Ubah Suai Sendiri Pelan Data Untuk Kepuasan Melayari Internet Dengan Yoodo


Ubah Suai Sendiri Pelan Data Untuk Kepuasan Melayari Internet Dengan Yoodo | Salam semua, adakah sis tertinggal ke belakang nak dengar pasal Yoodo ni. Bila orang mula sebut - sebut kelebihan Yoodo ni best sangat. Barulah terkial - kial nak ambil tahu. Macam tu lah sis bila kurang terdedah dengan info pasal pelan data dari Yoodo ni. 

Sebenarnya ini pertama kali sis dengar pasal Yoodo. Adakah korang pun sama jugak. 
Tak apa lah kita sama - sama ambil tahu ya. Zaman semuanya di hujung jari, nak kena ada data internet pun mesti cukup setiap bulan kan. 
Apatah lagi kita sekarang di musim pandemik. Nak buat kerja semua berhubung dengan aplikasi dalam telefon. Nak tak nak kena belanja lebih jugak untuk pelan data internet. 
Tapi tu lah, nak cari yang murah, sesuai dengan bajet yang kita nak dan juga kepuasan bila layari internet. Tak adalah tersekat - sekat. Nasib baik, sis terdengar pasal Yoodo ni. 

Apa Itu Yoodo ? Untuk korang yang belum kenal lagi dengan Yoodo, Yoodo adalah syarikat telekomunikasi yang pertama menawarkan servis mudah alih 100% digital. 
Maksudnya di sini pengguna yang mengubah suai sendiri pelan data internet, panggilan dan juga SMS mengikut keperluan setiap bulan hanya melalui aplikasi Yoodo. Best kan. Kita sendiri yang tentukan apa yang kita nak. 
Yang menariknya, tiada cas tersembunyi dan tiada kontrak. Yoodo pun tak paksa kita guna pelan yang mana satu, semuanya kita sendiri yang tentukan. Sekiranya nak tukar pelan yang lain, bila - bila masa boleh tukar tak nanti hujung bulan pun.  
Kalau rasa pening nak ambil pelan yang mana satu, Yodoo pun  ada kombinasi pelan mana yang sesuai untuk rujukan korang ok. Boleh rujuk di laman web Yoodo
Kalau korang nak tamatkan servis dari Yoodo pun, Yoodo tak ambil sebarang cas dan tak ada kontrak. Mudah kan Yoodo ni tak main sembunyi -sembunyi semuanya jelas terus. 
Untuk pengetahuan semua, Yoodo beroperasi menggunakan rangkaian Celcom dengan liputan 4G terluas di Malaysia. Jadi, tak risau lah kalau tempat korang line Celcom ok sangat, semestinya line Yoodo pun ok. 

Cara Untuk Mendapatkan SIM YoodoMesti korang tertanya macam mana nak dapatkan Sim ? Ok sebenarnya ada 2 jenis SIM yang disediakan oleh Yoodo samaada nak SIM fizikal ataupun eSIM. Nanti sis terang satu - satu. Bila dengar eSIM ni macam jakun sikit sebab biasanya kita kena dapatkan SIM dekat mana - mana kedai fizikal kan. 
Tapi dengan Yoodo, korang diberikan pilihan. Bukan apa nak mudahkan korang sebenarnya, kalau nak yang SIM fizikal boleh ataupun eSIM pun boleh. Ikut yang mana suka. 
Korang boleh dapatkan SIM sama ada secara online ataupun offline. Kalau nak mudah, terus dapatkan secara online. Kalau terasa nak dapatkan sendiri secara offline pun boleh juga. 
Ada 3 cara korang boleh dapatkan SIM secara online
1. Melalui Penghantaran Pos 
Untuk penghantaran biasa melalui pos ini, korang boleh pesan SIM melalui laman web ataupun guna aplikasi Yoodo. Sebelum tu, tetapkan pelan data yang korang nak terlebih dahulu. 
Pilih kaedah penghantaran dan SIM akan dihantar. Biasalah kalau pos makan 3 hingga 6 hari bekerja. 
Bila SIM dah sampai, ikut arahan yang ada di dalam. Kemudian aktifkan SIM pada aplikasi Yoodo, kemudian masukkan SIM. Siap dah boleh guna. 
2. eSIM Melalui Aplikasi Yoodo
Yoodo juga menawarkan servis eSIM. Ok lah nak fahamkan korang apa itu eSIM ? Embedded SIM (eSIM) adalah cip tersedia yang berfungsi sama seperti SIM fizikal. Pengaktifan adalah lebih mudah dan boleh digunakan beserta dengan SIM fizikal. 
Walaupun hanya boleh menggunakan satu pelan eSIM pada satu-satu masa, korang boleh menyimpan beberapa nombor dan pelan pada satu cip

