Tonjol Masalah Kehidupan Harian Secara Nyata Atau Kelakar Ini 10 K Drama Realistik Buat Tatapan Penonton


Pernah tak dengar frasa ‘slice of life’? Kalau anda nak tahu banyak juga drama Korea yang mengangkat tema ini dalam naskhah mereka. Maksudnya ialah perlambangan realistik mengenai kehidupan seharian sama ada dalam bentuk filem, buku ataupun pementasan.
Nah antara contohnya!
1. Age Of Youth Pelakon: Han Ye-ri, Han Seung-yeon, Park Eun-bin

Ikuti kisah lima gadis yang berusia dalam lingkungan 20-an tinggal bersama dalam rumah sewa “Belle Epoque”. Yang menariknya setiap daripada mereka mempunyai personaliti berlainan dan berasal daripada latar belakang yang berbeza. Meskipun ada pertelingkahan sekali sekala, namun mereka sering berharap antara satu sama lain bagi melalui bebanan yang dilalui individu seusia mereka seperti masalah perhubungan, rakan-rakan dan juga isu di universiti dan tempat kerja. Ada musim kedua juga tahu!
2. Prison Playbook Pelakon: Park Hae-soo, Jung Kyung-ho

Siapa sangka drama bertemakan kehidupan dalam penjara akan kelakar seperti ini! “Prison Playbook” membawa penonton menelusuri kehidupan seharian banduan dan juga staf penjara. Meskipun turut diselit dengan babak yang serius tetapi ia juga dipenuhi dengan momen lawak yang pasti akan membuatkan anda gelak tak kering gusi.
3. Hospital Playlist Pelakon: Jo Jung-suk, Jung Kyung-ho, Kim Dae-myung, Yoo Yeon-seok, Jeon Mi-do

Menceritakan kisah lima sekawan dalam usia lingkungan 40-an yang belajar di sekolah perubatan yang sama pada tahun 1999 sebelum bertugas di sebuah hospital yang sama tetapi berbeza kepakaran. Ikuti kehidupan seharian doktor dan pesakit di institusi kesihatan tersebut yang lain daripada apa yang dijangkakan.
4. Black Dog Pelakon: Ra Mi-ran, Seo Hyun-jin

Drama ini mengisahkan tentang seorang wanita muda yang dapat menjadi guru ganti untuk jangka masa pendek dan berusaha bersungguh-sungguh bagi memastikan impian pelajarnya tercapai. Naskhah ini membawa penonton menelusuri kisah disebalik tabir seorang guru selain menonjolkan kehidupan masyarakat daripada sudut pandang institusi persekolahan.
5. Siri Reply
Mempunyai tiga musim di dalam siri ini iaitu “Reply 1997”, “Reply 1994” dan “Reply 1988” di mana setiap daripadanya menonjolkan kehidupan sekumpulan rakan yang tinggal di kejiranan yang sama. Yang menariknya, watak perempuan utama mempunyai dua atau lebih lelaki yang meminatinya lantas membuatkan penonton berteka-teki siapakah pasangannya pada akhir musim itu nanti. Bukan sahaja cinta, kisah perhubungan di antara keluarga juga merupakan antara titik penting kepada drama ini.
6. Be Melodramatic Pelakon: Chun Won-hee, Ahn Jae-hong

Walaupun bergenre komedi, cerita ini sarat dengan kisah kehidupan yang sebenar. Drama ini membawa penonton mendalami kerisauan, kehidupan harian dan kisah sekawan perempuan dalam lingkungan usia 30-an yang bekerja dalam industri hiburan. Cerita mereka ini senang difahami oleh penonton terutamanya yang berusia lewat 20-an dan 30-an kerana masalah yang dilalui oleh mereka sama dengan masalah yang dihadapi oleh semua orang dalam dunia realiti.
7. Misaeng Pelakon: Kang So-ra, Im Si-wan

Drama ini menceritakan kisah sekumpulan rakan sekerja dalam lingkungan usia 20-an yang bekerja di syarikat multinasional yang gah. Lihat kehidupan mereka yang kadang-kadang normal dan kadang-kadang menyesakkan seperti orang lain sebagai pekerja kelas bawahan di syarikat yang besar tersebut.
8. Dear My Friends Pelakon: Ko Hyun-jung

Lain daripada yang lain, ia menceritakan kisah sekumpulan rakan yang menghabiskan masa tua mereka bersama-sama. Mereka membuktikan bahawa usia bukanlah penghalang untuk menjalani kehidupan yang menyeronokkan.
9. My Unfamiliar Family Pelakon: Han Ye-ri, Kim Ji-suk

Naskhah ini memberi penekanan kepada realiti keluarga moden kini yang kian menjauh antara satu sama lain apabila semakin meningkat tua. Bagi mengisi ruang yang kosong itu, ada antara ahli keluarga yang memilih untuk mengikat hubungan dengan orang luar dan menganggap mereka sebagai keluarga sebenar. Walaubagaimanapun seperti kata pepatah, ‘air yang dicincang tidak akan putus’.
10. Romance Is A Bonus Book Pelakon: Lee Jong-suk, Lee Na-young

Daripada drama ini, penonton disajikan dengan keepritan seorang ibu tunggal yang sudah lama menjadi suri rumah dan kini terpaksa kembali ke alam pekerjaan bagi mengejar impiannya. Bahkan ianya dikelilingi dengan pelbagai buku bermakna selain melihat bebanan yang terpaksa diharungi oleh industri pembukuan dan juga kesusahan yang dialami oleh penulis dan juga editor bagi bidang berkenaan.
Siapa yang berminat dengan drama seperti ini, pastika anda menonton kesemuanya!
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/tonjol-masalah-kehidupan-harian-secara-nyata-atau-kelakar-ini-10-k-drama-realistik-buat-tatapan-penonton/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ambil Kira Respons Penonton Secara Online Senarai K Drama Top Bagi Pertengahan Pertama 2020

Ambil Kira Respons Penonton Secara Online Senarai K Drama Top Bagi Pertengahan Pertama 2020

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 361 hits
Bagi meraikan kepelbagaian program TV untuk tahun ini Suruhanjaya Komunikasi Korea telah mengumumkan keputusan survey secara atas talian mengenai respons pada kandungan televisyen yang ditayangkan pada pertengahan awal tahun 2020 Bahkan has...
Privilege Itu Nyata Nggak Usah Malu Atau Nutup Nutupin Kalau Kamu Memang Menikmatinya

Privilege Itu Nyata Nggak Usah Malu Atau Nutup Nutupin Kalau Kamu Memang Menikmatinya

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 284 hits
Nggak usah berkelit lagi efek privilege itu memang nyata dan di depan mata Nggak perlu denial juga buat memahami hal sesimpel itu
Meriah 8 Seleksi K Drama Baru Daripada Berbagai Genre Bakal Sapa Penonton Ogos Ini

Meriah 8 Seleksi K Drama Baru Daripada Berbagai Genre Bakal Sapa Penonton Ogos Ini

papar berkaitan - pada 31/7/2020 - jumlah : 286 hits
Masuk bulan baru bermaksud sudah banyak naskhah K Drama baru yang bakal menemui anda pada Ogos ini Tak sabarnya 1 Lonely Enough To Love MBC 11 Ogos Drama romantik ini menggandingkan Ji Hyun woo dan Kim So eun dan membawa kisah rakan serumah...
Ursa Mini Pro 12k Merakam Video Pada Resolusi 12k Atau 8k 110fps

Ursa Mini Pro 12k Merakam Video Pada Resolusi 12k Atau 8k 110fps

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 121 hits
Tahun ini kita akhirnya melihat telefon pintar yang mampu merakam video pada resolusi 8K 30FPS dipasarkan Tetapi teknologi rakaman video pada telefon pintar adalah sentiasa di belakang teknologi kamera video sebenar Ini dibuktikan sekali la...
Pusat Kuarantin Atau Hotel Jika Tidak Sesuai Di Rumah

Pusat Kuarantin Atau Hotel Jika Tidak Sesuai Di Rumah

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 310 hits
Kementerian Kesihatan akan melihat kemungkinan menempatkan individu yang pulang dari luar negara menjalani perintah pengawasan dan pemerhatian di rumah di pusat kuarantin atau hotel Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah ber...
Adakah Patut Mengerjakan Haji Dulu Atau Membayar Hutang Dulu Jika Wang Simpanan Sudah Mencukupi

Adakah Patut Mengerjakan Haji Dulu Atau Membayar Hutang Dulu Jika Wang Simpanan Sudah Mencukupi

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 242 hits
Jika seorang yang ada berhutang dengan seseorang adakah patut dia bayar hutang dahulu atau mengerjakan haji kerana wang simpanan untuk hajinya telah cukup Adakah Patut Mengerjakan Haji Dulu Atau Membayar Hutang Dulu Jika Wang Simpanan Sudah...
Perlu Ke Menjawab Azan Di Televisyen Atau Radio

Perlu Ke Menjawab Azan Di Televisyen Atau Radio

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 134 hits
Assalammualaikum dan salam sejahtera Hukum menjawab azan adalah sunnah Apabila mendengar seruan azan sunnah juga ke atas kita untuk menghormatinya dan menunggu sehingga ia selesai barulah boleh menunaikan solat Namun adakah disunatkan juga
Langkah Mukhriz Berdiam Diri Dari Memberi Atau Membalas Ulasan Mereka Yg Mengkritik Mahathir Adalah Langkah Bijak

Langkah Mukhriz Berdiam Diri Dari Memberi Atau Membalas Ulasan Mereka Yg Mengkritik Mahathir Adalah Langkah Bijak

papar berkaitan - pada 18/7/2020 - jumlah : 245 hits
Perlukah Mahathir di bela dari mereka yang tidak setarafnya Kritikan ke atas Mahathir dari golongan penyamun adakah memberi kesan dan pengaruh Hakikatnya sokongan mereka pun Mahathir tak hingin rasa jijik dan loya Harapan mereka untuk mengh...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide