Undian Syed Saddiq Siapa Pm Terbaik Malaysia Makan Diri


Minda Rakyat  
Undian Facebook yang dibuat Menteri Belia dan Sukan bertajuk ‘Perdana Menteri manakah yang terbaik dalam Malaysia?’, dilihat memakan diri apabila bukan sahaja keputusan tidak memihak kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, malah netizen juga meninggalkan ratusan komen yang mengecam beliau.

11 Januari lalu, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman membuat undian atas talian itu, di antara Perdana Menteri dan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Undian itu setakat ini memaparkan Dr Mahathir cuma meraih 17 peratus undi daripada 29,300 pengundi, berbanding Najib yang memperoleh 83 peratus undian.

Namun, rata-rata netizen dilihat menyalahkan Syed Saddiq kerana membuat undian itu yang menyebabkan, bukan sahaja Dr Mahathir tidak popular, tetapi sesetengahnya meninggalkan komen buruk terhadap Perdana Menteri berusia 93 tahun itu dan kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Semakan Ismaweb.net juga mendapati, rata-rata netizen media sosial turut meninggalkan komen ‘pedas’ di Facebook Syed Saddiq, meminta beliau supaya tidak lagi membuat undian kebudak-budakan kerana memalukan dan memberi kesan ke atas ‘bossnya’ yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan PH.

Undian itu yang akan berakhir kira-kira 3 jam lagi menyaksikan lebih 32,300 mengundi, 680 memberi komen dan 875 turut berkongsi.

Tiada penjelasan lanjut daripada Syed Saddiq kenapa beliau membuat undian itu di dalam laman sosial dan membuka ruang komen kepada umum.

Namun, yang pastinya tindakannya mengadakan undian itu tidak mendatangkan apa-apa manfaat untuk rakyat, sebaliknya ia membuka ruang kepada netizen untuk memburuk-burukkan perdana menteri.

Netizen juga turut menegur Syed Saddiq kerana mengadakan undian itu. Antaranya:

Randy How yang berkata: “as a minister,.. won’t u got more important things to do than whoring for attention in social media on nonsense subject??”

Amzari Em Abas X pula berkata: “Sila ambil perhatian isu isu atlet yang memerlukan bantuan kementerian YB. Jangan lupa amanah yang kamu sedang galas. Politik dan selfie letak tepi wahai YB. Majulah Sukan Untuk Negara!”

Ab Jalil Backer berkata: “p*****lah kerja tak buat asyik main media sosial saja. Atlet malaysia habis semua terabai”.

Sumber LINK

Sebelum ini Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dan pengendali Facebook, Mukhriz Mahathir FC memuat naik status undian tentang himpunan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) #DaulatHimpunan812 boleh diumpamakan sebagai senjata makan tuan.

Ini kerana undian yang diharapkan memihak kepada mereka berlaku sebaliknya, selepas sebahagian besar netizen menyatakan sokongan terhadap himpunan berkenaan.

Di dalam akuan Twitter Syed Saddiq, 63 peratus netizen bersetuju dengan tindakan kerajaan Pas Kelantan memberikan cuti peristiwa sempena himpunan kesyukuran kerana kerajaan Malaysia tidak menandatangani ICERD.

Sementara itu, baki 37 peratus lagi tidak bersetuju dengan keputusan kerajaan Kelantan itu yang turut dikecam Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/01/undian-syed-saddiq-siapa-pm-terbaik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biar Spr Dan Sprm Siasat Dakwaan Syed Saddiq

Biar Spr Dan Sprm Siasat Dakwaan Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 239 hits
Isu pemberian wang kepada sukarelawan Orang Asli sebagaimana tular di laman sosial baru baru ini sepatutnya diserahkan Suruhanjaya Pilihan Raya dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk siasatan lanjut
Victory For Orang Asli Youths In Football Match Against Syed Saddiq

Victory For Orang Asli Youths In Football Match Against Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 307 hits
CAMERON POLLS The Orang Asli youths at Kampung Leryar in Ringlet got a rare treat today after they got to play friendly football match with Bersatu Youth chief Syed Saddiq Syed Abdul Rahman when he came to Cameron Highlands to campaign in t...
Kompang Dipaluu Pat Ckit Yb Buka Langkah Peminat Suka Syed Saddiq Jodoh Dengan Ayana

Kompang Dipaluu Pat Ckit Yb Buka Langkah Peminat Suka Syed Saddiq Jodoh Dengan Ayana

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 521 hits
Kecoh baru baru ini di sosial media apabila gambar Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq dilihat sedang menikmati makan malam bersama Ayana Jihye Moon dan menjadi perhatian netizen Gambar yang dimuat naik oleh YB Syed Saddiq sendiri di IG bel...
Saya Akan Bangkit Isu Dana Politik Hingga Selesai Syed Saddiq

Saya Akan Bangkit Isu Dana Politik Hingga Selesai Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 578 hits
TANAH RATA Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda Parti Pribumi Bersatu Malaysia Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata beliau akan terus membangkitkan isu dana politik kepada pimpinan tertinggi kerajaan sehingga selesai kesemuanya Katanya ketika ...
Malaysia Tersenarai Dalam 10 Waterfront Terbaik Dalam Dunia

Malaysia Tersenarai Dalam 10 Waterfront Terbaik Dalam Dunia

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 460 hits
Shibuya Stream Tokyo JapanShibuya Stream mungkin menjadi tarikan baru bagi warga Tokyo untuk meluangkan masa dari kesibukan kerja Dibina bersebelahan Sungai Shibuya ianya merupakan antara dalam bandar Tokyo Dibuka sejak September 2018 lalu ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan