Tuduhan Darurat Menjurus Diktator Adalah Melulu Kata Azmin




Dakwaan pembangkang bahawa negara menjurus ke arah pemerintahan diktator sekiranya darurat ekonomi diisytiharkan adalah tindakan melulu dan tidak bertanggungjawab oleh ahli parlimen, kata Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
Ketua penerangan Perikatan Nasional (PN) itu berkata sebalik berdiri bersama kerajaan dalam memerangi pandemik Covid-19 dan memulihkan ekonomi, pemimpin pembangkang memilih untuk menyemai rasa takut dan kebencian rakyat terhadap usaha bersungguh-sungguh kerajaan dalam menjamin kesihatan, keselamatan awam serta pemulihan ekonomi.
Mohamed Azmin, yang juga menteri kanan merangkap menteri perdagangan antarabangsa dan industri, berkata adalah wajar dan tepat bagi semua pihak bersatu di belakang usaha mengurangkan pandemik dan melandaikan lengkungan Covid-19 di samping memastikan gangguan minimum terhadap ekonomi.
“Biar kita jelas. Musuh sebenar kita adalah Covid-19 dan kita harus menghargai pengorbanan dan usaha barisan hadapan yang bekerja keras siang dan malam dan masih terus melakukannya untuk memerangi virus maut ini,” katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur, semalam.
Kelmarin, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan sebagai berkata bahawa Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sedang membawa negara ke arah pemerintahan diktator berhubung ura-ura kerajaan PN memohon untuk melaksanakan langkah-langkah darurat.
Mohamed Azmin berkata pandemik telah bertambah buruk dengan kes melonjak ke tahap membimbangkan di seluruh dunia termasuk Malaysia dan kerajaan sedang berusaha keras untuk menangani cabaran baru itu.
Katanya, sejak lonjakan kes yang luar biasa dengan permulaan gelombang ketiga, Majlis Keselamatan Negara (MKN) yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri telah mengadakan mesyuarat pada setiap hari sejak 24 hari lalu.
“Bersama pakar kesihatan, angkatan tentera dan anggota keselamatan dalaman serta penasihat ekonomi, perdana menteri memberikan kepemimpinan yang tegas sambil secara aktif mempertimbangkan bukan sahaja tindakan jangka pendek tetapi pertengahan dan jangka panjang bagi menangani krisis secara holistik.
“Tidak boleh ditekankan bahawa tindakan balas dan pencegahan kita harus melampaui isu-isu kesihatan dan ekonomi untuk memasukkan persoalan kawalan sempadan dan menjaga keselamatan wilayah kita.
“Kerajaan akan terus memberikan sokongan kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk melaksana semua aktiviti pemantauan secara berkesan,” katanya.
Pada masa yang sama, katanya, agensi berkenaan mesti diberi kuasa melalui proses perlembagaan untuk melaksanakan tindakan pantas terhadap semua ancaman termasuk pendatang asing tanpa izin yang berisiko tinggi menyebarkan Covid-19 atau penyakit berjangkit lain.
Oleh itu, beliau menggesa semua pemimpin politik untuk mengetepikan ideologi politik masing-masing dan kepentingan diri demi kebaikan kesihatan, kesejahteraan dan kemakmuran negara.
#Sumber :  - Bernama

 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mindarakyat.net/2020/10/tuduhan-darurat-menjurus-diktator.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azmin Pembangkang Melulu Tuduh Darurat Menjurus Diktator

Azmin Pembangkang Melulu Tuduh Darurat Menjurus Diktator

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 202 hits
themalaysialife comMohamed Azmin AliDakwaan pembangkang bahawa negara menjurus ke arah pemerintahan diktator sekiranya darurat ekonomi diisytiharkan adalah tindakan melulu dan tidak bertanggungjawab oleh ahli parlimen kata Datuk Seri Mohame...
Tuduhan Darurat Bentuk Kerajaan Diktator Tak Bertanggungjawab Azmin Ali

Tuduhan Darurat Bentuk Kerajaan Diktator Tak Bertanggungjawab Azmin Ali

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 275 hits
KUALA LUMPUR Dakwaan kerajaan diktator akan wujud jika negara melaksana darurat sebagai satu tindakan melulu dan tidak bertanggungjawab Ketua Penerangan Perikatan Nasional Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata kenyataan itu jelas satu cubaan...
Tiada Keperluan Isytihar Darurat Kata Agong

Tiada Keperluan Isytihar Darurat Kata Agong

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 324 hits
Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Sultan Haji Ahmad Shah bertitah tiada keperluan untuk mengisytiharkan darurat di Malaysia buat masa ini Titah baginda kerajaan sekarang boleh dipercayai untuk terus melaksanakan dasar dan tindakan pe...
Agong Tolak Darurat Muhyiddin Tidak Perlu Letak Jawatan Kata Penganalisis

Agong Tolak Darurat Muhyiddin Tidak Perlu Letak Jawatan Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 398 hits
October 26 2020 7 11 AMPenganalisis berkata Agong dan Raja raja Melayu menaruh kepercayaan kepada kerajaan pimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk meneruskan usaha memerangi wabak Covid 19 dan memulihkan ekonomi PETALING JAYA Pengan...
Pengkomplot Anti Mahathir Di Sebalik Idea Darurat Kata Sumber Ppbm

Pengkomplot Anti Mahathir Di Sebalik Idea Darurat Kata Sumber Ppbm

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 198 hits
Menurut sumber dalaman PPBM individu tertentu yang menggulingkan Dr Mahathir Mohamad berada di sebalik cadangan perisytiharan darurat Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM tidak tahu menahu mengenai spekulasi meluas cadangan perisytiharan dar...
Tak Perlu Isytihar Darurat Kata Agong

Tak Perlu Isytihar Darurat Kata Agong

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 196 hits
PETALING JAYA Yang di Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah berkata tiada keperluan buat masa ini untuk mengisytiharkan darurat di Malaysia atau mana mana bahagian di dalam negara Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Ahmad ...
Penolakan Agong Pada Cadangan Darurat Tamparan Buat Muhyiddin Kata Pkr Dap Amanah Dan Sebahagian Umno

Penolakan Agong Pada Cadangan Darurat Tamparan Buat Muhyiddin Kata Pkr Dap Amanah Dan Sebahagian Umno

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 344 hits
Beberapa anggota parlimen pembangkang menyokong titah Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Sultan Haji Ahmad Shah untuk tidak menerima permintaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin bagi mengisytiharkan darurat Tindakan itu turut mendapat ...
Selepas Langkah Darurat Ditolak Muhyiddin Cuba Raih Sokongan Untuk Belanjawan Kata Sumber

Selepas Langkah Darurat Ditolak Muhyiddin Cuba Raih Sokongan Untuk Belanjawan Kata Sumber

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 251 hits
PETALING JAYA Para menteri semalam menasihatkan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin jangan meletakkan jawatan beberapa jam selepas Istana Negara menolak cadangan mengisytiharkan darurat daripada Putrajaya kata beberapa sumber Presiden PPBM itu...
Anwar Perlu Rujuk Perlembagaan Sebelum Ulas Spekulasi Darurat Kata Annuar Musa

Anwar Perlu Rujuk Perlembagaan Sebelum Ulas Spekulasi Darurat Kata Annuar Musa

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 193 hits
Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa menasihatkan Ahli Parlimen Port Dickson Anwar Ibrahim merujuk kepada Perlembagaan Persekutuan sebelum mengeluarkan kenyataan berkaitan spekulasi tersebar tentang kerajaan bakal mengisytiharkan darurat...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Resepi Char Kuew Teow Udang

Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim