10 Idea Kreatif Diy Bakul Dan Pasu Yang Paling Mudah Guna Bahan Terbuang




Hi korang. Bagi penggemar barang-barang diy mesti dah banyak benda yang korang diy kat rumah tu. Ada yang buat koleksi tau. Bagi yang baru belajar nak kitar semula barang-barang terbuang tu kat sini saya kongsikan beberapa contoh idea dan cara mudah membuat bakul dan pasu comel

Semua idea dan contoh yang saya tunjuk kan ni menggunakan bahan-bahan ringkas dan selalunya kita jumpa banyak dibuang saja. Sayang betul kalau benda yang sedikit je rosak tapi duduk nya di tempat sampah. 


Jadi apa kata sebelum kita buang tu kita baik pulih atau percantik kan lagi bakul-bakul, tin dan sebagainya untuk dijadikan pasu atau bakul yang cantik. Semua gambar dan idea saya ambil dari website lain dan ada juga yang dari pinterest



1- Raga  yang cantik ni dibuat menggunakan kertas surat khabar atau kertas terbuang. Kertas tu digulung panjang dan dianyam pada permukaan kotak. Saya pernah tengok di facebook ada sorang makcik ni buat banyak bakul guna kertas surat khabar ni

Kemudian bakul hiasan tu dia jadikan hiasan diruang tamu dia. memang cantik dan menarik idea ni




2- Benda yang paling tak praktikal di gunakan dalam bilik air ialah alas kaki pvc dalam bilik air. sebab benda ni memerangkap habuk dan kotoran di permukaan lantai.  Sebab tu benda ni banyak dibuang. Kalau kat tempat sampah tu memang banyak benda ni

Sebelum korang buang apa kata korang bersihkan dulu dan ambil idea macam gambar diatas ni untuk jadi kan pasu bunga atau boleh juga digunakan sebagai bekas tisu dapur. 
Mahal jugak alas kaki pvc ni sebenarnya. Jangan dibuang sebab boleh diy buat bakul, pasu dan macam2 lagi. Nak buat kotak pun boleh tau

3- Saya ambil juga idea ni walaupun saya tak paham apa dia tulis. Tapi tengok gambar tu boleh la faham sikit2. kalau korang biasa tengok kat kedai-kedai elektrik, ada banyak tape ikat barang yang lebar dan panjang tu. 
Korang boleh minta je kat pekerja kedai elektrik dan perabot tu . diaorang pun biasanya buang je sealer tape tu. Balik rumah buat la bakul kecik ni. Boleh dijadikan tempat letak berus makeup atau pin tudung

kalau saya pulak benda gini saya akan letak atas meja makan dan letak gula-gula atau coklat. Comel je..kan



4- Saya suka betul la idea ni sebab saya ni suka sangat bunga yang comel-comel, kecik-kecik macam ni untuk hiasan dalam rumah. Pot kecil dan dibalut dengan tali macam ni jugak macam penyeri di ruang makan. 
Lebih sesuai juga kalau diletak kan dalam bilik air

Tapi kalau saya la, saya suka kalau kita buat satu rak kecil dan susun pot bunga kecil ni banyak-banyak atas rak tu. Berseri-seri rumah nanti. tak tu lekat kan saja di dinding sebab pot bunga macam ni ringan saja

Kalau buat besar sikit boleh la letak remote tv. 


5- Ada banyak botol sos plastik macam ni dibuang saja. Nak simpan pun bukan boleh isi apa pun sebab mulut nya kecil.. Apa kata kalau korang buat bakul cantik yang boleh kita isi peralatan makeup. Boleh juga digunakan untuk isi sabun, dan syampoo dalam bilik air

Seseuai juga untuk hanya dijadikan hiasan di meja kopi diruang tamu dan luar rumah

Paling sesuai boleh guna untuk dijadikan bekas hamper untuk diberikan pada kawan-kawan kita. Kalau saya dapat ni memang gembira rasa hati


6- Bekas yang satu ni korang rasa-rasa sesuai untuk isi apa ye? Macam bekas kuih raya pun ada jugak. kalau saya buat isi gelas pun cantik. Letak kat meja makan atau meja kopi. Bila tetamu datang , hidang air dalam bekas tu. tak de la meja basah dan rosak kan perabot kita

Bahagian ats botol-botol tu korang boleh letak waterproof tape yang kaler gold untuk tutup tajam2 dibahagian bekas potong tu. 
Kalau nak buat bekas jahitan pun cantik jugak ni. Cuma kena ada pebutup dibahagian atasnya



