Untunglah Isteri Jika Memiliki Suami Dengan 12 Sifat Ini No 11 Tu Susah Nak Cari


Untunglah Isteri Jika Memiliki Suami Dengan 12 Sifat Ini. No 11 Tu Susah Nak Cari.. Setiap wanita mengimpikan suami yang bukan sahaja boleh mencurahkan tanggungjawab dan kasih sayang terhadapnya tetapi turut melengkapi setiap kekurangan yang dimilikinya.
Jika suami anda mempunyai 12 sifat-sifat ini, seharusnya anda beruntung kerana memiliki suami yang menjadi kebanggaan sekali gus membuatkan orang di sekeliling cemburu dengan anda.
Apa kata anda tengok, ada ke suami anda miliki tanda-tanda ini.
1. Selalu buat isteri bahagia sewaktu berada di sisinya
Seorang suami bukan sahaja berperanan sebagai seorang teman hidup tetapi harus menjadi seorang yang boleh melengkapi setiap kekurangan isteri. Malah suami juga perlu menjadi seorang ‘guru’ yang mendidik isteri, selain memenuhi keperluan isteri yang membolehkan isteri rasa bahagia apabila berada dekat dengan suami.
2. Sentiasa genggam tangan isteri seeratnya
Tanpa melalui kata-kata, suami yang terbaik tidak sesekali melepaskan genggaman isterinya ketika suami menunjukkan cinta dan kasih sayangnya. Suami juga tidak rasa malu untuk menunjukkan keprihatinannya terhadap isteri di khalayak ramai kerana suami tahu sikap pedulinya itu akan membuatkan isteri rasa lebih tenang.
3. Cinta suami sentiasa mekar dan tak pernah pudar
Jika suami betul-betul mencintai isterinya, suami pasti sanggup melakukan apa sahaja dan berkorban untuk orang yang disayangi. Malah cinta yang diberikan kepada isterinya merupakan cinta yang tulus demi mengutamakan kebahagiaan isterinya dan bukannya bersandarkan nafsu semata-mata ataupun penampilan luaran isterinya sahaja. Mengikut kajian, meluahkan rasa sayang secara teratur merupakan perkara terpenting yang boleh mendatangkan kepuasan dalam perkahwinan.

4. Sentiasa ketawa bersama isteri walaupun hal-hal kecil Suami yang menjadi pujian isteri merupakan suami yang periang dan punya sifat humor kerana mampu membuatkan isteri sentiasa ceria. Walaupun perkara tersebut dianggap biasa bagi pandangan orang lain, namun disebabkan anda berdua saling memahami sifat humor masing-masing membuatkan hidup anda berdua sentiasa diseliputi rasa ceria dan gembira. Apabila isteri rasa gembira bersama orang yang disayangi ini menunjukkan anda seorang suami yang terbaik untuk isteri sekali gus terpancar rasa bahagia dalam rumah tangga.
5. Masih menganggap isterinya wanita yang tercantik
Semakin lama usia penikahan anda berdua, pasti isteri akan dimamah usia dan penampilan fizikal isteri juga berubah. Wajah yang tegang mulai kendur, rambut yang hitam mulai putih dan badan yang kurus semakin berisi. Sebagai seorang suami yang terbaik, di matanya tetap menganggap isterinya wanita tercantik dan masih menarik sama seperti kali pertama anda berdua bertemu. Malah dalam diam, suami masih cuba mencuri pandangan terhadap isterinya tanpa isterinya sedar, selain mulutnya sering memuji kecantikan isterinya.
6. Ringan tulang membantu isteri tanpa disuruh
Jika anda menyayangi isteri, seorang suami tidak akan tega membiarkan isterinya sahaja yang terbeban dengan segala urusan di rumah. Suami haruslah sama-sama meringankan beban isteri dalam menguruskan rumah tangga. Malah suami juga sanggup menggantikan tugas isteri tanpa mengeluh saat melakukannya.
7. Berbincang dan minta pandangan isteri sebelum membuat keputusan
Apabila suami meminta pandangan isteri sebelum memutuskan sesuatu perkara atau anda dijadikan rujukan untuk merungkaikan masalahnya, ini menunjukkan bahawa isteri dianggap insan terpenting dalam hidupnya. Malah suami juga percaya dan menghargai keputusan yang isteri lontarkan. Tidak semestinya setiap pandangan isteri harus diterima namun setidak-tidaknya isteri juga berperanan dalam memberikan pandangan dan nasihat terhadap sesuatu perkara yang suami sedang fikirkan.
8. Sering membanggakan isteri di hadapan temannya
Walaupun isteri tiada di sisi, suami yang terbaik sentiasa membanggakan orang yang disayanginya di hadapan teman-temannya. Suami yang baik sama sekali tidak malu memiliki isterinya walau apa jua keadaan isterinya. Malah suami juga tidak malu memberitahu temannya yang dia bersyukur dan bangga kerana memiliki wanita seperti isterinya, selain menganggap isterinya istimewa dan menjadi keutamaan dalam hidupnya.
9. Tetap makan masakan isteri walaupun tak sedap
Suami yang baik akan tetap menjamah masakan isterinya dan tidak terus memarahi isteri walaupun mungkin masakan itu kurang dengan selera suami. Bagi mengekalkan keharmonian dalam rumah tangga, suami yang baik akan menegur masakan isterinya dengan cara yang paling lembut kerana tidak mahu melukakan hati isterinya dan tidak jemu-jemu memberi isteri semangat untuk terus mencuba agar masakannya dapat diperbaiki.
10. Sentiasa bantu isteri jadi insan yang lebih baik
Semua manusia pasti miliki kekurangan. Walaupun mungkin isteri kurang sempurna dalam banyak perkara, suami yang terbaik akan sentiasa memberikan sokongan untuk isteri terus menjadi orang terbaik di masa akan datang. Sama sekali suami tidak menyesal memperisterikan anda walaupun isterinya ada kekurangan, selain tidak pernah rasa lelah untuk mengajar dan memberikan yang terbaik agar isterinya menjadi wanita yang hebat dalam semua perkara.
11. Tak jeling wanita lain kerana sangat mencintai isterinya
Tak ramai lelaki yang seperti ini. Seorang suami yang baik tidak akan menjeling pada wanita lain kerana tahu isterinya pasti cemburu. Malah suami akan sentiasa setia dan tidak pernah berpaling daripada isterinya walaupun mungkin ada godaan daripada wanita lain. Ini kerana suami begitu menghormati perasaan isterinya kerana tidak mahu isterinya terluka, selain menghargai pengorbanan isterinya daam memberikan sepenuh kasih sayang terhadap suami dan keluarga.
12. Sentiasa mengembangkan hubungannya dengan sang pencipta
Sebagai imam dalam keluarga, suami yang baik akan sentiasa menjaga hubungannya dengan Allah SWT agar keluarganya sentiasa dirahmati dan berasa di jalan yang lurus. Selain itu, suami berusaha agar ilmu agamanya terus berkembang dengan lebih baik supaya dia dapat memimpin isteri dan anak-anaknya mengikuti perintah Yang Maha Esa.
The post Untunglah Isteri Jika Memiliki Suami Dengan 12 Sifat Ini. No 11 Tu Susah Nak Cari.. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/untunglah-isteri-jika-memiliki-suami-dengan-12-sifat-ini-no-11-tu-susah-nak-cari/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bapa Ini Kongsi 9 Tips Suami Nak Teman Isteri Di Labour Room Jangan Lupa Buat 6 Perkara Ini

Bapa Ini Kongsi 9 Tips Suami Nak Teman Isteri Di Labour Room Jangan Lupa Buat 6 Perkara Ini

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 607 hits
Kehadiran suami di dewan bersalin bukan sekadar memotong tali pusat anak sahaja Tip yang dikongsikan bapa ini boleh dijadikan panduan kepada bapa bapa lain Menghadapi saat kelahiran bayi memang ditunggu tunggu bagi mama papa Tapi bila memik...
Sejak Peristiwa Itu Saya Malu Nak Bermalam Di Luar Isteri Stress Suami Tidur Mengigau Bukan Biasa Biasa

Sejak Peristiwa Itu Saya Malu Nak Bermalam Di Luar Isteri Stress Suami Tidur Mengigau Bukan Biasa Biasa

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 1181 hits
Sejak peristiwa itu saya malu nak bermalam di luar Isteri stress suami tidur mengigau bukan biasa biasaBila dah berkahwin tiada lagi rahsia di antara pasangan Baik tabiat baik atau buruk semuanya diketahui Namun masalah pasangan kuat mengig...
Sakitnya Tangan Kena Cengkam Rupanya Contraction Isteri Dah Mula Inilah Pentingnya Kehadiran Suami Di Dewan Bersalin

Sakitnya Tangan Kena Cengkam Rupanya Contraction Isteri Dah Mula Inilah Pentingnya Kehadiran Suami Di Dewan Bersalin

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 477 hits
Sakitnya tangan kena cengkam rupanya contraction isteri dah mula Inilah pentingnya kehadiran suami di dewan bersalinAPA sebenarnya yang berlaku di dalam dewan bersalin dan peranan suami Suami kepada Cik Nora Azni sila daftar dan masuk labou...
Suami Isteri Meninggal Dunia Selang 2 Jam Kisah Sehidup Semati

Suami Isteri Meninggal Dunia Selang 2 Jam Kisah Sehidup Semati

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 416 hits
KLUANG Iman Masjid Jamek Simpang Renggam dan isterinya meninggal dunia dalam tempoh selang dua jam di rumah mereka di Kampung Simpang Renggam di sini awal pagi ini Pada mulanya Bera Madiran ditemui meninggal dunia oleh isterinya Maimunah Da...
Peluk Isteri 10 Saat Setiap Pagi Mampu Buat Suami Panjang Umur Lima Tahun

Peluk Isteri 10 Saat Setiap Pagi Mampu Buat Suami Panjang Umur Lima Tahun

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 446 hits
Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun Menarik fakta ini Menurut Pakar Motivasi Datuk Dr Mohd Fadzilah Kamsah berkata fakta ini berdasarkan kajian oleh seorang pakar...
Isteri Maut Dilempar Bom Ikan Oleh Suami Yang Enggan Bercerai

Isteri Maut Dilempar Bom Ikan Oleh Suami Yang Enggan Bercerai

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 319 hits
The ReporterPolis menahan seorang lelaki berusia 40 tahun yang didakwa membunuh isterinya dengan menggunakan bom ikan lapor Mohammad Ibnu 40 ditahan di rumah saudaranya di Kampung Ngempit Pekan Kraton Pasuruan Indonesia semalam Ketua Polis ...
Isteri Disebelah Suami Senyap Senyap Buka Zip Butang Penumpang Wanita Lain Dalam Pesawat

Isteri Disebelah Suami Senyap Senyap Buka Zip Butang Penumpang Wanita Lain Dalam Pesawat

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 323 hits
Gila kan Berani berani dia buat kerja terkutuk tu Lelaki warga India ini duduk diantara mangsa dan isterinya Ketika dalam penerbangan menuju ke Detroit dari Las Vegas lelaki ini cuba buka zip buka butang baju dan cuba meraba raba mangsa wan...
Peritnya Bersalin Indius 22 Jam Sakit Suami Pun Serik Lihat Isteri Meraung Menjerit Kesakitan

Peritnya Bersalin Indius 22 Jam Sakit Suami Pun Serik Lihat Isteri Meraung Menjerit Kesakitan

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 806 hits
Bersalin secara indius memang diketahui akan mengakibatkan kesakitan yang lebih berbanding kelahiran biasa Seperti yang dikongsikan ini di mana proses bersalin memakan masa selama 22 jam Proses indius dilakukan dengan dua cara yang berlaina...
Isteri Maut Dicekik Suami Kerana Tolak Ajakan Bersama

Isteri Maut Dicekik Suami Kerana Tolak Ajakan Bersama

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 369 hits
Isteri maut dicekik suami kerana tolak ajakan bersama Berang permintaannya untuk mengadakan hubungan intim ditolak lelaki berusia 38 tahun tergamak mencekik isterinya yang berusia 37 tahun sehingga mati Suspek M Januri mengaku berbuat demik...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music