Tahun 2023 Selang Sebulan Buka Sekolah Hari Raya Mulai Sekarang Dah Boleh Rancang


Tahun 2022 bakal melabuhkan tirainya. Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi kita bakal melangkah ke tahun baru 2023 yang dijangkakan lebih mencabar, jika dibandingkan pada tahun ini. Bagi ibu bapa yang mempunyai anak bersekolah atau pun bakal memasuki alam persekolahan, pastinya dah mula buat perancangan awal mengenai persiapan persekolahan.
Kebanyakan ibu bapa dah mula buat pengiraan bayaran yuran, senarai barang-barang keperluan sekolah, tambang van atau bas sekolah dan sebagainya. Ini kerana mengikut kalendar 2023, ia sedikit mendebarkan kerana ada dua perbelanjaan besar yang bakal bertembung iaitu perbelanjaan buka sekolah serta hari raya.
Terkini, Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) memaklumkan bahawa sesi persekolahan 2023 akan bermula lewat seminggu iaitu 19/20 Mac berbanding yang tertera dalam takwim edaran sebelum ni (12/13 Mac). Perubahan ini atas faktor kelancaran pengoperasian Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Oleh itu, ketetapan baharu KPM bagi permulaan hari persekolahan untuk Sesi 2023 / 2024 adalah bagi Kumpulan A akan mula bersekolah: 19 Mac 2023 dan Kumpulan B akan mula bersekolah: 20 Mac 2023.
Tarikh baru persekolahan ini juga hanya beza beberapa hari saja untuk awal Ramadan dan selang sebulan bagi sambutan hari raya pada bulan April. Justeru, bagi mengelakkan perbelanjaan besar dan mengejut, ibu bapa perlu melakukan persediaan awal bermula sekarang.
Seeloknya dah boleh buat persediaan yang mana penting dulu. Contoh jika anak-anak yang bersekolah seramai 3 orang, boleh beli sikit-sikit dari sekarang. Jika nak beli sekaligus keperluan persekolahan agak terasa juga tambah lagi semua barang dah mahal. Apabila selesai keperluan sekolah mungkin bulan Februari ibu bapa dah boleh fokus pula untuk persiapan raya.

Bagi memudahkan ibu bapa buat persediaan awal dalam berbelanja, panduan ini boleh membantu anda buat pilihan tepat. Mana yang tak penting boleh ketepikan dahulu.
Buat checklist
Ibu bapa yang baru pertama kali anak masuk sekolah Tahun 1 pasti agak kekok nak fikirkan apa yang patut dibeli. Tak semua barang yang terlintas di fikiran kita akan digunakan oleh anak ketika bersekolah. Jadi penting untuk menyenaraikan keperluan utama seperti ini.
Senarai Barangan Keperluan Sekolah

Ini antara contoh yang boleh disediakan. Seandainya ada penambahan boleh beli ikut keperluan anak-anak. Jika dibuat pengiraan secara kasar, setiap anak dalam anggaran RM300 atau pun lebih. Tapi apa-apa pun berbelanjalah secara berhemah dan ikut kemampuan.

Pusat Pakaian Hari-Hari janjikan kualiti terbaik, harga mampu milik
Selain itu, bagi membantu ibu bapa berbelanja pada harga berpatutan dengan kualiti barang yang terbaik, Pusat Pakaian Hari-Hari Sdn Bhd (PPHHSB) adalah one stop center untuk ibu bapa membeli barangan keperluan anak-anak.

Mempunyai lebih 95 rangkaian cawangan di seluruh negara dan akan buka lagi 5 hingga lapan cawangan pada 2023 semestinya ia menjanjikan pakaian dan keperluan seisi keluarga dengan kualiti setanding jenama lain. Dalam masa terdekat juga, Pusat Pakaian Hari-Hari akan buka lagi dua cawangan baru iaitu di Mersing, Johor dan Kangar Jaya.
Malah Pusat Pakaian Hari-Hari ini juga turut memperkenalkan pakaian yang harga mampu milik dengan fokusnya pada golongan berpendapatan rendah hingga sederhana.

Moto Pusat Pakaian Hari-Hari juga adalah menawarkan pakaian harian buat semua peringkat umur dari dewasa dan juga kanak-kanak dengan kualiti terbaik serta menjadikan pusat pakaian ini terus sukses dalam memberikan pilihan buat semua.

Pa&Ma juga telah memberi anugerah Pusat Membeli Belah Keluarga Pilihan Pa&Ma kepada Pusat Pakaian Hari-Hari sempena Jenama Pilihan Pa&Ma 2022.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut boleh layari website: www.hari.com.my ; Instagram: @harihariofficial atau pembelian online di:
Hari-Hari Online Store: http://ehari.com.my
Hari-Hari Shopee: http://shopee.com.my/harihari_
Hari-Hari Lazada: https://lazada.com.my/shop/hari-hari
Jadi mulai hari ini, anda dah boleh buat kira-kira kerana perbelanjaan dirancang lebih awal lagi memudahkan hala tuju perbelanjaan seisi keluarga.
The post Tahun 2023 Selang Sebulan Buka Sekolah & Hari Raya. Mulai Sekarang Dah Boleh Rancang! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tahun-2023-selang-sebulan-buka-sekolah-hari-raya-mulai-sekarang-dah-boleh-rancang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terkini Bantuan Persediaan Awal Persekolahan Bagi Tahun 2023 Mohon Sekarang

Terkini Bantuan Persediaan Awal Persekolahan Bagi Tahun 2023 Mohon Sekarang

papar berkaitan - pada 16/12/2022 - jumlah : 192 hits
TERKINI BANTUAN PERSEDIAAN AWAL PERSEKOLAHAN BAGI TAHUN 2023 MOHON SEKARANG Maklumat baharu kepada rakyat atau masyarakat yang bermastautin di Negeri Sembilan Pihak Majlis Agama Islam Negeri Sembilan sentiasa mengambil cakna akan kebajikan ...
Kalendar 2023 Sila Rancang Jadual Anda Sekarang

Kalendar 2023 Sila Rancang Jadual Anda Sekarang

papar berkaitan - pada 27/12/2022 - jumlah : 165 hits
Kalendar 2023 Sila Rancang Jadual Anda Sekarang Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Tahun 2022 sudah pun hampir melabuhkan tirai Kita bakal menemui tahun 2023 tidak lama lagi Sudah menjadi kebiasaan bahawa ramai yang ingin mengetahui tarikh...
Persiapan Awal Beli Barang Persekolahan 2023 Di Pusat Pakaian Hari Hari Cawangan Sungai Buloh

Persiapan Awal Beli Barang Persekolahan 2023 Di Pusat Pakaian Hari Hari Cawangan Sungai Buloh

papar berkaitan - pada 24/12/2022 - jumlah : 324 hits
AssallammualaikumAlhamdulillah isnin yang lalu anak anak Shailla telah selamat bersunat Mereka bersunat di dewan anjuran perstuan penduduk Memang seronok mereka diraikan dengan kedatang Bomba menyiram mereka dengan pili bomba memang semasa ...
Kalendar Takwim Sekolah 2023 2024 Serta Senarai Cuti

Kalendar Takwim Sekolah 2023 2024 Serta Senarai Cuti

papar berkaitan - pada 24/12/2022 - jumlah : 527 hits
Pihak Kementerian Pendidikan Malaysia telah kongsikan Kalendar atau Takwim Sekolah untuk Sesi 2023 024 berserta cuti penggal persekolah bagi seluruh negara iaitu untuk kumpulan A dan kumpulan B Seperti sebelumnya juga dimana sesi persekolah...
Kpm Bantuan Asasi Ipta Bagi Tahun 2023 Rujuk Syarat Permohonan

Kpm Bantuan Asasi Ipta Bagi Tahun 2023 Rujuk Syarat Permohonan

papar berkaitan - pada 14/12/2022 - jumlah : 261 hits
KPM Bantuan Asasi IPTA Bagi Tahun 2023 Rujuk Syarat Permohonan Pihak kerajaan telah memperkenalkan inisiatif Bantuan kewangan asasi untuk rakyat Malaysia yang tidak berkemampuan Terdapat pelbagai jenis bantuan sepanjang tahun ini yang telah...
Jadual Gaji Penjawat Awam Tahun 2023

Jadual Gaji Penjawat Awam Tahun 2023

papar berkaitan - pada 16/12/2022 - jumlah : 347 hits
Jabatan Akauntan Negara telah pun mengeluarkan Jadual Pembayaran Gaji Kakitangan Kerajaan bagi tahun 2023 Di dalam Surat Pekeliling Akauntan Negara Tarikh dan Peraturan Pembayaran Emolumen Tahun 2023 telah ditetap berdasarkan Arahan Perbend...
Terkini Pengambilan Besar Besaran Tentera Laut Diraja Malaysia Tahun 2023 Mohon Segera

Terkini Pengambilan Besar Besaran Tentera Laut Diraja Malaysia Tahun 2023 Mohon Segera

papar berkaitan - pada 21/12/2022 - jumlah : 194 hits
Terkini Pengambilan Besar Besaran Tentera Laut Diraja Malaysia Tahun 2023 Mohon Segera K epada Semua rakyat Malaysia yang berminat dalam bidang ketenteraan khususnya dalam tentera laut pastikan anda jangan lepaskan peluang ini untuk memohon...
Jom Buat Lemang Kukus Hari Hari Hari Raya

Jom Buat Lemang Kukus Hari Hari Hari Raya

papar berkaitan - pada 8/12/2022 - jumlah : 79 hits
Kadang kala tekak teringin hendak menjamah lemang Jualan lemang pun bermusim Memang ada sesetengah lokasi menjual lemang dan rendang setiap hari Namun harganya boleh tahan mahal Apa kata kita cuba buat lemang kukus Cara membuatnya pun tidak...
Takwim Persekolahan Tahun 2023

Takwim Persekolahan Tahun 2023

papar berkaitan - pada 23/12/2022 - jumlah : 289 hits
Takwim Persekolahan Tahun 2023 Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Tidak lama lagi sesi persekolahan akan bermula Pastinya para ibu bapa mempunyai perancangan sepanjang tahun Untuk memudahkan korang di sini Sha kongsikan takwim sekola...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16