Meriah 8 Seleksi K Drama Baru Daripada Berbagai Genre Bakal Sapa Penonton Ogos Ini


Masuk bulan baru bermaksud sudah banyak naskhah K-Drama baru yang bakal menemui anda pada Ogos ini. Tak sabarnya!
1. Lonely Enough To Love MBC | 11 Ogos

Drama romantik ini menggandingkan Ji Hyun-woo dan Kim So-eun dan membawa kisah rakan serumah dalam usia 20-an dan 30-an yang tidak mahukan perhubungan yang serius serta mahu hidup bebas namun dalam masa yang sama tidak betah berasa kesepian.
Cha Kang-woo (Ji Hyun-woo) iaitu seorang pakar psikiatri tampan namun mempunyai personaliti yang unik. Manakala Lee Na-eun (Kim So-eun) pula ialah seorang editor freelancer yang sudah pun 4 tahun tidak merasai manis bercinta.
2. SF8 MBC | 14 Ogos

MBC telah memperkenalkan satu siri antologi bertajuk “SF8” di mana ia membawa 8 drama dengan pelbagai latar belakang namun di bawah satu tema iaitu fiksyen sains (sci-fi). Berlaku pada masa hadapan, ia menceritakan kisah sekumpulan individu yang mengimpikan masyarakat yang sempurna menerusi kemajuan teknologi. Projek ini ialah membawa pelbagai cerita daripada subjek yang berbeza seperti kecerdasan buatan (AI), realiti berperantara (AR) realiti maya (VR), robot, permainan, fantasi, seram, kuasa luar biasa dan bencana alam.
Sinopsis kesemua 8 drama pendek itu boleh dibaca di sini.
3. Secret Forest 2  tvN | 15 Ogos

Musim pertama “Secret Forest” ditayangkan pada tahun 2017 dan menceritakan tentang seorang pendakwa yang tidak mempunyai perasaan, Hwang Si-mok (Cho Seung-woo) dan seorang polis yang baik hati, Han Yeo-jin (Bae Doo-na). Kedua mereka bergabung tenaga untuk menangkap pembunuh bersiri dan membongkarkan rasuah yang berlaku secara senyap dalam pejabat pendakwaraya tersebut.
Dalam musim terbaru ini, Si-mok dan Yeo-jin kembali bergabung bagi menegakkan keadilan dan menjatuhkan kumpulan yang mengamalkan korupsi.
4. When I Was The Prettiest  MBC | 19 Ogos

Membawa kisah Oh Ye-ji (Im Soo-hyang) iaitu seorang wanita yang naif dan optimistik terhadap kehidupannya. Dia hanya mengimpikan kebahagiaan yang picisan sebagai seorang pereka seramik namun tanpa sengaja telah terperangkap di antara cinta dua adik-beradik lelaki iaitu Seo-hwan (Jisoo) yang menyintainya sejak wanita itu menjadi guru ganti di sekolahnya lagi dan Seo-jin (Ha Seok-jin), seorang pelumba kereta yang pendiam namun akan dapatkan segala yang dihajatinya.
5. Do Do Sol Sol La La Sol KBS | 26 Ogos

Ia adalah sebuah kisah komedi romantik mengenai seorang pemain piano Goo La-la (Go A-ra) yang jatuh terduduk apabila keluarganya mengalami kegagalan. Cuba untuk bangun dengan melawat ke sebuah akademi piano ‘La La Land’ yang terletak di sebuah perkampungan kecil, tanpa sengaja wanita ini telah berkenalan dengan seorang lelaki yang dingin dan misteri iaitu Sun Woo-joon (Lee Jae-wook) yang sepertinya menyimpan pelbagai rahsia.
6. Alice SBS | 28 Ogos

Park Jin-kyum (Joo Won) iaitu seorang detektif yang lahir tanpa kemampuan untuk mempunyai apa-apa emosi. Dalam usaha untuk menyelesaikan satu kes misteri, dia merupakan orang pertama yang mendapat tahu mengenai penggembara masa yang datang daripada masa depan menerusi alat bernama ‘Alice’. Sambil bertarung dengan pelbagai insiden tidak dijangka disebabkan oleh kewujudan alat tersebut, dia bertemu semula dengan Yoon Tae-yi (Kim Hee-sun), seorang wanita yang sudah lama mati.
Yoon Tae-yi ialah seorang ahli fizik yang bijak dan memegang kunci utama kepada rahsia penggembaraan masa ini. Selepas bertemu dengan Park Jin-kyum yang menegaskan bahawa mereka berjumpa kerana takdir, dia menyertai lelaki tersebut bagi membongkar misteri ini. Dalam misi ini, dia juga mempelajari rahsia mengenai dirinya sendiri.
7. Do You Like Brahms? SBS | 31 Ogos

Park Joon-young (Kim Min-jae) mula bermain piano sejak berusia 6 tahun lagi dan berjaya meraih pelbagai trofi daripada pertandingan tempatan sehingga ke seluruh dunia. Manakala Chae Song-ah (Park Eun-bin) pula yang merupakan graduan bidang perniagaan, kini kembali mendaftar ke universiti yang sama namun ke sekolah muzik pula selepas 4 tahun mencuba. Wanita itu yang 7 tahun lebih tua daripada rakan sekelasnya tetap gagah bagi mengejar impiannya.
8. Missing: The Other Side OCN | Ogos

Drama fantasi misteri ini berlatar belakangkan sebuah perkampungan yang dihuni oleh roh yang hilang ketika mereka masih lagi hidup. Bagi membongkar misteri ini, sekumpulan individu telah berkumpul bagi mencari mayat yang hilang dan cuba mencari tahu nasib mereka sebelum dibawa ke sana.
Kim Wook (Go Soo) seorang penipu telah bergabung tenaga dengan Jang Pan-seok (Heo Joon-ho) dan merentasi jambatan di antara dunia nyata dan perkampungan misteri itu. Lee Jung-ah (Ahn So-hee) pula menjalani dua kehidupan yang berbeza iaitu seorang pekerja kerajaan normal pada siangnya dan berubah menjadi penggodam apabila malam menjelma. Dengan bakat yang ada, wanita itu membantu Kim Wook menyelesaikan segala misteri yang ada.
Terus penuhi Ogos anda dengan pelbagai seleksi K-Drama baru!
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/meriah-8-seleksi-k-drama-baru-daripada-berbagai-genre-bakal-sapa-penonton-ogos-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ji Changwook Kim Jiwon Bakal Disatukan Dalam Drama Baru Daripada Pengarah It S Okay To Not Be Okay

Ji Changwook Kim Jiwon Bakal Disatukan Dalam Drama Baru Daripada Pengarah It S Okay To Not Be Okay

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 394 hits
Belum pun lagi habis tayangan Backstreet Rookie pelakon Ji Chang wook dikhabarkan bakal berlakon dalam drama pendek di bawah KakaoTV bertajuk City Couple s Way Of Love Agensi lelaki itu turut mengesahkan berita tawaran tersebut Dia telah me...
Naeun Gunhoo Kembali Ke Superman Returns Bakal Disertai Oleh Adik Lelaki Baru Jinwoo

Naeun Gunhoo Kembali Ke Superman Returns Bakal Disertai Oleh Adik Lelaki Baru Jinwoo

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 385 hits
Rasanya ramai yang bersedih apabila keluarga Park Joo ho dan Anna mengumumkan bahawa mereka akan berehat seketika daripada rancangan hiburan Superman Returns bagi memberi laluan kepda wanita tersebut untuk melahirkan anak ketiga mereka Wala...
Hiburan Sekarang Baru 20 Peratus Je Zarina Anjoulie Akui Bakal Berkahwin Tak Lama Lagi

Hiburan Sekarang Baru 20 Peratus Je Zarina Anjoulie Akui Bakal Berkahwin Tak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 682 hits
Dilihat telah memberi bayangan buat pengikutnya di laman Instagram bahawa dirinya bakal mendirikan rumah tangga sekali gus menamatkan zaman bujang dalam masa terdekat pelakon sensasi Zarina Anjoulie dikhabarkan turut berkongsi beberapa gamb...
Antologi Sci Fi Sf8 Bawa 8 Drama Gabung Realiti Maya Dengan Pelbagai Genre Seperti Romantik Jenayah

Antologi Sci Fi Sf8 Bawa 8 Drama Gabung Realiti Maya Dengan Pelbagai Genre Seperti Romantik Jenayah

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 245 hits
Semakin hari semakin hebat drama yang dihasilkan oleh industri drama Korea Terbaru saluran MBC telah memperkenalkan satu projek bertajuk SF8 di mana ia membawa 8 drama dengan pelbagai latar belakang namun di bawah satu tema iaitu fiksyen sa...
7 Rekomendasi Drama Korea Dengan Genre Fantasi Penyuka Plot Twist Wajib Nonton

7 Rekomendasi Drama Korea Dengan Genre Fantasi Penyuka Plot Twist Wajib Nonton

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 244 hits
Meski rasanya nggak masuk akal drakor dengan genre fantasi itu bisa membalut kisah apa pun jadi semakin memikat
Ambil Kira Respons Penonton Secara Online Senarai K Drama Top Bagi Pertengahan Pertama 2020

Ambil Kira Respons Penonton Secara Online Senarai K Drama Top Bagi Pertengahan Pertama 2020

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 361 hits
Bagi meraikan kepelbagaian program TV untuk tahun ini Suruhanjaya Komunikasi Korea telah mengumumkan keputusan survey secara atas talian mengenai respons pada kandungan televisyen yang ditayangkan pada pertengahan awal tahun 2020 Bahkan has...
Epl Penonton Bakal Kembali Ke Stadium

Epl Penonton Bakal Kembali Ke Stadium

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 343 hits
LONDON Kerajaan Britain dilaporkan bersedia untuk membenarkan peminat kembali menonton Liga Perdana Inggeris di stadium pada Oktober ini Sebelum ini EPL ditangguhkan buat sementara waktu sejak pertengahan Mac lalu berikutan wabak virus Covi...
Gbp Usd Ogos 3 Laporan Cot Keanehan Baru Dalam Tingkah Laku Pemain Utama Pedagang Aliran Menaik Gagal Melepasi Tahap

Gbp Usd Ogos 3 Laporan Cot Keanehan Baru Dalam Tingkah Laku Pemain Utama Pedagang Aliran Menaik Gagal Melepasi Tahap

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 255 hits
GBP USD 1H Helo pedagang Pada carta setiap jam harga pasangan GBP USD terus berkembang dalam koridor arah aliran menaik tetapi pada hari Jumaat pembalikan dibuat untuk memihak kepada mata wang AS dan proses jatuh ke arah sempadan bawah kori...
Redmi 9 Prime Bakal Diperkenalkan Pada 4 Ogos Ini

Redmi 9 Prime Bakal Diperkenalkan Pada 4 Ogos Ini

papar berkaitan - pada 3/8/2020 - jumlah : 158 hits
Bulan ini nampaknya kita bakal menyaksikan pelbagai acara pelancaran produk terbaru daripada sejumlah jenama Selain Samsung Sony Realme dan sejumlah lagi jenama lain Redmi juga dikhabarkan akan muncul dengan sebuah peranti terbaru Super exc...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Owhhh English

Spoiler Filem Sheriff Narko Integriti Siapa Hidup Siapa Mati

Fakta Baru Pembunuhan Wanita Hamil Di Ruko Kelapa Gading Tidak Ada Luka Luar Di Tubuh Korban

Ulangtahun Kelahiran Nagamanja

How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt