Tarikh Buka Sekolah Lembah Klang Melaka Kekal 4 Oktober


Oleh Nor Azizah Mokhtar Kerja sanitasi di bilik darjah murid di SMK Klebang Besar, Melaka. - Foto NSTP/SYAFEEQ AHMAD KUALA LUMPUR: Pembukaan institusi pendidikan di bawah Kementerian Pendidikan di Lembah Klang dan Melaka kekal pada 4 Oktober ini walaupun beralih ke Fasa 3 Pelan Pemulihan Negara (PPN), esok.
Kementerian Pendidikan (KPM) menetapkan, pengoperasian institusi pendidikannya hanya akan mengikut ketetapan fasa baharu selepas dua minggu dari tarikh peralihan fasa.
Sehubungan itu, KPM dalam satu kenyataan berkata, tarikh pembukaan institusi pendidikannya di Selangor, Kuala Lumpur, Putrajaya dan Melaka kekal pada 4 Oktober ini berdasarkan ketetapan pengoperasian bagi negeri Fasa 2 PPN.
Keputusan itu membabitkan Murid Berkeperluan Khas (MBK) di Sekolah Kebangsaan Pendidikan Khas (SKPK), Sekolah Menengah Kebangsaan Pendidikan Khas (SMKPK), Sekolah Menengah Pendidikan Khas Vokasional (SMPKV) dan Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI).
"Ia juga membabitkan murid Tingkatan Enam semester dua, International Baccalaureate Diploma (IBD) Tahun Dua, Program Prauniversiti semester tiga di Sekolah Sukan Malaysia dan murid kelas peperiksaan antarabangsa (IGCSE O-Level, A-Level, Australia Higher School Certificate dan IBDP).
"Selain itu, institusi pendidikan swasta yang berdaftar di bawah KPM bagi kategori sekolah dan kategori pusat," katanya.
Kenyataan itu menyebut, pengoperasian institusi pendidikan di Lembah Klang dan Melaka mengikut ketetapan Fasa 3 PPN, akan bermula pada 18 Oktober ini.
Katanya, ia membabitkan pertambahan kemasukan murid lain meliputi murid prasekolah, kelas peperiksaan awam di sekolah asrama sepenuhnya/sekolah harian/sekolah swasta, IBD, Prauniversiti Sekolah Sukan Malaysia serta kelas peperiksaan antarabangsa yang lain.
Sementara itu, pembukaan institusi pendidikan di bawah KPM di Kedah, kekal pada 10 Oktober ini untuk murid kelas Tingkatan Enam sementer dua dan kelas peperiksaan antarabangsa (IGCSE O-Level).
Kedah akan beralih ke Fasa 2 PPN, esok, maka pengoperasian institusi pendidikan termasuk Kolej Vokasional berdasarkan fasa baharu itu hanya akan bermula pada 17 Oktober ini.
Pembukaan institusi pendidikan bawah KPM bagi Zon Selatan negeri Sarawak kekal pada 4 Oktober ini berdasarkan ketetapan pengoperasian bagi negeri Fasa 2 PPN.
Katanya, pengoperasian institusi pendidikan di Zon Selatan negeri Sarawak berdasarkan ketetapan negeri Fasa 3 PPN hanya akan bermula pada 18 Oktober ini.
Selain itu, semua institusi pendidikan bawah KPM yang berada dalam kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) akan ditutup sepanjang tempoh perintah itu berkuat kuasa.
Semua murid di kawasan yang terbabit perlu mengikuti pengajaran dan pembelajaran di rumah (PdPR).
KPM turut menyarankan ketetapan itu terpakai di semua institusi pendidikan yang tidak berdaftar dengannya, termasuk institusi pendidikan bawah kerajaan negeri

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/10/tarikh-buka-sekolah-lembah-klang-melaka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ppv Astrazeneca Di Lembah Klang Tutup Selepas 3 Oktober

Ppv Astrazeneca Di Lembah Klang Tutup Selepas 3 Oktober

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 123 hits
PPV AstraZeneca di Lembah Klang tutup selepas 3 Oktober Penerima vaksin AstraZeneca di Lembah Klang yang terlepas janji temu dos kedua dibenarkan walk in ke Pusat Pemberian Vaksin yang sama ketika dos pertama Jawatankuasa Khas Jaminan Akses...
Ppn Lembah Klang Melaka Dan Kedah Alih Fasa Hari Ini

Ppn Lembah Klang Melaka Dan Kedah Alih Fasa Hari Ini

papar berkaitan - pada 1/10/2021 - jumlah : 230 hits
Lembah Klang Melaka dan Kedah akan beralih fasa Pelan Pemulihan Negara mulai hari ini Melaka dan lembah klang yang meliputi Kuala Lumpur Putrajaya dan Selangor beralih daripada Fasa 2 kepada Fasa 3 SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtub
Lembah Klang Beralih Ke Fasa 3 Mulai 1 Oktober

Lembah Klang Beralih Ke Fasa 3 Mulai 1 Oktober

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 134 hits
MALAYSIA NOW Penonton dan penyokong dibenarkan untuk hadir ke acara sukan adalah antara kelonggaran baru diumumkan perdana menteri hari ini Warga Lembah Klang mengambil kesempatan cuti hujung minggu berkunjung ke kawasan Sungai Congkak Hulu...
Klang Valley And Melaka Move To Phase 3 Of Nrp From Oct 1

Klang Valley And Melaka Move To Phase 3 Of Nrp From Oct 1

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 322 hits
The Klang Valley comprising Selangor Kuala Lumpur and Putrajaya as well as Melaka are moving to Phase 3 under the National Recovery Plan effective Oct 1 NSTP AIZUDDIN SAADKuala Lumpur Klang Valley and Melaka will enter Phase 3 of the Nation...
Pembukaan Semula Sekolah 4 Oktober 2021 Hanya Murid Ppki

Pembukaan Semula Sekolah 4 Oktober 2021 Hanya Murid Ppki

papar berkaitan - pada 3/10/2021 - jumlah : 692 hits
Murid berkeperluan khas dan juga Program Pendidikan Khas Integrasi akan meneruskan sesi persekolahan bermula tarikh berkenaan Pelajar Tingkatan 6 semester 2 dan program pra universiti akan hadir tanpa penggiliran Bagi murid lain mereka akan...
Sekolah Nak Buka Bising Bawa Anak Cuti Berpusu2 Okey Pula Michael Ang

Sekolah Nak Buka Bising Bawa Anak Cuti Berpusu2 Okey Pula Michael Ang

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 256 hits
Pengarah dan penerbit Michael Ang sememangnya terkenal dengan mulut lantang yang bukan sahaja menyuarakan pandangan mengenai rakan artis bahkan termasuk isu semasa di media sosial
Buka Sekolah Ikut Data Bukan Fasa Pakar Gesa Kpm

Buka Sekolah Ikut Data Bukan Fasa Pakar Gesa Kpm

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 185 hits
Menurut pakar KPM dengan nasihat KKM dan MKN boleh membuka dahulu sekolah di daerah yang mencatatkan kes rendah atau tiada kes tanpa mengikut fasa PETALING JAYA Pembukaan sekolah mengikut Fasa Pelan Pemulihan Negara pada 3 Okt ini sudah tid...
Warga Asing Di Lembah Klang Boleh Ke Ppv Cidb Bermula Isnin Ini

Warga Asing Di Lembah Klang Boleh Ke Ppv Cidb Bermula Isnin Ini

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 137 hits
Oleh PETAH WAZZAN ISKANDAR PUTRAJAYA Semua pekerja warga asing semua sektor di Lembah Klang yang belum menerima suntikan vaksin Covid 19 boleh mendapatkannya secara janji temu atau walk in di Pusat Pemberian Vaksin Pusat Konvensyen CIDB Jal...
Travel Bubble Genting Highlands Melaka Dan Pulau Tioman 1 Oktober

Travel Bubble Genting Highlands Melaka Dan Pulau Tioman 1 Oktober

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 200 hits
Travel Bubble Genting Highlands Melaka dan Pulau Tioman dijangkakan akan bermula pada 1 Oktober 2021 Tiga lokasi popular ini aan bergabung menjadi gelembung perjalanan Malaysia dan boleh dibuka semula kepada pengunjung kata Menteri Pelancon...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya

Menikahi Ibu Kandung Humor Kampung By Dr Hm Rakib S H M Ag Pekanbaru