Usahawan Batang Buruk Hedy S Bakal Kongsi Rahsia Raih Jualan Rm1 Juta Sepanjang Pkp Dalam Program Titan Summit 2021


Usahawan Batang Buruk Hedy’s Bakal Kongsi Rahsia Raih Jualan RM1 Juta Sepanjang PKP Dalam Program Titan Summit 2021 | Dimana ada kemahuan, disitu ada jalan. Bagi saya pepatah ini sangat sinonim dengan mereka yang sedang berjuang dalam perniagaan atau yang sedang bangkit untuk berjaya dalam perniagaan. Sejujurnya… Berniaga ni bukan lah suatu perkara yang mudah. Nak wujudkan minat berniaga untuk orang yang tak pernah atau pandai berniaga ni agak susah juga sebab macam saya sendiri, ada juga cuba menceburkan diri dengan menjual beberapa produk. Mula-mula rasa seronok bila dapat hasil. Tapi lama-lama rasa macam susah sebab banyak benda yang kita kena buat untuk tarik orang ramai beli produk yang kita jual. Mungkin sebab saya bekerja sepenuh masa, tumpuan lebih tertumpu kepada kerja hakiki. Jadi nya tak ada masa sangat nak promosi hasil jualan. Alasan sangat kan. 

Bagi saya berniaga ni kena ada minat yang mendalam. Kena ada matlamat, perancangan, ketelitian, kesabaran dan semangat yang tinggi. Sebenarnya minat tu boleh dipupuk, tapi mungkin makan masa sikit lah untuk orang macam saya ni kan. Bila tengok kejayaan usahawan-usahawan yang mampu meraih pendapataan jutaan ringgit terutama usahawan PKS (Perusahaan Kecil Dan Sederhana) ni, saya rasa kagum sangat. Kagum sebab tak sangka industri PKS boleh menjana hasil yang lumayan kalau diusahakan dengan sebaiknya. Paling tak sangka, jual kuih Batang Buruk pon boleh raih pendapatan berjuta. Tak percaya? Nah… Batang Buruk Hedy's buktikan kuih tredisional mampu tandingi kuih moden zaman sekarang.
Bekas Penjawat Awam Kini Bergelar Pengasas kepada Hedy’s International Sdn Bhd (Batang Buruk Hedy’s)Siapa sangka kan, bekas penjawat awam kini bergelar pengasas kuih tradisional Hedy’s Batang Buruk. Merupakan anak murid Mentor Usahawan dan Pakar Pemasaran No 1 Asia iaitu Datuk Wira Dr. Azizan Osman, Puan Nor Hedayah Kaulan dahulunya merupakan seorang Penjawat awam dengan gred yang agak tinggi di sebuah jabatan kerajaan ini tekad berhenti kerja demi untuk menumpukan perhatian nya pada perniagaan kuih Batang Buruk Hedy’s yang diusahakan. Menyorot Kembali bagaimana suka duka beliau dalam perniagaan, semuanya bermula selepas beliau menyertai satu program buat pertama kalinya pada tahun 2016 iaitu Intensif Magnet kekayaan & Kejayaan (IMKK) anjuran Dr. Azizan Osman.
Pada mulanya beliau rasa ragu-ragu untuk sertai program tersebut disebabkan pelbagai cerita negative tentang Dr. Azizan Osman pada Ketika itu. Ialah… Bila dengar cerita tak best mengenai founder program, hati memang rasa nak tak nak je pergi. Tapi bila merasakan keyakinan diri masih kurang untuk memulakan perniagaan. Lebih-lebih lagi dalam perkara yang berkaitan dengan pengurusan dan perancangan kewangan, perasaan ragu-ragu beliau tolak tepi demi ilmu yang ingin dituntut.

Menurut Puan Hedayah, beliau telah menjual bermacam-macam produk yang beliau sudah cuba untuk mencari pendapatan sampingan. Tapi masih belum nampak hasilnya. Mungkin sebab ilmu dalam marketing masih kurang, sekali lagi beliau sertai program Intensif Magnet kekayaan & Kejayaan (IMKK) pada tahun 2018. Puan Hedayah mula belajar apa itu marketing dan bagaimana teknik marketing yang betul. Dalam program ini juga Dr Azizan memberi saranan pada Puan Hedayah untuk memfokuskan pada satu produk sahaja.
Jualan Meningkat Kepada 7 Angka Selepas Fokus Kepada Hedy’s Batang BurukSelepas memfokuskan pada perniagaan kuih Batang Buruk, Puan Hedayah mula meraih jualan sehingga mencecah 6 angka dengan operasi perniagaan dirumah dan mempunyai 2 orang pekerja sahaja. Bagi menumpukan perniagaan yang semakin maju, Puan Hedayah mula buat keputusan untuk berhenti kerja. Satu keputusan yang agak merisiko kan juga sebab Puan hedayah tiada simpanan walaupon buat bisnes. Sekali lagi beliau mencari dan menambah ilmu dengan sertai program mentoring SPIRE pada 2019 dari RichWorks Academy pula demi untuk mensasarkan jualan RM1 juta pertamanya.
Berjaya Harungi Cabaran Bisnes Ketika Pendemik Sehingga Raih Jualan RM1 Juta Sepanjang PKP
Bermula pada tahun 2020 sehingga 2021, selepas menyertai program-program SPIRE dan TITANUIM demi untuk mengembangkan bisnes ke tahap yang lebih tinggi anjuran Datuk Wira Dr. Azizan Osman, Alhamdulillh… hasil jualan mula menampakkan peningkatan sebanyak RM100,000.00 sebulan. Dan paling mengembirakan, perniagaan kuih tradisional Batang Buruk Hedy’s berjaya mencapai jualan yang disasarkan iaitu RM1 juta pertama nya pada tahun 2020 dan pencapaian jualan terus meningkat lagi pada tahun 2021 dengan 7 angka juga. Dari keuntungan tersebut, beliau mampu memiliki sebuah pejabat dan menggaji ramai pekerja serta mendaftarkan perniagaan dari Enterprise kepada SDN BHD.

Bayangkan semasa Perintah Kawalan Keselamatan (PKP) dilaksanakan, Puan Hedayah antara yang terkesan setelah perniagaannya mengalami kerugian yang agak besar. Sewa premis yang perlu dilunaskan. Gaji pekerja yang perlu dibayar setiap bulan. Tapi berkat ilmu yang dipelajari dalam program-program yang disertai, beliu dapat harungi cabaran dengan tenang. Tiada yang mustahil untuk kita lakukan jika ada keinginan, tekad dan kesungguhan untuk berjaya harungi cabaran bisnes Ketika berlakunya pendemik


Bermula pada tahun 2021, Puan Hedayah akan memfokuskan penguasaan perniagaan online dan media masa seperti TV dan Radio untuk menaikkan dan membina lagi branding. Selain daripada itu, beliau turut focus untuk merekrut dan melatih ejen sedia ada serta mula membina team dalaman sendiri supaya perniagaan lebih berkembang. Pada masa yang sama beliau turut memperbaiki diri dalam skill leadership bagaimana untuk menguruskan ejen dan staf. 
Perkongsian Jatuh Bangu Usahawan Dalam Program Titan Summit 2021 10X Bina Bisnes Berjaya Rasa teruja sangat bila baca kisah kejayaan kuih tradisional yang mampu meraih jualan jutaan ringgit hasil dari usaha pebgasas, Puan Hedayah Kaulan. Kalau dengar perkongsian yang bakal dikongsikan oleh 100 usahawan jutawan dari pelbagai industri lagi bersemagat nak berniaga agaknya. Kalau nak tahu, 100 usahawan jutawan ini merupakan sebahagian anak didik di bawah RichWorks dan bimbingan mentorship Datuk Wira Dr. Azizan Osman yang terdiri daripada 20 industri yang berasal daripada seluruh Malaysia dari Perlis hingga ke Sabah dan Sarawak termasuk Australia, Singapura dan Indonesia. 

Jom dengar dan nilai sendiri perkongsian dan ilmu dari usahawan-usahawan ini bagaimana mereka bangkit dan berjaya mengharungi cabaran bisnes ketika pandemik serta bagaimana mereka berjaya membangunkan bisnes hingga mampu menghasilkan jutaan ringgit dan tetap kukuh walaupun diuji. Program Titan Summit 2021 10X Bina Bisnes Berjaya yang akan bermula selama 3 hari pada 24-26 September 2021 ini berlangsung secara virtual yang ditaja sepenuhnya oleh RichWorks dan ianya adalah percuma. Jangan lepaskan peluang ini dan jom lah mendaftar. Untuk maklumat dan pendaftaran, anda boleh layari pada pautan link dibawah:
Titan Summit 2021 10X Bina Bisnes Berjaya




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fizarahman.com/2021/09/usahawan-batang-buruk-hedys-bakal-kongsi-rahsia-raih-jualan-rm1juta-sepanjang-pkp-dalam-program-titan-summit-2021.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Usahawan Tuan Ruhil Founder By Reefa Bakal Kongsi Rahsia Jutawan Di Program Dr Azizan Titan Summit 2021

Usahawan Tuan Ruhil Founder By Reefa Bakal Kongsi Rahsia Jutawan Di Program Dr Azizan Titan Summit 2021

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 635 hits
USAHAWAN TUAN RUHIL FOUNDER BY REEFA BAKAL KONGSI RAHSIA JUTAWAN DI PROGRAM DR AZIZAN TITAN SUMMIT 2021 Ya Allah seronoknya bila tengok ramai bumiputra berjaya dalam bisnes Bukan kaleng kaleng pendapatan mereka tau berjuta Dan paling serono...
Program Titan Summit 2021 Bakal Dedah Rahsia Usahawan Jutawan Titan Richworks Kekal Raih 7 Angka Walau Semasa Pandemik

Program Titan Summit 2021 Bakal Dedah Rahsia Usahawan Jutawan Titan Richworks Kekal Raih 7 Angka Walau Semasa Pandemik

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 444 hits
Program Titan Summit 2021 Bakal Dedah Rahsia Usahawan Jutawan Titan RichWorks Kekal Raih 7 Angka Walau Semasa Pandemik l Assalamualaikum Teruja betul bila Ana baca kisah usahawan yang berjaya bergelar usahawan jutawan pada usia muda Dan pal...
Titan Summit 100 Usahawan Jutawan Kongsi Rahsia Kejayaan Di Musim Pandemik

Titan Summit 100 Usahawan Jutawan Kongsi Rahsia Kejayaan Di Musim Pandemik

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 405 hits
Assalamualaikum dan salam sayang Pengalaman ciktom sendiri ceburi bidang bisnes bukanlah sesuatu yang mudah Banyak cabarannya terutama buat bisnes tapi
Program Titan Summit 2021 Dedah Rahsia Kejayaan Pengasas Nurraysa

Program Titan Summit 2021 Dedah Rahsia Kejayaan Pengasas Nurraysa

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 447 hits
Titan Summit 10X Bina Bisnes Berjaya Bongkar Kisah Kejayaan Pengasas NurraysaProgram Titan Summit 2021 Dedah Rahsia Kejayaan Pengasas Nurraysa Sesiapa sahaja yang mahu berjaya mendapat apa yang dihajati seseorang itu mesti tabah dalam mengh...
Richworks Academy Himpunkan 100 Usahawan Jutawan Di Program Titan Summit 2021

Richworks Academy Himpunkan 100 Usahawan Jutawan Di Program Titan Summit 2021

papar berkaitan - pada 19/9/2021 - jumlah : 363 hits
Richworks Academy Himpunkan 100 Usahawan Jutawan Di Program Titan Summit 2021 Salam semua sis paling suka dengar kisah inspirasi usahawan tempatan yang telah berjaya dalam bisnes Ramai usahawan tempatan yang telah berjaya di Malaysia ni Nak...
Titan Summit 2021 10x Bina Bisnes Berjaya 100 Usahawan Buka Rahsia Kejayaan

Titan Summit 2021 10x Bina Bisnes Berjaya 100 Usahawan Buka Rahsia Kejayaan

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 324 hits
Program Titan Summit 2021 10x Bina Bisnes Berjaya anjuran Richworks yang akan menaja usahawan bakal usahawan bakal berlangsung pada 24 26 September 2021 secara virtual Dalam program Titan Summit 2021 ni akan mengumpulkan 100 usahawan terdir...
Titan Summit 2021 Kisah Kejayaan Usahawan Durian Crepe Puan Robiatul Adawiah Ibrahim Founder Rabi Sugarflour

Titan Summit 2021 Kisah Kejayaan Usahawan Durian Crepe Puan Robiatul Adawiah Ibrahim Founder Rabi Sugarflour

papar berkaitan - pada 19/9/2021 - jumlah : 458 hits
Titan Summit 2021 Kisah Kejayaan Usahawan Durian Crepe Puan Robiatul Adawiah Ibrahim Founder RABI SUGARFLOUR Berniaga ni jika tiada menthor sebenarnya susah juga nak grow Alih alih kita masih berada ditakuk yang lama Tapi sampai bila kita n...
Hasnuri Kini Semakin Di Kenali Di Program Titan Summit 2021 Richworks

Hasnuri Kini Semakin Di Kenali Di Program Titan Summit 2021 Richworks

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 500 hits
Hanya Disuruh Berhenti Oleh Suami Jenama Hasnuri Semakin Di Kenali Assalammualaikum dan salam sejahtera Korang pernah dengar tak jenama Hasnuri For sure pernah dengar sebab tu jenama wajib ramai golongan terutama wanita berkerjaya untuk dap...
Titan Summit 2021 Kisah Inspirasi Kejayaan Jenama Sabella Antara 100 Usahawan Jutawan Titan Richworks

Titan Summit 2021 Kisah Inspirasi Kejayaan Jenama Sabella Antara 100 Usahawan Jutawan Titan Richworks

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 451 hits
Titan Summit 2021 Kisah Inspirasi Kejayaan Jenama Sabella antara 100 Usahawan Jutawan Titan RichWorks Assalamualaikum zaza teringat dulu sekitar 5 6 tahun lalu pernah ikut kakak sertai program keusahawanan yang penyampai ceramahnya dari usa...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools