Terkini Gps Sahkan Anwar Tidak Gila Kuasa Semua Hubungi Minta Kuasa Kecuali Anwar


 


August 19, 2021 Pengerusi Gabungan Parti Sarawak hari ini mengesahkan ada dihubungi oleh pemimpin politik bagi mendapatkan sokongan GPS membentuk kerajaan baharu.
Bagaimanapun, Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg menjelaskan, beliau tidak dihubungi Presiden Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Musim sekarang (krisis politik) semua ada hubungi, tidak, (Anwar) tidak ada,” katanya ringkas selepas mengadakan pertemuan dengan pimpinan termasuk Ahli Parlimen GPS.
Sebelum itu, Abang Johari dilaporkan berkata, GPS sudah sebulat suara menyokong satu nama untuk calon Perdana Menteri baharu dan ia akan dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.
Perkara itu disahkan Abang Johari ketika ditemui selepas mengadakan pertemuan khas bersama pemimpin GPS di Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak pada Rabu.
Bagaimanapun, Ketua Menteri Sarawak itu enggan mengulas lanjut termasuk mendedahkan nama calon yang disokong dan keputusan kini diserahkan kepada kebijaksanaan Yang di-Pertuan Agong untuk menentukannya.
“Ini adalah permintaan daripada Istana Negara, mana boleh saya beritahu anda sekarang, kerana saya tidak boleh mendahului Yang di-Pertuan Agong dalam hal ini.
“Apa pun keputusan ia terpulang kepada mereka, saya tidak boleh beritahu (nama calon) kerana kita berurusan secara terus kepada Agong, sokongan diberikan sebulat suara,” katanya sebelum meninggalkan kawasan DUN Sarawak.
Dalam perkembangan sama, Abang Johari mendedahkan ada dihubungi oleh pihak tertentu mengenai sokongan kepada calon Perdana Menteri ke-9.
Terdahulu, Abang Johari ketika ditanya soalan sama semasa menghadiri program di Miri hari ini berkata bahawa GPS terus dengan pendirian untuk tidak mencampuri urusan pemilihan Perdana Menteri ke-9 sebaliknya kuasa itu diserahkan kepada kebijaksanaan Yang di-Pertuan Agong.
Pada Isnin lalu, Tan Sri Muhyiddin Yassin meletak jawatan sebagai Perdana Menteri selepas mendapat perkenan Seri Paduka Baginda..
Tindakan itu diambil Muhyiddin selepas 15 Ahli Parlimen UMNO menarik sokongan terhadapnya sebagai perdana menteri dan Kerajaan Perikatan Nasional (PN).


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/terkini-gps-sahkan-anwar-tidak-gila.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Bukan Jenis Gila Kuasa

Anwar Bukan Jenis Gila Kuasa

papar berkaitan - pada 19/8/2021 - jumlah : 248 hits
Baginya lebih PENTING angkat sampah di pantai port dickson bagi kebersihatan pantai hati dan JIWA untuk hadapi PRU15 daripada angkat sumpah mewarisi kerajaan gagal yang banyak tinggalkan taik UMNO sudah terperangkap mewarisi kerajaan gagal ...
Drama Lantik Pm Jelas Umno Gila Kuasa Bukan Anwar

Drama Lantik Pm Jelas Umno Gila Kuasa Bukan Anwar

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 241 hits
Retorik Bersatu dan Pas mengecam kluster mahkamah di dalam Umno yang terlibat merancang dan melaksanakan penarikan sokongan ke atas kerajaan Perikatan Nasional bertahan hanya 3 hari Bekas Perdana Menteri Mahiaddin Yassin dalam ucapan peleta...
Tiba Tiba Dap Disalahkan Dan Anwar Dikatakan Gila Kuasa

Tiba Tiba Dap Disalahkan Dan Anwar Dikatakan Gila Kuasa

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 150 hits
HAMZAH RIE NAMasa jatuhkan PH PPBM khianat PH kerana nak jaga MELAYU Tak tau melayu mana yang dia nak jaga UMNO dgn PAS buat Muafakat Nasional Sebab Islam terancam Tak tau Islam mana yang terancam Lepas dapat Siap sujud syukur lagi Menangis...
Ph Ajak Semua Ahli Parlimen Tolak Muhyiddin Sokong Anwar Sebagai Pm

Ph Ajak Semua Ahli Parlimen Tolak Muhyiddin Sokong Anwar Sebagai Pm

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 174 hits
Majlis Presiden PH mengajak semua Ahli Parlimen yang menolak kepimpinan Muhyiddin untuk menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri KUALA LUMPUR Pakatan Harapan mengulangi pendirian untuk mengangkat Anwar Ibrahim sebagai calon perdana m...
Pas Sahkan Semua 18 Ahli Parlimennya Sokong Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Sebagai Calon Perdana Menteri

Pas Sahkan Semua 18 Ahli Parlimennya Sokong Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Sebagai Calon Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 19/8/2021 - jumlah : 453 hits
Timbalan Presiden Parti Islam Se Malaysia iaitu Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man telah mengesahkan bahawa kesemua 18 Ahli Parlimennya menyokong Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai calon tunggal untuk jawatan Perdana Menteri Malaysia yang...
Gps Berkecuali Sokongan Ismail Di Bawah Anwar

Gps Berkecuali Sokongan Ismail Di Bawah Anwar

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 391 hits
Pendirian Gabungan Parti Sarawak yang seolah olah berkecuali dengan tidak mencampuri urusan pemilihan Perdana Menteri ke 9 menimbulkan persoalan apakah Perikatan Nasional mempunyai majoriti sebagaimana digembar gemburkan mereka Kenyataan Pe...
Shafie Apdal Semua Mp Warisan Sokong Pencalonan Anwar

Shafie Apdal Semua Mp Warisan Sokong Pencalonan Anwar

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 193 hits
BORHAN AHMAD Presiden Warisan Datuk Seri Shafie Apdal mengesahkan semua ahli parlimen Warisan menyokong pencalonan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri dengan syarat Anwar boleh mencukupkan majoriti di Dewan Rakyat Kami berdua D...
Anwar Gesa Semua Terima Keputusan Agong Lantik Ismail Sabri

Anwar Gesa Semua Terima Keputusan Agong Lantik Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 271 hits
tuncarlos comKenyataan Media21 Ogos 2021Dengan penuh takzimnya saya mewakili Pembangkang keseluruhannya menjunjung kasih ke atas titah DYMM Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong di atas pelantikan Dato Sri Ismail Sabri Yaakob sebagai Pe...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free