5 Tempat Menarik Yang Ramai Tak Tahu Boleh Jadi Panduan Bercuti Anda


5 Tempat Menarik Yang Ramai Tak Tahu, Boleh Jadi Panduan Bercuti Anda! Adakah anda gemar untuk menjadikan pulau sebagai tempat percutian anda? Mengapakah pulau yang menjadi pilihan anda? Pasti anda akan berkata bahawa pulau akan memberikan suasana yang berlainan daripada kawasan percutian di luar bandar malah anda pasti ingin lari dari kesibukan kota serta pencemaran alam sekitar kan?
BACA: Kalau Pergi Sarawak, Ini 5 Tempat Menarik Dan Unik Korang Kena Singgah!
Bercuti di pulau bakal membuatkan jiwa anda tenang dan damai.  Anda juga boleh menikmati pelbagai keindahan alam semulajadi dan permandangan yang amat menakjubkan.  Di samping dapat melihat suasana matahari terbenam, laut yang jernih dan biru serta menikmati udara yang segar.
5 Tempat Menarik Yang Ramai Tak Tahu, Boleh Jadi Panduan Bercuti Anda! Di Malaysia sahaja sudah terdapat begitu banyak pulau-pulau yang indah dan cantik yang sering menjadi destinasi tumpuan bagi semua para pelancong tidak kiralah daripada dalam negara mahupun luar negara.  Tahukah anda, setiap pulau di Malaysia mempunyai keunikan serta tarikannya yang tersendiri.  Percutian anda ke sini menawarkan pengalaman yang berharga untuk anda kenangkan.
Pulau yang sering menjadi tarikan di Malaysia adalah Pulau Redang yang terletak di Kuala Nerus, Terengganu.  Anda pasti seronok bercuti di sini jika dibandingkan dengan percutian di tempat-tempat lain. Untuk ke sini, anda boleh menaiki bot laju ataupun feri daripada jeti yang berada di Kuala Terengganu.  Jom kita ketahui tempat-tempat menarik di Pulau Redang ini.
1.  Jeti Shahbandar
Jeti Shahbandar merupakan antara tempat menarik di Pulau Redang yang boleh anda dapatkan tiket bot atau feri untuk percutian anda di Pulau Redang. Masa untuk perjalanan daripada jeti ini ke Pulau Redang adalah sekitar 1 jam 30 minit – 2 jam penuh.  Tempoh perjalanan bergantung kepada kelajuan bot atau feri serta keadaan air laut dan cuaca. Walaupun feri di kawasan ini bersaiz agak besar, namun anda masih berkemungkinan untuk mengalami mabuk laut akibat pergerakkan ombak tidak stabil yang membuatkan feri bergoyang. 
Jika anda seorang yang mabuk laut, saya sarankan supaya anda membawa ubat-ubatan yang sepatutnya dan jangan lupa untuk sediakan beg plastik dikhuatiri jika anda muntah.  Sebaik sahaja anda tiba berdekatan Pulau Redang, anda perlu berpindah ke bot atau feri yang akan membawa anda ke tempat penginapan anda di Pulau Redang pula. 
 2.  Jeti Merang
Jeti Merang dikatakan salah satu tempat menarik di Pulau Redang yang terletak kira-kira 40 Kilometer ke arah utara bandar Kuala Terengganu.  Ia turut menjadi pilihan para pelancong untuk ke Pulau Redang malah turut dikenali dengan nama ‘Jeti Penarik’. 
Untuk pengetahuan anda, selain Jeti Merang di Terengganu ini, terdapat satu lagi jeti lain yang seakan-akan nama Jeti Merang, iaitu Jeti Marang yang akan membawa anda ke pulau yang lain pula. Jangan pula anda terkeliru dengan Jeti Marang, nanti anda  dibawa ke tempat lain pula. Kan susah kalau tersilap naik bot di jeti!
 3.  Coral Redang Island Resort
Jika anda berkunjung ke Pulau Redang, anda boleh memilih untuk balik hari tetapi lagi menarik sebenarnya jika anda dapat meluangkan masa untuk menginap beberapa hari di sana kerana terdapat banyak aktiviti menarik boleh anda lakukan.  Anda boleh meluangkan masa bersama keluarga ataupun kawan-kawan di Coral Redang Island Resort. 
Coral Redang Island Resort ini merupakan tempat penginapan yang terletak di kawasan Pasir Panjang dan terdapat 40 buah chalet ditawarkan untuk pengunjung. Kualiti kemudahan dan servis yang diberikan juga adalah berpatutan dengan harga yang ditawarkan. Antara kemudahan yang ditawarkan ialah Airy, bilik-bilik berperabot ringkas dengan gaya moden, kemudahan teh dan kuali serta balkoni atau beranda yang cantik.
Bilik keluarga di Coral Redang Island Resort ini boleh memuatkan sehingga 6 orang.  Terdapat juga bar snek, lounge terbuka, dan kolam renang luaran dengan bar, pusat menyelam dan kedai serbaneka.  Penyewaan peralatan sukan air juga boleh didapati disini.
4.  Taaras Beach and Spa Resort
Selain Coral Island Resort, terdapat satu lagi tempat penginapan yang menarik di Pulau Redang iaitu Taaras Beach and Spa Resort. Tempat menarik di Pulau Redang ini terletak di Teluk Dalam dan menyediakan 183 bilik untuk para pengunjung pada harga yang berpatutan.  Servis dan kemudahan yang disediakan di sini amat memuaskan.
Pada musim monsun, Taaras Beach and Spa Resort akan ditutup untuk sementara waktu dan akan kembali beroperasi selepas musim tersebut kerana bimbang tentang keselamatan para pengungjung.  Ia juga bertujuan untuk mengelakkan sebarang kemalangan yang tidak diingini. Resort ini menyediakan 5 bilik tidur private villa yang sangat selesa, menakjubkan dan sesuai untuk seisi keluarga yang besar.
 5.  Redang Beach Resort
Redang Beach Resort, di Pulau Redang ini amat cantik, bersih dan menenangkan. Resort ini terletak di pantai berpasir putih terpanjang di Pulau Redang dan merupakan salah satu pusat peranginan yang paling popular dan mewah di Pulau Redang. Resort ini mempunyai lebih daripada 150 bilik dengan pelbagai jenis bilik yang boleh dipilih. Bilik Standard dan Bilik Superior antara jenis bilik yang paling popular. Harganya pula sangat kompetitif dalam kalangan resort di sini.
Restoran di resort ini menyajikan hidangan ala ala carte, Cina dan Barat.  Menariknya, terdapat sebuah kopitiam yang menghidangkan menu kopi dan teh yang paling enak dan lazat di syurga tropika ini. Untuk peminat skuba pula, sama ada anda ingin menyelam ataupun mencari kursus penyelaman, pusat menyelam di sini dapat memenuhi semua keperluan anda. Jadi apa tunggu lagi, inilah tempat menarik di Pulau Redang boleh anda kunjungi.
Sumber: The Kaki Cuti
The post 5 Tempat Menarik Yang Ramai Tak Tahu, Boleh Jadi Panduan Bercuti Anda! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/5-tempat-menarik-yang-ramai-tak-tahu-boleh-jadi-panduan-bercuti-anda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Datang Temerloh Nak Bercuti Dimana Ikuti Senarai Tempat Menarik Di Temerloh

Datang Temerloh Nak Bercuti Dimana Ikuti Senarai Tempat Menarik Di Temerloh

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 493 hits
Sempena menyahut seruan Kerajaan berkenaan Tahun Melawat Malaysia 2020 setiap negeri pasti memainkan peranan bagi menarik pelancong daripada dalam negeri dan khususnya dari luar negara untuk datang dan bercuti di dalam Malaysia Tidak kira d...
Jalan Jalan Melaka Dan Tempat Menarik Boleh Dilawati Sekitarnya

Jalan Jalan Melaka Dan Tempat Menarik Boleh Dilawati Sekitarnya

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 431 hits
Jalan Jalan Melaka Dan Tempat Menarik Boleh Dilawati Alhamdulillah selepas je bercuti dekat Grand Lexis Port Dickson seterusnya zaza dan family kakak ke Melaka pula Memang dah lama zaza teringin jalan Melaka ni sebab last dulu pergi pun ber...
Nampak Cantik Warna Menarik Ini Kuasa Racun Boleh Bunuh Manusia Yang Ada Pada Katak Ini

Nampak Cantik Warna Menarik Ini Kuasa Racun Boleh Bunuh Manusia Yang Ada Pada Katak Ini

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 352 hits
Katak merupakan adalah salah satu haiwan yang ada di atas muka bumi ini Ramai yang geli apabila melihat kehadiran katak ini kerana sifatnya yang lembik Namun begitu terdapat juga katak yang mempunyai warna yang mampu menarik perhatian orang...
Tempat Menarik Di Gold Coast Brisbane Australia

Tempat Menarik Di Gold Coast Brisbane Australia

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 697 hits
AUSTRALIA bila sebut je perkataan Australia perkata pertama yang muncul dalam kepala otak AbangRock adalah beruang Koala Comey sungguh la beruang kecik ni Kalau dapat sekor bela sampai ke besar mesti seronok eh lupa pulak satu lagi Kanggaro...
7 Tempat Wisata Kulon Progo Yang Menarik Dikunjungi

7 Tempat Wisata Kulon Progo Yang Menarik Dikunjungi

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 211 hits
Kulon Progo menjadi salah satu wilayah yang kerap menjadi tujuan wisatawan Berbagai destinasi wisata di Kulon Progo selalu mampu menarik minat para wisatawan
8 Tarikan Dan Aktiviti Menarik Di Danau Toba Anda Boleh Lakukan

8 Tarikan Dan Aktiviti Menarik Di Danau Toba Anda Boleh Lakukan

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 613 hits
Danau Toba atau Lek Toba meruapakan salah satu tasik semula jadi terbesar di Indonesia Pelbagai kisah dan misteri pernah kita dengar tentang tasik ini Jika korang berpeluang ke sini cubalah tanya tanya penduduk tempatan tentang danau toba n...
4 Resort Hotel Anda Boleh Pergi Jika Bercuti Di Pulau Mantanani Sabah

4 Resort Hotel Anda Boleh Pergi Jika Bercuti Di Pulau Mantanani Sabah

papar berkaitan - pada 21/12/2019 - jumlah : 311 hits
4 Resort Hotel Anda Boleh Pergi Jika Bercuti di Pulau Mantanani Sabah Pulau Mantanani kian menjadi pilihan bagi pelancong untuk bercuti jika ke Sabah Pulau yang sungguh cantik dan tenang ini walaubagaimanapun tidak mempunyai banyak pilihan ...
Doakan Ainul Segera Boleh Off Oksigen Perkembangan Terbaru Adik Ainul Mardhiah

Doakan Ainul Segera Boleh Off Oksigen Perkembangan Terbaru Adik Ainul Mardhiah

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 366 hits
Lama menyepi tanpa khabar adik Ainul Mardhiah Ahmad Saifuddin kesayangan ramai itu dikhabarkan semakin pulih hari demi hari Menerusi satu posting yang dikongsikan oleh bapanya adik Ainul kelihatan lebih sihat dan gembira seperti kanak kanak...
Ruam Pada Bayi Boleh Terjadi Disebabkan Perkara Ini

Ruam Pada Bayi Boleh Terjadi Disebabkan Perkara Ini

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 287 hits
Ruam adalah perubahan ketara dalam tekstur atau warna kulit Ruam pada kulit menjadikan kulit bengkak kerengsaan atau keradangan Ia boleh membuatkan kulit anda bersisik gatal timbul benjolan seperti jerawat atau rasa kulit terbakar Alergen h...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago