Ulat Tiket Kenapa Masih Tak Selesai


Jamal tak dapat nak hadir ke Stadium hari Selasa ni sebab ada kerja yang lebih penting. Jamal tengok berita betapa susahnya penyokong bola sepak nak dapatkan tiket perlawanan akhir di Bukit Jalil. Sampai beratur panjang-panjang awal pagi semata-mata nak dapatkan tiket.
Hari ni dekat Berita pun isu ni diketengahkan terutama pasal Ulat Tiket ni. Jamal pun ada member-member tawarkan tiket dengan harga lebih sikit tapi tak nak la. Jamal takkan beli dari Ulat Tiket ni sebab Jamal rasa ia adalah penipuan. Menipu harga sebenar dan umpama kapitalis tak berlesen.
Jamal tengok kat laman web pun ramai dengan tanpa segan silu menjual tiket sampai ada tu dijual sampai RM500. Memang gila mahal kalau berbanding harga biasa.
Jamal rasa isu ulat tiket ni dah terlalu lama. Semenjak zaman internet belum popular lagi tapi sampai sekarang tak dibendung. Ni dah jadi makin teruk ni. Sebagai salah seorang penyokong yang kadangkala pergi beli tiket di Stadium, Jamal nak beri cadangan :-
1) Pastikan pembeli hanya boleh beli maksimum 3 tiket sahaja dan mesti daftar IC. Manipulasi tiket boleh berlaku jika tiada kawalan dari segi pembelian ni.
2) FAM perlu menggunakan kaedah teknologi terkini. Mungkin boleh scan guna IC atau barcode untuk masuk. Jualan tiket fizikal perlu dikurangkan kerana kat sini yang selalu berlaku ketirisan. Mungkin penggunaan pembelian secara online perlu diperkemaskan lagi. Dengar cerita kat Vietnam pun dah guna belian online je tanpa ada fizikal. Tak tau le betul ke tak..
3) Perlu belajar dengan negara luar yang menganjurkan kejohanan bertaraf antarabangsa. Kita boleh tengok camne kelab bola sepak Eropah handle perlawanan yang menjadi tumpuan. Bagaimanakah kaedah penjualan tiket yang dilaksanakan.
4) Kawalan keselamatan perlu diperketatkan. Kalau tiada petugas memang isu bergaduh dan berebut berlaku. Dan bila ini berlaku, ulat tiket pun ambil kesempatan.
5) Tindakan undang-undang kepada penjual perlu dilakukan. Setiap tahun isu ini berulang menandakan ulat tiket tak takut untuk melakukan kerja-kerja ni..
6) Kurangkan pemberian kepada tiket percuma kepada yang berkenaan sebaliknya berikan kepada yang sememangnya ingin MEMBELI.
Jamal rasa, banyak lagi yang perlu diperbaiki oleh FAM dalam kaedah menjual tiket. Semoga dapat diperbaiki di masa hadapan.
Ni antara Ulat Tiket yang mempromosikan tiket di media sosial

Ni Jamal kongsikan cadangan dari penyokong tentang isu penjualan tiket



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ligakampung.com/blog/ulat-tiket-kenapa-masih-tak-selesai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Kaedah Cadangan Sistem Beli Tiket Bola Buat Fam Selepas Kes Ulat Tiket Masih Berleluasa

7 Kaedah Cadangan Sistem Beli Tiket Bola Buat Fam Selepas Kes Ulat Tiket Masih Berleluasa

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 344 hits
TMJ Luahkan Kekecewaan Isu Penjualan Tiket Final Piala AFF Minta Penyokong Kongsi Idea Berikutan isu penjualan tiket antara Malaysia menentang Vietnam dalam peringkat akhir Piala Suzuki AFF 2018 mendapat reaksi daripada Tunku Ismail Sultan ...
Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri

Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 373 hits
Ingat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi NgeriIngat Ulat Tiket Malaysia Dasyat Tapi Rupanya Ulat Tiket Vietnam Lagi Ngeri
Piala Aff Suzuki Tak Ada Tiket Anda Masih Boleh Masuk Stadium

Piala Aff Suzuki Tak Ada Tiket Anda Masih Boleh Masuk Stadium

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 295 hits
Sukan Kepada ribuan penyokong Harimau Malaya kecewa tidak dapat membeli tiket perlawanan akhir Piala AFF Suzuki 2018 antara pasukan kebangsaan negara dengan Vietnam anda masih boleh ke stadium dan menonton secara percuma Tetapi maaf bukan S...
Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala Aff Suzuki 2018

Mufti Ulas Ulat Tiket Bola Piala Aff Suzuki 2018

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 330 hits
SUKANKUALA LUMPUR Isu ulat tiket Piala AFF Suzuki 2018 menarik perhatian Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri Menurut beliau isu ini pasti akan timbul setiap kali menjelang perlawanan semi final atau akhir Belia...
Hukum Ulat Tiket Jual Dengan Harga Tinggi

Hukum Ulat Tiket Jual Dengan Harga Tinggi

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 607 hits
Apa hukum seseorang ulat menjual tiket dengan lebih tinggi dari harga asal Contohnya tiket final bola sepak Sukan SEA tiket bas untuk balik hari raya dan lain lain JAWAPAN Bismillah dan terima kasih atas soalannya saya cuba memudahkan ulasa...
Menko Luhut Sayangkan Pangsa Pasar Ikan Hias Ri Masih Rendah

Menko Luhut Sayangkan Pangsa Pasar Ikan Hias Ri Masih Rendah

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 211 hits
Menteri Koordinator Bidang Kemaritiman Luhut Binsar Panjaitan menyayangkan jumlah pangsa pasar untuk ikan hias Indonesia di mata dunia masih berada di level rendah Padahal potensi yang dimiliki Indonesia dalam hal ini cukup besar untuk bisa...
Kenapa Menteri Masih Cari Helah Pertahan Icerd

Kenapa Menteri Masih Cari Helah Pertahan Icerd

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 199 hits
Konvensyen antarabangsa pinggir norma lazim negara Zainul RijalBANGI Persatuan Peguam Peguam Muslim Malaysia mempersoalkan sikap segelintir pihak yang masih berkeras mempertahankan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Bentuk Diskrim...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand

Breakthrough Your Fitness Plateau Vo2 Max Testing Personalized Plans

Tiada Desakan Mb Perlis Letak Jawatan Setiausaha Agung Pas

Apa Itu Sakit Sciatica Dan Rawatannya

Alas Meja Baru Beli Di Mr Diy

Kerajaan Tak Perlu Layan Najib Razak