Bila Stress Perut Makin Buncit Kenalah Rajin Amalkan Petua Ibu Ibu Zaman Dulu Confirm Cun


Bila Stress Perut Makin Buncit, Kenalah Rajin Amalkan Petua Ibu-Ibu Zaman Dulu, Confirm Cun! Ditegur rakan sepejabat akan perut yang makin buncit memang buat wanita stress. Di tambah pula dengan rungutan suami yang semakin membingitkan telinga. Hal ini buat kita rasa rendah diri.
Masalah perut buncit memang boleh buat wanita jadi jiwa kacau. Teguran merupakan petanda bahawa anda harus lebih menumpukan pada kecantikkan diri sendiri. Jangan asyik kisahkan soal anak sahaja.
Sambil-sambil masak di dapur, apa kata anda cuba buat petua ini. Tak usaha tak tahu akan hasilnya. Jadi kenalah cuba!
Petua 1 -Limau Nipis vs Kapur Sireh
Perah jus limau nipis dan campurkan dengan sedikit kapur sireh. Gaulkan rata dan sapukan seperti pilis pada perut. Lakukan pada keseluruhan perut dan kemudian barulah bengkung di pakai dengan kemas seperti biasa. Lakukan langkah ini setiap pagi dan petang, selama 40 hari sepanjang tempoh waktu berpantang.
Petua 2 – Cuka Vs Kunyit Hidup
Ambil sedikit cuka, garam dan kunyit hidup kemudian kisarkan hingga halus. Sapukan pada permukaan kulit perut dan ratakan seluruh kawasan. Berbengkunglah seperti biasa dan lakukan setiap hari.
Petua 3 – Jus Gula Merah
Ambil sedikit beras dan kisar hingga halus. Kemudian ambil sedikit cekur bersama gula merah, air asam jawa dan sedikit air suam dan gaulkan rata. Tapis kesemua bahan ini dan amalkan empat kali seminggu.
Petua 4 – Halia & Asam Jawa
Ambil beberapa potongan halia dan tumbuk halus kemudian gaulkan dengan perahan asam jawa yang agak pekat. Makanlah dengan nasi yang masih panas dan amalkan sajian ini setiap hari. Hasilnya, perut akan menjadi kempis malah pengaliran darah dalam badan juga akan lebih teratur. Wajah anda akan tampak lebih sihat dan berseri.
Petua 5 – Halia & Limau Nipis
Gunakan halia sebagai asas utama untuk membuang angin. Ambil halia, perahan jus limau nipis, air suam, garam dan sesudu kecil lada hitam kemudian dikisar halus. Kacau adunan dan tapislah airnya. Amalkan minum air ini sehingga perut leper.
Petua Tuam Muka Dengan Ais Beri Manfaat Untuk Kecantikan Wajah Sebelum nak kahwin pasti macam-macam petua yang cuba anda amalkan agar seri wajah anda terserlah di hari bahagia. Maklum sahajalah anda kan bakal menjadi tumpuan ramai. Tak perlu berhabis wang ringgit, petua menuam muka dengan ais batu ternyata beri banyak manfaat untuk kecantikan wajah. Jom kita tengok antara kelebihan mengamalkan petua ini.
RAWAT BENGKAK BAWAH MATA
Masalah bengkak di bawah mata pasti merungsingkan terutamanya jika hari bahagia anda bakal tiba. Gunakan ketulan ais yang diperbuat daripada jus timun dan air mawar untuk mengatasi masalah ini. Hanya balut dua biji air batu dengan kain dan tekapkan pada mata yang terpejam. Kemudian urut dengan gerakan membulat secara perlahan selama 2 minit.
PENGGANTI ALAT SOLEK
Jangan bimbang jika anda tak ada masa nak mengenakan alat solek. Balut ais batu dan oleskan pada wajah. Hasilnya menjadikan kulit wajah akan berseri secara semula jadi tanpa penggunaan sebarang alat solek.
KECILKAN LIANG PORI
Bagi anda yang miliki pori-pori wajah yang besar, cuba sapukan ais batu pada wajah selama 2-3 minit. Jika anda lakukan secara konsisten, pori-pori wajah yang besar itu akan mula mengecil hanya dalam masa beberapa hari.
SAPUAN BEDAK ASAS LEBIH SEMPURNA
Ternyata ais batu merupakan penyegar kulit wajah yang murah dan menjimatkan. Sebelum memakai alat solek, sapukan dahulu ais batu pada wajah. Hasilnya menjadikan sapuan bedak asas anda lebih sempurna dan sekata.
Kelebihan Menuam
Memang banyak rupanya kelebihan menuam ais batu pada wajah ni kan? Rugi kalau yang nak kahwin tu tak amalkan. Dah kasi kelebihan, sekarang anda ikuti pula perkongsian Zara Razali yang pernah mengamalkan petua menuam ais batu atas saranan mak andamnya sebelum beliau melangsungkan majlis pertunangan.
Sumber: Keluarga, Pesona Pengantin
The post Bila Stress Perut Makin Buncit, Kenalah Rajin Amalkan Petua Ibu-Ibu Zaman Dulu, Confirm Cun! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/bila-stress-perut-makin-buncit-kenalah-rajin-amalkan-petua-ibu-ibu-zaman-dulu-confirm-cun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cuba Amalkan Setiap Pagi Sedekahkan Al Fatihah Kepada Ibu Bapa Anda Anda Pasti Terkejut Dengan Kesannya

Cuba Amalkan Setiap Pagi Sedekahkan Al Fatihah Kepada Ibu Bapa Anda Anda Pasti Terkejut Dengan Kesannya

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 362 hits
Informasi By rencah7 Rasulullah SAW pernah bersabda Setiap pagi sedekahkan Al Fatihah kepada kedua ibu bapamu nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu Berdasarkan Hadith Nabi SAW Tidak akan terputu
Dia Pukul Anak Saya Dulu Ibu Terkam Dan Campak Budak Kasari Anaknya

Dia Pukul Anak Saya Dulu Ibu Terkam Dan Campak Budak Kasari Anaknya

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 320 hits
Polis di China menjalankan siasatan selepas seorang wanita dirakam mengasari kanak kanak perempuan hanya kerana mangsa bergaduh dengan anak lelakinya Jumaat lalu Video rakaman kamera litar tertutup dari lokasi kejadian di Nanning Guangxi me...
3 Cara Cepat Kempiskan Perut Buncit Dengan Cepat

3 Cara Cepat Kempiskan Perut Buncit Dengan Cepat

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 493 hits
3 Cara Wajib Dilakukan Untuk Mengecilkan Perut Buncit Hari ini saya nak berkongsi 3 cara yang wajib anda lakukan untuk mengecilkan perut yang buncit Perut buncit bukan disebabkan makan makanan ringan sahaja pola makan yang tidak sihat juga ...
Kenalkan Semi Solid Food Dulu Untuk Anak 6 Bulan Barulah Anak Serasi Dan Makin Selera

Kenalkan Semi Solid Food Dulu Untuk Anak 6 Bulan Barulah Anak Serasi Dan Makin Selera

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 292 hits
Mempersiapkan suapan pejal pertama untuk anak pastinya mendebarkan bagi semua ibu ibu Namun ada caranya untuk memastikan anak berselera dan tidak terkejut dengan makanan yang diberi Perkongsian Ekin Tumiran dari ini boleh mama jadikan pandu...
8 Petua Orang Dulu Buang Angin Dalam Badan Memang Menjadi

8 Petua Orang Dulu Buang Angin Dalam Badan Memang Menjadi

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 442 hits
8 PETUA ORANG DULU UNTUK BUANG ANGIN DALAM BADANMasalah angin merupakan masalah yang sering kita alami Biasanya berpunca daripada aspek pemakanan serta sistem penghadaman
Aafiyah Makin Besar Makin Comel Follower Meneka Wajahnya Mirip Ibu Atau Ayah

Aafiyah Makin Besar Makin Comel Follower Meneka Wajahnya Mirip Ibu Atau Ayah

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 654 hits
Siti Aafiyah anak perempuan Dato Sri Siti Nurhaliza kini mencecah usia 8 bulan Semakin membesar dia juga semakin comel Para follower meneka wajahnya ialah gabungan kedua dua ayah dan ibunya Kata orang dulu dulu bayi akan berubah ubah wajahn...
Tekanan Boleh Ganggu Pengeluaran Susu Ibu Cuba Amalkan 10 Makanan Ini Untuk Tingkatkan Susu Ibu

Tekanan Boleh Ganggu Pengeluaran Susu Ibu Cuba Amalkan 10 Makanan Ini Untuk Tingkatkan Susu Ibu

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 433 hits
Galactagogue adalah bahan yang terdiri daripada makanan atau herba yang boleh membantu anda meningkatkan penghasilan susu ibu Ramai ibu menyusu menggunakannya apabila diri berhadapan dengan masalah bekalan susu merudum Selain daripada menga...
Suami Amalkan Setiap Pagi Tiada Lagi Sesak Dada Nafas Jadi Lapang Perut Selesa Dan Pembuangan Jadi Lawas

Suami Amalkan Setiap Pagi Tiada Lagi Sesak Dada Nafas Jadi Lapang Perut Selesa Dan Pembuangan Jadi Lawas

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 348 hits
Suami Amalkan Setiap Pagi Tiada Lagi Sesak Dada Nafas Jadi Lapang Perut Selesa dan Pembuangan Jadi Lawas Rasanya dah hampir setahun sejak mr hubby dapat tips resepi ubat ni dari whatsap group yang di katakan bagus untuk mengelak sakit jantu...
Anak Dapat Result Exam Teruk Ibu Ayah Tolong Jangan Stress

Anak Dapat Result Exam Teruk Ibu Ayah Tolong Jangan Stress

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 397 hits
Assalamualaikum Tajuk Ummi tu macam pakar motivasi lagaknya hahaha Ehhh taklah Saja Ummi nak cuba bagi pendapat sendiri sebagai ibu yang anak baru je setahun melangkah ke alam persekolahan Pendapat Ummi mungkin tak sama dengan pendapat oran...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord