Ph Kucar Kacir Pemimpin Saling Hentam Menghentam Sesama Sendiri


‘Berhenti jadi pengecut, beri gambaran Dr M musuh lebih besar dari PN’
Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad hari ini mengecam setiausaha politik Anwar Ibrahim, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak yang mempersoalkan kesetiaan Amanah dan DAP terhadap Presiden PKR Anwar Ibrahim.
Semalam, Farhash membidas DAP dan Amanah yang disifatkannya sebagai tidak berdiri di belakang Anwar dalam soal calon perdana menteri.
Khalid bagaimanapun berkata, sebagai pemimpin muda, Farhash seharusnya berhenti bertindak seperti “pengecut” dan menggambarkan Mahathir sebagai musuh lebih besar berbanding Perikatan Nasional (PN).
“Berhentilah berkelakuan seperti pengecut yang takut untuk menangani cabaran.
“Sekiranya kamu tidak dapat menangani Tun (Mahathir) yang kini sedang lemah, bagaimana kamu dapat menangani negara, yang jauh lebih mencabar daripada seorang lelaki berusia 95 tahun yang ditinggalkan oleh parti dan sekutunya?
“Berhenti memberi gambaran bahawa Tun adalah musuh yang lebih besar sedankan PN dengan (Perdana Menteri) Muhyiddin Yassin dan (bekas timbalan presiden PKR) Azmin Ali baik-baik saja,” katanya dalam pesanan teks kepada Malaysiakini.
Semalam, Farhash membidas Amanah dan DAP setelah Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke dalam wawancara dengan Malaysiakini berkata bahawa mereka mahu PKR memberikan jawapan yang tegas mengenai bekerjasama dengan Mahathir untuk mendapatkan kembali kuasa persekutuan.
“DAP dan Amanah patut menyatakan pendirian mereka di belakang individu yang membawa mereka bersama. Inikah cara kamu membalas budi Anwar atas persahabtan yang terbina lebih 20 tahun lalu?
“Anwar berdepan dengan pelbagai cabaran dan sering dilabel sebagai sangat liberal dan tidak dekat dengan komuniti Melayu ekoran kesetiaannya terhadap DAP.
“Tindakan dan kenyataan daripada DAP dan Amanah tidak berdiri teguh di belakang Anwar adalah sesuatu yang mengecewakan dan tidak bersikap kepimpinan,” kata Farhash yang juga pengerusi PKR Perak.
Sementara itu, Khalid hari ini juga menegaskan bahawa mereka setia kepada Anwar, yang merupakan pengerusi PH dan atas sebab itu mereka mahu presiden PKR meneruskan perjuangan.
“Seluruh negara kini sedang di tangan PN. Kita harus mengambil alih pentadbiran dengan pertolongan Tun. Bukankah kita ada 91 kerusi?
“Kami setia kepada DSAI (Anwar) dan itulah sebabnya kami mahu dia terus berjuang dan tidak mendengarkan kata-kata orang yang hanya menyampaikan rasa takut dan hilang kepercayaan.
“Sebagai seorang anak muda, dia (Farhash) harus menunjukkan keberanian dan keyakinan,” katanya.
Dalam respons segera terhadap Khalid, Farhash berkata bahawa soal memilih calon perdana menteri harus kembali kepada rasa tanggungjawab pemimpin.
Merujuk kepada Mahathir, dia berkata bekas pengerusi PH itu adalah orang yang mengundurkan diri dan mencetuskan kemelut politik, dan oleh itu tidak harus mengambil risiko lagi dengan memberi peluang kepada Mahathir.
“Jelas kenyataan saya malam tadi telah membuat beberapa pemimpin parti komponen melatah.
“Hakikat mengenai calon perdana menteri untuk dipersetujui bergantung kepada sifat tanggungjawab pemimpin tersebut.
“Kalau dah pernah diberi amanah rakyat tapi sewenang-wenangnya melepaskan jawatan dan mengakibatkan kemelut politik negara, mengapa harus kita mengambil risiko itu semula?
“Saya memang takut, takut akan kehilangan mandat rakyat. Jika ini pun tidak dapat dinilai oleh pemimpin komponen PH yang lain, maka jawablah di PRU ke-15 nanti,” katanya.
Mkini
The post PH kucar kacir, pemimpin saling hentam menghentam sesama sendiri appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/06/18/ph-kucar-kacir-pemimpin-saling-hentam-menghentam-sesama-sendiri/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ph-kucar-kacir-pemimpin-saling-hentam-menghentam-sesama

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perbincangan Sesama Pemimpin Pakatan Tunjuk Kemajuan Positif

Perbincangan Sesama Pemimpin Pakatan Tunjuk Kemajuan Positif

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 228 hits
SHAH ALAM 9 JUN Pimpinan Pakatan Harapan menyifatkan mesyuarat hari ini menunjukkan kemajuan positif apabila bakal memuktamadkan hala tuju politik parti dalam tempoh seminggu Kenyataan itu memaklumkan mesyuarat PAKATAN bersama Pengerusi Par...
Anwar Punca Parti Kucar Kacir Sebab Utama Adun Pkr Sementa Keluar Parti

Anwar Punca Parti Kucar Kacir Sebab Utama Adun Pkr Sementa Keluar Parti

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 499 hits
Timbalan Ketua Wanita PKR Pusat Dr Daroyah Alwi mengumumkan keluar daripada parti itu berkuat kuasa hari ini Dr Daroyah yang juga Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor dan Ahli Dewan Undangan Negeri Sementa itu turut meletakkan ja...
Apa Jadi Dengan Ph Berperang Sesama Sendiri

Apa Jadi Dengan Ph Berperang Sesama Sendiri

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 365 hits
Akramin Idrus Kelihatan kini tiada lagi kelihatan titik noktah kepada serangan serangan ini Tidak wujud lagi mana mana pemimpin yang membuka ajakan untuk mengukuhkan Pakatan Harapan selepas percakaran Saya bukan lah pemimpin utama dalam Pak...
Hati Hati Dengan Pihak Yang Tawar Urus Visa Haji Sendiri

Hati Hati Dengan Pihak Yang Tawar Urus Visa Haji Sendiri

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 191 hits
Bangunan Tabung Haji foto HAZROL ZAINAL KUALA LUMPUR Umat Islam dinasihatkan berhati hati dan tidak berurusan dengan pihak tertentu untuk menunaikan haji menggunakan visa diurus sendiri kerana ibadat haji untuk rakyat Malaysia pada tahun in...
Viral Video Tiktok Di Kamar Hotel Dengan Suami Orang Ternyata Teman Sendiri Dan Ngaku Cuma Iseng

Viral Video Tiktok Di Kamar Hotel Dengan Suami Orang Ternyata Teman Sendiri Dan Ngaku Cuma Iseng

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 440 hits
Sebuah video TikTok menjadi perbincangan ramai warganet di media sosial Pasalnya video tersebut diduga menampilkan aksi perselingkuhan secara terang terangan Di dalam video tampak seorang laki laki membelakangi kamera dengan latar tempat di...
Ph Perlu Kerja Bersama Untuk Negara Bukan Diri Sendiri Kata Maria

Ph Perlu Kerja Bersama Untuk Negara Bukan Diri Sendiri Kata Maria

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 272 hits
Anggota Parlimen Petaling Jaya Maria Chin Abdullah menggesa Pakatan Harapan bekerjasama sebagai satu pasukan demi negara dan bukannya kepentingan peribadi Beliau berkata PH perlu menumpukan kelemahan kerajaan Perikatan Nasional termasuk men...
Tubuh Atletis Dikomentari Fauzi Baadila Peringatkan Warganet Yang Sering Dm Hargai Diri Anda Sendiri

Tubuh Atletis Dikomentari Fauzi Baadila Peringatkan Warganet Yang Sering Dm Hargai Diri Anda Sendiri

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 335 hits
Nggak hanya berlaku buat perempuan Fauzi ternyata juga merasa risih dan dilecehkan dengan pesan pesan genit dari para warganet
Cari Baju Simple Seluar Jenis Sarung Atau Pinggang Getah Cara Mudah Ajar Anak Pakai Baju Sendiri

Cari Baju Simple Seluar Jenis Sarung Atau Pinggang Getah Cara Mudah Ajar Anak Pakai Baju Sendiri

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 345 hits
Mengajar anak memakai baju sendiri bukan sekadar untuk mendidik si kecil berdikari tetapi ia mendatangkan kebaikan kepada diri anda sebagai ibu bapa juga Adakah anda ingin tahu caranya Kenapa perlu mengajar anak pakai baju sendiri Memberi p...
Salah Faham Tidak Mahu Bertanya Buat Andaian Sendiri

Salah Faham Tidak Mahu Bertanya Buat Andaian Sendiri

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 419 hits
Assalamualaikum dan selamat sejahtera Salah faham tidak mahu bertanya buat andaian sendiri Salah faham kerana tidak mahu bertanya Salah faham kerana percaya pada pandangan mata kasar Salah faham kerana percaya pada cakap cakap orang Salah f...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms