Ypda Dihina Nitizen Cina Dimana Suara Pemimpin Kununnya Tidak Ultra Kisau


BANGI, 28 Syawal 1441H, Sabtu – Tindakan netizen Cina menghina Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah apabila mencemar duli bersantap di sebuah kedai roti tempayan tanpa protokol diraja dengan pelbagai ejekan bukan tindakan individu terpencil.
YDP ISMA Pasir Puteh, Ustaz Sharipudin Ab Kadir kesal apabila tiada seorang pun di kalangan pimpinan – ultra kiasu – mereka yang menegur tindakan itu, bahkan dibiarkan sahaja.
“Ini menggambarkan sikap hampir keseluruhan mereka. Mereka menolak Melayu dan Islam. Sikap baik hanya lakonan dan sandiwara bersifat sementara untuk mengaburi dan menutup keburukan mereka.
“Mereka hina YDPA bersarapan pagi tanpa protokol diraja dengan pelbagai ejekan bukan tindakan individu terpencil. Ianya merupakan luahan mereka dan zuriat yang dah terpendam sejak kedatangan mereka ke Tanah Melayu sebelum merdeka lagi.
“Mereka bukan hanya mengejek YDPA tetapi menghina dan mengejek bangsa Melayu keseluruhannya. YDPA sebagai simbol kepimpinan Melayu di negara ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Tanpa menamakan mana-mana pihak Ustaz Sharipudin berkata, sandiwara amat berkesan sehingga boleh menutup semua tipu daya dalam semua tindakan mereka.
“Amat malang bila ada pimpinan Melayu amat mempercayai bahkan memuji mereka. Mereka dipuji kerana boleh menyebut Amar Maaruf dan Nahi Mungkar dan menggunakan beberapa istilah Arab dalam kenyataan mereka.
“Inilah antara kebodoh-bodohan pemimpin Melayu. Ada juga pemimpin Melayu yang terpaksa memperbodohkan diri sendiri kerana mengharapkan sesuatu habuan dari mereka.
“Ada habuan berbentuk sogokan wang ringgit dan ada yang gilakan kuasa dan kedudukan. Rela jadi Pak Pandir asalkan dapat kuasa dan pangkat walaupun boneka semata-mata. Satu ketika jadi Pak Pandir satu ketika jadi Pak Kaduk,” katanya sinis.
Terdahulu, laman Facebook Istana Negara memuat naik beberapa gambar Seri Paduka bersendirian menikmati roti tempayan yang dihidangkan dalam pinggan, tanpa sebarang protokol dan penuh santai duduk di atas bangku plastik yang disediakan di kedai terbabit.
Baginda ketika itu dilaporkan dalam perjalanan dari Program Ziarah Kurniaan Ampun Kasih ke Kompleks Asnaf Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) di Sungai Soi yang menempatkan 40 individu kurang bernasib baik.
Bagaimanapun, di ruangan komen Facebook Sin Chew Daily, segelintir netizen Cina mendakwa Agong hanya berlakon untuk menjadi ‘mesra rakyat’.
Seorang pengguna media sosial dengan nama Benny Loo LG mempersoalkan sama ada tindakan Agong bersantap di kedai roti tempayan itu sebagai perbuatan menunjuk-nunjuk.
Hoo Hoo Gan pula dengan biadabnya menyifatkan Agong sebagai tidak boleh diharap.
“Tidak boleh diharap, cakap lain buat lain. Pemikirannya seakan parti politik Melayu,” katanya.
Terdahulu : 1. Hina Agong: Tuduhan netizen Cina tak logik, membabi buta
The post YPDA Dihina Nitizen Cina, Dimana Suara Pemimpin Kununnya Tidak “ULTRA KISAU” appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/06/21/ypda-dihina-nitizen-cina-dimana-suara-pemimpin-kununnya-tidak-ultra-kisau/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ypda-dihina-nitizen-cina-dimana-suara-pemimpi

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penghina Agong Biadab Nitizen Cina Tunjuk Sikap Melampau Benci Institusi Diraja

Penghina Agong Biadab Nitizen Cina Tunjuk Sikap Melampau Benci Institusi Diraja

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 219 hits
BANGI 28 Syawal 1441H Sabtu Kerajaan perlu mengkaji semula akta sedia ada bagi memastikan hukuman setimpal dikenakan terhadap mana mana individu menghina Yang di Pertuan Agong Ketua Media MUAFAKAT Haji Rashidi Haris berkata sekiranya hukuma...
Pemimpin Amanah Pilih Pilihan Kedua Setelah Pilihan Pertama Mendapat Sokongan Bukan Kerana Gilakan Kerusi Empuk

Pemimpin Amanah Pilih Pilihan Kedua Setelah Pilihan Pertama Mendapat Sokongan Bukan Kerana Gilakan Kerusi Empuk

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 372 hits
Kenyataan Pengarah Komunikasi AMANAH adalah pendirian rasmi parti Dr ZAIDI ZAKARIA Pengarah Komunikasi AMANAH adalah YB Khalid Antara tugas Pengarah Komunikasi adalah menyampaikan keputusan rasmi parti Pengarah Komunikasi tidak boleh sewena...
Pemimpin Pkr Tuduh Ada Orang Dalangi Ph Plus Untuk Jatuhkan Anwar

Pemimpin Pkr Tuduh Ada Orang Dalangi Ph Plus Untuk Jatuhkan Anwar

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 379 hits
Seorang lagi pemimpin kanan PKR hari ini tampil menyanggah kenyataan dibuat dua parti dalam Pakatan Harapan mengenai calon perdana menteri dalam usaha pembangkang mengambil semula kerajaan daripada Perikatan Nasional Menurut Bendahari Agung...
Pemimpin Relaks Yang Di Bawah Kenapa Berperang

Pemimpin Relaks Yang Di Bawah Kenapa Berperang

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 204 hits
Kredit Alfadhil Antara 2 mudharat tinggalkan mudharat yang lebih besar Masalahnya dlm menentukan mana yang lebih besar itu apa indikatornya Adakah benar mengqiaskan dari kisah perjanjian hudaibiah Sekarang ni politik setiakawan atau politik...
Bekas Pemimpin Pkr Sabah Keluar Parti Dakwa 8 000 Ahli Akan Ikut Serta

Bekas Pemimpin Pkr Sabah Keluar Parti Dakwa 8 000 Ahli Akan Ikut Serta

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 325 hits
Bekas pengarah tugas tugas khas PKR Sabah Nani Sakam bercakap kepada pemberita di Putatan hari ini PUTATAN Sekumpulan 11 ahli PKR Sabah yang pernah memegang jawatan di peringkat negeri dan bahagian parti itu mengisytiharkan keluar parti har...
Tiada Jaminan Dr M Takkan Kembali Bersama Pengkhianat Kata Pemimpin Pemuda Pkr

Tiada Jaminan Dr M Takkan Kembali Bersama Pengkhianat Kata Pemimpin Pemuda Pkr

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 241 hits
Seorang pemimpin Pemuda PKR mencabar dakwaan Dr Mahathir Mohamad mempunyai lebih banyak sokongan ahli Parlimen berbanding Anwar Ibrahim ketika gabungan itu yang berusaha kembali berkuasa masih bergelut dengan isu calon perdana menteri Naib ...
Ph Kucar Kacir Pemimpin Saling Hentam Menghentam Sesama Sendiri

Ph Kucar Kacir Pemimpin Saling Hentam Menghentam Sesama Sendiri

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 310 hits
Berhenti jadi pengecut beri gambaran Dr M musuh lebih besar dari PN Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad hari ini mengecam setiausaha politik Anwar Ibrahim Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak yang mempersoalkan kesetiaan Amanah dan DAP t...
Dua Pemimpin Wanita S Gor Dilihat Pro Azmin Isytihar Setia Pada Pkr

Dua Pemimpin Wanita S Gor Dilihat Pro Azmin Isytihar Setia Pada Pkr

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 421 hits
MALAYSIAKINISejumlah pemimpin Wanita PKR Selangor termasuk kalangan mereka yang dilihat sebagai penyokong bekas timbalan presiden Azmin Ali berkata mereka akan terus setia dengan perjuangan parti itu Perkara itu dinyatakan dalam satu kenyat...
Jeffrey Hanya Orang Kecil Dalam Pn Kata Pemimpin Warisan

Jeffrey Hanya Orang Kecil Dalam Pn Kata Pemimpin Warisan

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 189 hits
Presiden STAR Jeffrey Kitingan hanya pandai bercakap kata pemimpin Warisan Terrence Siambun PENAMPANG Pemimpin STAR Jeffrey Kitingan didakwa cuba menimbulkan ketidakstabilan politik di Sabah berikutan kritikannya terhadap pemimpin Warisan d...
Mahalini Dah Peluk Islam

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Friction Over Candidate Threatening Ph S Kkb Campaign

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


218 Fibonaci

219 Makna 99 Allah Pecahan

217 Kajian Surah Ad Dukhan The Smoke

This Is Drink Green Mango

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Five Secrets For The Best Way To Study