8 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering Dan Kusam


Kulit kering dan kusam memang bikin kita stress. Kita akan nampak tidak bermaya dan kulit mudah terdedah kepada masalah jerawat. Memilih pencuci muka adalah langkah pertama yang perlu anda ambil untuk memastikan kulit kekal bersih, menghilangkan cela, dan menjadikan wajah lebih berseri. 


Tidak boleh guna pencuci muka sembarangan, Pilih yang gentle,  non-comedogenic (tidak menyumbat pori), dan melembapkan kulit. Pemilihan cleanser yang salah boleh menyebabkan kulit lebih lebih kering dan kusam.  
 


 
Oleh itu saya senaraikan sejumlah pencuci muka untuk kulit kering dan kusam untuk panduan anda. Saya sertakan juga link pembelian online agar anda boleh beli dengan harga lebih rendah. 


1. CeraVe Hydrating Facial Cleanser
Diformulasi oleh dermatologist, CeraVe hydrating Facial Cleanser adalah pencuci muka terbaik untuk kulit kering dan normal. Antara kandungan yang bagus adalah ceramides dan hyaluronic acid untuk menambahkan kelembapan pada kulit. 


Pencuci muka ini langsung tidak berbuih which is good sebab buih tu akan lebih mengeringkan kulit. Ia  menanggalkan kotoran, minyak, and slightly remove makeup. Selain itu Cerave juga terkena dengan kandungannya yang 'gentle' iaitu tanpa bahan yang boleh memberikan iritasi pada kulit.  


 
Harganya agak mahal, tapi berbaloi and this brand is highly recommended! 


Harga: dari RM29

Beli di sini: https://invol.co/cla40et
 
Artikel berkaitan:
+ 10 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering

+ Skincare Untuk Kulit Kering di Watsons

+ 10 Toner Untuk Kulit Kering

+ Skincare Untuk Kulit Kombinasi di Malaysia



2. La Roche - Posay Toleriane Hydrating Gentle Cleanser


Merupakan pencuci muka untuk kulit sensitif dan kering. Diformulasi dengan niacinamide, 3 jenis ceramides, dan glycerine sebagai kandungan utama. Ini bertujuan untuk mengelak kulit dari kering, dan menanggalkan cela pada wajah.  


 
Produk dari Perancis ini memiliki banyak kelebihannya makan tidak hairanlah ia cukup popular di Eropah dan Amerika Syarikat. Other benefits you'll get from it are: mengekalkan kelembapan semulajadi, nilai pH rendah, kulit lebih lembut, bersih, dan cukup hidrasi.  
 
Agak mahal, tapi berbaloi! 



Harga: RM109
Beli di sini: https://invol.co/cla40az


3. Cosmoderm Cleansing Milk (Soap Free)
 
Agak susah nak cari milk cleanser di drugstore kerana kebanyakannya di jual secara online. Namun salah satu cleanser jenis susu yang baik adalah Cosmoderm Cleansing Milk (Soap Free). As we all know, Cosmoderm memang best. 


Dirumus khas untuk pemilik kulit kering dan sensitif. Teksture susu ini sangat membantu untuk elak kelembapan semulajadi dari hilang.  



 
Cleanser ni tak ada paraben, SLS, dan alkohol sebab semua ingredients ini memang tak sesuai for dry skin. Ini adalah pencuci muka terbaik untuk kulit kering di Watsons.



Harga: RM20

Beli di sini: https://invol.co/cla3znc


4. Hada Labo Ultimate Moisturizing Face Wash


Tak sah kalau tidak selitkan produk dari Hada Labo. Bagi kulit kering dan kusam, pencuci muka Ultimate Moisturizing Face Wash amat membantu dalam meningkatkan kelembapan wajah.  


 
Kandungan utamanya adalah aqua, 2 jenis Hyaluronic Acid yang beri kelembapan dan membersih dua kali ganda lebih baik. Ini bertujuan supaya kulit tampak lebih segar dan tidak kusam.


Ramai juga yang guna cleanser ni. Anda boleh semak di akaun Twitter @twt_kecantikann. 


Harga: dari RM11.50

Beli di sini: https://invol.co/cla3zkn


5. Safi Beautea Black Tea & Black Orchid Detox Cream Cleanser


Panjang betul nama kau. Produk Safi memang diyakini keberkesanannya. Bagi kulit kusam dan kering, anda boleh cuba produk ini. 


It claims has gentle ingredients, dan dirumus dengan kebaikan Black Tea & Black Orchid extracts yang boleh detox kulit serta mengelakkan kesan penuaan.  


 
Tekturnya krim cair dan ada slight buih. Which is ok dan nilai pH nya juga rendah. Malah, tak ada bahan bahaya untuk kulit sensitif seperti alkohol, paraben, dan SLS. 


Harga: RM18
Beli di sini: https://invol.co/cla3zja



6. Simple Micellar Facial Gel Wash
 
Pencuci muka untuk kulit kering dan kusam seterusnya adalah Simple Micellar Facial Gel Wash. Jenama kegemaran ramai dek kerana keberkesanan dan harganya yang berpatutan. 


Cleanser ini dirumus khas untuk menangani masalah kulit kering dan kusam. Dengan nilai pH yang rendah, ia dapat kawal air pada kulit, buang kotoran, kulit tidak rasa tegang, dan jadikan wajah lebih bersih dan berseri.  
 


 
Tak ada fragrance atau bahan chemical yang boleh menyebabkan iritasi. 


Harga: RM16

Beli di sini: https://invol.co/cla41o6



7. Cosrx Low pH Good Morning Cleanser


Rangkaian skincare dari Cosrx ini memang popular. Yang paling terkenal sudah tentulah Low pH Good Morning Cleanser ni. It claims to have low pH balanced which is good for dry skin. pH dia sekitar 5.3 sahaja. 
 
Selain itu ia mengandungi tea tree oil dan BHA untuk yang boleh membersihkan pori dan dan buat kulit rasa fresh sepanjang hari. Dikategorikan sebagai pencuci muka untuk kulit kering dan berjerawat kerana adanya tea tree oil ini.  


 
Cleanser ni takde fragrance, tapi ada bau kurang best sikit. But bau tu hilang lepas bilas. Saya sendiri dah try. Memang best Cosrx ni!. 
 
Harga: dari RM12

Beli di sini: https://invol.co/cla3zbj


8. Rosken Dry Skin Wash

Rosken turut menjadi rekomandasi para dermatologi. Green range ini khas untuk pemilik kulit kering. Bahan utama dalam cleanser ini adalah air, glycerine, vitamin E. Sama seperti Cetaphil, boleh guna untuk muka dan badan. 
 


 
Tidak ada bahan-bahan seperti paraben, alkohol, dan buih. Jadi yang berkulit sensitif pun boleh guna Rosken ni. Cukup popular di Watsons & Guardian. 


Harga: RM23
Beli di sini: https://invol.co/cla3za5
 
Semoga artikel ini dapat membantu adalam dalam mencari pencuci muka untuk kulit kering dan kusam yang sesuai. 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2022/03/pencuci-muka-untuk-kulit-kering-dan-kusam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Minum Susu Kambing Boleh Buat Kulit Muka Jadi Cantik Eh Betul Ke Ni

Minum Susu Kambing Boleh Buat Kulit Muka Jadi Cantik Eh Betul Ke Ni

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 194 hits
MINUM SUSU KAMBING BOLEH BUAT KULIT MUKA JADI CANTIK EH BETUL KE NI Siapa suka minum susu kambing Korang tahu tak sebenarnya ada banyak manfaat susu kambing untuk kulit muka korang Susu kambing ni ada bahan semula jadi untuk kulit korang ta...
Cara Penjagaan Kulit Muka Jenis Berminyak

Cara Penjagaan Kulit Muka Jenis Berminyak

papar berkaitan - pada 8/4/2022 - jumlah : 134 hits
Cara Penjagaan Kulit Muka Jenis Berminyak Assalamualaikum dan salam sejahtera korang Setiap individu mempunyai jenis kulit wajah yang berbeza Korang tahu tak jenis kulit wajah korang Sha yakin korang sudah mengenal pasti jenis kulit korang ...
Pelembap Muka Yang Ada Niacinamide Terbaik Untuk Kulit Berminyak

Pelembap Muka Yang Ada Niacinamide Terbaik Untuk Kulit Berminyak

papar berkaitan - pada 9/4/2022 - jumlah : 164 hits
Dulu pernah alami masalah kulit muka berminyak Stress Siapa je yang tak stress bila kulit muka berminyak Berkilat je nampak kulit muka Memang tak selesa bila ada masalah kulit muka berminyak ni Punca kulit berminyak ni ada banyak sebabnya a...
Asyik Lesu Wajah Tak Bermaya Dr Che Hafiz Kongsi Tip Sentiasa Cergas Kulit Sihat Sepanjang Ramadan

Asyik Lesu Wajah Tak Bermaya Dr Che Hafiz Kongsi Tip Sentiasa Cergas Kulit Sihat Sepanjang Ramadan

papar berkaitan - pada 31/3/2022 - jumlah : 131 hits
TINGGAL beberapa hari sahaja lagi umat Islam akan menyambut bulan Ramadan bagi menunaikan Rukun Islam yang ketiga Sudah pasti setiap daripada kita inginkan fizikal yang sihat dan kesihatan mental dalam keadaan optimum agar dapat menjalani i...
8 Tip Untuk Hilangkan Kulit Gelap Di Badan Dengan Bahan Semulajadi

8 Tip Untuk Hilangkan Kulit Gelap Di Badan Dengan Bahan Semulajadi

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 169 hits
8 Tip Untuk Hilangkan Kulit Gelap Di Badan Dengan Bahan Semulajadi Kesan gelap pada sekitar bawah lengan sememangnya cukup membuat sesiapa saja hilang keyakinan diri walau ianya tidak dilihat oleh orang lain Sungguhpun begitu bagi mereka ya...
Warna Kulit Bukan Penentu Kecantikan

Warna Kulit Bukan Penentu Kecantikan

papar berkaitan - pada 31/3/2022 - jumlah : 156 hits
Amat mengejutkan apabila ada laporan seorang ibu tergamak meninggalkan bayi yang baharu dilahirkan bersama neneknya kerana warna kulit bayi itu gelap Tentu sekali satu sifat tidak bertamadun apabila pada era moden hari ini masih lagi ada ma...
Kitsui Whitie Snow Kejelitaan Kulit Bermula Dari Dalaman

Kitsui Whitie Snow Kejelitaan Kulit Bermula Dari Dalaman

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 173 hits
Nak tak kulit cantik dan tak perlu nak mekap tebal lagi Mesti ramai yang selalu impikan untuk mempunyai kulit yang cantik bersih serta sihat Lebih lagi kalau tak perlu nak mekap tebal untuk tutup keadaan kulit yang agak kusam ataupun bermas...
10 Toner Untuk Kulit Kombinasi

10 Toner Untuk Kulit Kombinasi

papar berkaitan - pada 11/4/2022 - jumlah : 172 hits
Susah juga nak cari toner untuk kulit kombinasi Mana tidaknya sebahagian kulit berminyak sampai berkilat manakala sebahagian lagi normal atau sangat kering Pemakaian produk tepat adalah penting untuk menyelesaikan masalah ini Toner kebiasaa...
Nak Tau Tip Lembapkan Kulit Jom Baca Perkongsian Ni

Nak Tau Tip Lembapkan Kulit Jom Baca Perkongsian Ni

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 143 hits
NAK TAU TIP LEMBAPKAN KULIT JOM BACA PERKONGSIAN NI Sapa ada masalah kulit kering Kadang kadang perubahan cuaca yang tak menentu boleh mempengaruhi keadaan kulit kita tau Kesan yang paling selalu jadi kulit akan kering bersisik pastu mengge...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Opens Lower Ahead Of Bnm S Opr Release

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Mee Goreng Mamak Udang Galah Lempeng Kelapa Gula Merah Di Hotel Tamu

Anwar Bentuk Atmosfera Baru Politik

Pengalaman Jaga Anak Bersunat Kaedah Laser

Lirik Lagu Seribu Setia Siti Nordiana

Selamat Jalan Pak Jokpin

Drama Bawah Payung Awan