7-  Pasu bunga dari batu ni saya tengok dah ada kat facebook yang buat macam ni. cara nak buat pun senang dan bahan-bahan pun yang senang dapat je. Kalau nak pasu besar boleh guna tin cat kalau nak yang kecil guna je tin bekas laici

Macam-macam jenis batu korang boleh guna. Nak guna batu hiasan yang warna warni pun cantik juga. Tapi kalau saya, lebih suka batu yang kaler neutral macam dalam gambar ni

Sesuai untun hiasan pokok luar rumah dan kalau rumah korang berkonsepkan industri, pasu macam ni sesuai sangat



8- Saya ni suka sangat apa-apa saja hiasan yang guna tali ni. Sangat sedap mata memandang. Nak guna untuk konsep moden pun boleh, tradisional pun boleh, Betul tak

kat shopee ada jual tali macam ni. Dari saiz kecil sampai yang saiz besar. Tapi kalau korang rajin boleh je guna sabun kelapa buat tali. Cuma rumit sikit la kerja nya. Silap2 tak jadi pasu kot..hahah.

Bagi saya pasu tali macam ni sesuai dengan bunga warna apa saje. 



9- Pasu warna putih memang tengah in sekarang ni..kan? saya pun dah sikit2 tukar barang rumah kepada warna putih.Hehhe.. Saja nak ikut apa yang tengah trendiing. Semua perabot warna putih, pasu pun kena la warna putih jugak

Pasu kecil2 macam ni biasanya orang guna untuk semai benih. Bila pokok dah mula besar dan kuat kita akan ubah pokok ke tanah. pasu ni jangan di buang pulak. Bila dah terlalu banyak boleh la bersihkan dan kemudian cat dengan warna putih

Gunakan tali dan balut bahagian atas pasu. Guna glue gun untuk melekatkan hujung tali supaya tak tercabut. dah siap untuk dijadikan hiasan dalam rumah


10- Cantiknya kotak ni. Lepas ni nak kena cari tali kat shopee jugak la. Teringin nak bakul tali macam ni. Boleh buat isissurat khabar atau pun tempat untuk kucing tidur. Kucing saya suka tidur dalam kotak walau pun ada sangkar. Hahah..

Boleh juga untuk dijadikan bekas hamper.

Kalau dalam gambar ni dia buat bekas untuk barang2 dalam toilet. sesuai jugak tu. Boleh letak tisu tandas, pewangi dan pencuci tangan.

Bagi saya membuat sendiri barang-barang macam ni memberi kepuasan kepada pemilik tu sendiri. Barang diy lebih dihargai kerana kita buat sepenuh hati malah ianya menjimatkan belanja jugak.

Kalau nak beli barang-barang diy ni bukan murah-murah tau. kebanyakan art product memang mahal dan tak semua orang rasa ianya berbaloi untuk dibeli.

So kalau korang pun salah seorang macam tu, jom diy..





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2020/07/10-idea-kreatif-diy-bakul-dan-pasu-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buat Diy Playdoh Homemade Guna Bahan Di Dapur Mudah Selamat Untuk Anak

Buat Diy Playdoh Homemade Guna Bahan Di Dapur Mudah Selamat Untuk Anak

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 50 hits
Mesti seronok kalau dapat buat aktiviti dengan anak Apa kata kita cuba buat playdoh atau tanah liat Macam macam cara nak buat playdoh yang dikongsikan di internet Kalau nak ikutkan tentulah yang homemade ini lebih murah dan selamat lebih le...
Ibu Ini Kongsi Resipi Mudah Buat Stok Bahan Masakan Bayi Nak Masak Terus Boleh Guna Senang

Ibu Ini Kongsi Resipi Mudah Buat Stok Bahan Masakan Bayi Nak Masak Terus Boleh Guna Senang

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 45 hits
Makanan yang diberikan kepada bayi tidak sama dengan makanan orang dewasa Malah makanan bayi yang berumur kurang daripada setahun juga tidak boleh diletakkan gula ataupun garam Bahan kandungan makanan bayi perlulah semulajadi dan bahan peri...
Resepi Cupcake Chipsmore Guna 2 Bahan Mudah

Resepi Cupcake Chipsmore Guna 2 Bahan Mudah

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 67 hits
Resepi Cupcake Chipsmore Mudah Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia Eda nak kongsikan cara buat cupcake chipsmore semudah ABC Hanya
Roti Kukus Cheese Leleh Buat Sarapan Atau Minum Petang Dengan Anak Guna Bahan Mudah Je Rasa Terbaik

Roti Kukus Cheese Leleh Buat Sarapan Atau Minum Petang Dengan Anak Guna Bahan Mudah Je Rasa Terbaik

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 50 hits
Makanan yang dibuat di rumah sememangnya adalah yang terbaik untuk seisi keluarga Lebih lebih lagi air tangan mama untuk anak anak mesti cepat je licin makanan yang terhidang Untuk sarapan atau minum petang bersama anak anak dan keluarga ma...
Ambil Hati Isteri Suami Boleh Diy Rak Pasu Guna Paip Pvc Simple Cantik

Ambil Hati Isteri Suami Boleh Diy Rak Pasu Guna Paip Pvc Simple Cantik

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 193 hits
Rumah kalau ada bunga bertambah sikit serinya Cuma susun atur kena kemas baru sedap mata memandang Namun jika isteri nak buat sendiri rak bunga bertingkat agak terhad sikit Jadi apa kata suami boleh tolong isteri realisasikan impian untuk r...
Resepi Kuih Dangai Guna 4 Bahan Sahaja Resepi Mudah Dan Sedap

Resepi Kuih Dangai Guna 4 Bahan Sahaja Resepi Mudah Dan Sedap

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 97 hits
Hi semua Ada orang muda yang tak kenal kuih Dangai ni Saya kenal kuih ni bukan sebab saya tua tau jangan silap pulak Hahah Saya kenal kuih ni sebab mak saudara suami memang menjual kuih tradisi niBila tiap kali balik kampung kuih Dangai ni ...
Tutorial Cara Ikat Tali Leher Paling Senang Cara Mudah Pakai Tie Video

Tutorial Cara Ikat Tali Leher Paling Senang Cara Mudah Pakai Tie Video

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 84 hits
Tutorial cara ikat tali leher paling senang cara mudah pakai tiecara ikat tali leher paling senang mudah step by steptutorial cara ikat tali leher paling senang how to wear a tie cara pakai tali leher paling mudah cara ikat tie simple VIDEO
Cara Buat Kopi Viral Korea Ikut Langkah Mudah Dalgona Coffee Hanya 4 Bahan

Cara Buat Kopi Viral Korea Ikut Langkah Mudah Dalgona Coffee Hanya 4 Bahan

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 108 hits
Cara Buat Kopi Viral Korea Ikut Langkah Mudah Dalgona Coffee Hanya 4 Bahan Salam semua kopi viral yang selalu disebut sebut semasa tempoh perintah kawalan pergerakan yang lepas Ramai juga yang tak lepaskan peluang untuk cuba resepi kopi vir...
Mee Kari Marry Brown Style Paling Mudah Resepinya

Mee Kari Marry Brown Style Paling Mudah Resepinya

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 77 hits
Mee Kari Marry Brown Style Paling Mudah ResepinyaMee Kari Marry Brown Style Paling Mudah Resepinya
Bsh Bujang Tidak Lulus Apa Syarat Maksud Kod 05 Rayuan Ogos 2020

Rayuan Tambahan Bsh 2020

Dr Mahathir Tommy Thomas Dan Guan Eng Tipu Rakyat

Misteri Mayat Gadis Sma Dalam Karung Terungkap Pembunuhnya Tak Disangka

Wow Wanita Cemas Jumpa Ular Tedung Dalam Tab Mandi Semua Angkara Suami

Anak2 Yatim Milikki Kondo Seorang Sebiji Berkat Bossku

Berdoalah Di 7 Waktu Mustajab Ini Karena Di Waktu Itulah Pintu Langit Sedang Terbuka

Buaya Siluman Ditangkap Di Babel Sebelum Dikubur Kepala Dipenggal Dikafani



Bagaimana Seorang Lelaki Model Etnik Uighur Hilang Tanpa Jejak di China

5 Idea Konten Paling Senang Sebagai Youtuber Berjaya

Maskne Masalah Jerawat Disebabkan Pemakaian Topeng Muka

Biodata Penyanyi Hanie Soraya Peserta Big Stage 2020

Resepi Paella Paling Terkenal


A 50 Square Meter Beach Apartment By The Sea

Siswa Punya Penyakit Komurbid Dan Gejala Covid 19 Tak Boleh Masuk Sekolah

Menkopukm Kelembagaan Koperasi Nelayan Harus Diperkuat

Melihat Keindahan Pantai Merah Dari Ketinggian

Jom Ketahui Kandungan Lemak Dalam Makanan Harian Ini Punca Utama Kegemukan Rupanya

Pelanjutan Penangguhan Pinjaman Balik Ptptn 2020