Arsenal Dan Liverpool Kalah Untuk Memberikan Man City Keunggulan Dalam Liga Perdana




London: Aston Villa mencatat dua gol lewat Ollie Watkins dan Leon Bailey di penghujung pertandingan untuk menghancurkan peluang Arsenal dalam merebut gelar juara Liga Premier dengan kemenangan 2-0 di Emirates pada hari Minggu, sementara Liverpool juga tergelincir dalam kekalahan mengejutkan 1-0 dari Crystal Palace.
Manchester City adalah pemenang besar hari itu karena juara bertahan tetap unggul dua poin di puncak klasemen dengan enam pertandingan tersisa.
Arsenal telah mengumpulkan 31 dari 33 poin mungkin dalam Liga Premier 2024 sebelum kunjungan Villa, tetapi mantan pelatih Arsenal Unai Emery menghentikan langkah klub lamanya menuju gelar.
“Tidak ada yang akan memprediksi penampilan kami sejak Januari. Semuanya berakhir hari ini. Kita harus melakukan reset,” kata gelandang Arsenal Declan Rice.
“Saya masih yakin akan ada banyak kejutan dalam perjalanan ini. Kami berada dalam persaingan gelar tiga kuda dengan dua tim luar biasa tetapi, seperti yang Anda lihat dengan hasil lain hari ini, Liga Premier bisa memberikan segalanya.”
Pemain Mikel Arteta harus menyesali tidak memanfaatkan keunggulan mereka di babak pertama saat mantan kiper Arsenal Emi Martinez melakukan penyelamatan brilian untuk menahan tendangan Leandro Trossard.
Namun, Villa telah menunjukkan giginya saat Watkins dan Youri Tielemans membentur mistar sebelum merebut tiga poin.
Bailey menyelinap untuk menyambut umpan datar Lucas Digne enam menit sebelum waktu berakhir.
Dan Watkins kemudian mendekati rekor 20 gol milik Erling Haaland dalam perlombaan untuk Sepatu Emas dengan selesaikan yang luar biasa dalam serangan balik dari tendangan sudut Arsenal.
Kemenangan Villa menempatkan mereka dalam posisi terdepan untuk mendapatkan tempat dalam Liga Champions musim depan karena mereka unggul tiga poin dari Tottenham di posisi kelima.
“Kami tidak konsisten dalam setiap pertandingan seperti yang saya inginkan, tetapi hari ini kami fantastis,” kata Emery.
Liverpool mulai kehabisan tenaga
Hal yang sama terjadi untuk Liverpool di Anfield karena para pemain Jurgen Klopp tampaknya mulai kehabisan tenaga di penghujung musim.
The Reds sekarang hanya menang tiga dari delapan pertandingan terakhir mereka di semua kompetisi karena perpisahan gemilang untuk Klopp berisiko pudar.
Sebelumnya, Liverpool tidak pernah kalah di Anfield selama 14 bulan sebelum kekalahan telak 0-3 dari Atalanta di Liga Europa pada Kamis dan mengalami kekalahan Premier League pertama di kandang sejak Oktober 2022.
Eberechi Eze memberikan Palace keunggulan pantas pada menit ke-14 dan hanya penyelamatan luar biasa dari garis gawang oleh Andy Robertson yang mencegah Jean-Philippe Mateta mencetak gol kedua.
Liverpool jauh lebih baik setelah jeda tetapi bersalah dalam melewatkan sejumlah peluang besar.
Darwin Nunez menembak langsung ke arah Dean Henderson, sementara Curtis Jones, Mohamed Salah, dan Diogo Jota seharusnya semua dapat menyelamatkan setidaknya satu poin.
“Saya bukan bodoh,” kata Klopp tentang dampaknya bagi persaingan gelar.
“Jawabannya cukup mudah: jika kami bermain seperti yang kami lakukan di babak pertama, mengapa kami harus mendapatkan gelar? Jika Anda bermain seperti di babak kedua, kami bisa memenangkan pertandingan sepak bola.
“Jadi jika kami bisa memenangkan pertandingan sepak bola, kita akan melihat berapa banyak yang bisa kami menangkan. Kita harus ada di sekitar ketika tim lain kini berjuang, jika mereka berjuang.”
Bagaimanapun, keuntungan telah beralih sepenuhnya ke City karena mereka berusaha menjadi tim pertama yang memenangkan empat gelar kasta teratas Inggris secara beruntun.
Harapan West Ham untuk musim keempat beruntun di kompetisi Eropa terganggu dengan kekalahan 2-0 di kandang dari Fulham.
Andreas Pereira mencetak kedua gol untuk Fulham, yang naik ke posisi ke-12.
– AFPPIX


Source link
The post Arsenal dan Liverpool kalah untuk memberikan Man City keunggulan dalam Liga Perdana appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/arsenal-dan-liverpool-kalah-untuk-memberikan-man-city-keunggulan-dalam-liga-perdana/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tanyaan Akanji Dari Man City Tentang Kurangnya Kad Kuning Dalam Pertembungan Dengan Arsenal

Tanyaan Akanji Dari Man City Tentang Kurangnya Kad Kuning Dalam Pertembungan Dengan Arsenal

papar berkaitan - pada 2/4/2024 - jumlah : 63 hits
BEK MANCHESTER CITY Manuel Akanji mengatakan dia tidak dapat memahami bagaimana Arsenal menghindari beberapa kartu kuning yang jelas selama seri yang penuh pelanggaran tanpa gol pada hari Minggu di Etihad Stadium Setelah Liverpool naik ke p...
Ketua Liga Perdana Bimbang Regulator Boleh Membunuh Baka Emas

Ketua Liga Perdana Bimbang Regulator Boleh Membunuh Baka Emas

papar berkaitan - pada 11/4/2024 - jumlah : 103 hits
Ketua Eksekutif Liga Perdana Richard Masters telah mengecam rancangan untuk sebuah pihak pengawal bebas dalam bola sepak England menyatakan bahawa ia boleh merosakkan kelebihan liga berbanding dengan Eropah yang lain Kerajaan UK telah mempe...
Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

papar berkaitan - pada 16/4/2024 - jumlah : 116 hits
AgensiREAKSI Salah selepas tamat aksi menentang Palace London Penyokong Liverpool melepaskan geram mereka ke atas Mohamed Salah selepas mempamerkan prestasi hambar ketika tewas 0 1 di tangan Crystal Palace semalam Skuad Eagles mencipta keju...
Mainoo Dari Man Utd Berkata Seri Dengan Liverpool Meninggalkan Rasa Pahit

Mainoo Dari Man Utd Berkata Seri Dengan Liverpool Meninggalkan Rasa Pahit

papar berkaitan - pada 9/4/2024 - jumlah : 53 hits
MANCHESTER Kobbie Mainoo mengatakan bahawa Manchester United perlu belajar untuk mengawal perlawanan selepas mereka ditahan imbang dalam perlawanan menarik oleh rival utama Liverpool Luis Diaz menjadikan pasukan lawan unggul di Old Trafford...
Man Dies After Tree Falls On His Car In Seremban

Man Dies After Tree Falls On His Car In Seremban

papar berkaitan - pada 5/4/2024 - jumlah : 102 hits
SEREMBAN A 48 year old man died after a tree fell on his car along Jalan Senawang Paroi near Taman Rashidah Utama A Fire and Rescue Services Department spokesman said the victim died on the spot in the incident He said firemen from the Sena...
6 Bulan Berpisah Ini Bukti Running Man Terus Sokong Jeon Somin

6 Bulan Berpisah Ini Bukti Running Man Terus Sokong Jeon Somin

papar berkaitan - pada 6/4/2024 - jumlah : 115 hits
Sedar tak sedar dah lebih 5 bulan Jeon So min mengucapkan selamat tinggal kepada rancangan Running Man Artikel Berkaitan Menurut pengumuman agensi pelakon itu pada ketika keputusan itu diumumkan wanita berkenaan mahu berehat seketika sebelu...
Dia Bertegas Ahli Dedah Sebab Sebenar Jeon Somin Keluar Running Man

Dia Bertegas Ahli Dedah Sebab Sebenar Jeon Somin Keluar Running Man

papar berkaitan - pada 2/4/2024 - jumlah : 75 hits
Sejak Jeon So min meninggalkan Running Man sudah acap kali ahli lain menyebut mengenai kemungkinan untuk mengambil ahli baru Artikel Berkaitan Terbaru kesemua ahli telah menjalani satu siaran langsung istimewa dengan menggunakan AI untuk be...
Apa Ahli Running Man Beri Reaksi Pelik Bila Nama Yoon Eunhye Disebut Tapi Kenapa

Apa Ahli Running Man Beri Reaksi Pelik Bila Nama Yoon Eunhye Disebut Tapi Kenapa

papar berkaitan - pada 2/4/2024 - jumlah : 99 hits
Semakin lama semakin banyak perbincangan berlangsung mengenai penambahan ahli Running Man Artikel Berkaitan Dalam satu siaran langsung istimewa para ahli telah muncul dengan menggunakan AI untuk berbincang pelbagai perkara bersama peminat y...
70pct Of Property In Forest City Sold State Exco

70pct Of Property In Forest City Sold State Exco

papar berkaitan - pada 21/4/2024 - jumlah : 107 hits
Seventy percent of the property development in Forest City Iskandar Puteri has been sold within the past two years and is set to continue to increase over the next three or four years Johor state executive councillor Mohd Jafni Md Shukor sa...
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like

Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Lirik Lagu Sangkar Derita Oleh Haqiem Rusli

Rumah Maw Art Studio Seni Dan Kafe Moden Menarik Di Langkawi Kedah

Pelancaran Muzik Video Hening Rindu Marsha Milan

Kelantan Dua Penguat Kuasa Ambil Duit Rm23 000 Lepas Suspek Dadah

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri

Bukan Melayu Tak Perlu Takut