Sunwayforgood Program Cheer Deepavali Menceriakan 900 Pelajar Kurang Berkemampuan Di Lost World Of Tambun


hai assalammualiakum,

#SunwayForGood Program Cheer Deepavali Menceriakan 900 Pelajar Kurang Berkemampuan di Lost Word of Tambun - Baru-baru ini, Sunway Group melancarkan program #SunwayForGood Cheer Deepavali untuk memberi keceriaan  kepada 900 anak sekolah Perak yang kurang berkemampuan di Lost World of Tambun.

Selalunya, dalam perayaan, ramai yang meraikan festival ini dengan penuh kegembiraan, makanan yang sedap dan berkumpul ahli keluarga. Namun suasana ini kadangkala tidak dirasai oleh masyarakat yang kurang berkemampuan terutama yang ada di masyarakat B40. Oleh sebab tu, Sunway group membuat program ini supaya dapat memberikan senyuman kepada mereka yang memerlukan.



#SunwayForGood Program Cheer Deepavali Menceriakan 900 Pelajar Kurang Berkemampuan di Lost Word of TambunSelain membawa senyuman kepada masyarakat, program ini juga bertujuan memastikan masa depan anak-anak kurang berkemampuan ini melalui pendidikan. Program The #sunwayforgood Deepavali Cheer termasuk lawatan sambil belajar di Lost World of Tambun; pengedaran bekalan sekolah; menaik taraf perpustakaan sekolah; dan induksi program Bantuan Literasi ICT.





Program Lawatan Sambil Belajar di Lost Worl Of Tambun
Program ini telah dilancarkan pada 13 Oktober di mana 160 kanak-kanak dari pelbagai sekolah termasuk SJK (T) Klebang, SJK (T) Ladang Chemor, SJK (T) Kg Simee, dan SJK (T) Ladang Strathisla membuat lawatan sambil belajar di Lost World Of Tambun dengan mempelajari tentang pelbagai haiwan di dalam zoo serta bagaimana untuk membina terratium.

Kemudian, sesi diteruskan di Lost World Hotel dan pelajar turut menikmati hidangan tengah hari yang lazat. Semasa majlis makan tengah hari, para pelajar menerima bekalan sekolah termasuk beg sekolah, alat tulis, air dan bekas makanan, multivitamin, ubat gigi, sabun cuci mulut dan sabun mesra alam oleh Sunway Hotels & Resorts dari Wong Wan Wooi dan YB Sivanesan Achalingam.



Program #sunwayforgood Deepavali Cheer yang disokong oleh Pejabat Ahli EXCO Perak, Jabatan Pelajaran Perak, dan Friends of Mankind direka sebagai tindak balas segera terhadap kajian yang menunjukkan terdapat penurunan kadar keciciran dari 0.35% pada 2016 kepada 0.29% dalam 2017. Melihat kepada kajian ini, kadar keciciran tertinggi terdiri daripada kanak-kanak dari kumpulan B40 kerana ketidakupayaan ibu bapa mereka untuk membiayai perbelanjaan sekolah.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Hal Ehwal Pengguna, Integrasi Nasional dan Sumber Manusia Perak dan Ahli Dewan Undangan Negeri Sungkai YB Sivanesan Achalingam yang hadir pada majlis itu memuji inisiatif Sunway Group sebagai salah satu yang menyokong tumpuan Kerajaan Perak untuk menaikkan isi rumah B40.

"Kerajaan Perak telah mengambil beberapa langkah positif seperti pengenalan kad cat Kad Perihatin Perak, pengembangan projek pertanian masyarakat, rebat bil elektrik, air percuma dan sesi latihan untuk usahawan kecil dan sederhana untuk membantu kumpulan B40 mengurangkan beban mereka . Inisiatif Kumpulan Sunway sangat penting kerana ia membantu anak-anak dan keluarga mereka memecahkan kitaran kemiskinan melalui memastikan kanak-kanak menerima pendidikan yang mereka layak. "


Pengarah Eksekutif Sunway City Ipoh, Wong Wan Wooi berkata bahawa keseluruhan inisiatif itu sejajar dengan komitmen Sunway Group untuk Matlamat Pembangunan Mampan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, yang bertujuan untuk pembangunan mampan dan saksama tanpa meninggalkan sesiapa pun di belakangnya.

"Pengasas dan pengerusi kami, Tan Sri Dr Jeffrey Cheah percaya bahawa pendidikan menawarkan laluan terbaik daripada kemiskinan. Kami berharap dengan menjangkau 900 pelajar utama dari kumpulan B40 dan menyediakan mereka dengan keperluan sekolah, para pelajar akan bermotivasi untuk meneruskan pendidikan untuk masa depan yang lebih cerah. Inisiatif #sunwayforgood kami telah mencapai sehingga 40,000 penerima, dan kami berharap dapat menjangkau 50,000 penerima pada penghujung tahun ini. "

Inisiatif Kembali ke Sekolah
Kumpulan Sunway akan meneruskan program #sunwayforgood Deepavali Cheer dengan pengedaran bekalan sekolah pada 14 Oktober kepada 740 pelajar lain di SJK (T) Klebang, SJK (T) Ladang Chemor dan SJK (T) Kg Simee.


Pembekalan adalah sama dengan yang diberikan hari sebelumnya. Ia termasuk beg sekolah, peralatan tulis, kontena air dan makanan, multivitamin, pasta gigi, sabun pencuci mulut dan sabun bertekanan mesra alam sekitar dari inisiatif lestari Soapful oleh Sunway Hotels & Resorts.

Soapful adalah inisiatif lestari Sunway Hotels & Resorts yang menumbuhkan bar suntikan yang digunakan dari hotelnya. Bar sabun yang dikitar semula kemudiannya diagihkan kepada benefisiari terpilih untuk kegunaan peribadi mereka dan juga dijual sebagai sebahagian daripada program perusahaan sosial mereka di jualan amal, pasaran komuniti dan platform sosial yang lain. Projek yang dilancarkan secara rasmi pada 5 Disember 2018 adalah kerjasama dengan pelbagai rakan kongsi projek - Ecolab Sdn Bhd, Kinder Soaps Sdn Bhd dan Komuniti Belia Selangor (SAY).


R.E.A.D. Program
Kumpulan Sunway akan memulakan program Sunway R.E.A.D (Reading Increases Aspiration and Drive) di mana perpustakaan sekolah SJK (T) Klebang akan diubah suai. Selain daripada kerja-kerja membaik pulih, Sunway Group juga berusaha untuk melengkapkan perpustakaan dengan buku-buku yang diperlukan untuk tujuan pendidikan.

Kumpulan Sunway melancarkan kempen sumbangan buku mereka bulan lalu dengan Friends of Mankind. Buku-buku ini dikumpulkan di premis Sunway terpilih di seluruh negara dan buku-buku akan diberikan kepada perpustakaan sekolah.

Program Bantuan Literasi ICT
 #sunwayforgood membuat inisiatif jangka panjang untuk menjadikan pendidikan dapat diakses oleh pelajar yang layak di negara ini. Dimulakan dengan program Bantuan Literasi ICT pada tahun 2020. Program ini akan memberi tumpuan kepada pembelajaran digital, di mana para pelajar diajar asas-asas teknologi maklumat dan kemahiran pengaturcaraan.

Video Deepavali
Bagi memeriahkan lagi perayaan Deepavali, Sunway Group menayangkan video Deepavali yang menunjukan masyarakat berbilang kaum. Video ini memaparkan kepentingan perpaduan di kalangan rakyat Malaysia, dan bagaimana kita dapat menghargai dan merangkul keunikan dan perbezaan budaya kita.

Oh ada contest sedang dijalankan. Korang berluang untuk memenangi paket Deepavali dengan menonton video dan menjawab soalan dalam pautan di bawah: https://www.facebook.com/166738750044444/posts/2772232512828375/

Tahniah kepada pihak Sunway yang menjalankan program ini. Supaya program ini berterusan dan membantu mereka yang kurang berkemampuan.

Untuk keterangan lanjut, sila layari
Website : www.sunway.com.my
FB :  Sunway Group
IG : www.instagram.com/sunwaygroupofficial

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2019/10/sunwayforgood-program-cheer-deepavali.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sunwayforgood Deepavali Cheer Mengukir Senyuman Untuk 900 Kanak Kanak Sekolah Di Perak

Sunwayforgood Deepavali Cheer Mengukir Senyuman Untuk 900 Kanak Kanak Sekolah Di Perak

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 438 hits
Bagus betul Sunway Group ini bilamana baru baru ini mereka ada melancarkan satu program CSR yang dipanggil SunwayForGood Deepavali Cheer Program ini yang memfokuskan kepada aktiviti kebajikan serta membawa 900 kanak kanak yang bersekolah di...
Sambut Halloween Day Of The Dead Di Sunway Lost World Of Tambun Ipoh

Sambut Halloween Day Of The Dead Di Sunway Lost World Of Tambun Ipoh

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 495 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraEntri kali ini aku nak kongsi dengan anda semua pengalaman Halloween pertama aku Aku nak tegaskan bahawa sambutan ini bukanlah kepercayaan atau terus akidah aku terpesong dan sebagainya tetapi sebagai sala...
Lost World Of Tambun Ipoh Menyediakan Percutian Padat Dengan Aktiviti Sampai Malam

Lost World Of Tambun Ipoh Menyediakan Percutian Padat Dengan Aktiviti Sampai Malam

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 737 hits
Lost World Of Tambun Ipoh Menyediakan Percutian Padat Dengan Aktiviti Sampai Malam Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Nampaknya ibu bapa sudah mula merancang percutian bersama keluarga masing masing memandangkan cuti sekolah akhir ta...
Best Ke Bercuti Di Lost World Of Tambun

Best Ke Bercuti Di Lost World Of Tambun

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 483 hits
Yeah Hari ni nak cerita pasal percutian kitorang baru baru ni di Lost World of Tambun Ipoh Tapi sebelum tu aku nak bagitahu dulu 2 benda penting yang perlu korang tahu Pertama please take note bahawa LWOT ni tutup pada setiap hari Selasa ke...
Lost World Of Tambun Sambut Halloween Bertemakan Day Of The Dead Unik Glow In The Dark Cantik

Lost World Of Tambun Sambut Halloween Bertemakan Day Of The Dead Unik Glow In The Dark Cantik

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 434 hits
Masuk je bulan Oktober mesti perasan banyak dah cerita seram seram mula keluar dekat wayang Why Cause it s Halloween month Walaupun Malaysia takde buat sambutan Halloween secara besar besaran tapi ramai yang ambil kesempatan ini untuk turut...
Pertama Kali Ke Sunway Lost World Of Tambun Ipoh

Pertama Kali Ke Sunway Lost World Of Tambun Ipoh

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 832 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPada bulan September 2019 yang lalu aku berpeluang ke Sunway Lost World Of Tambun yang terletak di bandaraya Ipoh Perak Aku bukan pergi seorang diri tetapi bersama rakan rakan blogger dan juga media yang l...
Deepavali Cheer Programme Brings Smiles To 900 Perakian School Children In Need

Deepavali Cheer Programme Brings Smiles To 900 Perakian School Children In Need

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 231 hits
Group photo This Festival of Light celebration Sunway Group launched its sunwayforgood Deepavali Cheer Programme to bring cheer to 900 Perakian school children in need at the Lost World of Tambun While many celebrate this festival with happ...
Program Shared Prosperity Ppbm Diciplak Dari Laman World Bank

Program Shared Prosperity Ppbm Diciplak Dari Laman World Bank

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 353 hits
The Pakatan Harapan led federal government has pledged to make sure that no Malaysian is left behind under its latest Shared Prosperity policy Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad said his cabinet would further deliberate on the new polic...
Perlukah Menukar Nama Jika Didapati Maksudnya Kurang Baik

Perlukah Menukar Nama Jika Didapati Maksudnya Kurang Baik

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 271 hits
SOALAN Saya telah diberi satu nama oleh ibubapa saya ketika kecil Setelah dewasa saya dapati nama yang saya miliki mempunyai maksud yang kurang baik Adakah saya perlu menukar nama tersebut JAWAPAN Islam menyuruh umatnya untuk menggunakan na...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sentiasalah Mengharapkan Rahmat Redha Allah

Puding Kastad Mangga

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc