Tak Perlu Bersesak Di Pasaraya Kini Barangan Runcit Boleh Terus Dihantar Ke Pintu


Tak Perlu Bersesak Di Pasaraya! Kini Barangan Runcit Boleh Terus Dihantar ke Pintu | Sudah agak lama juga kita diuji dengan kewujudan corona Covid-19 di Malaysia ini. Siapa yang tak risau, tetapi sebagai seorang Muslim, semestinya kita perlu tabah dalam menghadapi ujian dari Allah SWT ini. Banyakkan berdoa semoga Allah permudahkan segalanya dan jauhkan kita semua dari perkara yang tidak diingini.
Selain daripada berdoa, kita juga perlu saling berkerjasama dalam menangani isu corana virus ini. Sebagai salah seorang warganegara, masing-masing hendaklah faham yang virus ini sukar untuk dilihat dengan mata kasar dan boleh menjangkiti sesiapa saja dengan pantas. 
Untuk putuskan rangkaian virus ini, tidak sesusah mana sebenarnya. Apa yang perlu dibuat hanyalah dengan mengurangkan pergerakan, elak dari berada di tempat sesak dengan orang ramai, sentiasa pakai pelitup muka ketika berada di luar rumah, selalu cuci tangan dan gunakan sanitizer. Jika perlu beli itu ini, pertimbangkan untuk beli secara online. 

Seperkara lagi, seandainya kawasan berhampiran ada kes Covid-19 ini maka janganlah sesekali pulang ke kampung atau pergi ke mana-mana melainkan untuk perkara yang benar-benar penting! Ini bagi menjaga diri sendiri, keluarga, insan tersayang dan juga masyarakat lain khususnya. 
Menyedari akan bahayanya virus ini, dan betapa pentingnya untuk mengelakkan diri dari berada di tempat ramai orang seperti di pasaraya, pasar basah dan lain-lain lagi, ramai pihak telah tampil dengan pelbagai perkhidmatan. Salah satu daripadanya adalah Foodpanda yang terkenal sebagai salah satu pihak yang membuat penghantaran makanan dalam talian. 

Tahukah anda yang Foodpanda ini bukan saja menawarkan servis pesanan dan penghantaran makanan semata-mata, malah turut memberikan perkhidmatan penghantaran untuk pelbagai jenis barangan runcit. 
Permulaan penghantaran barangan runcit dalam talian Foodpanda secara rasminya dilancarkan di Singapura atas permintaan pelanggan sendiri untuk pelbagai produk seperti barang keperluan dapur, kecantikan, barangan penjagaan bayi, ubat-ubatan dan sebagainya. 
Perkhidmatan baru oleh Foodpanda ini dikenali sebagai Pandamart dan telah mula diuji pada Oktober 2019 yang lalu. Pada ketika itu, ia menggunakan lebih dari 1,000 peruncit di seluruh negeri. Antara rakan perniagaan yang turut mengambil bahagian untuk servis penghantaran barangan runcit secara terus sehingga ke pintu rumah pelanggan ini adalah seperti 7 Eleven, FamilyMart, Shell Select, dan banyak lagi. 

Menurut Foodpanda, pesanan grocery delivery untuk barang runcit dan barang keperluan rumah lebih daripada empat kali ganda. 
Ini membuktikan yang ramai daripada kita lebih gemar membuat pesanan untuk penghantaran barangan sehingga ke muka pintu berbanding perlu keluar sendiri untuk membeli belah di pasaraya seperti sebelum ini. Secara tidak langsung, ini merupakan salah satu perkhabaran yang sangat baik dalam keadaan sekarang.  
Perluasan perkhidmatan grocery delivery oleh Foodpanda ini menyaksikan semakin ramai rakan kongsi yang ada dalam meningkatkan inventori dengan memasukkan lebih dari 2,000 produk untuk dipilih dan dibeli oleh pelanggan. Malah, rakan kongsi yang baru semakin lama semakin ramai yang turut menyertai perkhidmatan ini. 
Sejak ditubuhkan pada tahun 2012, perkhidmatan penghantaran makanan berdasarkan permintaan oleh Foodpanda telah berkembang menjadi lebih daripada 30,000 restoran rakan kongsi di lebih daripada 120 bandar di seluruh dunia. 
Maka dengan pelancaran perkhidmatan barunya yang bernama Pandamart ini, pastinya nama Foodpanda akan semakin dikenali. Jika dulu hanya terkenal sebagai penghantar makanan sedia untuk di makan tetapi selepas ini sebagai salah satu pihak yang membuat penghantaran barangan runcit juga. 

Foodpanda Malaysia bermula dengan satu tujuan yakni untuk menjadi salah satu pihak dengan perkhidmatan penghantaran makanan yang paling mudah di negara ini. Bertahun-tahun kemudian, ia berjaya beroperasi di lebih daripada 85 bandar dalam Malaysia dan telah banyak review daripada pelanggan yang gembira dengan servis yang diberikan. 
Dengan menggunakan aplikasi telefon pintar atau laman web yang mudah, sesiapa sahaja boleh menemui restoran kegemaran masing-masing dalam lokasi yang berhampiran dan pesanan untuk makanan yang di inginkan boleh terus dibuat tanpa masalah.
Sama ada penghantaran sarapan, makan tengahari, makan malam atau barangan runcit dan keperluan harian lain, Foodpanda sedia untuk menghantar pesanan yang telah dibuat mengikut lokasi yang ada..








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.kisahemasputih.com/2020/11/tak-perlu-bersesak-di-pasaraya-kini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahathir Sudah Boleh Pencen Najib Terus Relevan

Mahathir Sudah Boleh Pencen Najib Terus Relevan

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 316 hits
Mahathir sudah boleh tutup buku pencen jaga cucu no case Najib terus relevan popular mendapat perhatian dunia ada puluhan kes bicara belum selesai Najib pun sekarang sebok bantu nak cukupkan nombor bang non
Dapatkan Pesanan Barangan Runcit Dalam Masa 15 Minit Dengan Pandamart

Dapatkan Pesanan Barangan Runcit Dalam Masa 15 Minit Dengan Pandamart

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 358 hits
Pesan Barangan Runcit dengan PandamartJika dulu tiap kali nak beli barangan runcit mesti akan ke pasaraya ke kedai ke market dan sebagainya Tapi sekarang ini pembelian barangan runcit sudah semakin moden hingga boleh dibuat pesanan secara a...
5 Pintu Misteri Yang Tidak Boleh Dibuka Dari Seluruh Dunia

5 Pintu Misteri Yang Tidak Boleh Dibuka Dari Seluruh Dunia

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 324 hits
Saluran Infotainment Paling Aktif Di Youtube Video Menarik Pada Setiap Hari Isnin Sehingga Jumaat 2 Video Sehari Laman Sosial Instagram https www instagram com kupikupigox Facebook https www facebook com kupikupigox Twitte
Umno Sudah Boleh Lupakan Pas Hatinya Kini Melekat Pada Pn Dan Bukan Lagi Mn

Umno Sudah Boleh Lupakan Pas Hatinya Kini Melekat Pada Pn Dan Bukan Lagi Mn

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 284 hits
Dua hari lalu Muhyiddin Yassin memaklumkan mengenai mesyuarat Majlis Tertinggi PN yang dipengerusikannya secara sidang video Kehadiran pemimpin lain yang dimaklumkan beliau dalam mesyuarat tersebut adalah seperti berikut 1 Hadi Awang Timbal...
Kini Anda Boleh Guna Touch N Go Ewallet Di Mcdonalds Termasuk Di Drive Thru Dan Mcdelivery

Kini Anda Boleh Guna Touch N Go Ewallet Di Mcdonalds Termasuk Di Drive Thru Dan Mcdelivery

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 414 hits
Touch n Go eWallet dan McDonalds kini mengumumkan kerjasama sekaligus membolehkan para pengguna dompet digital berkenaan menggunakan kaedah pembayaran nirtunai di lebih 300 buah cawangan restoran McDonald s di Malaysia Menariknya selain pem...
Pubg Mobile Kini Tidak Lagi Boleh Dimainkan Di India Secara Rasmi

Pubg Mobile Kini Tidak Lagi Boleh Dimainkan Di India Secara Rasmi

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 265 hits
Bermula 30 Oktober ini permainan popular PUBG Mobile dan juga PUBG Mobile Lite kini tidak lagi boleh dimainkan di India Pada September lalu kerajaan India telah mengeluarkan 118 aplikasi telefon pintar yang disekat untuk digunakan di negara...
Strategi Kerajaan Pintu Belakang Untuk Terus Kekal Berkuasa

Strategi Kerajaan Pintu Belakang Untuk Terus Kekal Berkuasa

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 297 hits
Strategi Kerajaan Pintu Belakang Untuk Terus Kekal Berkuasa Sebagai sebahagian daripada langkah mencegah penularan Covid 19 hanya 80 daripada 222 ahli Parlimen dibenarkan menyertai sidang Dewan Rakyat dalam satu masa Ketetapan itu bermula e...
Perkhidmatan Apple One Kini Boleh Dilanggan Bermula Rm19 90

Perkhidmatan Apple One Kini Boleh Dilanggan Bermula Rm19 90

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 237 hits
Seperti dinantikan kini Apple telah mula menawarkan berkas langganan Apple One untuk pengguna Malaysia membolehkan anda mendapatkan sejumlah perkhidmatan dibawah Apple pada sebuah harga yang rendah Melalui berkas langganan Apple One ini ia ...
Cara Semak Penyata Kwsp Secara Online 24 Jam Sehari Senang Boleh Print Terus

Cara Semak Penyata Kwsp Secara Online 24 Jam Sehari Senang Boleh Print Terus

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 366 hits
Alahai dalam dokumen ni mintak kepilkan sekali penyata KWSP Mana nak dapat ye Dah lama aku kerja tak pernah check pun penyata KWSP Boleh ke kalau check online je
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord