 12A, Jalan SS 12/1, Ss 12, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari kecuali Ahad (10am-11pm)
19. Cor Blimey SS15 Sumber: Cor Blimey SS15 Siapa kat sini yang merasa duduk sebagai pelajar di Great Britain? Balik Malaysia kadang kadang mengidam pula makanan ruji di sana seperti FIsh and Chip. Tak silap alamat lagi, kalau anda mahukan sesuatu yang mengimbau masa anda sewaktu belajar dulu, Cor Blimey adalah tempat yang menyajikan English Staple yang asli.
Mana nak cari malt vinegar dan mushy peas kan sebab kebanyakan tempat memang tak disediakan. Kalau anda pertama kali datang, Sharing Platter mereka is a must try; datang dengan filet ikan dory, scampi udang, kepah, sotong, jejari ikan, homemade chips dan garlic butter rice.
Sumber: Cor Blimey SS15 Tak lengkap pengalaman anda kalau tak cuba deep fried batter Mars bar mereka untuk pencuci mulut. Yang penting disini dijamin halal sesuai untuk Muslim yang teringin nak makan.
Alamat: 23, Jalan SS 15/4, Ss 15, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari kecuali Isnin (Jumaat, Sabtu & Ahad – 12pm-10pm) Selasa-Khamis (5pm-10pm)
20. Serai @ Empire Sumber: Syaril Ezzuddeen Pada sesiapa yang bercadang membeli belah di Empire Shopping Gallery, apa kata anda makan di Serai terletak di SS/16 yang menyediakan hidangan masakan Melayu, Barat dan Fusion seperti Penne Rendang Daging, Nasi Kerabu dan Nasi Ambeng, Deep Fried Salted Egg Squid.
Sumber: Serai @ Empire Apa yang menarik disini adalah hidangan masakan Melayu mereka mengekalkan resepi asli dan mempunyai rasa yang tradisional. Serai Platter juga signature mereka yang popular; nasi minyak datang bersama asam pedas ekor lembu, sotong goreng madu, ayam goreng rempah dan acar.
Semuanya disediakan dengan sempurna dan rasa yang mesra. Sang Har Yin Yong; gabungan mee dan mee hoon dengan udang segar dan sayuran didalam kuah telur pun antara menu yang sedap disini.
Alamat: LG37, Empire Shopping Gallery, Jalan SS16, 47500, Subang Jaya, Selangor, 47500
Waktu Operasi: Setiap hari (11am-10pm)
21. Thyme Out KL Sumber: Rebecca Lai Bermula dengan sebuah trak makanan ke warung makanan hingga kepada restoran, Thyme Out dah beroperasi di Subang bagi peminat hidangan Tex-Mex yang memang mendapat tempat dihati rakyat Malaysia yang padat dengan rasa.
Dengan menu yang pelbagai, Chicken atau Beef Tacos, Burrito Bowl; nasi berempah dengan kambing kisar dan Chimichangas penuh dengan telur rebus dan guacamole antara pilihan menu yang ada di Thyme Out KL.
Sumber: thymeoutkl Mereka juga mesra pelajar dengan menawarkan student promo lunch dengan satu hidangan utama, dua churros dan minuman. anda mempunyai pilihan antara Texas Tacos, Chili Beef Burrito dan Half Quesadilla.
Texas Tacos lazat sememangnya lazat. Potongan dada ayam dalam dua taco lembut dengan coleslaw. Saiz hidangan pun memuaskan.
Alamat: 66, Jalan PJS 11/7, Subang Jaya, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (11am-10pm)
22. Shell Out @USJ Sumber: Zatara Meowa Kalau berkunjung ke Main Place di Subang, terasa lapar, apa kata ke Shell Out. Anda boleh pilih set combo mereka mengikut bilangan kumpulan anda yang datang dengan pelbagai kombinasi makanan laut yang sedap.
Kalau nak pesanan ala carte pun ada di sini. Octopus and Lala Lunch Combo dengan refill percuma minuman teh hijau dan sup yang dihidangkan.
Sumber: Shell Out USJ Anda juga boleh memilih sos dengan tahap kepedasan yang anda mahukan. Bamboo Clam with Octopus dihidangkan bersama nasi putih, brokoli, kentang, jagung dan dua pilihan makanan laut dengan sos pilihan anda.
Apa yang istimewa disini adalah sos bawang putih mereka yang berlemak dan pekat. Anda boleh menghidu aroma bawang putih yang dimasak sempurna bersama seafood yang anda pilih.
Alamat: 1F-16, Level 1, The Main Place, Jalan USJ 21/10, Persiaran Kewajipan, The Main Place, USJ, 47630 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (10am-10pm)
23. Restoran Serambi Melayu Sumber: Mohd Rizal Abdullah Dengan latar belakang Kejuruteraan Kimia dan Perniagaan, pemilik restoran Jarizan akhirnya memulakan bisnes bersama isterinya Rafidah pada tahun 2002 juga lulusan akademik dalam bidang statistik, berbakat dalam memasak mengambil keputusan untuk berhenti dari pekerjaan mereka dan memulakan Serambi Melayu.
Sumber: Restoran Serambi Melayu Kepakaran mereka dalam juadah masakan Utara menyajikan lebih 60 buah hidangan kepada para pengunjung setiap hari terdiri daripada kari kepala ikan, gulai kawah, Ikan bakar, masak lemak, asam pedas, pelbagai kerabu dan ulam, ubi kayu rebus dan baby crab Santiang. Kalau nak pesan ala carte juga dengan pelbagai pilihan menu. Memang mendapat sambutan yang meriah daripada mereka yang sering datang ke sini untuk makan.
Alamat: No22, Jalan Putra Mahkota 7/7a, Pusat Bandar Putra Point, 47650 Subang Jaya
Waktu Operasi: Sabtu (07:00am-06.30pm) | Isnin-Jumaat (08:00am-06:00pm) | Ahad (Tutup)
24. Kafe Bawang Merah Sumber: Abdul Rahman Selamat Terletak di SS/12 bertentangan dengan Sheraton Subang, Kafe Bawang Merah ini menyajikan hidangan masakan Melayu didalam sebuah ruang yang selesa yang berhawa dingin kebanyakan pelanggan adalah warga kerja yang berdekatan.
Sumber: Kafe Bawang Merah Menu yang kena cuba disini adalah lauk nasi campur terutamanya Rendang Ayam/Daging dan Masak Lemak Daging. Ramai memuji akan kelazatannya. Menu signature; Soto Ayam, Mee Rebus, Cucur Udang, Onde Onde dan Laksa juga mendapat sambutan dari para pelanggan yang mahukan sesuatu yang ringan atau minum petang.
Alamat: Lot 12A, Jalan SS 12/1b, Ss 12, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari kecuali Ahad (9am-9pm)
25. Kay’s Steak & Lobster Sumber: Kay’s Steak & Lobster Seiring dengan nama diberi, Kays’s menghidangkan anda pilihan potongan steak dan juga lobster. Kalau anda newbie tentang steak, jangan risau kerana pekerja disini akan membantu anda membuat hidangan mengikut potongan apa yang anda mahukan.
Rata rata yang datang  disini sukakan Wagyu Sirloin sebab semua tahu premium kualiti daging Wagyu.
Sumber: Kay’s Steak & Lobster Lobster Garlic Butter dengan Stell Cut Fries bagi pencinta seafood. Bagi yang malas nak kopek kulit lobster boleh order Lobster Roll mereka iaitu isi udang galah yang dimampatkan didalam roti Brioche yang kaya dengan rasa herba dan mentega.
DI Kay’s. juga mereka ada Simple Platter dengan BBQ Chicken Wings, Fried Mozarella Sticks, dan juga Loaded Potato Skin. Banyak pilihan berkualiti disini lebih dari sekadar steak dan udang galah jadi anda kena datang dan nikmatinya sendiri.
Alamat: 12A, Jalan Putra Mahkota 7/6b, Putra Heights, 47650 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Sabtu & Ahad (01:00pm-10:00pm) | Isnin-Jumaat (05:00pm-10:00pm)
26. Kotak Malaysia Sumber: KOTAK Malaysia SS15 Unik nama kedai makan di SS/15 ini yang menyajikan hidangan bercili sesuai dengan selera orang Malaysia yang rata rata kuat makan pedas jadi kalau anda di Subang nak makan pedas, jom ke sini.
Apa yang beza pedas disini dengan tempat lain? Sudah pasti rahsia mereka yang tersendiri dengan rasa yang berbeza memberikan identity tersendiri dalam masakan.
Sumber: Kotak SS15 Menu wajib kena cuba kalau kesini adalah set Ayam Geprek yang anda boleh ubah suai tahap kepedasan dari skala 1 hingga 10 dan cili dia sedikit berlainan dari apa yang ada diluar sana kerana cilinya mempunyai rasa tersendiri kerana ditumis bukan sekadar digiling seperti kedai yang lain.
Menu lain yang juga laris disini adalah Cheese Geprek, Sambal Matah, Sambal Hijau Petai, Sate Ayam Kicap dan Mee Sedap Sambal Ayam Panggang.
Alamat: 7, Jalan SS 15/8b, Ss 15, 47500 Subang Jaya, Selangor
Waktu Operasi: Setiap hari (08:00am-12:00am) | Ahad (08:00am-11:00pm)
Jadi bagaimana? Padu tak padu pilihan kedai makanan yang ada di Subang Jaya? Rambang mata bukan? Yang pasti Subang Jaya menempatkan pelbagai pilihan makanan dan kedai makanan yang menepati selera dan tekak anda.
Jadi lepas ini, kalau berkunjung ke Subang Jaya, jangan pening kepala lagi kerana telah kami kongsikan beberapa hotspot dengan kualiti yang mantap buat peminat makanan dan foodies diluar sana.
Semoga perkongsian senarai tempat makan menarik di Subang Jaya kali ini sedikit banyak membantu anda menentukan dimana anda mahu makan bila anda berada di sana nanti. Bon Appetite!
4.3/5 - (3 votes) The post 26 Tempat Makan Menarik Di Subang Jaya | Pilihan Sesuai Untuk Seisi Keluarga appeared first on Mai Singgah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.maisinggah.com/tempat-makan-menarik-di-subang-jaya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Lauk Salai Tepi Landasan Kapal Terbang Di Dapor Berasap King Salai Lapangan Terbang Subang

Makan Lauk Salai Tepi Landasan Kapal Terbang Di Dapor Berasap King Salai Lapangan Terbang Subang

papar berkaitan - pada 14/12/2023 - jumlah : 182 hits
nbsp Suami kak ana nih laa nii rajin sungguh ajak food hunting Selalunya kami suka pii hari bekerja lebih selesa dan tak sesak bila ke port makan viral Bila tonton di tiktok tu banyak lah kan tempat tempat makan yang boleh di kunjungi Kami ...
Kali Ke 2 Kdh Villa Jadi Lokasi Pilihan Untuk Hari Keluarga

Kali Ke 2 Kdh Villa Jadi Lokasi Pilihan Untuk Hari Keluarga

papar berkaitan - pada 14/12/2023 - jumlah : 165 hits
Tahun ke 2 celebrate family day kat KDH Villa Kuang Selangor Amboi sampai kali ke 2 seronok ke kat sini Secara jujurnya rumah luas banyak bilik katil Memang selesa sangat Paling best semua berkumpul bawah satu bumbung Senang nak buat aktivi...
5 Tempat Menarik Day Trip Terbaik Di Bandar Sri Sendayan Negeri Sembilan

5 Tempat Menarik Day Trip Terbaik Di Bandar Sri Sendayan Negeri Sembilan

papar berkaitan - pada 15/12/2023 - jumlah : 177 hits
Serius mummy tak pernah masuk ke Bandar Sri Sendayan ni Sememangnya mummy tak tahu apa yang menarik disini Ini merupakan pengalaman pertama kali mummy memasuki Bandar Sri Sendayan Negeri Sembilan untuk jalan jalan cari makan Dah alang alang...
Glic Bukan Tempat Cari Makan Tapi Memajukan

Glic Bukan Tempat Cari Makan Tapi Memajukan

papar berkaitan - pada 22/12/2023 - jumlah : 138 hits
Semalam saya telah mempengerusikan mesyuarat dengan Ketua ketua Pegawai Eksekutif Syarikat syarikat Pelaburan Berkaitan Kerajaan Perbincangan ini adalah mukadimah kepada reformasi GLIC dan Syarikat syarikat Berkaitan Kerajaan agar mereka le...
32 Tempat Menarik Di Hatyai Terkini 2023

32 Tempat Menarik Di Hatyai Terkini 2023

papar berkaitan - pada 25/12/2023 - jumlah : 216 hits
Percutian ke Selatan Thailand khususnya di sentiasa menjadi pilihan rakyat Malaysia Ini kerana lokasinya yang terletak di persempadanan banyak tempat makan best dan Hatyai terkenal sebagai syurga membeli belah Saya sendiri pernah bercuti di...
Veteran Umno Wp Bantah Gesaan Pilihan Raya Pbt Di Kuala Lumpur

Veteran Umno Wp Bantah Gesaan Pilihan Raya Pbt Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 18/12/2023 - jumlah : 115 hits
malaysiakini comDiterbitkan Dec 17 2023 6 12 PMVeteran Umno Wilayah Persekutuan berpandangan tiada keperluan untuk mengadakan pilihan raya pihak berkuasa tempatan di Kuala Lumpur pada masa ini kerana struktur pentadbiran sedia ada sudah mem...
Lokman Umno Tak Akan Benarkan Pilihan Raya Pbt

Lokman Umno Tak Akan Benarkan Pilihan Raya Pbt

papar berkaitan - pada 18/12/2023 - jumlah : 98 hits
malaysiakini comDiterbitkan Dec 18 2023 Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Lokman Adam berkata parti itu tidak akan membenarkan pilihan raya Pihak Berkuasa Tempatan dilaksanakan Lokman berkata demikian ketika mengulas gesaan Pengerusi DAP Kua...
Bakat Sentiasa Dihargai 5 Pelakon K Drama Ini Jadi Pilihan Top Rakyat Korea Selatan

Bakat Sentiasa Dihargai 5 Pelakon K Drama Ini Jadi Pilihan Top Rakyat Korea Selatan

papar berkaitan - pada 18/12/2023 - jumlah : 147 hits
Semua tahu bahawa sesebuah drama itu tidak akan berjaya jika lakonan daripada pelakon tidak menarik ARTIKEL BERKAITAN Kali ini KimchiDaily nak kongsikan selebriti yang mendapat jumlah undian 5 tertinggi bagi pelakon pilihan rakyat Korea Sel...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia