Wanita Tanggung Akibat Sehingga Muntah Darah Apabila Pinangan Duda Ajak Kahwin Ditolak



Wanita Tanggung Akibat Sehingga Muntah Darah Apabila Pinangan Duda Ajak Kahwin DiTolak
SUDAH lebih lima tahun Wan Syafikah bergelar ibu tunggal selepas kematian suaminya disebabkan serangan jantung.
Sejak itu, Wan Syafikahn langsung tidak terfikir untuk mencari pengganti suaminya kerana ingin memberi fokus membesarkan empat anak mereka selain faktor usia yang sudah mencecah 50 tahun.
Namun beberapa ahli keluarga cuba mencari jodoh untuknya kerana kasihan melihat dia membesarkan anak-anaknya sendirian dan selepas beberapa kali dipaksa, Wan akhirnya bersetuju bertemu dengan lelaki yang juga seorang duda.
“Berat sebenarnya hati saya hendak berkenalan dengan lelaki itu, bukan apa usia saya pun bukannya muda dan langsung tak terfikir hendak berkahwin lain selepas suami meninggal dunia.

Wan memberitahu sejak menolak pinangan duda itu, akan ada benda muncul di tingkap biliknya.
“Tetapi apabila keluarga mendesak saya turutkan juga meskipun anak-anak pun kurang senang terutamanya yang sulung,” katanya.
Pertemuan pertama kata Wan sudah membuatkan dia berasa tidak sedap hati kerana aura lelaki itu yang agak berbeza dan terlalu ‘berani’ meskipun baru berkenalan.
Pandangan lelaki itu juga tajam dan sentiasa memegang tongkat dan sering mencium pada bahagian pangkal tongkat itu sambil membisikkan sesuatu.
“Lelaki itu dalam lingkungan 60 tahun tetapi kelihatan lebih tua daripada usianya yang sebenar. Entah mengapa saya berasa takut memandang wajahnya, begitu juga anak-anak mendakwa perkara sama.
“Pada pertemuan pertama itu dia sudah menetapkan tarikh perkahwinan selain meminta saya berpindah ke rumahnya selepas berkahwin tetapi anak-anak tidak boleh tinggal bersama kami.
Apabila saya selidik, rupa-rupanya lelaki itu dikatakan memang terkenal dengan tabiat ‘membela’ dan tujuan dia ingin berkahwin dengan saya kerana ingin mencari tuan baharu untuk hantu belaannya. WAN SYAFIKAH “Saya tidak bersetuju kerana jika dia menyunting saya sebagai isteri, dia perlu terima anak-anak saya,” ujarnya.
Tidak berfikir panjang, Wan berkata, dia menolak ajakan lelaki itu untuk berkahwin kerana berasa tidak sedap hati dengan perwatakannya selain sikapnya yang memaksa.
Pertama kali muntah darah, bau hanyir menusuk hidung
Beberapa hari kemudian kata Wan, ketika ingin tidur dia bermimpi seorang lelaki datang kepadanya dan cuba membaling tongkat dipegangnya tetapi dia berjaya melarikan diri.
Tidak hanya itu, tingkap biliknya sering diketuk oleh sesuatu seolah-olah ada sesuatu yang cuba memasuki melalui tingkap.
“Ingatan saya terus kepada lelaki berkenaan dan saya yakin ia ada kaitan dengannya… tetapi saya tidak mahu menuduh melulu dan terpaksa hadapi gangguan itu.
“Saya mula tidak tahan apabila saya mula sakit-sakit. Setiap kali makan kerongkong rasa terbakar dan terpaksa memuntahkan semula semua makanan.

Ustaz yang datang ke rumah terkejut kediaamnya dihuni ramai makhluk halus.
“Badan menjadi kurus, saya tidak boleh tidur disebabkan pelbagai gangguan yang diterima. Peliknya hanya saya yang terima gangguan tetapi Alhamdulillah anak-anak tidak menjadi mangsa,” katanya.

Dalam satu kejadian kata Wan, Bulu roma dia meremang apabila dia menerima panggilan daripada lelaki itu yang tiba-tiba bertanya sama ada dia sihat atau pun tidak?
Wan segera mematikan talian sebelum dia tiba-tiba pengsan. Apabila dia tesedar, badannya menjadi tidak sedap dan kemudian mengalami muntah darah.
“Seumur hidup saya tidak pernah muntah darah dan itu adalah kali pertama. Anak-anak terpaksa tutup hidung kerana kata mereka baunya cukup hanyir dan darah yang keluar merah kehitaman,” imbaunya.
Ustaz pucat masuk rumah, ada ‘ramai’ orang
Tidak tahan dengan gangguan dan penyakit misteri yang dideritainya, Wan memberitahu dia meminta seorang ustaz datang ke rumahnya untuk berubat dan ‘membersihkan’ rumahnya.

Wan akan kembali sakit setiap kali kembali ke rumahnya.
Namun reaksi ustaz yang terkejut dan wajahnya bertukar pucat ketika melangkah masuk ke dalam rumah membuatkan Wan menjadi lebih ketakutan.
“Saya ingat ustaz beritahu ada ‘ramai’ orang di dalam rumah saya. Selepas mereka nampak kelibat ustaz masuk ke dalam rumah, mereka lari ke bahagian bilik saya.
“Ustaz sarankan saya keluar daripada rumah itu buat sementara dan sejak keluar daripada rumah itu keadaan saya pulih seperti sedia kala, pelik,” ujarnya.
Wan memberitahu ustaz berkenaan mengambil masa beberapa hari ‘membersihkan’ dan ‘memagar’ rumahnya. Menurut ustaz itu, ada pihak mahu melakukan perkara tidak baik terhadap Wan.
Menurut Wan lagi, dia dimaklumkan lelaki yang ingin mengahwininya itu rupa-rupanya memang terkenal dengan tabiat ‘membela’ dan tujuan dia ingin berkahwin dengan Wan kerana mahu makhluk halus belaan mempunyai tuan baharu.

Perbuatan sihir adalah berdosa besar dalam Islam.
“Memandangkan saya tolak (permintaan untuk kahwin), dia berdendam dan mula menghantar sihir dan makhluk halus ke rumah saya,” ujarnya.
Bagaimanapun kata Wan, sehingga kini dia masih berubat bagi memulihkan dirinya kerana sejak kembali ke rumah itu kejadian serupa tetap berulang dan keadaannya pulih apabila keluar daripada kediaman berkenaan.-mSTAR
Wanita Tanggung Akibat Sehingga Muntah Darah Apabila Pinangan Duda Ajak Kahwin DiTolak
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Baca Artikel Menarik :
AED bantu atasi kematian mengejut Saman fitnah Anwar: Perbicaraan rayuan KJ perlu diteruskan Nik Abduh wakafkan diri untuk Muafakat Nasional Lisa Blackpink leburkan rekod PSY Golongan M40 terpinggir pakej bantuan kerajaan? – Asyraf Wajdi Penggunaan Ivermectin boleh sebabkan kemandulan lelaki Pasal makan pun boleh bertikam Azalina luah rasa kecewa mengenai MOU kerajaan-PH Resepi stew ekor lembu chewy Hilton diboikot, rancang bina hotel atas tanah masjid Uighur dirobohkan Datuk Ken dan isteri mengaku tak salah jadikan rumah ‘port’ judi Layari Laman Facebook MYKMU
Harga emas merudum dipengaruhi sentimen ekonomi AS

Bengang selalu ‘dibandingkan’, cucu bakar rumah

The post Wanita Tanggung Akibat Sehingga Muntah Darah Apabila Pinangan Duda Ajak Kahwin DiTolak appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/09/18/wanita-tanggung-akibat-sehingga-muntah-darah-apabila-pinangan-duda-ajak-kahwin-ditolak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Koma Dua Bulan Masih Bernyawa Dakwa Hampir Ditolak Masuk Bilik Mayat

Wanita Koma Dua Bulan Masih Bernyawa Dakwa Hampir Ditolak Masuk Bilik Mayat

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 166 hits
Apabila menghampiri tarikh 16 Jun setiap tahun seorang wanita terpaksa mengimbau kembali sejarah hitam akibat dirempuh lori ais yang terjadi pada 13 tahun lalu dengan penuh rasa keinsafan Menerusi perkongsian video di akaun TikTok pipi pau8...
Wanita Sebak Dihalau Dari Rumahnya Sendiri Selepas Suaminya Kahwin Lain

Wanita Sebak Dihalau Dari Rumahnya Sendiri Selepas Suaminya Kahwin Lain

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 140 hits
Tidak dapat digambarkan betapa hancurnya hati seorang wanita yang bergelar isteri apabila mengetahui si suami menjalinkan hubungan cinta dengan wanita lain Itulah perasaan yang dilalui seorang wanita ini yang didakwa telah dihalau dari ruma...
Tular Video Lelaki Kahwin Dengan Tiga Wanita Serentak

Tular Video Lelaki Kahwin Dengan Tiga Wanita Serentak

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 121 hits
KOSMO Video tersebut menjadi perdebatan dalam kalangan netizen mengenai kesahihannya Instagram magelangzoneJAKARTA Satu Video tersebut menjadi perdebatan dalam kalangan netizen mengenai kesahihannya Instagram magelangzone klip video memapar...
Jakarta Butuh 1 000 1 500 Kantong Darah Setiap Hari

Jakarta Butuh 1 000 1 500 Kantong Darah Setiap Hari

papar berkaitan - pada 12/9/2021 - jumlah : 246 hits
Menurutnya selain untuk menjaga kesehatan praktik donor darah secara langsung membantu sesama yang memerlukan pasokan darah dalam proses pemulihan kesehatan
Tiba Tiba Tersedak Keluar Darah Tertelan Pin Tudung Allah Bagi Peluang Ke 2 Ibu Jaga Yusuf

Tiba Tiba Tersedak Keluar Darah Tertelan Pin Tudung Allah Bagi Peluang Ke 2 Ibu Jaga Yusuf

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 256 hits
Perkara yang menakutkan ibu bapa yang ada anak kecil adalah bila sesuatu berlaku sehingga memudaratkan keadaan anak Maklumlah dalam keadaan berjaga jaga pun kelicikan anak sukar nak jangka Sebab itu dalam rumah kena extra careful Sebab bend...
Hiburan Berderau Darah Jumpa Lelaki Mirip Arwah Abang Datin Alyah Luah Rasa Rindu

Hiburan Berderau Darah Jumpa Lelaki Mirip Arwah Abang Datin Alyah Luah Rasa Rindu

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 189 hits
Penyanyi Datin Alyah baru baru ini meluahkan rasa sebak dan keterujaan apabila dia dikatakan terserempak dengan seorang lelaki yang hampir sama raut wajah dengan Allahyarham abangnya Mohammad Fadzil Abu Hassan ARTIKEL BERKAITAN Advertisemen...
Ketahui Tahap Kesihatan Melalui Darah Haid

Ketahui Tahap Kesihatan Melalui Darah Haid

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 1014 hits
AssalamualaikumOrang perempuan ni banyak sangat benda yang kena jaga tak kira lah dari segi fizikal ataupun mental Mungkin pada orang lain benda kecil tapi pada kite yang perempuan ni sangat lah penting sebab benda ni boleh jadi kesan pada ...
Inilah Vitamin Dan Makanan Terbaik Untuk Menambah Sel Darah Putih

Inilah Vitamin Dan Makanan Terbaik Untuk Menambah Sel Darah Putih

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 214 hits
Inilah Vitamin Dan Makanan Terbaik Untuk Menambah Sel Darah PutihSel da rah putih atau juga dikenali sebagai leukosit berfungsi sebagai penjaga sistem ketahanan tubuh badan manusia sehingga penyakit tidak mudah untuk menyerang Leukosit adal...
Fun Fact Tentang Anemia Ternyata Bukan Darah Rendah

Fun Fact Tentang Anemia Ternyata Bukan Darah Rendah

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 197 hits
Anemia ternyata berbeda dengan darah rendah Iya kalian nggak salah baca kok Setelah aku cari cari di internet tentang perbedaan anemia Artikel ditulis oleh dan dipublikasikan pertama kali di Hak cipta oleh
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Pembangkang Perlu Ketepi Ego Contohi Langkah Ph Meterai Mou Bersama Kabinet Ismail Sabri

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Naik Lrt Mrt Kl Central Ke Star Hill Pavilion 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3

5 Fakta Tentang Dragonball Mutiara Naga Yang Anda Perlu Tahu


Kadar Zakat Fitrah 2024m 1445h Setiap Negeri

9 Kelebihan Malam Lailatul Qadar Maksud Doa Tanda Dan Amalan Disertakan

Stoking Ambil Tindakan Tegas Kalimah Allah Amat Suci

Elegant Nostalgia Old Money Bedroom Makeover Ideas

Bufet Ramadan 2024 The Pearl Kuala Lumpur

Kena Pindah Tempat Duduk