Wallahi Dengan Nama Allah Kenyataan Saya Benar Zahid Bawa Fail Muhyiddin


agendaily.com25/2/2022
Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin berucap pada Pentas Perikatan Nasional Dewan Undangan Negeri DUN) N16 Sungai Balang, bertempat di Padang Awam Bukit Mor, Muar, malam tadi, 24 Februari 2022.

Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Tan Sri Muhyiddin Yassin sekali lagi menegaskan kebenaran dakwaan beliau bahawa Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi membawa fail meminta bantuan supaya kes mahkamah dihadapi Presiden UMNO itu diselesaikan.

Kali ini beliau menegaskan sambil menyebut nama Allah, selain menegaskan Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang dan Naib Presiden Bersatu Datuk Seri Mohamed Azmin Ali juga menjadi saksi.

“Jadi ini saya dah sebutkan wallahi memang itu sudah berlaku (Zahid bawa fail meminta bantuan supaya kes-kes mahkamah dihadapinya diselesaikan).

“Nak buat apa dia (Zahid) nak bersumpah laknat. Ya, itu bukan hal sayalah.

“Tak apalah. Saya nak sebutkan, itu suatu kenyataan benar dari saya dengan nama Allah, memang saya saksikan perkara itu berlaku. Dan sewajarnya tidak lagi menjadi persoalan,” katanya.

Presiden Bersatu yang juga bekas Perdana Menteri Malaysia kelapan itu berkata demikian ketika ceramah pada Pentas Perikatan Nasional Dewan Undangan Negeri DUN) N16 Sungai Balang, bertempat di Padang Awam Bukit Mor, Muar, malam tadi, sempena Pilihan Raya Negeri (PRN) yang akan diadakan 12 Mac depan.

Ahli Parlimen Pagoh yang juga Presiden Bersatu itu mengulangi bahawa Zahid membawa fail kesnya di rumah beliau yang turut dihadiri Abdul Hadi, malah Azmin juga mengesahkan kejadian itu.

Muhyiddin berkata selepas habis mesyuarat, Zahid menunjukkan fail-fail kes mahkamahnya.

Memetik Muhyiddin:

Zahid berkata: Tolong tengok ni,

Muhyiddin: Ni apa dia?

Zahid: Kes saya.

Muhyiddin: Ni buat apa beri pada saya?

Zahid: Nak minta tolong lah,

Muhyiddin: Macam mana saya nak tolong? Ini soal urusan mahkamah.

Zahid bagaimanapun berkata beliau tidak buat salah, tetapi Muhyiddin menyatakan jika tidak buat salah maka berbicaralah di mahkamah.

“Dah tentu hakim akan tolak kes… awak bebaslah. Apa masalahnya? Itu jawapan saya,” kata Muhyiddin sambil berkata sekarang ini sudah ada asas untuk Zahid menjawab semua pendakwaan itu di mahkamah setelah diperintah membela diri.

Jelas Muhyiddin, beliau menceritakan kejadian itu bagi menunjukkan tekadnya untuk tidak mencampuri sebarang urusan mahkamah dan undang-undang.

“Prinsip kerajaan Perikatan Nasional, berdiri tegas. Tak boleh campur undang-undang. Siapa salah dihukum, itu hukuman. Saya tak boleh kata… ya sebagai perdana menteri tentulah saya ada pengaruh… saya boleh cakap dengan hakim ataupun ketua hakim.

“Dah mereka fikir saya Perdana Menteri dah minta tolong tentulah mereka kata okeylah agaknya. Saya tak terbuat begitu. Hatta kalau anak sesiapapun ditahan oleh polis, dia curi ayam lah katakan… jangan jumpa sayalah. Pergilah jumpa OCPD dan sebagainya. Maksud saya begitu.

“Nak suruh saya juga nak bersumpah. Bukan main sumpah macam gitu. Saya tidak begitu. Bapa saya pun tok guru. Dia tak pernah kata engkau apa-apa hal engkau bersumpah, bersumpah begitu. Kerana saya tak pernah buat satu perkara yang tak betul. Setidak-tidaknya dalam soal-soal yang saya sebutkan tadi,” katanya.

Sebelum ini, Muhyiddin berkata beliau mempunyai bukti bahawa Zahid pernah membawa timbunan fail untuk meminta bantuan menyelesaikan kes mahkamah dihadapinya.

“Apa yang saya sebutkan memang benar berlaku sebab Zahid ada tunjuk satu fail yang bertimbun dan dia minta bantu selesaikan masalah.

“Saksinya ada di sini Azmin Ali dan Abdul Hadi ada datang ke rumah saya, Zahid ada waktu zaman kita baik dahulu bawa fail. Kalau orang tanya apa saksi, itu ada saksi bahawa itu adalah kenyataan yang betul,” kata Muhyiddin.

Bagaimanapun, Zahid menafikan pernah berjumpa Muhyiddin ketika Presiden Bersatu itu menjadi Perdana Menteri untuk meminta tolong dilepaskan daripada tuduhan mahkamah


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/02/wallahi-dengan-nama-allah-kenyataan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Sedia Sumpah Laknat Nafi Bawa Fail Kes Mahkamah Jumpa Muhyiddin

Zahid Sedia Sumpah Laknat Nafi Bawa Fail Kes Mahkamah Jumpa Muhyiddin

papar berkaitan - pada 21/2/2022 - jumlah : 180 hits
malaysiagazette comBy 20 February 2022Ahmad Zahid HamidiKUALA LUMPUR Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sanggup dan bersedia melakukan sumpah laknat sebagai penafian kepada tuduhan jahat Tan Sri Muhyiddin Yassin ke atasnya Presiden UMNO itu mene...
Dakwaan Bawa Fail Bertimbun Sumpah Laknat Cara Segera Pertahankan Diri Zahid Beritahu Muhyiddin

Dakwaan Bawa Fail Bertimbun Sumpah Laknat Cara Segera Pertahankan Diri Zahid Beritahu Muhyiddin

papar berkaitan - pada 23/2/2022 - jumlah : 173 hits
freemalaysiatoday com February 22 2022 9 54 PMZahid Hamidi yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk berkata sekiranya Muhyiddin yang juga Pengerusi Perikatan Nasional bercakap benar beliau sepatutnya tidak perlu takut bersumpah laknat PETALING J...
Zahid Bawa Fail Bertimbun Dia Kata Tan Sri Tolonglah

Zahid Bawa Fail Bertimbun Dia Kata Tan Sri Tolonglah

papar berkaitan - pada 18/2/2022 - jumlah : 131 hits
Bekas perdana menteri Muhyiddin Yassin mendakwa Ahmad Zahid Hamidi pernah bertemunya untuk meminta campur tangan dalam kes mahkamah yang dihadapi presiden Umno itu Muhyiddin berkata Ahmad Zahid melawatnya selepas dia dilantik sebagai perdan...
Sumpah Laknat Zahid Beritahu Muhyiddin Berani Kerana Benar Tidak Perlu Takut

Sumpah Laknat Zahid Beritahu Muhyiddin Berani Kerana Benar Tidak Perlu Takut

papar berkaitan - pada 23/2/2022 - jumlah : 117 hits
PETALING JAYA Cabaran bersumpah laknat terhadap Muhyiddin Yassin dibuat sebagai cara segera untuk mempertahankan diri kata Presiden Umno Zahid Hamidi merujuk kepada dakwaan membawa lambakan fail kepada bekas Perdana Menteri itu meminta kes ...
Berapa Kali Zahid Nak Sumpah Terserah Saya Dah Tunjuk Saksi Kata Muhyiddin

Berapa Kali Zahid Nak Sumpah Terserah Saya Dah Tunjuk Saksi Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 23/2/2022 - jumlah : 125 hits
freemalaysiatoday com February 22 2022 1 21 PMMuhyiddin Yassin menegaskan beliau tidak akan bersumpah kerana tidak pernah berbohong dan apa yang beliau sebutkan itu satu yang hak PUTRAJAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mempunyai hak untu...
Terpulang Kepada Zahid Untuk Bersumpah Kata Muhyiddin

Terpulang Kepada Zahid Untuk Bersumpah Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 23/2/2022 - jumlah : 127 hits
agendaily com22 2 2022Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin Gambar Agenda DailyTan Sri Muhyiddin Yassin tidak akan bersumpah laknat berhubung dakwaannya bahawa Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meminta bantuan beliau untuk menye...
I Have Proof Zahid Asked For Help Over Court Case Says Muhyiddin

I Have Proof Zahid Asked For Help Over Court Case Says Muhyiddin

papar berkaitan - pada 23/2/2022 - jumlah : 148 hits
Bersatu president Muhyiddin Yassin says he has evidence that his Umno counterpart Ahmad Zahid Hamidi had asked him to intervene in his ongoing court case when he was the prime minister The Perikatan Nasional chairman said Zahid had the righ...
Zahid Offered Me Umno Presidency Claims Muhyiddin

Zahid Offered Me Umno Presidency Claims Muhyiddin

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 128 hits
Muhyiddin Yassin tonight claimed that Umno president Ahmad Zahid Hamidi had offered him the post in a bid to woo the Perikatan Nasional chairman back to his former party The former prime minister said Zahid did so while he was still in offi...
Jangan Hanya Sindir Buka Semula Fail Jika Benar Pendakwaan Terpilih Anwar Cabar Pm

Jangan Hanya Sindir Buka Semula Fail Jika Benar Pendakwaan Terpilih Anwar Cabar Pm

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 143 hits
March 2 2022 Anwar Ibrahim berkata jika Perdana Menteri mengandaikan bawah kerajaan PH berlaku pendakwaan terpilih maka tidak ada halangan sama sekali untuk Peguam Negara membuka semula fail berkaitan PETALING JAYA Ketua Pembangkang Anwar I...
Perlu Hasil Dividen Yang Lebih Baik Dari Bank Alliance

If Anwar Is Bad Najib Was Worse

Biodata Alif Syukri Usahawan Berjaya Dan Terkenal Di Malaysia

Sarapan Roti Canai Garing Yang Sedap

Bekas Datuk Bandar Ditahan Disyaki Terima Rasuah Lebih Rm1 Juta

Politics Should Not Be Game Of Winners And Losers

Hazamacho House By Tatsuya Kawamoto Associates In Japan

Lights Camera Action Attending The Lisbon Motorcycle Film Festival



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Koleksi Contoh Pantun Dan Ucapan Hari Bapa Yang Tercinta

Tengku Zafrul Defends Blackrock S Involvement In Mahb

Bestnya Ada Set Kerusi Rotan Macam Ni Sesuai Untuk Lepak Minum Petang

Aws Mengumumkan Pengecualian Besar Di Thailand Dengan Pelaburan 5 Bilion Pada 2025

Dua Lelaki Maut Berbalas Tembakan Dengan Polis

Motif Kes Zayn Rayyan Kian Terungkai Ibu Dipercayai Orang Terakhir Ada Bersama