5 Tempat Makan Untuk Singgah Di Putrajaya Malaysia


5 Tempat Makan Untuk Singgah di Putrajaya : Malaysia | Salam semua, PUTRAJAYA Malaysia merupakan salah satu tempat yang sering dikunjungi baik di kalangan warga Malaysia sendiri mahupun di kalangan pelancong asing. Lokasinya sebagai tempat pemerintahan utama Malaysia di tambah dengan landskap yang dijaga rapi penuh kehijauan, menjadikan Putrajaya ini sebagai salah satu destinasi untuk bersantai yang disukai ramai.

Di sini juga sangat sesuai untuk bergambar dengan berlatarbelakangkan bangunan pentadbiran yang indah, taman botani yang sempurna dan kawasan perumahan yang mewah dan indah.



Tempat makan di sekitar Putrajaya ini juga tidak mengecewakan. Ini menjadikan Putrajaya sebagai salah satu lokasi di Malaysia yang lengkap semuanya. Nak solat juga mudah! Sekiranya anda sudah berada atau dalam hajat nak ke Putrajaya, berikut adalah senarai restoran dan kafe untuk bersantai dan menjamu selera yang boleh anda singgah.
#1 - Precinct 9 Food Court
Dengan segalanya di bawah satu bumbung, anda akan dimanjakan dengan pelbagai pilihan makanan di medan selera Presint 9. Ia merupakan tempat makan tengah hari yang popular kerana terdapat pelbagai jenis hidangan tempatan untuk dicuba.



Dari makanan kegemaran Pantai Timur hingga hidangan selatan dan utara, semua yang anda mahukan ada di sini! Antara menu yang sering mendapat perhatian di sini adalah seperti mee bandung, tempoyak ikan patin, claypot noodles, nasi ayam penyet, udang goreng, dan banyak lagi! Harganya juga sangat berpatutan.

Alamat : Precinct 9 Food Court Jalan P9e, Presint 9, Putrajaya

#2 - Serabei Cafe
Jika anda sedang mencari makanan Melayu dengan rasa terbaik di Putrajaya, inilah tempatnya. Serabei Cafe mesti dikunjungi jika anda benar-benar menginginkan makanan yang sedap seakan dimasak di rumah. Restoran ini juga dikatakan mempunyai asam pedas terbaik di bandar Putrajaya tersebut.



Selain itu, terdapat juga makanan masakan panas dan lain-lain lagi. Nasi kerabu dan nasi dagang juga ada. Tidak hanya itu, pilihan kuih Melayu seperti goreng pisang, kuih lompat tikam, kuih lapis dan banyak lagi juga ada ditawarkan di sini! Boleh makan sambil santai-santai gitu.


Alamat : Ayer@8, A2-G-3A,, Jalan P8G, Presint 8, Putrajaya

#3 - Padi House
Padi House terletak di Galeria PjH dan mempunyai suasana santai yang sesuai untuk makan ramai-ramai bersama rakan-rakan atau keluarga. Walaupun kafe ini terkenal dengan masakan Barat, ia juga menyajikan pelbagai makanan tempatan.



Antara menu yang paling mendapat sambutan ramai di sini adalah seperti burrito, nachos, pasta dan juga chicken chop. Harganya juga cukup berpatutan. Jangan lupa untuk memesan cheesecake pavlova dan macadamia sebagai pencuci mulut kerana rasanya memang meletup!


Alamat : Padi House Galeria PjH, Presint 4, Putrajaya

#4 - Restoran Thai KungMakanan Thai popular di kalangan rakyat Malaysia. Antara menu utama yang mendapat perhatian adalah tomyam. Dengan rasa keseimbangan manis, pedas dan masam yang sempurna, tomyam benar-benar mendapat tempat yang tinggi dihati para penggemar makanan.



Untuk merasai masakan Thai yang asli, kunjungilah Thai Kung Restaurant di Presint 8. Kawasan ini bukan sahaja terkenal dengan pilihan tempat makan yang tidak berkesudahan tetapi juga persekitarannya yang tenang dengan pemandangan bangunan kerajaan yang menakjubkan. Selain tomyam, ada juga makanan yang lain seperti ikan kukus, ayam lemon dan sotong lada hitam.

Alamat : Restoran Thai Kung Jalan P8G, Presint 8, Putrajaya

#5 - Umai CafeSecomel namanya, Umai Cafe memang sudah agak terkenal di kalangan kakitangan kerajaan dan penduduk tempatan di sekitar Putrajaya ini. Lokasinya terletak di pinggir Tasik Putrajaya yang tenang turut menjadikan kafe ini sangat sesuai dan istimewa untuk mereka yang ingin bersantai dan menikmati hidangan tempatan yang lazat.



Hidangan khas mereka adalah nasi lemak yang disertakan dengan ayam goreng dan sambal ikan bilis. Hidangan lain yang mesti dicuba termasuklah lempeng kelapa (pancake kelapa), goreng pisang dan cucur udang.

Alamat : Umai Cafe Jalan P8e2/10, Presint 2, Putrajaya

Opening hours: 9.00am – 11.00pm (Daily)


Itulah dia 5 tempat makan sebagai cadangan untuk singgah di Putrajaya Malaysia. Banyak lagi tempat makan best di Putrajaya ini bergantung pada citarasa dan kehendak selera masing-masing. Seperkara lagi, di Putrajaya ini turut ada servis food delivery dari Foodpanda.




Servis penghantaran food delivery dari Foodpanda ini dengan mudah boleh digunakan. Pesan di handphone masing-masing, kemudian tunggu makanan tiba secara terus ke tangan. Aneka pilihan makanan yang ditawarkan boleh membuatkan jadi rambang mata.

Apapun, tak dinafikan Foodpanda ini benar-benar berguna saat malas untuk keluar beli makanan, tidak sihat, sibuk dengan urusan kerja, tak sempat keluar lunch saat berkerja dan sebagainya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wanisukarno.com/2020/10/5-tempat-makan-untuk-singgah-di-putrajaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inilah Makanan Dan Tempat Makan Best Di Cyberjaya Malaysia

Inilah Makanan Dan Tempat Makan Best Di Cyberjaya Malaysia

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 337 hits
Inilah Makanan Dan Tempat Makan Best di Cyberjaya MalaysiaCyberjaya adalah sebuah bandar dengan taman sains sebagai teras yang menjadi bahagian utama Koridor Raya Multimedia di Malaysia Ia terletak di Daerah Sepang Selangor Cyberjaya dikemb...
Dokumentari Blackpink Light Up The Sky Rebut No 1 Ranking Top 10 Netflix Malaysia Tempat Ke 2 Di Netflix Global

Dokumentari Blackpink Light Up The Sky Rebut No 1 Ranking Top 10 Netflix Malaysia Tempat Ke 2 Di Netflix Global

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 352 hits
Dengar cerita ramai yang teruja apabila Netflix mengumumkan dokumentari K Pop pertama yang bakal dihasilkan di bawah laman penstriman popular itu iaitu BLACKPINK Light Up The Sky BLINKs terutamanya seronok kerana dokumentari itu dilengkapi ...
Tempat Makan Sedap Di Johor

Tempat Makan Sedap Di Johor

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 424 hits
Apabila kita bercerita tentang Tempat makan Sedap di Johor Munkin ada yang berkata Makan untuk hidup atau hidup untuk makan satu perkataan yang punyai makna berbeza Tetapi yang penting nya apa bila sudah cukup masanya perut kita akan memint...
10 Tempat Makan Menarik Di Penang

10 Tempat Makan Menarik Di Penang

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 505 hits
Assalamualaikum wbt 10 Tempat Makan Menarik Di Penang Apabila berkunjung ke Penang anda tidak perlu risau untuk memikirkan makanan dan tempat makan menarik di Pulau Pinang Untuk pengetahuan anda semua Penang digelarkan Syurga Makanan kerana...
Sebagai Penumpang Apa Akan Jadi Kalau Malaysia Airlines Bankrup

Sebagai Penumpang Apa Akan Jadi Kalau Malaysia Airlines Bankrup

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 264 hits
Ramai yang sudah tahu tentang masalah yang dihadapi oleh syarikat penerbangan rasmi negar Malaysia Airlines Sejak bertahun ia menghadapi masalah samada dengan pentadbiran pengurusan dan paling utama bila saban tahun merekodkan prestasi yang...
Pemimpin Ph Berjiwa Rakyat Milik Kereta Murah Dan Buatan Malaysia Kalau Macai Ph Bodoh Lagi Nak Faham Entahlah

Pemimpin Ph Berjiwa Rakyat Milik Kereta Murah Dan Buatan Malaysia Kalau Macai Ph Bodoh Lagi Nak Faham Entahlah

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 368 hits
Lai lai lai inilah pemimpin PH haprak yang dikatakan berjiwa rakyat tawaduk merendah diri wayang bila azan tengah PC diam JAGUAR macam mana seorang MP sahaja boleh pakai kereta semewah itu Volvo kenapa perlu membazir duit rakyat negeri keda...
Semasa Maszlee Malik Guna Velfire Milik Syarikat Malaysia Education Global Services Mahfuz Diam Buat Bodoh Aje

Semasa Maszlee Malik Guna Velfire Milik Syarikat Malaysia Education Global Services Mahfuz Diam Buat Bodoh Aje

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 276 hits
Pemetik petai Mahfuz dan seorang lagi ADUN PH bakal disaman Menteri Besar Kedah setelah dia tuduh MB arahkan syarikat Air Kedah membeli kereta Velfire untuk kegunaan rasmi MB MB Kedah jelaskan SADA beli kereta tersebut untuk kegunaan SADA b...
Malaysia Bakal Isytihar Darurat

Malaysia Bakal Isytihar Darurat

papar berkaitan - pada 24/10/2020 - jumlah : 255 hits
323 total views 323 views today KUALA LUMPUR Segalanya masih belum terjawab di sebalik spekulasi yang tersebar tentang kerajaan bakal mengisytiharkan darurat hari ini Bermula dengan mesyuarat khas Kabinet pada kira kira 9 30 pagi tadi di ba...
Buat Duit Dengan Klikjer Affiliate Malaysia

Buat Duit Dengan Klikjer Affiliate Malaysia

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 499 hits
Klikjer merupakan satu tempat yang mana kita boleh jual ebook kita sendiri atau jual ebook orang lain Pendek kata memang boleh buat duit dengan klikjer ni sama ada anda terbitkan ebook sendiri atau pilih mana mana ebook berkualiti lain untu...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo