Wilayah Islam Di Nusantara Telah Berkurun Lama Ternoda 8670



Era penjajahan oleh Portugis, British, Prancis, Belanda, Sepanyol dan Amarika Syarikat. Burma/Myanmar terhapus sebagai Wilayah Islam. Kes Rohingya menyusul. Semenanjung Tanah Melayu dari Segenting Kra ke Singapura juga telah tergadai. Dengan Perjanjian Bangkok 1909 antara Thailand dengan British yang mengaris sempadan Malaysia Thai yang diguna pakai hari ini. Umat Islam di Selatan Thai sering terancam oleh provokasi. Singapura telah diserahkan kepada kaum pendatang China pada tahun 1965 oleh Umno. Begitu juga dengan Pulau Batu Putih di zaman PM ke 5 dan Tanah KTMB hingga ke Tg Pagar oleh PM ke 6. Hal ini telah menyusutkan lagi Wilayah Islam Nusantara. Seperti juga Thailand, kerajaan Laos, Kemboja dan Vietnam kini dikuasai oleh Budha. Lebih malang lagi lahir bangsa baru di Vietnam dengan kedurjanaan tentera Amarika Syarikat, yang sebelum ini menjajah Filipina dan melahirkan bangsa baru di Negara tersebut. Filipina sekarang dikuasai Kristian. Wilayah Islam di Nusantara hanya tinggal Malaysia, Brunai dan Indonesia yang kesemuanya semakin mengecil kalah dengan kristian dan budha.

Berita UtamaSenarai penuh Anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKRAzmin Ali kekal jawatan Timbalan Presiden bagi penggal 2018-2021 adminweb 18/11/2018SHAH ALAM, 10 Rabiulawal 1440H, Ahad– Berikut adalah senarai penuh Anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR bagi penggal 2018-2021.
Pengerusi Tetap : Datuk Ahmad KassimTimbalan Pengerusi Tetap : Othman Karim
Presiden: Datuk Seri Anwar IbrahimTimbalan Presiden: Datuk Seri Mohamed Azmin Ali
Naib Presiden:1. Nurul Izzah Anwar2. Zuraida Kamaruddin3. Xavier Jayakumar4. Tian Chua
Anggota Majlis Pimpinan Pusat: 1. Amirudin Shari2. Datuk Mohd Rashid Hasnon3. R. Sivarasa4. Rahimah Majid5. Abdullah Sani Abdul Hamid6. Elizabeth Wong7. Datuk Saifuddin Abdullah8. Datuk Zakaria Abdul Hamid9. Mohd Radzlan Jalaludin10.Datuk Dr Mansor Othman11. Datuk Kamarudin Jaafar12. Larry Soon @ Larry Sng Wei Shien13. Nik Nazmi Nik Ahmad14. Azmizam Zaman Huri15. Nor Azrina Surip @ Nurin Aina Abdullah16. Gan Pei Nei17. Zaliha Mustafa18. R. Santhara Kumar19. Hee Loy Sian20. Abdul Halim Hussain
– Bernamahttps://www.ismaweb.net/2018/11/18/senarai-penuh-anggota-majlis-pimpinan-pusat-mpp-pkr/
Senarai penuh Anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR - Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb

Artikel PopularRidhuan Tee ingatkan Mujahid supaya tidak jadi ‘mujahat’ 25/09/2018
Ancaman Islam Liberal di Malaysia 21/05/2018
Ahli Parlimen DAP desak hak kebebasan murtad, ajaran sesat 16/10/2018
‘Mujahid buka segala pintu kemaksiatan berleluasa’ 06/10/2018
Diam kamu! Kata Ridhuan Tee kepada ketua Wanita MCA 14/10/2018
Sistem beraja sudah kuno, tidak boleh dipertahan, kata aktivis PH 09/07/2018
Ridhuan Tee kritik Anwar pakai lambang keimanan agama lain 04/10/2018
Isteri Allahyarham Fadi akan pulang ke Palestin selama-lamanya 25/04/2018
PAS cabar paderi Kristian sertai politik, pilih parti tanding PRU 17/04/2018
‘Makin hari hak Islam, Melayu ditarik satu demi satu’ 15/09/2018
‘Bantah pusat hiburan, pelacuran bukan sekolah tahfiz’ 08/07/2018
Bukan Melayu tiada hak tuntut ratifikasi ICERD: Dr Low Yong San 17/11/2018
Labuhkan tudung, hentikan jualan tudung tak tutup aurat, kata Wanita Isma 02/03/2018
‘Kenapa tak seru orang Cina kuasai bahasa Melayu?’ 21/10/2018
Dera seks 3,677 budak: Gereja Katolik Jerman mohon maaf 26/09/2018



Artikel berkaitan

 18/11/2018Dakwa ICERD tak langgar Perlembagaan, Zainul Rijal bidas Majlis Peguam
 18/11/2018
Umat Islam himpun bantah ICERD, kegiatan edar risalah Kristian
 18/11/2018
Langkah tegas bolehkan rakyat nikmati kelajuan internet lebih pantas: MCMC
 18/11/2018
Pemuda UMNO desak Waytha Moorthy letak jawatan
 18/11/2018
Sambutan Hari Keputeraan Sultan Johor bermula hari ini
 18/11/2018
VIDEO | PM patut pecat Waytha Moorthy sebagai menteri
 18/11/2018
40 maut serangan udara sekutu AS
 18/11/2018Polis buru suspek pecah rumah guna Estima
 18/11/2018
Himpunan besar-besaran bantah ICERD 8 DisemberWartawan antarabangsa, Palestin cedera angkara Israel 18/11/2018

Kerajaan PH dituntut tunai janji royalti minyak 17/11/2018

Kerajaan perlu rujuk Majlis Raja-raja sebelum ratifikasi ICERD 17/11/2018

Sunday, November 18, 2018 Dr Maszlee 'Kencing' Susu, Rupanya Semak Dulu Kenyataan PH..SEBAHAGIAN murid menikmati bantuan susu di bawah Program Susu 1Malaysia (PS1M) bagi 2017.Rupanya Dr Maszlee "kencing" juga pasal susu sekolah
Laporan Mingguan Malaysia hari ini menyangkal kenyataan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik bahawa Program Susu 1Malaysia (PS1M) penuh skandal dan gagal.
Menurut laporan akhbar itu yang memetik sumber, semua lima syarikat pembekal susu yang dilantik pentadbiran lalu telah menghantar bekalan kepada lebih 7,000 sekolah yang terlibat dalam program itu, bermula Ogos hingga Oktober 2017.
Sumber yang dikatakan terlibat secara langsung dalam program itu mendakwa, proses pembekalan telah mengikut prosedur, termasuk mempunyai dokumen yang lengkap seperti surat setuju terima (SST), surat akuan penerimaan (SAP) dan invois tuntutan pembayaran.
“Kalau macam itu (susu tidak dihantar), penolong kanan serta guru besar juga perlu disiasat dan ditahan memandangkan mereka yang menandatangani SAP selepas bekalan tersebut dihantar ke sekolah,” katanya seperti dipetik.
Pada 8 November lalu, Malaysiakini melaporkan bahawa PS1M bagi tahun 2018 yang sepatutnya berjalan tahun ini dan telah diluluskan peruntukan, tidak diketahui kedudukannya.
Dalam laporan itu, Setiausaha Agung Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) Harry Tan Huat Hock mendakwa bekalan sepatutnya diedarkan ke sekolah melalui dua fasa, iaitu pada Mac dan Jun, bagi memenuhi keperluan murid dalam tempoh setahun.
"Bagaimanapun sejak awal tahun ini sekolah tidak menerima susu kotak tersebut. Memang ia tidak ada sebelum 9 Mei lagi," katanya ketika dihubungi.
Berhubung perkara itu, sumber yang dipetik akhbar itu berkata PS1M tidak diteruskan untuk tahun ini selepas peralihan kuasa pasca-PRU ke-14.
"PS1M 2018 sudah dibincangkan tetapi tiada kontrak dikeluarkan, maka untuk tahun ini memang tiada susu dibekalkan tetapi tahun lepas semua telah selesai,” katanya.
Terdahulu, Maszlee berkata program itu sudah gagal dan bekalan "hilang selama setahun".
"Apabila kita periksa kita pun tak tahu ke mana perginya, dan bukan itu saja (skandal yang ada)," katanya yang menjamin akan menyiasat penyelewengan yang berlaku dalam kementeriannya ketika pentadbiran terdahulu.
Bekas menteri pendidikan, Mahdzir Khalid, yang sebelum ini berkata "tidak tahu" tentang masalah itu, hari ini berkata punca PS1M tidak dapat dilaksanakan pada tahun ini kerana kegagalan kementerian kewangan mengeluarkan waran untuk tender pemerolehan susu kota.
Menurut Mingguan Malaysia, beliau berkata wang peruntukan program itu tidak hilang tetapi masih di bawah seliaan kementerian kewangan.
PS1M merupakan program di bawah Rancangan Makanan Tambahan (RMT) yang sepatutnya mengedarkan susu kotak kepada murid miskin di sekolah.
Untuk rekod, perlaksanaan RMT telah menerima peruntukan RM299 juta daripada kerajaan BN seperti dibentangkan dalam Belanjawan 2018.
Lima syarikat pembekal yang terlibat dalam pengedaran susu kotak pada tahun lalu ialah Konsuma Sdn. Bhd, Sabah International Sdn. Bhd, Dutch Lady Milk Industries Bhd., Hybrid Allied Dairy Company Sdn. Bhd. dan Holstein Milk Company Sdn. Bhd. 
MR :  Kini semua kenyataan pimpinan PH kena semak duluMINDARAKYAThttp://mindarakyat.blogspot.com/[email protected] Maszlee 'Kencing' Susu, Rupanya Semak Dulu Kenyataan PH..http://www.ibnuhasyim.com/2018/11/dr-maszlee-kencing-susu-rupanya-semak.html

Berita UtamaDakwa ICERD tak langgar Perlembagaan, Zainul Rijal bidas Majlis PeguamTindakan afirmatif konvensyen antarabangsa tak sesuai untuk Malaysiaadminweb  18/11/2018BANGI, 10 Rabiulawal 1440H, Ahad – Perbezaan undang-undang antara orang Islam dan bukan Islam di negara ini tidak melayakkan Malaysia melaksanakan tindakan afirmatif seperti terkandung dalam Artikel 1(4) Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).
Perkara itu dinyatakan Presiden Persatuan Peguam-Peguam Muslim Malaysia (PPMM), Datuk Zainul Rijal Abu Bakar hari ini, sebagai membidas kenyataan Presiden Majlis Peguam, George Varughese.
Varughese sebelum ini dilaporkan berkata, langkah meratifikasi ICERD sama sekali tidak melanggar Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan, seperti mana dinyatakan dalam Artikel 1(4) konvensyen itu, yang memperuntukkan langkah-langkah istimewa (termasuk tindakan afirmatif) adalah dibenarkan.
Katanya, undang-undang yang memberi layanan saksama kepada semua mungkin tidak mencukupi untuk menghapuskan diskriminasi, dan ICERD bertujuan untuk membawa kesaksamaan yang berkesan atau substantif, termasuk melalui langkah khas sementara, jika diperlukan.
Tidak bersetuju dengan kenyataan itu, Zainul Rijal menyifatkan pandangan berkenaan tersasar kerana dua syarat dalam Artikel 1(4) ICERD, tidak diamalkan di Malaysia dan bercanggah dengan peruntukan Perlembagaan.
“Mengikut proviso tersebut, ia mestilah tidak menjuruskan kepada hak berasingan kepada kumpulan kaum berbeza, dan ia hanya boleh berterusan sehingga objektifnya telah tercapai.
“Di Malaysia, orang Islam dan bukan Islam mempunyai undang-undang berbeza dalam beberapa aspek seperti undang-undang keluarga, perwarisan, kesalahan melanggar perintah agama Islam dan beberapa perkara lain.
“Malah hak keistimewaan Bumiputera juga tidak ditetapkan tempohnya. Hal ini tidak melayakkan Malaysia melaksanakan tindakan afirmatif seperti proviso Artikel 1(4) tersebut,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Oleh kerana wujud perbezaan pandangan, Zainul Rijal menyarankan pihak yang menyatakan bahawa konvensyen antarabangsa tidak menjejaskan Perlembagaan Persekutuan supaya mendapatkan jaminan daripada 18 pakar yang ditubuhkan dalam Artikel 8.
“Sekiranya mereka memberi jaminan tersebut, barulah tuntas hujah mereka. Jangan hanya menafikan sahaja tetapi kesannya nanti tidak dapat dijangkakan.
“Sekiranya tiada jaminan ini negara berisiko dirujuk ke ICJ kerana tidak mematuhi ICERD setelah diratifikasi. Say no to ICERD ratification!,” katanya.Rosi Isor
On 31 August 2007, the 50th anniversary of Malaysia's independence, P. Waytha Moorthy,( TDM telah menjadi pengkhanat memberi perhormatan dgn melantik hindraf ektremis jadi senator/menteri perpaduan perlingkup bangsa Melayu)a HINDRAF lawyer filed a class action suit against the Government of the United Kingdom at The Royal Courts of Justice in London for US$4 trillion (US$1 million for every Malaysian Indian) for "withdrawing after granting independence and leaving us (Indians) unprotected and at the mercy of a majority Malay-Muslim government that has violated our rights as minority Indians".[21] as guaranteed in the Federal Constitution when independence was granted.[22]
The lawsuit is not only claiming 4 trillion British Pounds as compensation, it is also seeking to strike out Article 153 of the Malaysian Constitution which acknowledges the special position of Malays, but the lawsuit is without basis and had been thrown out into dustbin with stink carcass of biawak.
Dakwa ICERD tak langgar Perlembagaan, Zainul Rijal bidas Majlis Peguam - Portal Islam dan Melayu | ISMAWebhttps://www.ismaweb.net/2018/11/18/dakwa-icerd-tak-langgar-perlembagaan-zainul-rijal-bidas-majlis-peguam/





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/11/wilayah-islam-di-nusantara-telah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Meminjam Isteri Bukanlah Amalan Islam Mufti Wilayah Persekutuan

Meminjam Isteri Bukanlah Amalan Islam Mufti Wilayah Persekutuan

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 437 hits
Siri drama Isteri Untuk Disewa lakonan Fattah Amin dan Tiz Zaqyah mencetuskan kontroversi apabila mendapat teguran Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri Menurutnya tajuk dan jalan ceritanya disifatkan hukum meny
3 Juta Orang Bukan Islam Memeluk Agama Islam Secara Serentak Adakah Islam Akan Mendominasikan Eropah

3 Juta Orang Bukan Islam Memeluk Agama Islam Secara Serentak Adakah Islam Akan Mendominasikan Eropah

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 259 hits
3 Juta Orang Bukan Islam Memeluk Agama Islam Secara Serentak Adakah Islam Akan Mendominasikan Eropah3 Juta Orang Bukan Islam Memeluk Agama Islam Secara Serentak Adakah Islam Akan Mendominasikan Eropah
Rashida Tlaib Dan Ilhan Omar Wanita Islam Pertama Menang Kerusi Kongres As

Rashida Tlaib Dan Ilhan Omar Wanita Islam Pertama Menang Kerusi Kongres As

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 255 hits
Rashida Tlaib dan Ilhan Omar akan menjadi dua wanita Islam pertama yang dilantik sebagai wakil rakyat di Amerika Syarikat Sebelum ini hanya dua Muslim sahaja yang pernah diundi ke Kongres iaitu ahli Demokrat Keith Allison dan Andr Carson Ra...
Angkat Dap Melayu Tolak Islam Robahlah Kesilapan Ini

Angkat Dap Melayu Tolak Islam Robahlah Kesilapan Ini

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 318 hits
AKHBAR The Star hari ini memberikan liputan satu muka buat Adun baru DAP Selangor Beliau Adun DAP Melayu Edry Faizal yang telah menjadi pilihan pengundi di Dun Dusun Tua di mana peratus pengundi Melayunya seramai 62 peratus dengan 18 kampun...
Do Not Disturb The Royal Institution Islam Malay Language Zahid

Do Not Disturb The Royal Institution Islam Malay Language Zahid

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 305 hits
Umno president Ahmad Zahid Hamidi today reminded all parties not to disturb the Federal Constitution including the position of Islam and that of Bahasa Melayu as the national language Ahmad Zahid also stressed that Umno strongly opposed Mal...
Sidang Ulama Islam Sedunia Presiden Pas Tolak Pencalonan

Sidang Ulama Islam Sedunia Presiden Pas Tolak Pencalonan

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 520 hits
ISTANBUL Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang melahirkan rasa syukur dan gembira dapat menghadiri Muktamar Kesatuan Ulama Islam Sedunia Kali Ke 5 di Istanbul sejak kelmarin dalam semangat ukhuwwah dan kesatuan ummah Turut bersa...
Tugas Amanah Elak Islam Tenggelam Bukannya Curi Ahli Pas

Tugas Amanah Elak Islam Tenggelam Bukannya Curi Ahli Pas

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 343 hits
KUALA LUMPUR Amanah tidak sewajarnya menjadikan komplot merekrut ahli Pas sebagai agenda utama parti setelah menjadi komponen kerajaan memerintah hari ini Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sebaliknya meminta pemimpin pemimpi...
Bible Kecill Disangka Kamus Diedar Setiap Pelajar Islam

Bible Kecill Disangka Kamus Diedar Setiap Pelajar Islam

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 387 hits
BIBLE yang diedarkan lelaki cina ketika pelajar pulang dari sekolah Jumaat lalu Foto ihsan pembaca BUKIT MERTAJAM Saya lihat dua lelaki mengedar buku kecil kepada setiap pelajar Islam yang keluar dari kawasan sekolah kata seorang pekerja am...
Icerd Means Muslims Can Leave Islam

Icerd Means Muslims Can Leave Islam

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 442 hits
In other words the ICERD must be read alongside the Universal Declaration of Human Rights which I believe Malaysia has also not ratified If Malaysia ratifies the ICERD will that also mean the Universal Declaration of Human Rights will also ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level

Mixing Politics With Religion In Malaysia Breeds Negativity

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam