Ulasan Pati Dari China Lebih Bahaya Berbanding Rohingya



Fokus pd Pendatang CHINA, Kenapa Isu Rohingya yg panas

Banyak video yg diviralkan berkenaan Rohingya dan rata-rata video tersebut adalah video lama terutama semasa solidariti utk Rohingya di Taman Tasik Titiwangsa pada tahun 2016. 
Isu Rohingya ini sebenarnya untuk membuat satu "diversion" akan isu pendatang China yg mendapat ic terutamanya apabila sudah mula beberapa individu dan ngo yang membuat laporan polis supaya warga cina diburu habis-habisan. 
Apabila ini bermula maka RBA terpaksa mencari jalan atau diversion agar pendatang China ini tidak digempur semasa PKP ini. 
Ada beberapa persoalan yg perlu dijawab oleh rakyat Malaysia iaitu mana lebih mudharat sama ada pelarian Rohingya atau pendatang China yg sudah dapat ic. Mari kite rungkai satu persatu. 
1. Pelarian Rohingya ini mudah dikenali dan mereka ramai menetap di kawasan tertentu sahaja seperti di Selayang dan Kuala Lumpur. 
Jumlah mereka sekitar 100,000 orang sahaja. Manakala pendatang China yg jumlahnya mungkin ratusan ribu orang sangat sukar dikenali kerana rupa mereka yg sama dengan cina tempatan kecuali apabila mereka bercakap dan dr sini kita mengenali mereka sebagai pendatang China. 
Manakala mereka bertebaran di serata tanahair selagi ada kawasan bandar yg majoriti masyarakat cina maka pendatang china boleh menyelinap bersama mereka. Terdapat berpuluh buah bandar yg ada ramai orang cina. 
Mana lebih mudarat dan berisiko antara orang Rohingya yg mudah dikenali dan hanya berada di Selayang dan Kuala Lumpur berbanding pendatang china yg bertebaran di serata bandar di Malaysia. 

2. Pendatang China mempunyai kekuatan ekonomi (duit) yg mana mereka mampu utk mendapatkan ic walaupun dgn kos yg tinggi. 
Manakala orang Rohingya adalah susah dan mereka tidak mampu utk mendapatkan ic dan hanya bergantung kpd kad UNHCR. 
Mana lebih mudarat dan berisiko Rohingya atau pendatang China yg mampu mendapatkan yg akhirnya boleh mengundi pada PRU berbanding orang Rohingya.  

3. Krisis di Laut China Selatan menunjukkan betapa hampirnya tentera China di Malaysia. Sekiranya AS menarik diri dan tidak campurtangan di Laut China Selatan, dan China boleh mempengaruhi geopolitik di Asia Tenggara. 
Seandainya kita mahu membuat tindakan ke atas pendatang China pada masa itu di masa China sudah kuat di Laut China Selatan maka kita bolehlah anggap bahawa pendatang China di Malaysia sudah selamat kerana pasti kerajaan yg memerintah Malaysia tidak berani mengganggu mereka. 
Berbanding Rohingya yg tidak mendatangkan sebarang ancaman pun jika kita membuat tindakan ke atas mereka kerana tiada negara yg "back up" mereka berbanding pendatang China. 
Banyak lagi hujah lain yg boleh rakyat Malaysia fikirkan dengan matang yg mana dengan menumpukan pada isu Rohingya secara tidak langsung terus terlupa pasal isu LTTE, perhimpunan komunis, penipuan Atok berkaitan isu 1mdb dan bnyk lagi. 
Pada hemat penulis isu Rohingya bukan satu isu pun sebab mereka tinggal setempat dan mudah diuruskan berbanding pendatang China, LTTE dan lain-lain. 
Terpulanglah kepada rakyat Malaysia. Jika anda mudah diumpan oleh RBA dan DAP maka silalah fokus kepada isu Rohingya. Ini negara demokrasi, tiada siapa boleh menghalang anda utk berhujah kecuali secara terang melanggar undang-undang sedia ada. 
Fuad Salleh
Sumber:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158338534483205&id=520153204

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://naimnikmat.blogspot.com/2020/04/ulasan-pati-dari-china-lebih-bahaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Covid19 China Rampas Lebih 89 Juta Topeng Muka Tidak Berkualiti

Covid19 China Rampas Lebih 89 Juta Topeng Muka Tidak Berkualiti

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 332 hits
Kakitangan sebuah syarikat peralatan perubatan di Beijing memeriksa sebahagian daripada 188 juta topeng muka dipesan oleh Perancis Foto AFPBEIJING China merampas lebih 89 juta unit topeng muka tidak berkualiti selepas menerima aduan mengena...
Mat Hasan Terima Bot Rohingya Hanya Undang Masalah Lebih Besar

Mat Hasan Terima Bot Rohingya Hanya Undang Masalah Lebih Besar

papar berkaitan - pada 20/4/2020 - jumlah : 253 hits
Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan berkata jika kerajaan membenarkan bot membawa pelarian menghampiri sempadan Malaysia lebih banyak kejadian seumpama itu akan berlaku Katanya ketika ini jumlah pelarian Rohingya di Malaysia dianggarkan ad...
Isu Rohingya Lebih Baik Kamu Diam Yb Ustaz Nik Abduh

Isu Rohingya Lebih Baik Kamu Diam Yb Ustaz Nik Abduh

papar berkaitan - pada 25/4/2020 - jumlah : 461 hits
Rohingya RamadhanJika anda tidak mahu mempertahankan hak saudara semuslim anda bangsa Rohingya maka diam saja Bersuara memburukkan saudara semuslim yang tertindas oleh kezaliman musuh Islam adalah dosa besar DOSA BESAR Ia membunuh nilai Ram...
Tubuh Rci Siasat Pendatang China Rohingya

Tubuh Rci Siasat Pendatang China Rohingya

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 256 hits
Datuk Dr Ali Ibrahim Gambar THE STAR ONLINEPENDATANG asing yang masuk ke negara ini seperti tidak putus putus menunjukkan Malaysia mempunyai sifat kemanusiaan terutama terhadap pelarian Rohingya Namun keadaan itu adalah amat membimbangkan l...
Faedah Moratorium Sewa Beli Tidak Boleh Lebih Tinggi Berbanding Kontrak Asal

Faedah Moratorium Sewa Beli Tidak Boleh Lebih Tinggi Berbanding Kontrak Asal

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 345 hits
KUALA LUMPUR 1 MEI Sebarang faedah tambahan yang mungkin dikenakan oleh sesetengah bank pada pembayaran yang ditangguh tidak boleh lebih tinggi berbanding kontrak sewa beli asal yang ditandatangani kata Bank Negara Malaysia hari ini Sebagai...
Kerajaan Bn Hulur Lebih Rm7 Juta Kepada Pelarian Rohingya

Kerajaan Bn Hulur Lebih Rm7 Juta Kepada Pelarian Rohingya

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 259 hits
Ahmad Zahid Hamidi KUALA LUMPUR Nilai keseluruhan bantuan dihulurkan kerajaan Barisan Nasional kepada pelarian Rohingya lebih RM7 juta termasuk pembinaan hospital medan di Cox Bazaar bernilai RM3 5 juta dan makanan serta peralatan bernilai ...
Ujian Bersasar Lebih Berkesan Berbanding Ujian Massa

Ujian Bersasar Lebih Berkesan Berbanding Ujian Massa

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 125 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia mendapati ujian bersasar Covid 19 terhadap kumpulan dan kawasan berisiko tinggi memberikan hasil yang lebih baik berbanding ujian secara besar besaran Ketua Pengarah KKM Dr Noor Hisham Abdullah berkata berdasa...
Penularan Kemelut Pn Johor Lebih Kencang Berbanding Wabak Covid 19

Penularan Kemelut Pn Johor Lebih Kencang Berbanding Wabak Covid 19

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 273 hits
AKMAL MANAF Susulan kemelut politik yang melanda Umno dan Bersatu di Johor ketika ini Pemerhati Politik Mohd Sayuti Omar menyifatkan ianya semakin merebak dan menular Mohd Sayuti dalam laman blognya berkata kemelut kerajaan PN di Johor namp...
Cubaan Seludup Masuk 200 Pati Etnik Rohingya Berjaya Dipatahkan Oleh Tudm

Cubaan Seludup Masuk 200 Pati Etnik Rohingya Berjaya Dipatahkan Oleh Tudm

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 291 hits
KUALA LUMPUR Tentera Udara Diraja Malaysia mematahkan cubaan kira kira 200 pendatang asing tanpa izin etnik Rohingya menyeludup masuk ke negara ini melalui perairan Langkawi pagi tadi TUDM dalam satu kenyataan melalui Facebook berkata bot d...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Azmin Pledges To Tell All On May 11



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Dashi Packet Recipe

Hiburan Betul Ke Tak Melayan Acah Suci Masih Berhubung Dengan Aliff Aziz Sophia Al Barakbah Pula Jadi Sasaran Sarah

Ustaz Fadhzli Kena Kuat Sikit Bagi Kuliah

Hipokrit Pak Lebai

Polisi Wanti Wanti Konten Kreator Soal Uu Ite Buntut Galih Loss Ditangkap Ini Isinya

Kondom Berserakan Di Rth Wijaya Kusuma Jakarta Barat Diduga Jadi Praktik Prostitusi Terselubung