6 Teknik Ini Untuk Hilangkan Dagu Berlapis Petua Ibu


6 Teknik Ini Untuk Hilangkan Dagu Berlapis Petua Ibu. Kecantikan wajah bukan saja dilihat dari segi kulit wajah yang sekata dan bersih, tetapi juga bentuk muka yang kena dengan saiz badan juga turut dititikberatkan. Ramai wanita tidak mengiru usia tidak dapat lari dari masalah dagu berlapis.
Dagu Berlapis
Dagu berlapis atau double chin adalah keadaan di mana lemak berkumpul di bahagian dagu. Ia boleh terjadi pada semua golongan tanpa mengenal usia. Ada pelbagai punca yang menyebabkan keadaan ini. Antaranya ialah: Kegemukan. Peningkatan usia. Tabiat buruk termasuk kedudukan posture yang tidak betul dan cara pengendalian gadget yang salah. Tidak semua orang yg gemuk mempunyai dagu berlapis. Tetapi biasanya mereka yang berjaya menurunkan berat badan akan mengalami masalah ini apabila telah kurus. Kulit di bahagian dagu akan mengelebih memberi efek berlapis di bawah dagu.double chin, petua hilangkan dagu berlapis, punca dagu berlapis, tip hilangkan dagu berlapis.
Peningkatan Usia
Sebaliknya,peningkatan usia merendahkan kadar metabolisme membuatkan kita mudah menjadi gemuk. Lebihan lemak akan berkumpul di bawah dagu dan di rahang akibat kulit yang kurang elastik dan kesan graviti. Tetapi yang lebih penting dan boleh di elakkan adalah tabiat buruk kita sendiri. Tabiat buruk termasuklah mengabaikan kedudukan posture badan seperti membongkok, sering omemandang ke arah bawah dan sebagainya. Satu masalah di zaman moden ini ialah penggunaan gadget. Ia seringkali menimbulkan masalah dagu berlapis. Penggunaan smartphone, tablet dan laptop yang terlalu lama dengan kedudukan yang salah sudah cukup syarat kenapa dagu menjadi berlapis.

Golongan Berusia
Jika dulu fenomena ini biasa terjadi pada golongan berusia kini kita dengan mudah akan dapati golongan muda di antara umur 18-39 tahun mengalaminya. Tabiat lain yang di kenal pasti adalah cara tidur seseorang. Tidur terlentang dengan menggunakan satu bantal di kepala adalah salah satu lagi punca kepada masalah ini. Setelah dikenalpasti punca2 dari tabiat kita sendirilah yang menyebabkan kita kelihatan kurang menarik dan hilang keyakinan diri. Jadi, haruslah kita berusaha mengubahnya dan sentiasa beringat akan kesan yang menanti akibat dari tabiat kita tadi. Di bawah adalah cara yang berkesan untuk menghilangkan masalah dagu berlapis:
1. Elakkan tidur pada waktu siang
Amalan tidur siang membuatkan wajah menjadi sembap dan lesu. Wajah yang ‘membengkak’ ini membuatkan anda kelihatan berisi. Dagu juga menjadi berlapis jika anda sering tidur siang.
2. Urutan wajah
Lakukan urutan wajah setiap hari. Untuk mengatasi lebihan isi di bawah dagu, dongakkan kepala. Kemudian secara perlahan-lahan, lakukan urutan di bawah dagu. Urutan dilakukan dari leher menghala ke dagu. Teknik urutan yang betul melancarkan perjalanan darah dan wajah menjadi bujur, sekali gus mengatasi dagu berlapis.
3. Jaga pemakanan
Amalkan pemakanan yang seimbang, elakkan makanan berlemak. Ini membuatkan berat badan anda naik. Bentuk wajah juga akan terkesan jika anda mengalami penambahan berat badan. Rata-rata wanita yang bertubuh gempal mempunyai dagu berlapis.
4. Masker putih telur
Dagu berlapis berlaku kerana lebihan lemak dan kulit yang kendur. Jadi bagi menganjalkan kembali kulit di bahagian ini, oles wajah dengan masker putih telur yang dicampurkan dengan perahan lemon. Amalkan tip ini seminggu dua kali, kulit di bahagian dagu akan menjadi tegang dan halus.
5. Senaman wajah
Buka mulut anda seluas-luasnya kemudian tutup, lakukan gerakan ini beberapa kali. Selain itu, anda juga boleh mengunyah gula-gula getah, membuatkan wajah ‘bersenam’. Pergerakan ini membantu memecahkan lemak pada wajah termasuk di bawah dagu.
6. Ketawa
Ketika kita ketawa dan berbicara, otot wajah ‘bekerja’ kuat. Pergerakan ini juga membuatkan wajah tampak awet muda dan mengurangkan lemak di bawah dagu. Jadi, rajin-rajinlah ketawa dan berbicara jika mahu dagu anda runcing.
Sumber: Petua Ibu
4 Petua Mudah Dan Jimat Untuk Hilangkan Angin Dalam Badan Dengan Cepat Individu yang mengalami masalah angin dalam badan pasti akan merasa tidak selesa terutamanya pada bahagian perut. Perut terasa kembung kerana ketika mengalaminya, angin dalam badan tidak dapar dikeluarkan melalui sendawa atau kentut. Ia adalah disebabkan masalah banyak angin dalam saluran sistem pencernaan atau usus.
Petua untuk melegakan angin dalam badan/kembung perut
Untuk menghilangkan ketidakselesaan perut akibat angin dalam badan, beberapa pilihan petua mudah boleh diikuti. Bahannya pula memang mudah didapati di kedai berdekatan atau bahan tersebut memang sudah ada di rumah.
Cara 1: Campurkan air perahan bawang merah setengah cawan dengan halba rebus setengah cawan. Kemudian, campurkan sedikit madu asli dan kacau sehingga sebati dan minum. Amalkan setiap hari.
Cara 2: Kupas seulas bawang putih yang sederhana besarnya dan makan mentah-mentah. Badan akan menjadi hangat dan angin akan keluar. Rasa mual dan pening akan berakhir.
Cara 3: Ambil 5 ulas bawang putih dan bakar tetapi jangan sampai hangus. Kemudian, makanlah bawang tersebut. Hasilnya, angin dalam badan akan keluar.
Cara 4: Rebus buah mata kucing bersama halia dan gula melaka. Minum air tersebut setelah suam. Lebih elok diamalkan selepas memakan nasi.
Beberapa langkah pencegahan supaya tidak terkena masalah angin dalam badan: Banyakkan minum air kosong. Kurangkan udara yang anda sedut. Makan perlahan-lahan dan kunyah lebih. Elakkan makan gula-gula keras dan mengunyah gula-gula getah.
Sumber : Utusanislam
The post 6 Teknik Ini Untuk Hilangkan Dagu Berlapis Petua Ibu appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/6-teknik-ini-untuk-hilangkan-dagu-berlapis-petua-ibu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jebat Di Gigit Nyamuk Nabila Minta Petua Hilangkan Parut Kasihan Tengok Heronya Ada Tanda

Jebat Di Gigit Nyamuk Nabila Minta Petua Hilangkan Parut Kasihan Tengok Heronya Ada Tanda

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 256 hits
Bila orang cakap dah bergelar ibu baru kita akan tahu perasaan sayang dan sentiasa nak lihat anak sihat memang betul Walaupun luka sikit atau demam pun dah tak senang duduk Bagi isteri Sharnaaz Ahmad Noor Nabila dia cukup risau apabila Jeba...
6 Petua Mudah Hilangkan Kurap Dengan Cara Tradisional

6 Petua Mudah Hilangkan Kurap Dengan Cara Tradisional

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 1934 hits
Sakit kurap eczema yang mengganggu sememangnya satu masalah yang perlu diatasi segera Ianya boleh menyebabkan individu yang bermasalah kurap untuk hilang keyakinan diri malah ia juga mengganggu urusan seharian Berikut ialah petua yang boleh...
4 Petua Mudah Dan Jimat Untuk Hilangkan Angin Dalam Badan Dengan Cepat

4 Petua Mudah Dan Jimat Untuk Hilangkan Angin Dalam Badan Dengan Cepat

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 382 hits
Individu yang mengalami masalah angin dalam badan pasti akan merasa tidak selesa terutamanya pada bahagian perut Perut terasa kembung kerana ketika mengalaminya angin dalam badan tidak dapar dikeluarkan melalui sendawa atau kentut Ia adalah...
Bila Stress Perut Makin Buncit Kenalah Rajin Amalkan Petua Ibu Ibu Zaman Dulu Confirm Cun

Bila Stress Perut Makin Buncit Kenalah Rajin Amalkan Petua Ibu Ibu Zaman Dulu Confirm Cun

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 285 hits
Bila Stress Perut Makin Buncit Kenalah Rajin Amalkan Petua Ibu Ibu Zaman Dulu Confirm Cun Ditegur rakan sepejabat akan perut yang makin buncit memang buat wanita stress Di tambah pula dengan rungutan suami yang semakin membingitkan telinga ...
Batuk Berpanjangan Nah 5 Petua Tanpa Ubat Moden Untuk Hilangkan Batuk

Batuk Berpanjangan Nah 5 Petua Tanpa Ubat Moden Untuk Hilangkan Batuk

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 425 hits
Batuk merupakan salah satu perkara biasa yang terjadi di kalangan manusia Batuk juga boleh menyebabkan kahak pada tekak anda dapat dikeluarkan dengan lebih mudah Batuk walaupun tidaklah menyakitkan sangat namun ianya amat tidak menyelesakan...
Cara Menebus Dosa Kepada Ibu Bapa Atau Orang Yang Telah Tiada Lagi Mohon Dapat Menjadi Iktibar Rileks Media

Cara Menebus Dosa Kepada Ibu Bapa Atau Orang Yang Telah Tiada Lagi Mohon Dapat Menjadi Iktibar Rileks Media

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 1148 hits
Dosa sesama insan hanya diampun setelah kita meminta ampun kepada insan tersebut tapi macam mana kalau orang yang kita nak minta ampun dah menin ggal dunia Ini caranya ikut cara yang Rasulullah ajar ni Dalam Islam berbakti kepada orang tua ...
Ibu Pejabat Peka Diserbu Dek Warga Asing Mahu Sertai Ppki

Ibu Pejabat Peka Diserbu Dek Warga Asing Mahu Sertai Ppki

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 264 hits
KUALA LUMPUR Program Kebajikan Dan Khidmat Imigran anjuran Pertubuhan Kebajikan Kemanusiaan Antarabangsa terus mendapat sambutan menggalakkan selepas dilancarkan pada julai 2018 Menyedari tawaran produk dan perkhidmatan yang ditawarkan sepe
Biarpun Hidap Kanser Ia Tak Halang Ibu Muda Ini Beri Yang Terbaik Kepada Anaknya

Biarpun Hidap Kanser Ia Tak Halang Ibu Muda Ini Beri Yang Terbaik Kepada Anaknya

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 320 hits
Menjadi seorang ibu adalah saat paling terindah buat seorang wanita Siapa sangka selepas tiga bulan melahirkan anak kedua Siti Mastura Fakriah Hj Yunos 35 tahun disahkan menghidap kanser payudara Beliau mengakui berat hati menerima perkhaba...
Masih Bersama Ramli Ms Akui Ibu Tunggal Anak Satu Jadi Punca

Masih Bersama Ramli Ms Akui Ibu Tunggal Anak Satu Jadi Punca

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 385 hits
Baru baru ini tindakan penyanyi Alyah meninggalkan komen bebaur sindiran kepada suaminya Ramli MS menimbulkan tanda tanya dikalangan netizen mengenai keadaan rumah tangga pasangan tersebut seolah sedang The post appeared first on
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional