Trossard Mencetak Gol Pada Minit Akhir Untuk Menyelamatkan Arsenal Dalam Perlawanan Seri Dengan Bayern




ARSENAL berjaya mendapat seri 2-2 melawan Bayern Munich apabila gol kemaksiatan Leandro Trossard pada minit akhir menghentikan Harry Kane membuat kembali ke London utara yang menakjubkan dalam perlawanan pertama separuh akhir Liga Juara-Juara pada hari Selasa.
Trossard keluar dari bangku simpanan untuk menyamakan kedudukan pada peringkat akhir di Stadium Emirates selepas bekas penyerang Tottenham, Kane, membawa Bayern unggul 2-1 dengan penalti pada separuh masa pertama.
Peminat dalam kalangan 60,000 penonton di stadium yang penuh lega dapat memberi tumpuan kepada pertembungan yang seru setelah kenaikan keselamatan di pertandingan Liga Juara-Juara minggu ini.
Agen media yang menyokong kumpulan Negara Islam memuatkan ancaman terhadap stadium yang menjadi tuan rumah perlawanan separuh akhir minggu ini.
JUGA DIBACA: Arsenal kembali mendahului selepas menang mudah di Brighton
UEFA, badan pemerintah bola sepak Eropah, mengesahkan mereka sedar tentang ancaman tersebut tetapi perlawanan di Stadium Emirates dan di Madrid – di mana Real seri dengan Manchester City – kedua-duanya berjalan seperti yang dirancang.
Arsenal memimpin dengan gol awal melalui Bukayo Saka sebelum bekas pemain Arsenal, Serge Gnabry, menyamakan kedudukan bagi Bayern.
Kane menjaringkan rekor 14 gol dalam derby London utara melawan Arsenal semasa bermain dengan Tottenham, menjadikannya sasaran yang mustahak untuk ejekan oleh peminat Gunners.
Apabila Kane menjaringkan gol keenaminya di Stadium Emirates – dan gol ke-39 dalam semua pertandingan dalam musim pertamanya dengan Bayern – nampaknya kapten England itu akan mendapat gelak tawa yang terakhir.
JUGA DIBACA: Lawan imbang Arsenal, Man City memberi Liverpool pimpinan Liga Perdana
Tetapi campur tangan dramatik Trossard membuat perlawanan ini tetap di ambang sementara sebelum perlawanan kedua di Munich pada 17 April.
Arsenal yang memimpin Liga Perdana telah bermain dengan form yang cemerlang musim ini, manakala Bayern berada di ambang menyerah gelaran Jerman untuk pertama kali dalam 12 tahun selepas musim domestik yang brutal.
Tetapi, bermain di peringkat separuh akhir Liga Juara-Juara untuk kali pertama sejak 2010, Arsenal kelihatan agak tidak yakin pada masa tertentu dan akan lega bahawa harapan mereka untuk Piala Eropah pertama masih utuh.
– Di tepi pisau –

JUGA DIBACA: Arsenal menjatuhkan Sevilla apabila Trossard dan Saka bersinar
Pasukan Mikel Arteta memimpin dalam minit ke-12, menunjukkan intensiti dan ketenangan yang telah mengesankan bos Bayern, Thomas Tuchel, untuk menyebut mereka “pasukan terbaik dalam Liga Perdana”.
Saka memulakan penekanan tinggi Arsenal, memenangi bola di dalam separuh Bayern sebelum berbalik dengan sepakan balik Ben White yang memilih Saka di kawasan tersebut.
Gol Saka adalah tepat, menerobos rendah melewati Manuel Neuer ke sudut jauh bagi gol ke-18nya dalam semua pertandingan musim ini.
Tetapi pasukan Tuchel mengekspos satu ketika ketidaktahuan yang jarang berlaku dari Arsenal untuk menyamakan kedudukan enam minit kemudian.
JUGA DIBACA: Trossard menjaringkan gol ganda apabila Arsenal menghentikan kutukan Everton
Gabriel Magalhaes Arsenal dengan cuai menyerahkan bola dan Bayern menyerang apabila pass dari Leroy Sane dan Leon Goretzka memilih Gnabry, yang dengan mahir membimbing tembakan melebihi David Raya dari 12 yard.
Itu adalah kali pertama Arsenal kebobolan di rumah dalam Liga Juara-Juara musim ini, dan Raya harus mengeluarkan bola dari jaringnya sekali lagi pada minit ke-32.
Terusan gemilang Leroy Sane melalui pertahanan Arsenal yang lemah akan terhenti apabila cabaran kasar William Saliba membenarkan penalti diberikan.
Dengan sorakan memenuhi Stadium Emirates, Kane dengan tenang menghantar Raya ke arah yang salah dari titik penalti sebelum mengarahkan senyuman lebar kepada penjaga gol Arsenal semasa kembali ke pusat padang.
JUGA DIBACA: Trossard menanduk gol saat Arsenal menewaskan Barcelona
Dalam perubahan taktikal yang diilhamkan, Arteta menghantar Trossard dan Gabriel Jesus dalam separuh kedua, mengangkat Arsenal dari keliunan mereka pada masa yang tepat untuk mencuri gol penyamaan pada minit ke-76.
Jesus menjadi penyumbang utama dengan terjunan hebat ke dalam kawasan Bayern yang berakhir dengan pass yang tepat ke Trossard, yang dengan gembira memasukkan gol yang cantik melewati Neuer.
Arsenal marah kerana tidak diberikan penalti pada saat akhir apabila Neuer menyentuh Saka sebagai penutupan yang sesuai untuk perlawanan yang di ambang kelunturan.


Source link
The post Trossard mencetak gol pada minit akhir untuk menyelamatkan Arsenal dalam perlawanan seri dengan Bayern. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/trossard-mencetak-gol-pada-minit-akhir-untuk-menyelamatkan-arsenal-dalam-perlawanan-seri-dengan-bayern/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
T18k13 Kes Zulfarhan Saksi Gambarkan Seperti Perlawanan Tinju

T18k13 Kes Zulfarhan Saksi Gambarkan Seperti Perlawanan Tinju

papar berkaitan - pada 7/4/2024 - jumlah : 56 hits
KUALA LUMPUR Seorang saksi menggambarkan kejadian pukul yang dilakukan terhadap penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia Zulfarhan Osman Zulkarnain yang meninggal dunia dipercayai didera rakan seuniversitinya tahun lalu ibarat perla...
Dyche Desak Everton Untuk Mendapatkan Perincian Yang Betul Dalam Perlawanan Menentang Newcastle

Dyche Desak Everton Untuk Mendapatkan Perincian Yang Betul Dalam Perlawanan Menentang Newcastle

papar berkaitan - pada 2/4/2024 - jumlah : 100 hits
London Pengurus Everton Sean Dyche mengatakan bahwa memastikan pasukannya mendapatkan butiran yang betul akan menjadi kunci bagi harapan mereka untuk mengakhiri rentetan tanpa kemenangan mereka dalam Liga Utama apabila berlawan dengan Newca...
Argentina Meletup Untuk Menewaskan Costa Rica 3 1 Dalam Perlawanan Uji Coba

Argentina Meletup Untuk Menewaskan Costa Rica 3 1 Dalam Perlawanan Uji Coba

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 104 hits
Tiga pemain Argentina Angel Di Maria Alexis Mac Allister dan Lautaro Martinez telah menyelamatkan Argentina pada Selasa apabila juara dunia tersebut bangkit dari ketinggalan untuk mengalahkan Costa Rica 3 1 dalam sebuah perlawanan persahaba...
2 Syawal Singgah Sebentar Bergambar Di Muzium Diraja Istana Lama Seri Menanti

2 Syawal Singgah Sebentar Bergambar Di Muzium Diraja Istana Lama Seri Menanti

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 112 hits
2 Syawal hari kedua masih di Kuala Pilah Tak ada aktiviti beraya pun Cuma di rumah mentua menanti tetamu yang berjanji nak datang saudara mara sebelah arwah abah mentua Kami pun tak menunggu mereka datang sebab semalam 1 Syawal dah pun jump...
Halland Dkk Siap Memborbardir Arsenal Dikandang Man City

Halland Dkk Siap Memborbardir Arsenal Dikandang Man City

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 107 hits
Man City vs Arsenal Susunan pemain dan Pembaruan LANGSUNG Manchester City vs Arsenal Manchester Kota Gudang senjat Liga Primer Erling Haaland Kevin De Bruyne Bukayo SakaBisakah Arsenal menghilangkan kesedihan mereka dan mengalahkan Man City...
Tanyaan Akanji Dari Man City Tentang Kurangnya Kad Kuning Dalam Pertembungan Dengan Arsenal

Tanyaan Akanji Dari Man City Tentang Kurangnya Kad Kuning Dalam Pertembungan Dengan Arsenal

papar berkaitan - pada 2/4/2024 - jumlah : 63 hits
BEK MANCHESTER CITY Manuel Akanji mengatakan dia tidak dapat memahami bagaimana Arsenal menghindari beberapa kartu kuning yang jelas selama seri yang penuh pelanggaran tanpa gol pada hari Minggu di Etihad Stadium Setelah Liverpool naik ke p...
Perodua Bakal Melancarkan Kenderaan Elektriknya Sendiri Menjelang Akhir 2025

Perodua Bakal Melancarkan Kenderaan Elektriknya Sendiri Menjelang Akhir 2025

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 90 hits
Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri sebelum ini mengumumkan bahawa dua pengeluar kereta nasional boleh menghasilkan kenderaan elektrik pertama negara pada tahun 2025 CEO Proton berkata bulan lalu bahawa syarikat itu akan melan...
Arsenal Dan Liverpool Kalah Untuk Memberikan Man City Keunggulan Dalam Liga Perdana

Arsenal Dan Liverpool Kalah Untuk Memberikan Man City Keunggulan Dalam Liga Perdana

papar berkaitan - pada 15/4/2024 - jumlah : 72 hits
London Aston Villa mencatat dua gol lewat Ollie Watkins dan Leon Bailey di penghujung pertandingan untuk menghancurkan peluang Arsenal dalam merebut gelar juara Liga Premier dengan kemenangan 2 0 di Emirates pada hari Minggu sementara Liver...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Apa Itu Wang What Is Money

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Masa Depan Pas Bukan Dalam Pn

Zus Yang Terakhir Kalinya



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024

Misi Memburu Awan Karpet Di Bukit Taisho Bahau Gagal

Watikah Zahid Hamidi Untuk Bn Hadapi Prn Sabah