Batuk Berpanjangan Nah 5 Petua Tanpa Ubat Moden Untuk Hilangkan Batuk


Batuk merupakan salah satu perkara biasa yang terjadi di kalangan manusia. Batuk juga boleh menyebabkan kahak pada tekak anda dapat dikeluarkan dengan lebih mudah.
Batuk, walaupun tidaklah menyakitkan sangat, namun ianya amat tidak menyelesakan. Apa kata anda cuba petua orang-orang lama ni! Manalah tahu mujarab dan berkesan untuk kurangkan batuk anda tu. Jom baca!
1# Minum Madu Madu merupakan satu manisan atau herba yang baik untuk orang yang mengalami sakit tekak. Menurut satu kajian, madu boleh melegakan batuk lebih berkesan berbanding ubat batuk yang mengandungi dextromethorphan (DM) iaitu penahan batuk.
Anda boleh membuat ramuan sendiri di rumah dengan mencampurkan 2 sudu teh madu bersama dengan air suam dan perahan lemon. Madu juga mampu untuk menenangkan  manakala jus lemon membantu dari berlaku kesesakan pada rongga. Anda juga boleh memakan madu itu dengan perahan limau nipis.

2# Tidur Di Atas Bantal Yang Tinggi. Posisi bantal yang sedikit lebih tinggi pada posisi kepala mampu membuatkan anda bernafas lebih lega. Sekaligus, tidur menggunakan bantal yang tinggi juga boleh membantu mengurangkan batuk.
Bila kahak di tekak berkumpul, ia akan membuatkan kita rasa tak selesa dan kerap batuk. Jadi, dengan posisi kepala yang lagi tinggi dari bantal, akan membuat lendir di tekak dan hidung berpindah dari saluran pernafasan tersebut.
3# Minum Air Garam Petua ini membantu melegakan keradangan tekak yang menyebabkan batuk yang berpanjangan dan membantu mengeluarkan kahak di tekak.
Anda hanya perlu mengambil segalas air suam dan sesudu teh garam, kacau sehingga sebati. Kumur air garam tersebut selama 15 saat sebanyak tiga kali sehari.
Petua hilangkan batuk ini dilakukan secara beransur-ansur sehingga batuk tersebut hilang. Biasanya cara ini boleh membantu dengan cepat untuk menghilangkan batuk anda, sudah tentu ditambah pula dengan terapi semula jadi atau dengan mengambil ubat-ubatan doktor.
Ambil perhatian bahawa kanak-kanak di bawah umur 6 tidak sesuai untuk menggunakan kaedah berkumur ini kerana bimbang mereka akan tertelan air garam dalam jumlah yang banyak.
4# Limau Nipis Dan Kicap Kalau limau nipis, memang terbukti banyak khasiatnya. Kicap? Pertama kali kami dengar potensi kicap dala meredakan batuk.
Namun, petua ni agak popular dalam meredakan batuk. Dengar macam pelik kan kombinasi limau nipis dan kicap? Belum cuba, tak tahu kesannya macam mana.
Caranya, perahkan sebiji limau nipis ke atas sesudu kicap, campurkan dan minum. Anda juga boleh ulangi cara ini dengan kerap. Sedap, murah dan selalunya berkesan!
5# Makan Aiskrim Vanilla Aiskrim vanilla dipercayai dapat mengurangkan keradangan seterusnya mengurangkan sakit tekak kerana ia menyebabkan tekak terasa kebas.
Aiskrim sifatnya sejuk apabila anda memakan aiskrim tekak anda akan berasa begitu nyaman. Jangan pula anda memakan ais batu kerana ia akan membuat batuk anda bertambah teruk lagi.
Jika anda tidak berselera untuk memakan makanan yang berat akibat batuk dan sakit tekak. Anda jangan bimbang kerana dengan memakan aiskrim ia mampu untuk memberi tenaga tambahan kepada diri anda.

Cukuplah 5 Petua Tanpa Ubat Moden Untuk Hilangkan Batuk daripada kami kali ini. Setiap usaha kita untuk menyembuhkan sesuatu penyakit, perlulah diiringi dengan doa kepada-Nya. Kita hanya berusaha, yang menyembuhkan hanyalah Dia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsempoi.com/batuk-berpanjangan-nah-5-petua-tanpa-ubat-moden-untuk-hilangkan-batuk/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Susah Hilangkan Batuk Nah Cuba 5 Petua Orang Lama Ni

Susah Hilangkan Batuk Nah Cuba 5 Petua Orang Lama Ni

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 393 hits
Susah Hilangkan Batuk Nah Cuba 5 Petua Orang Lama Ni Cuaca yang kering dan panas di Malaysia ni membuatkan kita tak lari dari dihinggapi pening kepala sakit tekak dan terutamanya batuk Bila batuk bukan sahaja dada sakit tapi juga akan menye...
Jebat Di Gigit Nyamuk Nabila Minta Petua Hilangkan Parut Kasihan Tengok Heronya Ada Tanda

Jebat Di Gigit Nyamuk Nabila Minta Petua Hilangkan Parut Kasihan Tengok Heronya Ada Tanda

papar berkaitan - pada 5/12/2018 - jumlah : 256 hits
Bila orang cakap dah bergelar ibu baru kita akan tahu perasaan sayang dan sentiasa nak lihat anak sihat memang betul Walaupun luka sikit atau demam pun dah tak senang duduk Bagi isteri Sharnaaz Ahmad Noor Nabila dia cukup risau apabila Jeba...
Cara Hilangkan Jeragat Petua Secara Tradisional Di Muka Dan Badan

Cara Hilangkan Jeragat Petua Secara Tradisional Di Muka Dan Badan

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 2745 hits
Cara Hilangkan Jeragat Secara Tradisional Petua hilangkan jeragat di Muka dan Badan Kadang kadang masalah jerawat sudah pun diatasi dan sudah tiada tetapi masalahnya jeragat di muka masih lagi kelihatan Semestinya kalau boleh kita nak muka ...
Ubat Batuk Mana Yang Terbaik

Ubat Batuk Mana Yang Terbaik

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 2047 hits
Sering kali apabila CN diserang batuk memang akan mengambil masa yang lama untuk pulih Kadang kadang sampai berbotol ubat batuk malah aneka brand CN makan tapi batuk tetap tidak pulih Persoalannya disini ubat batuk mana yang terbaik Adakah ...
Polis Nafi Kes Kanak Kanak Mati Di Beri Susu Dan Ubat Batuk

Polis Nafi Kes Kanak Kanak Mati Di Beri Susu Dan Ubat Batuk

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 366 hits
KUANTAN Polis Pahang hari ini menafikan klip video berserta rakaman suara yang tular mengenai penangkapan seorang wanita di daerah Bera yang kononnya telah menyebabkan kematian empat orang anaknya setelah memberi mereka minum susu bercampur...
Baru Semalam Main Bersama Hari Ini Kena Tengok Anak Ditanam Budak Meninggal Dunia Akibat Diberi Ubat Cirit Orang Dewasa

Baru Semalam Main Bersama Hari Ini Kena Tengok Anak Ditanam Budak Meninggal Dunia Akibat Diberi Ubat Cirit Orang Dewasa

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 519 hits
Baru semalam main bersama hari ini kena tengok anak ditanam Budak meninggal dunia akibat diberi ubat cirit orang dewasaSegelintir ibu bapa mengambil sikap mudah dengan hanya membeli ubat ubatan di farmasi kerana malas membawa anak ke klinik...
Cara Legakan Sembelit Tanpa Ubat

Cara Legakan Sembelit Tanpa Ubat

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 201 hits
Menurut perkongsian tips oleh Puan Liza Salleh ada petua mudah lagi sihat dan berkhasiat yang wanita ini sering amalkan bagi mengatasi masalah sembelit Selepas mengamalkannya pencernaan lebih lancar dan lebih mudah membuang malah juga sesua...
Ojju K Food Moden Dalam Perisa Tradisional Korea

Ojju K Food Moden Dalam Perisa Tradisional Korea

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 449 hits
Demam korea yang melanda Malaysia bukan sekadar dalam bidang muzik filem mahupun fesyen Makanan korea khususnya makanan jalanan seperti tteok bokki kimbap bulgogi dan semestinya kimchi telah menjadi sebahagian daripada budaya makan di Malay...
Malunya Kita Professor Barat Ini Pula Yang Yakin Bahasa Melayu Masih Relevan Menghadapi Zaman Moden

Malunya Kita Professor Barat Ini Pula Yang Yakin Bahasa Melayu Masih Relevan Menghadapi Zaman Moden

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 351 hits
SERDANG Bahasa Melayu tidak akan terancam dengan kemaraan era Revolusi Industri Keempat selagi penuturnya terus mendaulatkan dan berusaha melestari serta memperkayakannya Ketua Pengajian Asia Tenggara Universiti Goethe Frankfurt Prof Dr Arn...
Kfc Malaysia Tutup Lebih 100 Restoran Francais Kesan Boikot

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

There Is An Awakening

App Inarah

Netizen Mohon Maaf Asyik Mengutuk Ruhainies Beri Respon Saya Dah Tak Fikir Sekarang Nak Fokus On Being Happy



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Berhari Raya Lagi Rumah Saudara Sepupu

Couple Urges Police Mcmc To Act Against Alleged Blackmailer

Housewives Social Protection Scheme Still Short Of Target Says Kasthuri

Impartiality In Business

Fariza Shooting Video Mv Lagu Raya