10 Toner Untuk Kulit Kombinasi


Susah juga nak cari toner untuk kulit kombinasi. Mana tidaknya, sebahagian kulit berminyak sampai berkilat, manakala sebahagian lagi normal atau sangat kering. Pemakaian produk tepat adalah penting untuk menyelesaikan masalah ini. 


Toner kebiasaannya dipakai selepas pencuci muka. Ia berfungsi untuk mengeluarkan kotoran yang tidak dapat dibersihkan cleanser dan memperbaiki teksur dan tona kulit. 
 


 
Bagi kulit kombinasi, toner tersebut haruslah mampu mengurangkan minyak berlebihan dan seimbangkan kelembapan wajah. 


Saya senaraikan sejumlah toner untuk kulit kombinasi berserta dengan link pembelian online yang termurah. 
 
1. Simple Soothing Facial Toner
 
Toner untuk kulit kombinasi Watsons yang paling popular. This product is famous for a reason okay. Ia hadir dengan sejumlah kandungan baik untuk kulit seperti niacinamide, Pro-Vitamin B5, Chamomile, dan Witch Hazel.
 


 
Simple toner untuk kulit kombinasi ni ada niacinamide, ia bagus untuk whitening. Tapi tak ketara sangat. Boleh menghidrasi dengan sekata, tak melekit dan tidak mempunyai fragrance. And, harganya sangat berpatutan. 


Harga: RM16.75

Beli di sini: https://invol.co/cl3gvgg  


 
2. Innisfree Balancing Toner with Green Tea
Ramuan toner inidirumus khas buat pemilik kulit kombinasi dan berminyak. Ia boleh replanish new skin dan memberi kelembapan sempurna sepanjang hari.  
 


 
Hasilnya, t-zone kurang berminyak dan kulit akan tampak segar dan mulus. Untuk pengetahuan, tekturnya sedikit pekat berbanding toner lain dipasaran. Tetapi langsung tidak melekit malah cepat meresap pada kulit. 


Harga: RM56

Beli di sini: https://invol.co/cl5xixd



Artikel berkaitan: 
+ Skincare Untuk Kulit Kombinasi Malaysia

+ 10 Toner Untuk Kulit Berjerawat

+ 10 Moisturizer Untuk Kulit Kombinasi

+ 8 Pencuci Muka Untuk Kulit Kombinasi di Watson 
 
3. The Body Shop Vitamin E Hydrating Toner
 

The Body Shop memang terkenal dengan rangkaian produk penjagaan diri dan perfume. Produk skincare mereka tidak kurang hebatnya. Vitamin E Hydrating Toner ada vitamin E sebagai kandungan utama dan wheatgem oil yang mampu menanggalkan sisa makeup berlebihan.  
 

 
Hasilnya, kulit lebih segar dan bersih sekaligus menjadikan tona wajah sekata. Ramai juga yang suka dengan toner TBS ni sebab ia memang berkesan. Walaupun harganya agak tinggi. 


Harga: RM70

Beli di sini: https://invol.co/cl5xiub


4. Mamonde Rose Water Toner
 
Mengandungi 90% ramuan rose water yang banyak khasiatnya untuk kulit wajah. Ia mengurangkan sebum berlebihan dan mencegah masalah kulit seperti blackheads, whiteheads, dan jerawat.  
 


 
Cara guna Mamonde Rose Water Toner sama seperti toner lain iaitu sama ada terus sapu pada muka atau titiskan pada cotton pad. Boleh pakai 2 kali sehari agar kulit kekal segar dan berseri. 
 
Harga: RM7.50 - RM31.20

Beli di sini:  https://invol.co/cl5xikp


5. Pixi Glow Tonic
 
Pixi Glow Tonic merupakan exfoliating toner untuk kulit kombinasi. Exfoliating tu ada untuk buang sel kulit mati dan bantu replanish kulit baru supaya kulit sentiasa segar. Produk dari USA ni memang hype gila sebab ia adalah toner untuk kulit kusam and boleh buat anda glowing!  



 
Kandungan Pixi Glow Tonic            
Glycolic Acid - Form of AHA yang mengeluarkan sel kulit mati untuk bantu hasilkan kulit baru yang lebih segar/mulus.           Aloe Vera - Melega dan menghidrasi kulit           Glycerin - Agen pelembap kulit yang paling berkesan, menghalang kekeringan. 

Harga: RM16 (25 ml)
Beli di sini: https://invol.co/cl5xihm

 


6. Hada Labo Hydrating Lotion Light



Hada Labo merupakan jenama yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Setiap pemilik wajah glowing pasti guna salah satu produk rangkaian dari Jepun ini. Ramai yang sanggup membelinya walaupun agak mahal.  
 
 




Hydrating Lotion Light (line hijau) merupakan hydrating toner untuk kulit kombinasi, berminyak, dan normal. Mengandungi 4 jenis Hyaluronic Acids yang mengekalkan kelembapan semula jadi agar kulit sihat dan lembut.  



Then, ada ceramide yang 'lock' kelembapan kulit. Highly recommended! 
 
Harga: 

170 ml (RM59) - https://invol.co/cl5xewj 
30 ml (RM17) - https://invol.co/cl5xex5



7. Cosmoderm Tea Tree Oil Clarifying Face Toner
 
Toner untuk kulit kombinasi seterusnya adalah dari Cosmoderm. Toner ini khas untuk kawasan berminyak seperti t-zone dan mereka yang mempunyai kulit berjerawat. Mencegah minyak berlebihan adalah kangkah awal dari tumbuhnya jerawat.  
 

 
Ia bebas paraben dan frangrance. Botol lama berwarna hijau, manakala botol berwajah baru berwarna biru. 


Harga: RM20

Beli di sini: https://invol.co/cl5xeuw
 
8. Aiken Tea Tree Oil Toner
 
Tidak mengandungi bahan-bahan yang boleh harm kulit seperti paraben, mineral oil, dan triclosan. Sebaliknya kaya dengan tea tree oil dan extrak tumbuh-tumbuhan. Kandungan ini boleh rawat jerawat dan kurangkan minyak pada wajah.  
 


 
It also claims mampu melembutkan kulit, mengekalkan kelembapan, membersihkan liang pori. 


Harga: RM11

Beli di sini: https://invol.co/cl5y4sl


9. Neutrogena Alcohol-Free Toner
 
Toner ini sesuai untuk semua jenis kulit. Menyegarkan kulit tanpa menghilangkan kelembapan semula jadi. Tidak mengandungi alkohol. 
 
Selain itu, ia mempunyai 'mild purifiers' yang mampu membersih kotoran pada liang pori. Saya dan guna beberapa botol. Apa yang paling best tentang toner ini bila guna cotton pad, anda boleh lihat saki baki daki yang tertanggal. So impressed!  
 


 
Harga: RM14
Beli di sini: https://invol.co/cl3gvu6


10. Klairs Supple Preparation Toner
Klairs adalah produk terkenal seantero dunia! Bagi Supple Preparation toner, ia berfungsi agar kulit kekal lembap dan segar sepanjang hari tanpa ada kesan melekit. Ini adalah formula yang dah diperbaharui. 


 


 
Kali ini ia mampu memberi 20% kelembapan berbanding produk yang ada hyaluronic acid. Selain itu, ia mengandungi kandungan organik (vegan) yang baik untuk kesihatan kulit wajah. Ramai yang berpuas hati dengan toner Klairs ni.



Harga: RM15 - RM55

Beli di sini: https://invol.co/cl5xed4



Semoga artikel toner untuk kulit kombinasi ini dapat membantu anda dalam mencari toner yang sesuai untuk mendapatkan kulit sihat, segar, dan glowing!





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nikkhazami.com/2021/09/toner-untuk-kulit-kombinasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Warna Kulit Bukan Penentu Kecantikan

Warna Kulit Bukan Penentu Kecantikan

papar berkaitan - pada 31/3/2022 - jumlah : 158 hits
Amat mengejutkan apabila ada laporan seorang ibu tergamak meninggalkan bayi yang baharu dilahirkan bersama neneknya kerana warna kulit bayi itu gelap Tentu sekali satu sifat tidak bertamadun apabila pada era moden hari ini masih lagi ada ma...
8 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering Dan Kusam

8 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering Dan Kusam

papar berkaitan - pada 4/4/2022 - jumlah : 263 hits
Kulit kering dan kusam memang bikin kita stress Kita akan nampak tidak bermaya dan kulit mudah terdedah kepada masalah jerawat Memilih pencuci muka adalah langkah pertama yang perlu anda ambil untuk memastikan kulit kekal bersih menghilangk...
Asyik Lesu Wajah Tak Bermaya Dr Che Hafiz Kongsi Tip Sentiasa Cergas Kulit Sihat Sepanjang Ramadan

Asyik Lesu Wajah Tak Bermaya Dr Che Hafiz Kongsi Tip Sentiasa Cergas Kulit Sihat Sepanjang Ramadan

papar berkaitan - pada 31/3/2022 - jumlah : 132 hits
TINGGAL beberapa hari sahaja lagi umat Islam akan menyambut bulan Ramadan bagi menunaikan Rukun Islam yang ketiga Sudah pasti setiap daripada kita inginkan fizikal yang sihat dan kesihatan mental dalam keadaan optimum agar dapat menjalani i...
Minum Susu Kambing Boleh Buat Kulit Muka Jadi Cantik Eh Betul Ke Ni

Minum Susu Kambing Boleh Buat Kulit Muka Jadi Cantik Eh Betul Ke Ni

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 196 hits
MINUM SUSU KAMBING BOLEH BUAT KULIT MUKA JADI CANTIK EH BETUL KE NI Siapa suka minum susu kambing Korang tahu tak sebenarnya ada banyak manfaat susu kambing untuk kulit muka korang Susu kambing ni ada bahan semula jadi untuk kulit korang ta...
8 Tip Untuk Hilangkan Kulit Gelap Di Badan Dengan Bahan Semulajadi

8 Tip Untuk Hilangkan Kulit Gelap Di Badan Dengan Bahan Semulajadi

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 169 hits
8 Tip Untuk Hilangkan Kulit Gelap Di Badan Dengan Bahan Semulajadi Kesan gelap pada sekitar bawah lengan sememangnya cukup membuat sesiapa saja hilang keyakinan diri walau ianya tidak dilihat oleh orang lain Sungguhpun begitu bagi mereka ya...
Hiburan Jangan Buang Tau Wanita Kongsi Fungsi Kulit Bawang Yang Ramai Tak Tahu

Hiburan Jangan Buang Tau Wanita Kongsi Fungsi Kulit Bawang Yang Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 4/4/2022 - jumlah : 128 hits
Rasanya bawang merupakan bahan perlu ada dan kerap digunakan dalam setiap masakan kerana ianya akan membangkitkan rasa juadah yang disediakan Antara jenis jenis bawang yang sering digunakan adalah seperti bawang besar bawang kecil bawang pu...
Nak Tau Tip Lembapkan Kulit Jom Baca Perkongsian Ni

Nak Tau Tip Lembapkan Kulit Jom Baca Perkongsian Ni

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 146 hits
NAK TAU TIP LEMBAPKAN KULIT JOM BACA PERKONGSIAN NI Sapa ada masalah kulit kering Kadang kadang perubahan cuaca yang tak menentu boleh mempengaruhi keadaan kulit kita tau Kesan yang paling selalu jadi kulit akan kering bersisik pastu mengge...
Pertama Kali Beli Sandal Kulit Dari Lucca Vudor

Pertama Kali Beli Sandal Kulit Dari Lucca Vudor

papar berkaitan - pada 12/4/2022 - jumlah : 229 hits
Pertama Kali Beli Sandal Kulit Dari Lucca Vudor Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Sebelum Sha cerita pasal kasut Sha nak cerita satu kenangan yang Sha bersama arwah ayah Sha Tapi Sha lupa pula pada tahun bila seingat Sha ketika itu ...
Ketahui Bagaimana Kuman Pemakan Daging Mengakibatkan Kulit Dan Isi Hilang Di Mamah

Ketahui Bagaimana Kuman Pemakan Daging Mengakibatkan Kulit Dan Isi Hilang Di Mamah

papar berkaitan - pada 15/4/2022 - jumlah : 198 hits
Necrotizing fasciitis juga dikenali sebagai penyakit pemakan daging atau bakteria pemakan daging adalah satu jangkitan yang jarang jarang berlaku yang melibatkan kulit dalam Ia merebak merentasi tisu fascia di bawah kulit dan kulit dalam Ia...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Al Ikhsan Sports Mengumumkan Pemenang Peraduan The Ultimate Sports Experience Spend And Win

Jinda888 Website 888 Casino Online Slot888 Top 41 By Tamie Slot888 Jinda888 Bet 2 2567

Stour House By Facit Homes In London United Kingdom

10 Cara Menyambut Hari Guru Selain Memberi Hadiah

Lucy M Enggai Tundi Dek Chord

Sivasangari On Cloud Nine As She Breaks Into World Top 10