Kalau pendapat sis, eSIM nampak lagi mudah sebab tak perlu bersusah payah nak masukkan SIM kecil atau cuba nak buka slot SIM telefon. 
Tapi tak semua smartphones sesuai nak letak eSIM ni, hanya telefon pintar yang terpilih saja untuk Android dan juga IOS. Boleh tengok di laman web Yoodo senarai smartphones yang serasi dengan eSIM. 
Jadi, macam mana cara nak aktifkan eSim ini. Senang saja, korang muat turun aplikasi Yoodo. Pilih aktifkan SIM dan pilih eSIM. 
Kemudian ubah suai pelan data dan pilih nombor mudah alih. Ikut arahan yang diberi sebab kena imbas kod QR yang telah dihantar di email. Apapun kalau tak faham boleh live chat dengan pihak Yoodo. Pihak Yoodo akan membantu. 
Mudah sungguh sekarang ni kan, tak guna SIM fizikal pun tak apa, hanya muat turun aplikasi Yoodo dah boleh aktifkan untuk eSIM. 
3. Penghantaran Pantas Dengan GoGet
Penghantaran dengan GoGet buat masa ni hanya yang tinggal di Lembah Klang, Pulau Pinang dan Johor Bahru saja. Korang boleh dapatkan SIM dalam tempoh kurang dari 2 jam. 
Sekiranya korang nak beli SIM secara offline pun boleh. Ada 3 tempat yang boleh dibeli secara offline

1. Cawangan Blue Cube Celcom yang terpilih2. BH Petrol 3. Petronas 
Apapun, ikut keselesaan korang, kalau tanya sis, mudah beli online senang. Klik klik tunggu jer SIM sampai rumah. 
Kenapa Mesti Pilih Yoodo ? Ini Kelebihannya Ini antara kelebihan Yoodo yang ramai tak tahu. Kalau korang dengar semua kelebihan ni, mesti akan bertukar kepada Yoodo

1. Tetapkan Pelan Data Ikut Citarasa SendiriKalau sebelum ni, tidak semua jumlah data tambahan habis digunakan kan walaupun tempoh dah nak habis. Jadi, pembaziran pun berlaku sebab kita terpaksa bayar apa yang kita tidak guna. 
Tapi tidak dengan Yoodo yang menawarkan servis mudah alih 100 % digital. Kita sendiri yang tetapkan pelan data ikut citarasa sendiri. Kiranya Yoodo memberikan kebebasan kepada pengguna untuk reka pelan telefon sendiri. 
Nak murah ke nak yang mahal semuanya pilihan sendiri, korang bayar apa yang korang perlukan saja. Susun sendiri pelan data, sms dan juga panggilan yang kita nak. Tak adalah kita rasa macam terikat je kan bila buat macam ni. Ini lah kelainan Yoodo nak banding dengan telco lain yang dah siap pakej tertentu. 
Untuk pengetahuan korang, Yoodo ada 2 jenis data. 
1. Kelajuan tinggi 2. Tanpa had 
Korang boleh pilih sama ada nak kelajuan tinggi ataupun tanpa had ( unlimited ). Boleh selaraskan pelan data ikut bajet yang kita nak. 
2. Renew Anytime Yang bestnya, korang boleh memperbaharui pelan asas yang korang nak, pada bila - bila masa, di mana sahaja dan tak perlu tunggu untuk penghujung kitaran 30 hari. 
3. Power Pass High Speed Data 100GB 1 Jam Untuk RM 2Berita baik untuk korang yang kaki drama ke, kaki gamers ke. Korang nak kan kepuasan bila menonton atau bermain secara online. Yoodo juga ada menawarkan power pass untuk 1 jam saja penggunaannya tapi kelajuannya memang terbaik. 
Korang boleh beli power pass ini hanya harga serendah RM 2 untuk 100 GB selama 1 jam. Dalam satu jam macam - macam boleh buat nak menonton drama dan movie online ke. Kalau kebetulan korang nak upload video di channel youtube, boleh guna power pass ni laju berdesup. Murah sangat serendah RM 2 mana lah nak dapat kan. 
Sekiranya tak cukup untuk guna dalam masa 1 jam, korang juga boleh beli dengan hanya RM 5 dalam masa 3 jam. 
4. Ganjaran Yoodo, Beli 10 Add-Ons, Dapat 1 Add- On Percuma 
Add on ni antara kelebihan yang ditawarkan oleh Yoodo bagi pengguna rasa lebih keseronokan ketika melayari internet. Biasanya, dalam telefon mesti ada banyak aplikasi kan. Tak kiralah aplikasi permainan, hiburan, media sosial, shopping, panggilan video dan pembayaran semuanya ada dalam add-on Yoodo. 
Untuk mendapatkan add-on ini, mesti ada pelan data asas terlebih dahulu sebelum buat pembelian data untuk aplikasi tertentu. 
Bila dah beli pelan data asas, mungkin data internet yang kita guna tanpa sengaja terguna dengan banyak untuk aplikasi yang selalu kita buka. Tapi, bila kita membeli data khas untuk aplikasi tertentu melalui add-on ini, penggunaan data tersebut adalah hanya untuk aplikasi tersebut saja. Secara tak langsung, kita dapat menjimatkan data internet utama. 
Di add-on ni, Yodoo tawarkan 20GB dengan harga serendah RM 3 bergantung kepada aplikasi. Contoh, sekiranya banyak menggunakan aplikasi instagram dan youtube, korang boleh beli data khas sebulan hanya RM 3 untuk instagram dan RM 7 untuk Youtube. Lain kali tak risau dah takut data terlebih guna. 
Kalau korang pemain PUBG Mobile, jangan lepaskan peluang sebab dapat free setiap bulan 20 GB. 
Dah la banyak pilihan add-on ni, apa yang lagi menarik bagi setiap 10 pembelian add-on, korang boleh dapat 1 add-on percuma. 
Hala Tuju Yoodo Dalam Menyokong Komuniti Untuk pengetahuan semua, Yoodo adalah di antara syarikat telekomunikasi yang bergerak aktif dalam menyokong komuniti seperti dalam bidang e-sukan, hiburan, sukan dan juga Kpop. Yoodo sentiasa mencari peluang untuk mengikuti perkembangan terkini bagi memberi kepuasan kepada pengguna. 
1. Yoodo Menyokong E-Sukan 
Industri e-sukan satu nama yang tidak asing lagi di Malaysia. Yoodo telah banyak menaja pasukan dan kejohanan dan merancang untuk memeriahkan lagi kejohanan - kejohanan di luar sana.  Kalau korang nak tahu, Yodoo pun ada melancarkan pasukan e-sports PUBG Mobile mereka sendiri iaitu Yoodo Alliance, Yoodo RSG MLBB, Yoodo RSG CODM. 
Dalam masa yang sama Yoodo berusaha untuk menarik ramai golongan muda untuk menyertai e-sukan. Kalau korang kenal setiap pemain dalam  pasukan e-sports Yoodo ni, usia mereka ada seawal 17 tahun. Wow hebat. 
Nampaknya, Yoodo memang komited dalam usaha untuk meriahkan lagi arena e-sukan. Antara kejohanan yang telah mendapat tajaan Yoodo adalah PUBG Mobile Campus Championship ( PMCC 2020 ), Yoodo Stay At Home Cup, Kejohanan E-Sukan Kampus Semester 3 ( KEK 3) dan banyak lagi. 
2. Yoodo Menyokong Sukan Futsal Malaysia
Yoodo juga merupakan Telco Digital Rasmi  untuk Liga Premier Futsal Malaysia ( MPFL ) dalam meneruskan sokongan komuniti futsal Malaysia sejak dari tahun 2019 lagi. 
Siapa peminat futsal tu kena lah join. 
3. Stay At Home Party 
Pada waktu musim pandemik sekarang ini, semua orang stress sebab duduk di rumah, nak keluar bila perlu jer. Yoodo juga memahami perasaan rakyat Malaysia yang sentiasa mencari ruang untuk hiburkan diri. 
Yoodo juga tidak ketinggalan untuk sentiasa adakan aktiviti menarik bersama pengguna. Kali ini Yoodo bekerjasama dengan Rakita FM untuk Carta Indie Kita 2021. 
Korang boleh undi lagu indie favorite pada setiap selasa di Twitter Rakita.my. 
4. SaranghaeYoodo Untuk Peminat Kpop Ramai peminat Kpop kan sini. Yoodo juga tidak ketinggalan dalam menyediakan aktiviti menarik buat peminat Kpop. Antaranya : 
1. Kpok recap series  : Hallyoodo2. Concert giveaways s : Monsta X, G-Idle3. Special screening : BTS documentary screening4. Contest : Lightstick wars, BLINK together with YOODO
Promosi Terkini Dan Menarik Dari Yoodo Kalau nak tahu Yoodo sekarang tengah ada promosi yang menarik dan semestinya rasa berbaloi dengan apa yang dibayar. 

1. Promosi RM 20 Untuk 20 GBAtas permintaan ramai, Yoodo kini sedang mengadakan kembali promosi 20GB pada harga RM 20 sahaja untuk masa terhad. Jadi, korang jangan lepaskan peluang ini. korang perlu bayar hanya RM 20 saja untuk 20 GB. Banyak benda boleh buat dengan 20GB. Kalau tanya sis sendiri pun sis terus ambil

Kalau tak, tak adalah Yoodo buat balik promosi ni kan. Yoodo memang mendengar suara pengguna, nak katanya ramai pengguna di luar sana sedang menantikan promosi ini 
2. Dapatkan Power Pass Terbaru Yoodo juga menawarkan Power Pass terbaru untuk kegunaan pengguna. Kalau korang nak kelajuan internet yang berdesup baik korang ambil power pass ini yang hanya boleh digunakan selama 12 jam untuk 100 GB. Harga hanya RM 10 saja. 
Promosi ini akan berakhir pada 14 October 2021, jadi jangan lepaskan tawaran ini. 
3. Refer 2 Earn Sekiranya korang nak jana pendapatan sampingan dari Yoodo, Yoodo juga ada menawarkan referral program. Dengan referral program ini, korang boleh ajak kawan untuk jadi pengguna Yoodo dengan menggunakan kod unik referral. Bila kawan join, kita akan dapat RM 20. 
Kawan kita yang bersetuju untuk join pula akan mendapat 7GB data percuma. Kita dapat untung, kawan kita yang join pun dapat data percuma. Jadi tak rugi lah sama -sama dapat kan. 
4. Jaringan Prihatin Yoodo 80GB Sebulan Hanya RM 5 Seiring dengan saranan kerajaan untuk membantu rakyat Malaysia dalam tempoh pandemik ini , Yoodo juga telah mengambil inisiatif menawarkan pakej jaringan prihatin 80 GB sebulan dengan hanya RM 5 saja. Kiranya ini pelan data internet paling murah dah. 
Inisiatif ini adalah untuk membantu setiap orang mendapat akses internet dengan harga yang tidak membebankan. 
Sekiranya layak, korang boleh buat penjimatan yang banyak dengan subsidi yang disediakan. Pas prihatin Yoodo ini boleh digunakan selama setahun bermula selepas tarikh mendaftar. 
Caranya senang jer, korang perlu muat turun aplikasi Yoodo dan berdaftar untuk program Jaringan Prihatin

Tapi kena cepat sebab tarikh terakhir pendaftaran hingga 30 September ini. 
Jom Bermula Dengan Yoodo Sekarang !Apa tunggu lagi, untuk korang yang tengah mencari - cari pelan data internet mengikut bajet yang korang nak, lagi satu boleh ubah suai sendiri pelan data ikut yang kita nak, boleh bermula dengan Yoodo. Lagipun nak tempah SIM percuma saja. Kos penghantaran pun Yoodo tak cas. Yang penting kena muat turun aplikasi Yoodo

Paling senang nak buat pembayaran untuk pelan data pun semuanya online, sama ada nak guna perbankan online, kad kredit atau debit atau guna aplikasi boost. Untuk nak mudahkan korang lagi, aplikasi Yoodo boleh didapati di App Store, Google Play Store atau pun Huawei App Gallery. 
Untuk maklumat lanjut mengenai Yoodo, boleh layari laman web dan media sosial seperti di bawah : 
Laman Web | Facebook | Instagram







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wanisukarno.com/2021/09/ubah-suai-sendiri-pelan-data-internet-Yoodo.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Yoodo Ubah Sendiri Data Plan Mudah Dan Jimat

Yoodo Ubah Sendiri Data Plan Mudah Dan Jimat

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 358 hits
Alamak rasanya kali ni saya nak bertukar kepada new telco lagi lah Haha sekali lagi Alkisahnya saya dah lama survey nak bertukar kepada telco baru memandangkan telco yang saya gunakan sekarang ni liputannya tak begitu memuaskan hati Cuba ba...
Yoodo Menawarkan Pelan Tanpa Had Yang Boleh Diubah Suai Sendiri Sepenuhnya

Yoodo Menawarkan Pelan Tanpa Had Yang Boleh Diubah Suai Sendiri Sepenuhnya

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 504 hits
Yoodo Menawarkan Pelan Tanpa Had Yang Boleh Diubah Suai Sendiri Sepenuhnya Hi korang Dua tiga hari ni line internet di tempat aku ni buat hal betul la Kemain menyiput jerk slownya Nak buat kerja pun tak syok Haiss Oh ya dah alang alang sebu...
Imej Negara Bergantung Pada Penghuni Sri Perdana Bukan Ubah Suai Rm30 Juta

Imej Negara Bergantung Pada Penghuni Sri Perdana Bukan Ubah Suai Rm30 Juta

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 179 hits
Malaysiakini RM30 juta yang dihabiskan untuk pengubahsuaian kediaman rasmi perdana menteri Sri Perdana di Putrajaya tidak disambut baik Rafidah Aziz Tanpa berlapik bekas menteri itu menyifatkannya sebagai pembaziran dana awam semata mata Ra...
Tak Sensitif Belanja Ubah Suai Seri Perdana Lebih Rm30 Juta Kata Pembangkang

Tak Sensitif Belanja Ubah Suai Seri Perdana Lebih Rm30 Juta Kata Pembangkang

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 194 hits
Tindakan kerajaan disifatkan tidak adil ketika jabatan kerajaan terpaksa mendapatkan pendanaan awam bagi membeli peralatan menurut Amiruddin Hamzah KUALA LUMPUR Amiruddin Hamzah menyifatkan tindakan kerajaan mengubahsuai kediaman rasmi Perd...
Apa Cerita Rm30j Ubah Suai Kediaman Pm Waktu Covid 19

Apa Cerita Rm30j Ubah Suai Kediaman Pm Waktu Covid 19

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 289 hits
Angkatan Muda KEADILAN Malaysia terkilan terhadap pengubahsuaian kediaman rasmi Perdana Menteri Malaysia di Seri Perdana ketika rakyat menghadapi kesukaran ekonomi akibat pandemik Covid 19 Ketua AMK Malaysia Akmal Nasir berkata projek yang ...
Penggemar Apam Balik Boleh Buat Sendiri Guna Resipi Mudah Ini Yang Penting Boleh Letak Banyak Jagung Kacang

Penggemar Apam Balik Boleh Buat Sendiri Guna Resipi Mudah Ini Yang Penting Boleh Letak Banyak Jagung Kacang

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 513 hits
Sesiapa yang gemar makan apam balik tu sekarang dah boleh buat sendiri Lagi rangup dan lagi sedap Yang penting boleh letak banyak jagung dan apa apa bahan yang kita suka Ayak tepung bersama baking powder soda bikarbonat dan garam 2 Pukul te...
5938 Ekonomi Kita Musnah Ketahui Apa Pelan Untuk Bangun Semula Malakat Tribune 16 09 2021

5938 Ekonomi Kita Musnah Ketahui Apa Pelan Untuk Bangun Semula Malakat Tribune 16 09 2021

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 242 hits
CYBERJAYA Pemulihan semula ekonomi negara yang musnah akibat penularan Covid 19 memerlukan semangat perjuangan dan penyatuan kuasa ekonomi masyarakat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama Pengasas Kumpulan Malakat Eco Mohd Fadzil Hashim ber...
Awani Ringkas Rmk 12 Pm Bentang Pelan 5 Tahun 11 30 Pagi Ini

Awani Ringkas Rmk 12 Pm Bentang Pelan 5 Tahun 11 30 Pagi Ini

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 157 hits
SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini Social Media FACEBOOK https www facebook com astroawani TWITTER https twitter com 501Awani INSTAGRAM htt...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis