Top 7 Most Beautiful Cafes In Kuala Lumpur


Top 7 Most Beautiful Cafes In Kuala Lumpur | Salam semua, nak tanya lah biasa kalau kalian nak makan tapi dalam masa yang sama nak bersantai dengan kawan atau famili ke, kat tempat mana korang akan pergi ? Kalau tanya sis, sis memang akan pilih kafe. Kafe sekarang di Malaysia dah macam cendawan tumbuh selepas hujan. Pergi mana - mana pun akan ada kafe. Sekarang ini pun kafe di Malaysia dah setaraf macam kafe - kafe di luar negara.


Konsep yang dibawakan setiap kafe pun berbeza dari segi makanan dan dekorasi dalaman kafe. Faktor ini lah yang menarik ramai orang di luar sana untuk singgah di cafe bukan sahaja untuk menikmati makanan malah menikmati suasana di kafe yang menarik.

Mesti ada yang tertanya - tanya kat mana best kafe di Kuala Lumpur ? Kali ini, sis nak ajak korang semua untuk mengenali tempat kafe best yang paling cantik dengan hidangan menu yang menarik di Kuala Lumpur.

Hidangan di kafe biasanya adalah menu brunch, kopi dan juga juadah fusion. Setiap kafe mempunyai hidangan signature tersendiri. Kalau sis memang akan tengok apa menu yang ditawarkan dan konsep apa cafe tersebut.

Top 7 Most Beautiful Cafes In Kuala Lumpur

1. Feeka Coffee Roasters 



Kafe ini sesuai bagi korang yang suka suasana santai. Kalau nak melepak sambil mengulangkaji pun boleh. Korang boleh singgah di kafe ini. Suasana dalam cafe Feeka ini pun lebih kepada minimalis. Ada pelbagai hidangan brunch yang boleh dicuba di sini seperti breakfast bowls dan juga pelbagai pastri yang sedap.

Kafe yang terletak di Jalan Mesui, Bukit Bintang ini juga terkenal dengan hidangan kopi yang cukup kaw.

2. Jibby East 

Buat korang yang suka dengan pemandangan hutan rimba, Mesti korang suka melihat persekitaran hijau mengelilingi di kafe Jibby East. Konsep kafe ini adalah kontemporari dan banyak menggunakan perabot kayu.

Jika korang berada di sekitar Taman Melawati, korang wajib singgah sini. Ada yang tertanya pasal menu sedap ke tak.


Di kafe Jibby East, di antara hidangan yang disediakan di sini adalah lebih kepada hidangan yang bertemakan barat dan asia pasifik.

Pelbagai hidangan yang boleh dinikmati di sini antaranya adalah hidangan dari all day breakfast hingga lah ke hidangan pasta, pizza, burgers dan pelbagai menu pencuci mulut yang menarik hati.

Gambar di atas adalah menu burger bersama dengan ketam lembut 
3. LOKL Coffee Co

Konsep kafe ini cantik dengan hiasan dalaman yang sedikit rustik. Manakal dinding hiasannya yang mempamerkan koleksi - koleksi pop - art lokal yang unik dan menarik.

Sekiranya korang suka dengan konsep kafe sebegini, boleh la singgah sini dan cuba juga hidangan menarik yang disediakan di kafe ini.


Kafe memang tidak lari dengan hidangan brunch dan kopi. Pelbagai juadah fusion yang boleh dinikmati di sini. Menu yang banyak diinspirasikan dari makanan Amerika, Perancis dan juga makanan Hainanese.

Hidangan yang paling popular di sini adalah Buttermilk fried chicken, chicken & waffles, Thai breakfast omelette dan smoked brisket hash.

 Gambar di atas adalah Honey Glazed Lamb dengan creamy mash dan juga salad 
4. Merchant's Lane 
Masuk sahaja di kafe Merchant's Lane, terus rasa macam duduk dalam hutan. Merchant's lane kafe di antara kafe yang terkenal dan tercantik di Kuala Lumpur. Kafe ini dipenuhi dengan hiasan berunsurkan flora dan fauna. 
Hiasan dalaman untuk kafe ini dihiasi dengan pelbagai perabut kayu dan rotan artisan yang menarik. 

Mesti ada yang tertanya - tanya apa menu menarik di kafe ini. Di sini pun banyak hidangan fusion di antaranya hidangan yang unik Italian Chow Mien. Menu ini adalah spageti goreng yang dihidangkan dengan rendang ayam. Manakala Hongkies Beef Stew yang dihidangkan dengan kentang putar yang cukup berlemak.


5. Naj & Belle Bangsar 
Buat sesiapa yang berdekatan dengan Bangsar, Naj & Belle kafe sesuai untuk korang yang suka #ootd. Lepas ini, mesti ramai instagrammers yang datang sini nak ambil gambar.

Kafe ini lain dari yang lain sebab lebih kepada interior yang kontemporari yang bertemakan industrial minimalist. 

Jangan lupa juga untuk mencuba hidangan yang ada di kafe ini. Dah lah suasana yang menarik memang port bagus untuk ambil gambar apatah lagi nak mencuba hidangan yang ada di kafe ini.

Hidangan yang disediakan di kafe ini seperti squid ink spaghetti dan pulled duck spaghetti. Bagi penggemar untuk pencuci mulut, jangan lupa cuba watermelon lychee cake yang sangat sedap.

Gambar di atas adalah menu Soy sauce Boneless Beef Ribs dihidang bersama nasi goreng kampung style.

6. Rimba & Rusa 

 Bagi sesiapa yang berkeluarga nak bersantai nak bawa anak - anak, kafe Rimba & Rusa ni memang sesuai. Kafe ini ada tempat khusus tempat untuk kanak - kanak bermain. Jadi tak ada masalah untuk famili bawa anak - anak kecil.

Bertemakan kontemporari, kafe ini lebih kepada suasana santai dan hiasan dalamannya yang cerah


Di Rimba & Rusa kafe, mempunyai pelbagai jenis hidangan yang menarik untuk dicuba. Salah satunya Pandan French Toast dan peanut butter crunch milkshake.

Jangan lupa juga untuk mencuba pencuci mulut yang sedap di sini seperti kek, tarts, brownies dan pudding.

7. VCR 

Name kafe yang unik dan ringkas. Suasana kafe ini sangat cantik dan menarik dengan tingkap besar. Pemandangan luar yang cantik dengan pokok hijau.

Peminat kopi di luar sana, korang mesti cuba di kafe ini.


Disamping menikmati keindahan pemandangan hijau di luar kafe, jangan lupa juga untuk mencuba hidangan di kafe VCR yang menarik seperti Soft Shell Crab Burger, Avocado Toast dan Quiche Granola. 
Semestinya hidangan ini akan membuatkan korang akan singgah di kafe ini sekali lagi. 

Itu lah saja antara 7 kafe yang menarik di Kuala Lumpur yang boleh korang singgah dan mencuba menu hidangan menarik di sana. Buat korang yang selalu nak singgah kafe tapi tak ada masa, ataupun korang nak menikmati hidangan kafe yang sangat sedap, sekarang ini dah mudah di hujung jari saja. Food Panda Delivery sedia untuk membantu korang yang mengidam sangat nak makan hidangan kafe. 
Menu kat kafe pun boleh tempah atas talian di Food Panda. Rasanya caj penghantaran food panda pun lebih murah. Jangan lupa tempah di Food Panda untuk food delivery. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wanisukarno.com/2020/03/7-most-beautiful-cafes-in-kuala-lumpur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Top 10 Most Beautiful Flowers Of The World

Top 10 Most Beautiful Flowers Of The World

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 345 hits
Flower is a pure and beautiful creation of Nature It may be different in size species colour and shapes Flowers like the roses lotuses tropical water lilies dalais etc are famous because of their beauty and glamour Besides there are many ot...
Senarai Buffet Ramadan 2020 Sekitar Kuala Lumpur Selangor Dan Putrajaya

Senarai Buffet Ramadan 2020 Sekitar Kuala Lumpur Selangor Dan Putrajaya

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 662 hits
Senarai Buffet Ramadan 2020 Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Ramadan akan menjelang tidak lama lagi Mesti ramai yang sedang mencari tempat makan yang menarik untuk berbuka bersama keluarga dan rakan rakan Kebanyakkan restoran dan hotel ...
19 Februari 2020 Teman Suami Biopsi Di Klinik Pembedahan Plastik Rekonstruktif Hospital Kuala Lumpur

19 Februari 2020 Teman Suami Biopsi Di Klinik Pembedahan Plastik Rekonstruktif Hospital Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 499 hits
19 FEBRUARI 2020 TEMAN SUAMI BIOPSI DI KLINIK PEMBEDAHAN PLASTIK REKONSTRUKTIF HOSPITAL KUALA LUMPUR Assalamualaikum wbt readers Lamanya aku tak update pasal aku handle tuan suami kan Sebenarnya untuk dua bulan ni aku rasa compact dengan ap...
Buffet Ramadhan 2020 Di Parkroyal Kuala Lumpur Hotel Jom Iftar Chatz Brasserie

Buffet Ramadhan 2020 Di Parkroyal Kuala Lumpur Hotel Jom Iftar Chatz Brasserie

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 708 hits
Buffet Ramadhan 2020 di PARKROYAL Kuala Lumpur Hotel Salah satu lokasi yang best untuk berbuka puasa di area Bukit Bintang adalah PARKROYAL Kuala Lumpur Hotel yang menyediakan lebih 50 jenis hidangan yang sangat menyelerakan Buffet Ramadhan...
Jalan Putra Kuala Lumpur Malaysia

Jalan Putra Kuala Lumpur Malaysia

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 320 hits
Jalan PutraDestinasi utama yang berhampiran Pusat Dagangan Dunia Putra yang dikenali dengan akronim PWTC Hentian Putra stesen bas untuk ke Pantai Timur Semenanjung Malaysia Pusat membeli belah The Mall Kemudahan tren terhampir Stesen STAR L...
Bife Charcoal Steakhouse Churassco Buffet Paling Murah Di Kuala Lumpur

Bife Charcoal Steakhouse Churassco Buffet Paling Murah Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 439 hits
Dah lama tidak makan daging bakar sotong bakar dan semua yang berkonsep bakar atas arang ni Baru baru ini Ruby telah ke restoran yang baru beroperasi Oktober 2019 Sambutan amat menggalakkan dan sentiasa penuh pelanggan Restoran ini satu sat...
5 Aktiviti Menarik Musim Cuti Sekolah 2020 Di Kuala Lumpur

5 Aktiviti Menarik Musim Cuti Sekolah 2020 Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 452 hits
Hi semua Musim cuti sekolah menjelang tiba Namun penularan wabak Koronavirus di seluruh dunia sangat membimbangkan Pasti ibu bapa khuatir nak pergi bercuti di luar negara Memandangkan keadaan di Malaysia masih lagi terkawal mungkin cuti sek...
Kenyataan Media Setiausaha Agung Dap Dan Ahli Parlimen Bagan Lim Guan Eng Di Kuala Lumpur Pada 9 Mac 2020

Kenyataan Media Setiausaha Agung Dap Dan Ahli Parlimen Bagan Lim Guan Eng Di Kuala Lumpur Pada 9 Mac 2020

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 614 hits
Timbalan Presiden UMNO Mohamad Hassan patut menyiasat Perdana Menteri baharu Tan Sri Muhyiddin Yassin juga di atas tuduhan penyalahgunaan kuasa jika beliau berhasrat untuk menyiasat saya di atas tuduhan kononnya saya bertanggungjawab terhad...
Jom Iftar Chatz Brasserie Istimewa Bulan Ramadan Di Parkroyal Kuala Lumpur

Jom Iftar Chatz Brasserie Istimewa Bulan Ramadan Di Parkroyal Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 407 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Laporan pekembangan virus Covid 19 di negara kita semakin meningkat dari hari ke hari jadi kita kena lebih berhati hati dan juga selalu beringat Wa...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Rahsia Katil Homestay Bonda Banda Hilir Melaka

Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke