Sukarelawan Kongsi Pengalaman Menjejaki Acap Bagaimana Pasukan Sar Disusahkan Dengan Maklumat Palsu


Oleh : Muhammad Mamzah

i) 7 April 2019

Assalamualaikum dan selamat pagi.

Kita bersiaran kembali pagi ini dari basecamp di Gua Tempurung. InsyaAllah team pertama akan berlepas ke lokasi spot signal terakhir Acap diketuai Uncle David sekitar jam 8am nanti.

Gambar : Muhammad MamzahUncle David dan seorang lagi Uncle Annuar merupakan wakil dari Mosars yang hadir atas tiket individu secara sukarela dan sudah berkampung disini beberapa hari.

Hampir keseluruhan kawasan pencarian team dan pasukan sukarela kami adalah dibeberapa kawasan hot spot area dan kawasan yang belum dijejaki oleh mana-mana SAR.

Kami menumpukan pencarian secara fizikal dengan dibantu oleh informasi daripada rakan-rakan sukarelawan lain baik secara nyata dan ghaib yang boleh dipercayai sahaja. Cuma kami tak buat apa-apa upacara atau ritual pelik-pelik sebab kami masih yakin Saudara Acap BUKAN hilang dibawa ke alam bunian.

Team sukarela lain tu biarlah mereka dengan cara mereka. Kami tetap dengan apa yang kami yakini. Kita sama-sama ikhtiarkan dan usahakan insyaAllah boleh membuahkan hasil.

Sekitar jam 10am nanti, mandor dari team elit malam tadi pula akan hadir untuk memberi tugasan seterusnya. Yang ni yang saya tak sabar sebenarnya. Nak tau apa hasil dapatan malam tadi punya ambush.

Untuk hari ini, daripada korang terpengaruh dengan kisah merepek yang kata Acap kahwin alam bunian tak nak balik lah, dah jumpa tapi tak nak itu tak nak ini, JANGAN lah percaya sebab kami di ground ni dah buat macam-macam benda serta usaha, dan semua claim merepek itu langsung TIADA asasnya.

Hanya ada beberapa perawat dan ahli spiritual sahaja yang boleh dikatakan info mereka agak solid dan berasas. Cuma mereka ni langsung TIADA buat apa-apa sesi live atau nak berselfie bagai. Orang yang betul-betul buat kerja mereka akan buat betul-betul. Itu je teman nak kabo...

Apapun doakanlah kesejahteraan kesemua pasukan SAR dan abang Acap yang masih tak putus-putus mencari walau kadang-kadang info yang diterima tu sangat merepek. Kesian saya lihat mereka yang bertungkus lumus ni. Dia punya kesian tu sampai tahap rasa nak pelangkung je perawat jenis sembang ni.

Dia punya sembang kata Acap ada kat bawah gaung nun, hanya keluarga kandung Acap sahaja boleh turun ambil dan orang lain tak boleh. Sampai tahap BOMBA pasang tali dan ikat abang Acap untuk terjun ke bawah gaung. Sampai dibawah gaung, habuk pun tarak. Ada daun kering je la, jejak Acap langsung tak ada. Torak punya perawat, sembang lebih. Tak kesian ke dengan si abang yang dah 15 hari tak balik-balik tu....? Gila betul menyusahkan team SAR je.

Okaylah sekian bebelan pagi ini.


Ayah Acap. Sumber : X-Mastikaii) 8 April 2019

Alhamdulillah selesai sudah tugas kami disini.

Tengah hari ini kami beransur pulang. Satu pengalaman yang takkan dilupakan. Misi membantu keluarga Abg Zaid untuk mencari adiknya, Acap yang hilang tanpa jejak.

Kami sudah jalankan tugasan kami sebaik mungkin. Semoga informasi yang kami sudah sampaikan dapat membantu usaha di hari mendatang. InsyaAllah tak lama lagi settle lah tu.

Tak lupa juga kepada team yang padu dan semangat juang yang tinggi. Korang memang terbaik, memang redah tempat yang orang tak masuk punya. Syukur sebab telah berjaya rungkaikan dan sampai kepada konklusi akhir.

Jutaan terima kasih kepada Im Paskal, Uncle David, Abang Annuar, Rizal Tarzan, dan adik Zarul n team.

InsyaAllah persahabatan yang takkan putus. Sama-sama susah redah ke semua tempat tanpa henti dan all out sampai kita semua dpt jawapan bersama dan diserahkan kepada abang Zaid dan wakil PDRM. Hujan panas, terik mendung, sungai lumpur, semua kita dah redah, setakat netizen maki ni apa adahal gais.

Tak lupa juga, terima kasih kepada semua team yang terlibat baik secara rasmi atau sukarela. Sekalung tahniah dan penghargaan kepada pihak MOSARS, BOMBA, PDRM, ATM, dan semua unit lain yang terlibat. Semoga kita sama-sama tabah menghadapi jawapannya nanti.

Jangan bersedih teman... kita semua sudah all out berikan yang terbaik. Tiada lain niat kita semua sama, iaitu hendak membantu orang yang tengah susah dan kehilangan ahli keluarga.

Apapun jawapannya yang akan dibongkarkan oleh pihak PDRM nanti, kita terima dengan hati terbuka. Yang pasti ia akan memusnahkan segala mak nenek teori alam ghaib yang merapu dan meraban.

Tak lupa kepada semua gerakan-gerakan Ahlillah yang terlibat, para scanner, tracker, para pewaris yang Haq, jutaan terima kasih dan Alhamdulillah ala kulli haal kerana sudi membantu kami. Wa Nafaana wa iyyahum bi uluumihim fid Daaraini, Aamiin...

Akhir kata, kepada keluarga Asyraf semoga terus bertabah menghadapi segala jerit perih ini sehinggalah semuanya selesai. Kami disini mendoakan agar satu hari nanti saudara Asyraf tergerak hati hendak pulang dan dapat kembali ke pangkuan keluarga dalam keadaan selamat.

Ini penting agar kita semua sama-sama dapat mendengar jawapan dan penjelasan daripada tuan empunya badan sendiri. InsyaALLAH...

Persoalan terakhir, Cui Bono? 😉

"Muncul kecewa, hilang derita."

Sekian dan terima kasih.
Off record...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://laiyeker.blogspot.com/2019/04/sukarelawan-kongsi-pengalaman-menjejaki.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Abang Acap Dan Bomba Ditipu Perawat Ketika Misi Sar

Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Abang Acap Dan Bomba Ditipu Perawat Ketika Misi Sar

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 824 hits
Assalamualaikum dan selamat pagi Kita bersiaran kembali pagi ini dari basecamp di Gua Tempurung InsyaAllah team pertama akan berlepas ke lokasi spot signal terakhir Acap diketuai Uncle David sekitar jam 8am nanti Uncle David dan seorang lag...
Kami Laungkan Azan Di Empat Penjuru Hutan Pernah Selamatkan Mangsa Hilang Seminggu Lelaki Ini Kongsi Pengalaman

Kami Laungkan Azan Di Empat Penjuru Hutan Pernah Selamatkan Mangsa Hilang Seminggu Lelaki Ini Kongsi Pengalaman

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 497 hits
Kami Laungkan Azan Di Empat Penjuru Hutan Pernah Selamatkan Mangsa Hilang Seminggu Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Kewujudan alam ghaib tidak dapat disangkal lagi Terdapat banyak makhluk lain yang menghuni muka bumi ini bezanya tidak dapat kit...
Lagi Sedap Dari Ayam Gadis Kongsi Pengalaman Termakan Nasi Kukus Daging Kucing

Lagi Sedap Dari Ayam Gadis Kongsi Pengalaman Termakan Nasi Kukus Daging Kucing

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 494 hits
Lagi Sedap Dari Ayam Gadis Kongsi Pengalaman Termakan Nasi Kukus Daging Kucing Pernah tak kita termakan sesuatu makanan lepas tu kita rasa makanan tu sedap sangat Boleh jadi tukang masak tu memang power sampai bila kedai makan tu tukar tuka...
Malaysia Terus Berdoa Tok Anjang Kongsi Kisah Kisah Aneh Dan Perkembangan Proses Pencarian Acap

Malaysia Terus Berdoa Tok Anjang Kongsi Kisah Kisah Aneh Dan Perkembangan Proses Pencarian Acap

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 326 hits
Sudah masuk hari kesembilan kehilangan seorang peserta acara larian denai Gopeng Ultra yang bermula di Gua Tempurung Gopeng Perak Pencarian Mohamad Ashraf atau dikenali sebagai Acap seakan menemui jalan buntu kerana pasukan menyelamat dan s...
Mangsa Serangan Christchurch Berpura Mati Kongsi Pengalaman

Mangsa Serangan Christchurch Berpura Mati Kongsi Pengalaman

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 430 hits
Rahimi bersama isteri dan ibunya ketika masih menjalani rawatan dan fisioterapi di hospital di Christchurch Umat Islam seluruh dunia pasti tidak akan melupakan tragedi berdarah serangan tembakan yang berlaku di dua masjid di Christchurch bu...
Dengar Lagu Inang Sepanjang Pencarian 30 Ustaz Bantu Cari Acap Pasukan Pencari Pula Diganggu

Dengar Lagu Inang Sepanjang Pencarian 30 Ustaz Bantu Cari Acap Pasukan Pencari Pula Diganggu

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 559 hits
Dimanakah Ashraf sekarang Itulah persoalan yang kini bermain di minda kerana sehingga hari ini mangsa yang hilang ketika menyertai acara larian di Gua Tempurung itu masih gagal ditemukan walaupun sudah pelbagai cara dilakukan Pasukan sukare...
Pencarian Acap Keluarga Minta Sukarelawan Henti Misi Mencari

Pencarian Acap Keluarga Minta Sukarelawan Henti Misi Mencari

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 299 hits
15 April 2019 5 47 PM IPOH Keluarga kepada peserta Gopeng Ultra Trail 2019 Mohammad Ashraf Hassan yang hilang sejak 22 hari lepas meminta sukarelawan menghentikan misi mencari le
Cerita Acap Kahwin Jin Tidak Mahu Balik Adalah Palsu Ini Penjelasan Pemilik Video Viral

Cerita Acap Kahwin Jin Tidak Mahu Balik Adalah Palsu Ini Penjelasan Pemilik Video Viral

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 597 hits
VIRAL Seperti yang dijangka netizens gemar mempercayai sebaran palsu tanpa mahu menyemak kesahihan kandungan yang disebarkan itu terlebih dahulu Kesan sebaran palsu itu mendatangkan emosi kepada keluarga mangsa Ahli keluarga mangsa tertanya...
Tersilap Makan Cuka Kandungan Pertama Gugur Kehamilan Kedua Lebih Berhati Hati Ibu Kongsi Pengalaman Dalam Pa Ma Tv

Tersilap Makan Cuka Kandungan Pertama Gugur Kehamilan Kedua Lebih Berhati Hati Ibu Kongsi Pengalaman Dalam Pa Ma Tv

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 352 hits
Tersilap makan cuka kandungan pertamanya keguguran Pada kehamilan kedua ibu ini lebih berhati hati dalam mengatur pemakanan dan nutrien untuk kehamilan Puan Nisa Riduan berkongsi tentang pengalamannya dalam rancangan TV Pa Ma Musim Keempat ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Selamatkan Masa Depan Bangsa Pesan Zaid Kepada Melayu Cerdik



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya

Kalendar Akademik Usim 2024 2025 Tarikh Kuliah Exam Cuti

6 Tanda Tanda Sembelit Pada Bayi Anda Dan Cara Mengatasinya

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki