6 Kedai Teh Susu Bubble Terbaik Di Kuala Lumpur


Bubble Tea semakin hari semakin popular penangannya di Malaysia terutama untuk area sekitar Kuala Lumpur. Bubble Tea atau dalam bahasa melayunya (teh susu gelembung - macam pelik pula bunyinya) merupakan salah satu menu minumana yang agak sedap untuk di minum.

Tak pasti juga bagaimana minuman Bubble Tea ini boleh mula masuk ke Malaysia, tahu-tahu saja dah makin famous dengan golongan peminatnya yang tersendiri. Dikatakan, nama bubble tea atau teh susu gelembung ini berasal dari rupa minuman itu sendiri. Di mana ianya akan berbuih seakan gelembung apabila digoncang. 



Penambahan topping berwarna-warni dengan rupa seakan mutiara menambahkan lagi keunikan minuman ini. Sekarang ada banyak kedai menjual bubble tea di sekitar Kuala Lumpur dan antara 6 kedai yang sering menjadi perhatian orang ramai adalah seperti senarai di bawah ini. 

6 Kedai Teh Susu Bubble Terbaik di Kuala Lumpur 

1. Koi Thé (Taiwan)



Koi The’ di Malaysia, diangkat sebagai kedai bubble tea nombor satu dalam senarai. Kedai ini mendapat banyak feedback atau alasan yang baik juga! Minuman khas mereka, Golden Bubble Milk Tea adalah definisi kesempurnaan teh susu yang sebenar! Pasukan dari Koi The’ ini boleh dikatakan benar-benar serius dalam menyajikan teh susu berkrim terbaik. Di samping itu, ia turut dilengkapi dengan toppingnya yang sangat cantik dan sangat kenyal!

2. Tealive (Malaysia)



Tealive ataupun "ti-life" juga sering menjadi perhatian ramai peminat bubble tea di Malaysia. Mereka selalu menginovasikan minuman edisi terhad setiap bulan, dan kebanyakannya adalah inspirasi tempatan. Selain itu, mereka mempunyai Tealive +, antioksidan, dan kolagen untuk minuman yang lebih unik! Sebagai permulaan, anda boleh mencuba Teh Susu Mutiara yang pelbagai di dalam menu utama mereka! Ia mempunyai rasa teh yang kuat dengan sedikit rasa manis dan topping mutiara yang best.

3. The Alley (Taiwan)



Alley adalah salah satu kedai teh susu buih terbaru di Malaysia! The Alley ini membuat sirap tebu mereka sendiri untuk memastikan minuman mereka mempunyai rasa manis yang tepat. Oh, mereka juga membuat mutiara ubi kayu sendiri! Minuman terbaik untuk dipesan adalah Brown Sugar Deerioca Fresh Milk. Anda akan dapat merasakan kombinasi sempurna susu segar, sirap tebu, dan mutiara ubi kayu!

4. Leaf & Bean (Malaysia)



Tidak seperti yang lain dalam senarai ini, Leaf & Bean bukan kedai teh susu semata-mata sebaliknya ia adalah kafe yang menyajikan makanan gabungan dalam bentuk kek, dan minuman! Mereka mempunyai siri makanan dan minuman yang tersendiri juga. Kiranya Leaf & Bean mempunyai daya tarikan yang tersendiri berbeza dengan kedai Bubble Tea yang lain.

5. Chatime (Taiwan)



Di Chatime, para peminatnya boleh memilih untuk teh, kopi atau koko. Anda akan menyukai Chatime kerana mereka mempunyai banyak siri minuman yang sangat eksklusif dan menarik. Walaupun, tidak ada mutiara di dalamnya tetapi anda sentiasa boleh menambah topping lain yang juga tidak kurang hebatnya. 

6. Hail’s Dessert & Soft Serve Cafe (Malaysia)



Hail's Dessert & Soft Serve sangat terkenal dengan pencuci mulut mereka yang sangat lembut dan sedap. Tetapi, tahukah anda bahawa mereka juga turut mempunyai minuman bubble tea mereka sendiri. Tak hanya itu mereka juga menghidangkan aiskrim yang sangat enak untuk di cuba. 

Itulah dia senarai enam kedai menjual minuman bubble tea yang ada di sekitar Kuala Lumpur. Bahkan kedai-kedai ini ada di antaranya yang turut mempunyai banyak cawangan sehingga ke negeri yang lain di dalam negara Malaysia ini.

Dalam banyak-banyak kedai yang menjual minuman bubble tea, rasanya hati lebih tertarik pada Koi The’. Mungkin kerana menu minumannya yang sangat banyak dan pelbagai. Tak hanya itu, minuman koi ini sangat mudah untuk di beli walaupun tanpa keluar dari rumah. 



Tak perlu buang masa dan tak payah susah payah drive ke kedai bubble tea ni pun tak apa. Boleh je order minuman koi ni melalui aplikasi Foodpanda. 

Dengan Foodpanda, untuk lokasi dalam area Kuala Lumpur ni memang sangat-sangat beruntung. Hanya dengan menggunakan hujung jari boleh terus buat pesanan dan tunggu saja minuman kegemaran tiba dengan sendirinya di depan pintu rumah masing-masing. Sangat senang dan sangat best! 

Terbaik Foodpanda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.duniazumal.com/2020/07/6-kedai-teh-susu-bubble-terbaik-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lokasi Kedai Makan Western Di Kuala Lumpur Yang Mesti Di Terjah

Lokasi Kedai Makan Western Di Kuala Lumpur Yang Mesti Di Terjah

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 227 hits
Hi Korang Citer pasal makan makan lagi yak yak yeahhhSelain makanan harian kita nasi makanan makanan jugak kita makan seperti chinese food western food indian food fast food dan macam macam lagi Tapi kalau western food ni terdapat beberapa ...
Nak Baulu Rangup Di Luar Gebu Di Dalam Jom Singgah Kedai Bahulu Pak Teh Parit Buntar

Nak Baulu Rangup Di Luar Gebu Di Dalam Jom Singgah Kedai Bahulu Pak Teh Parit Buntar

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 416 hits
Kedai Bahulu Pak Teh memang sudah terkenal di Parit Buntar Perak Mana taknya baulu di sini memang sedap dan menggoda selera Istimewanya di sini Bahulu Pak Teh masih menggunakan resipi tradisional yang dikekalkan sepenuhnya Saya memilih untu...
Dinner Eat Lah Di Nook Restaurant Aloft Kuala Lumpur Sentral Hotel

Dinner Eat Lah Di Nook Restaurant Aloft Kuala Lumpur Sentral Hotel

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 557 hits
Dinner Eat Lah Di Nook Restaurant Aloft Kuala Lumpur Sentral Hotel Assalamualaikum semua Happynya rasa bila kita dah boleh keluar melihat dunia kan Takde la asyik tengok dinding je kat rumah Masing masing dah mula melakukan aktiviti di luar...
Ini Sebab Kenapa Boy Iman Diisytihar Muflis Oleh Mahk4mah Tinggi Kuala Lumpur

Ini Sebab Kenapa Boy Iman Diisytihar Muflis Oleh Mahk4mah Tinggi Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 281 hits
PELAKON yang juga ahli perniagaan Datuk Boy Iman 40 diisytihar muflis oleh Mahk4mah Tinggi Kuala Lumpur berkuat kuasa hari ini Pengisytiharan muflis itu diputuskan mahk4mah berikutan kegagalan Boy Iman atau nama sebenarnya Noruliman A Rahma...
5 Restoran Pizza Pilihan Di Kuala Lumpur Yang Popular Dan Sedap

5 Restoran Pizza Pilihan Di Kuala Lumpur Yang Popular Dan Sedap

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 694 hits
5 RESTORAN PIZZA PILIHAN DI KUALA LUMPUR YANG POPULAR DAN SEDAP Dahulu kala pizza adalah makanan kegemaran warga negara Itali dan juga Amerika Syarikat Kini pizza adalah makanan segera yang tidak asing lagi bagi rakyat Malaysia Dan restoran...
Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Kuala Lumpur Dan Putrajaya

Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Kuala Lumpur Dan Putrajaya

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 312 hits
Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Kuala Lumpur Dan Putrajaya Ramadhan tiba lagi Sebagai seorang Muslim
5 Laman Web Yang Memberi Jaminan Kerja Yang Terbaik Untuk Diri Anda

5 Laman Web Yang Memberi Jaminan Kerja Yang Terbaik Untuk Diri Anda

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 320 hits
5 LAMAN WEB YANG MEMBERI JAMINAN KERJA YANG TERBAIK UNTUK DIRI ANDAPada masa sekarang ini banyak yang menganggur ekoran muncul virus baharu iaitu covid 19 melanda negara kita tambahan lagi mereka yang baru lepas graduan disini saya ingin me...
Intip Potret Eksotisnya Capella Ubud Hotel Terbaik Dunia Tahun 2020 Versi Travel Leisure

Intip Potret Eksotisnya Capella Ubud Hotel Terbaik Dunia Tahun 2020 Versi Travel Leisure

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 476 hits
Resort di tengah hutan dengan kolam renang infinity yang menakjubkan Duh rasanya pengen segera bulan madu ke sana
Chini Masa Terbaik Pru 15 Guna Lambang Bn

Chini Masa Terbaik Pru 15 Guna Lambang Bn

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 253 hits
SOAL goodwill dari Covid 19 sudah habis dah Perikatan Nasional yang dianggotai Barisan Nasional PAS Bersatu Gabungan Parti Sarawak serta beberapa lagi parti tak boleh tunggu lama lagi Mereka mesti berkejar untuk supaya disegerakan pilihan r...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil