Tak Ada Orang Beritahu Apa Apa Ke Sebelum Masuk Ke Rumah Tu



Sekadar perkongsian untuk bacaan suka-suka. Bagi mereka yang lemah semangat dan mudah terbayangkan perkara yang tidak sepatutnya, anda dinasihatkan untuk tidak meneruskan bacaan. Risiko tanggung sendiri. Gambar-gambar yang digunakan juga hanyalah sekadar hiasan sahaja. Selamat membaca.
AKU ada satu pengalaman tinggal di rumah yang ada "penghuni" lain turut tinggal bersama.  Waktu itu anak sulung baru usia setahun lebih. Kami baru nak bertapak di Kuala Lumpur dan dapatlah sebuah rumah flat di Wangsa Maju di tingkat paling atas, iaitu tingkat 4 yang menghadap ke jalan raya besar. Rumah cantik, bersih dan kami pun masuk tanpa ada rasa apa-apa. 
Mula-mula masa duduk tu aku biasa jer, cuma aku kerap mimpi bukan dan pelik-pelik. Macam bunuh orang la.. tembak orang mati lah. Aku rasa macam tak best pula. 
Ada satu hari itu, aku tidur di ruang tamu. Rumah tu ada dua bilik jer. Suami aku kerja, aku suri rumah. Then aku tidur waktu tu siang la, baby aku tidur di sebelah. Tiba-tiba masa aku nak terlelap tu, aku terdengar bunyi orang berjalan. Aku pun terus buka mata dan tengok siapa yang berjalan? Tapi tak ada sesiapa pun. Baby aku tidur elok jer. 
Aku buat bodoh jelah. Then lepas sebulan tu, aku kerap bermimpi perkara yang menakutkan juga. Lepas tu aku tanya kat jiran sebelah selang 2 buah rumah. Akak tu memang baik, dia dah lama stay situ. Aku selalu juga pergi lepak di rumah dia petang-petang bawa anak aku pergi bermain dengan anak dia. 
Then, aku rasa tak sedap hati aku ceritalah yang aku selalu mimpi perkara pelik-pelik. Tiap-tiap malam pula tu. Selalu terjaga di tengah malam. Dia pun senyum-senyum, dia kata "Tak ada orang beritahu apa-apa ke sebelum masuk ke rumah tu?", Aku dah cuak dah. Dia kata cuba pergi tanya kat orang dekat-dekat sini pasal rumah tu. Dia teka-teki pula dengan aku. Then, esoknya aku pergi pasar. Aku tanya la dengan makcik yang brniaga kat situ. Diorang tanya la, "Takde orang cakap ke kat adik pasal rumah tu?". Hah??  Aku macam hairan juga. Kenapa ek? 
Pastu diorang cerita rumah tu dulu ada orang kena rasuk, anak-anak dara la. Sampai lari satu flat sambil berkemban orang kejar dia. Alamak!! Jantung aku macam stop dah. So... aku nekad apapun aku akan lawan, aku tak boleh takut. Benda tu makin kita takut dia makin suka. Aku ni jenis 50-50 la juga. Takut tapi aku still tak nak dia ganggu. 
Satu hari tu, dia dah mula kacau baby aku. Waktu tengah malam baby aku tiba-tiba menangis meraung-raung sampai tak berhenti. Aku buat macam-macam pun dia tak berhenti menangis. Suami aku cakap, 
"..'Dia' dah kacau anak kita sebab rahsia dia dah terbongkar."
Suami aku ni pandai dan tahu macam mana nak buang benda tu cos dia ada gi belajar. Then dia solat sunat, zikir apa semua. Aku pun duduk tak jauh je dari suami aku dan peluk anak. Selepas suami selesai solat sunat, anak dah kurang sikit menangis. Aku beritahu kat akak jiran tu. Dia pesan sebelum waktu maghrib, tabur beras dan kunyit depan pintu. Kat depan dan belakang. 
Suami aku check semua sudut rumah tu. Dia ada terjumpa kat dapur bawah kabinet tempat benda tu duduk. Mungkin ada orang sembah benda tu kat situ sebelum ni. Suami aku buang benda tu dengan kawan dia.
Tapi rumah tu memang bagi rezeki. Kerja suami aku makin stabil dan rezeki mencurah-curah. Suami aku cakap, rumah macam tu memang bagi rezeki. Hehe.
Kami stay setahun lebih kat rumah tu lepas dah "bersih". Aku pindah lepas tu sebab nenek aku selalu datang. Kesian pula dia nak naik tangga tinggi sangat. Selepas aku pindah, ada org lain yang msuk menyewa dan aku tak dengar lagi cerita yang pelik pasal rumah tu. Alhamdulillah.
Aku nak nasihat sikit kalau nak beli rumah ke, nak sewa ke, kalau ada anak kecil tu, siasat dulu rumah tu. Tanya kat jiran-jiran sebelah pasal rumah tu yer.
Sumber: Afnie via thereporter

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://maitengoktengok.blogspot.com/2019/02/tak-ada-orang-beritahu-apa-apa-ke.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
6 Sebab Anda Kena Pertimbangkan Sebelum Beli Rumah Impian Di Awal Perkahwinan

6 Sebab Anda Kena Pertimbangkan Sebelum Beli Rumah Impian Di Awal Perkahwinan

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 896 hits
Setiap pasangan yang sudah berkahwin pasti mengimpikan sebuah rumah tangga yang serba lengkap seperti tempat tinggal kenderaan dan peralatan moden yang memudahkan kehidupan mereka Dalam keadaan kos sara hidup yang semakin tinggi ini mungkin...
Simpan 5 Model Rumah Tipe 36 Ini Sejak Sekarang Ancang Ancang Sebelum Mantap Meminang

Simpan 5 Model Rumah Tipe 36 Ini Sejak Sekarang Ancang Ancang Sebelum Mantap Meminang

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 305 hits
Rumah tipe 36 ini sebenarnya udah cukup banget buat 2 orang Banyak cara untuk membuatnya tampak lapang
Urutan Kaki Sebelum Tidur Sesuai Untuk Ibu Yang Tak Berhenti Buat Kerja Rumah

Urutan Kaki Sebelum Tidur Sesuai Untuk Ibu Yang Tak Berhenti Buat Kerja Rumah

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 459 hits
Beberapa kajian mengatakan bahawa urutan di tapak kaki sebelum tidur mampu menjadikan badan lebih santai dan mengurangkan risiko kekejangan pada otot otot Diambil petikan dari laman stylecraze com terdapat banyak manfaat melakukan urutan pa...
Waspada Bunda Ratusan Anak Masuk Rumah Sakit Jiwa Karena Kecanduan Hp Atalia Kamil Angkat Bicara

Waspada Bunda Ratusan Anak Masuk Rumah Sakit Jiwa Karena Kecanduan Hp Atalia Kamil Angkat Bicara

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 208 hits
Waspada Bunda Ratusan Anak Masuk Rumah Sakit Jiwa Karena Kecanduan HP Atalia Kamil Angkat BicaraKetua Tim Penggerak PKK Jawa Barat Atalia Praratya Kamil prihatin dengan kasus anak anak yang kecanduan ponsel dan gamePasalnya seiring berjalan...
Pernah Masa Knduri Tuan Rumah Mnangis Bila Tok Guru Salam Beritahu Minta Maaf Banyok Ambo Takdok Duit

Pernah Masa Knduri Tuan Rumah Mnangis Bila Tok Guru Salam Beritahu Minta Maaf Banyok Ambo Takdok Duit

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 501 hits
Pada 12 Februari lalu genap lima tahun pemergian Almarhum Tuan Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menghmbuskan nfas terakhir ketika usianya 84 tahun Pmergian Allahyrham tokoh ulama dan ilmuan agama ini ditangisi jutaan rakyat tanpa mengenal batas ...
Menyesal Tak Sudah Tersalah Pecah Masuk Rumah Lelaki Lunyai Dibelasah Nenek 82 Tahun

Menyesal Tak Sudah Tersalah Pecah Masuk Rumah Lelaki Lunyai Dibelasah Nenek 82 Tahun

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 2028 hits
Seorang lelaki melalui satu episod hitam dalam hidupnya selepas dia cuba rompak sebuah rumah dekat New York Menurut Insider lelaki yang tak didedahkan identiti itu cuba memecah masuk rumah seorang nenek berusia 82 tahun Bunyi macam dia bole...
Arti Mimpi Nyamuk Masuk Rumah

Arti Mimpi Nyamuk Masuk Rumah

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 288 hits
Mimpi tentang serangga menjadi hal yang cukup aneh terutama ketika kamu bermimpi nyamuk Pengalaman mimpi ini akan mengganggu tetapi mencerminkan berbagai sikap yang terkait dengan
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon