12 Pemimpin Pn Sokong Muhyiddin


SHAH ALAM – Seramai 12 pemimpin Perikatan Nasional (PN) dikenal pasti menyokong pencalonan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri gabungan itu dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).
Perkembangan terkini itu sekali gus mengetepikan dakwaan pencalonan Muhyiddin tidak mendapat restu majoriti pemimpin PN terutama UMNO susulan beberapa siri kritikan dilontarkan sebilangan pemimpin parti itu sejak kebelakangan ini.
Terbaru, Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Zahidi Zainul Abidin secara peribadi turut memberi sokongan terhadap pencalonan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri PN selepas PRU15.
Menurutnya, langkah meletakkan Muhyiddin sebagai calon Perdana Menteri bagi PN amat penting untuk mengelakkan berlaku sebarang perpecahan dalam kalangan parti gabungan itu.
“Saya minta permasalahan (tidak bersetuju pencalonan Muhyiddin) ini tidak perlu dipanjangkan kerana kita tidak mahu ada perpecahan.
“Ada banyak agenda perlu dibincangkan di peringkat PN seperti isu pembahagian kerusi pilihan raya antara parti dan sebagainya.
“Saya (secara) peribadi bersetuju Muhyiddin sebagai Perdana Menteri dan saya minta semua hentikan sebarang perkara yang boleh memberi kesan kepada peluang kemenangan PN pada PRU15,” katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian semalam.
Selain Zahidi yang juga Timbalan Pengerusi UMNO Perlis, beberapa pemimpin PN lain yang menyuarakan sokongan kepada Muhyiddin termasuklah Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi; Setiausaha Bersama Sekretariat Muafakat Nasional, Tan Sri Annuar Musa; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
Abdul Hadi Turut menyuarakan sokongan kepada Muhyiddin ialah Ketua Menteri Sarawak merangkap Pengerusi Gabungan Parti Sarawak (GPS), Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Ahmad Jazlan Yaakob; Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali; Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Mohd Razlan Rafii; Ahli Majlis Tertinggi GPS, Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar; Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Muhammad Khalil Abdul Hadi dan Ketua Pemuda MCA, Nicole Wong turut menyatakan pendirian sama.
Senarai terkini pemimpin PN menyokong Muhyiddin secara terbuka itu melibatkan empat pemimpin daripada UMNO.Terdahulu, media tempatan melaporkan UMNO dan Pas secara prinsip melalui Muafakat Nasional bersetuju untuk terus menyokong Muhyiddin sebagai calon Perdana Menteri.
Annuar Musa Mengesahkan perkara tersebut, Annuar yang juga Setiausaha Agung BN menegaskan keputusan berkenaan dibincangkan dalam mesyuarat bersama UMNO dan Pas baru-baru ini.
Kenyataan yang dikeluarkan Annuar itu susulan pengumuman Abdul Hadi yang menyatakan pendirian Pas untuk menyokong pencalonan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri bagi menghadapi PRU15.
SH
The post 12 pemimpin PN sokong Muhyiddin appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/07/06/12-pemimpin-pn-sokong-muhyiddin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Matlamat Dr Mahathir Dalam Politik Cuma 2 Sekat Anwar Dan Naikkan Mukhriz Tindak Balas Anwar Sokong Muhyiddin

Matlamat Dr Mahathir Dalam Politik Cuma 2 Sekat Anwar Dan Naikkan Mukhriz Tindak Balas Anwar Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 502 hits
Sekarang ini sudah jelas lagi bersuluh Matlamat Dr Mahathir di penghujung karier politik dan mungkin juga di penghujung nyawa hanya 2 iaitu sekat Anwar Ibrahim dari menjadi Perdana Menteri dan naikkan Mukhriz aka Boboi sebagai Perdana Mente...
Surat Akujanji Anwar Sokong Muhyiddin Palsu Saifuddin

Surat Akujanji Anwar Sokong Muhyiddin Palsu Saifuddin

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 672 hits
Diterbitkan Hari ini 1 31 pmSetiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail hari ini menafikan surat akujanji yang menggambarkan presiden partinya Anwar Ibrahim menyokong Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri Malaysia Palsu kata Saifuddin...
Pemimpin Umno Kurang Selesa Calonkan Semula Muhyiddin Sebagai Pm

Pemimpin Umno Kurang Selesa Calonkan Semula Muhyiddin Sebagai Pm

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 401 hits
Seorang pemimpin Umno dari utara meminta agar pertikaian kewajaran Muhyiddin Yassin terus disokong sebagai perdana menteri selepas pilihan raya umum akan datang tidak dipanjangkan Timbalan Pengerusi Umno Perlis Zahidi Zainul Abidin berkata ...
Umno Sokong Muhyiddin Pm Pru 15

Umno Sokong Muhyiddin Pm Pru 15

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 309 hits
Rosyahaida Abdullaham hmetro com myAnnuar Musa beramah mesra dengan penjaja ketika melakukan tinjauan pada program Penyerahan Lesen Terhad kepada Penjaja di Jalan Taman Setapak Indah FOTO ASWADI ALIAS SETIAUSAHA Agung Barisan Nasional Tan S...
Bn Pas Gps Dan Parti Sabah Sokong Muhyiddin Demi Kestabilan Politik

Bn Pas Gps Dan Parti Sabah Sokong Muhyiddin Demi Kestabilan Politik

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 318 hits
July 1 2020 9 26 PMPemimpin BN PAS parti dari Sarawak dan Sabah menghadiri mesyuarat dengan Muhyiddin Yassin di Putrajaya petang tadi PETALING JAYA Pemimpin Barisan Nasional PAS bersama parti dari Sarawak dan Sabah menyokong Perikatan Nasio...
Anwar Bakal Sokong Muhyiddin Pkr Kemungkinan Rakan Baru Pn

Anwar Bakal Sokong Muhyiddin Pkr Kemungkinan Rakan Baru Pn

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 301 hits
Anwar Ibrahim PERDANA Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin diramalkan bakal menerima sokongan tidak disangka daripada Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi mengukuhkan kedudukannya dalam mendepani usul undi penentuan kepe...
Kejutan 13 Julai Anwar Bakal Sokong Muhyiddin

Kejutan 13 Julai Anwar Bakal Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 1853 hits
PERDANA Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin diramalkan bakal menerima sokongan tidak disangka daripada Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi mengukuhkan kedudukannya dalam mendepani usul undi penentuan kepercayaan terhad...
Muhyiddin Sudah Memberitahu Pemimpin Bersatu Supaya Bersedia Kemungkinan Pilihanraya Mengejut Akan Diadakan

Muhyiddin Sudah Memberitahu Pemimpin Bersatu Supaya Bersedia Kemungkinan Pilihanraya Mengejut Akan Diadakan

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 333 hits
MUHYIDDIN AKAN BUBAR PARLIMEN SEBELUM BELIAU DIJATUHKAN KATA PEMIMPIN BERSATU Shahbudin Husin Pagi tadi saya berkesempatan berbual agak panjang dengan seorang pemimpin yang menjadi Ahli MPT Bersatu Pusat Beliau adalah Ahli MPT yang pro kepa...
Pas Ada Ramai Calon Layak Tapi Tetap Sokong Muhyiddin Jadi Pm

Pas Ada Ramai Calon Layak Tapi Tetap Sokong Muhyiddin Jadi Pm

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 406 hits
MALAYSIAKINIPAS mengulangi pendirian parti itu bersama Umno untuk menyokong agar Muhyiddin Yassin terus menjadi perdana menteri selepas pilihan raya umum akan datang Menegaskan bahawa kita tidak tamak dan ada ramai calon lain Timbalan Presi...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats