Malaysia Tersenarai Dalam 10 Waterfront Terbaik Dalam Dunia




Shibuya Stream, Tokyo, Japan
Shibuya Stream mungkin menjadi tarikan baru bagi warga Tokyo untuk meluangkan masa dari kesibukan kerja. Dibina bersebelahan  Sungai Shibuya, ianya merupakan antara kawasanpembangunan urban dalam bandar Tokyo.
Dibuka sejak September 2018 lalu, Shibuya Stream menawarkan pelbagai pilihan kafe, kedai dan restoran yang hebat. Kawasan terbuka ini juga menjadi tempat berlangsungnya acara seperti konsert dan pesta.
Mungkin anda mahu mencuba menghirup kopi di tengah kepadatan bandar Tokyo sambil menikmati cahaya lampu dan air sungai yang mengalir?

Holzmarkt, Berlin, Germany
Digambarkan sebagai sebuah perkampungan bandar, Holzmarkt yang bewarna-warni ini dirasmikan pada tahun 2017. Kawasan kejiranan ini lengkap dengan pelbagai kemudahan seperti bar, kafe, studo, yoga, kelab dan restoran makan malam.
Selain melawat kawasan ini, pelancong yang datang juga boleh mencuba mengasah kemahiran kerja kayu mereka secara percuma di bengkel yang terdapat di situ.



Tampa Riverwalk, Florida, US
Laluan jambatan sepanjang 2.6 kilometer di tepi sungai ini merupakan tempat terbaik untuk beriadah. Pelbagai aktiviti boleh dilakukan di sini antaranya berbasikal atau berjogging sambil melihat keindahan tasik dan taman di sekeliling yang dipenuhi air pancut.

 Seaport District, New York, US
Dilancarkan pada awal tahun ini, Seaport District umpama ruang ‘oksigen’ kepada penduduk di Lower Manhattan. Di kawasan bumbung yang terbuka, anda akan melihat pemandangan bandar yang menakjubkan. Terdapat juga restoran, bar dan butik yang hebat serta ruang untuk konsert dan teater.


Elizabeth Quay, Perth, Australia
Pembangunan di Elizabeth Quay bermula pada tahun 2016 dan akan selesai sepenuhnya pada tahun 2020. Berjuta-juta bilion telah diperuntukkan untuk projek ini yang dibina di tebing Sungai Swan.
Tempat hiburan, bar, restoran berada dalam satu kawasan. Terdapat juga terminal feri baru dan jambatan pejalan kaki yang indah dibina di di situ.

Clarke Quay, Singapore
Dulunya kawasan ini pernah menjadi tempat kapal kargo berlabuh di sungai di Singapura. Namun hari ini, Clarke Quay menjadi salah satu tempat paling maju dengan bar yang hebat dan tarikan pada waktu malamnya yang menggamit kedatangan pelancong.
Sekiaranya anda melancong ke sini, jangan lupa mengambil gambar di bersebelahan Merlion iaitu separuh ikan dan separuh singa yang menjadi maskot kepada negara Singapura.

Charoen Krung, Bangkok, Thailand
Pelbagai kedai dan restoran dibuka di tepi Sungai Chao Phraya ini. Antara tempat-tempat popular termasuklah Galeri ATTA, Littel Market dan sebagainya.

River of Life, Kuala Lumpur, Malaysia
KLCC (Pusat Bandaraya Kuala Lumpur) di negara ini merupakan salah satu yang tersenarai dalam 10waterfront terbaik dunia. Kawasan yang berwarna-warni di KL ini berada di tebing Sungai Klang, salah satu projek pemulihan sungai bandar yang paling mahal pernah dilakukan.
Namun semuanya behasil apabila kawasan ini menarik kehadiran pelancong dengan kafe tepi sungai, air pancut berteknologi tinggi, laluan basikal dan cahaya malamnya yang menukar air pada warna yang sangat menakjubkan.

Sugar Beach, Toronto, Canada
Sugar Beach pada mulanya merupakan tempat letak kereta sehingga projek pembangunan semula mengubahnya menjadi pantai bandar. Semasa musim panas, penduduk tempatan berkumpul di sini untuk acara Sail-In Cinema, melihat skrin yang berada di tepi pantai sambil menghirup udara segar.

Sumber : Independent



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://informasisantaiku.blogspot.com/2019/01/malaysia-tersenarai-dalam-10-waterfront-terbaik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
20 Penerbangan Terbaik Dunia Tiada Syarikat Dari Malaysia

20 Penerbangan Terbaik Dunia Tiada Syarikat Dari Malaysia

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 217 hits
AirlineRatings com satu satunya laman web penarafan keselamatan dan produk di dunia telah mengumumkan Qantas sebagai syarikat penerbangan mereka yang paling selamat untuk tahun 2019 AirlineRatings com juga telah mengumumkan dua puluh syarik...
Projek River Of Life Kuala Lumpur Antara Terbaik Di Dunia

Projek River Of Life Kuala Lumpur Antara Terbaik Di Dunia

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 630 hits
Kawasan yang bergemerlapan dengan cahaya warna warni di tebing Sungai Klang ini menjadi fokus kepada projek River Of Life Satu projek pembangunan semula yang pernah dianggap sebagai projek pemulihan sungai di kota termahal Tetapi ia berbalo...
Foto Ini Pemandangan Rare Orang Ramai Teruja Melihat Koleksi Gambar Terbaik Dunia Dan Juara Peringkat Asia Ini

Foto Ini Pemandangan Rare Orang Ramai Teruja Melihat Koleksi Gambar Terbaik Dunia Dan Juara Peringkat Asia Ini

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 415 hits
Ini Pemandangan Rare Orang Ramai Teruja Melihat Koleksi Gambar Terbaik Dunia Dan Juara Peringkat Asia Ini Hari ini jarang sekali untuk dapat melihat anak anak bermain di luar Bagaikan sesuatu benda pelik bila nampak ada anak anak yang berma...
Meremang Bulu Roma Tengok Gambar Gambar Dia Ni Reaksi Netizen Saat Lihat Foto Terbaik Dunia Ini

Meremang Bulu Roma Tengok Gambar Gambar Dia Ni Reaksi Netizen Saat Lihat Foto Terbaik Dunia Ini

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 1041 hits
SHAH ALAM Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri lahirkan ucapan tahniah dan syabas kepada seorang pelajar lelaki Sekolah Menengah Kebangsaan Pdg Midin Kuala Terengganu Ucapan itu dizahirkannya susulan gambar pela...
Pertumbuhan Ekonomi Dan Kemakmuran Adalah Penawar Terbaik Buat Malaysia

Pertumbuhan Ekonomi Dan Kemakmuran Adalah Penawar Terbaik Buat Malaysia

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 429 hits
Pada 2 Januari 2019Di penghujung 2018 rakyat Malaysia berpeluang meraikan perubahan kerajaan buat kali pertama setelah 61 tahun yang berlaku sekali seumur hidup Walaupun korupsi yang berakar dan penyalahgunaan kuasa antara sebab sebab untuk...
Presiden Jokowi Klaim Ihsg Indonesia Terbaik Kedua Di Dunia

Presiden Jokowi Klaim Ihsg Indonesia Terbaik Kedua Di Dunia

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 237 hits
Menurut Jokowi kinerja BEI masih positif di tengah kondisi ekonomi global yang dinamis dan pasar modal yang terus bergejolak Dia pun mengklaim bahwa saat ini IHSG Indonesia mencapai hasil terbaik yaitu kedua di dunia
Selangkah Lagi Garuda Indonesia Jadi Maskapai Terbaik Di Dunia

Selangkah Lagi Garuda Indonesia Jadi Maskapai Terbaik Di Dunia

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 224 hits
Peluang Garuda Indonesia meneruskan hegemoni dalam program Skytrax Awards sangat terbuka Garuda tercatat menjadi 3 nominator dari 6 kategori Skytrax Awards Nominasi tersebut diantaranya Best Airline Cabin Staff Best Airline Meals dan Best A...
Najib Ajak Lihat Kejayaan Bn River Of Life Kl Yg Disenaraikan 10 Waterfront District Paling Menarik Di Dunia

Najib Ajak Lihat Kejayaan Bn River Of Life Kl Yg Disenaraikan 10 Waterfront District Paling Menarik Di Dunia

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 795 hits
Walaupun tidak dihebohkan oleh kerajaan PH sebuah portal media di England telah melaporkan projek River of Life Kuala Lumpur disenaraikan dalam 10 daerah mercu persisiran perairan atau Waterfront District yang paling menarik di dunia Media ...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega