Malaysia Terus Berdoa Tok Anjang Kongsi Kisah Kisah Aneh Dan Perkembangan Proses Pencarian Acap


Sudah masuk hari kesembilan kehilangan seorang peserta acara larian denai Gopeng Ultra yang bermula di Gua Tempurung, Gopeng, Perak. Pencarian Mohamad Ashraf atau dikenali sebagai Acap seakan menemui jalan buntu kerana pasukan menyelamat dan sukarelawan tidak menemui sebarang petunjuk.
Namun, di sebalik usaha pencarian mangsa, terdapat pelbagai kejadian aneh atau misteri yang dialami sendiri oleh sukarelawan yang terlibat seperti yang diceritakan oleh Tok Anjang. Moga dengan kuasa Allah, ‘gambaran’ di mana Acap berada membawa kepada penemuannya. Ayuh Malaysia kita berdoa.
Sambungan perkongsian usaha berterusan SAR mencari mangsa sesat Mohamad Ashraf bin Hassan asal Muar Johor di Bukit Batu Puteh, Kg Pintu Padang, Gopeng. 28/3/2919.

Hari ini Tok Anjang ke Kg Pintu Padang lewat sampai jam 3.30. Siap menunggu Li grik, Iqbal MAYC dan grup RGS. Sesampai je Tok Mie dan Hj Wok dari kuala Kangsar kami terus mendaftar nama dan naik ke puncak Bukit Batu Putih. Hampir sampai ke puncak kami disambut dengan hujan renyai renyai.

Kami sempat berjamaah Asar. Selesai Tok Mie membaca doa panjang mohon dipertemukan dengan ACAP, kami terus memulai slot mengesan lokasi ACAP yang dikatakan disorok oleh makhluk halus.
Dengar bunyi orang bercakap dengan perlahan
Dalam suasana sunyi diringi hujan renyai renyai kami berzikir diketuai oleh Hj Wok, perkara aneh berlaku. Majoriti drp 16 org yg berada disitu mendengar bunyi motor dipuncak bukit. Juga mendengar bunyi orang bercakap cakap dengan perlahan.

Muncul gambaran lokasi batu besar
Seterusnya perlahan lahan sedang semua berzikir itu muncul gambaran lokasi lokasi di minda minda 16 org yang berada disitu. Setelah diminta buka mata kami berkongsi visual yang kami lihat.
Majoriti diberi gambaran batu batu besar. Tok Nampak ketulan batu besar putih. Hairan juga. Macam diatur atur. Namun yang lebih mengejutkan ada seorang yang selalunya jadi orang yang pertama menolak benda benda dan amalan pelik mendapat gambaran yang lain dari semua orang.
Didatangi orang tua berjubah, berserban putih dan bertongkat
Beliau didatangi seorang tua berjubah, berserban putih dan bertongkat berdiri tegak dibelakang isteri Tok. Berdiri diam beberapa lama melihat tanpa bergerak kumpulan zikir kami. Sahabat kita cuba berkomunikasi dalam minda dengan orang tua bertongkat bertanyakan ACAP tapi orang tua itu diam lama. Pada akhirnya menyebut Kandu dan hilang.

Jam menunjukkan jam 6.10 ptg dan Kami kemudian mulai turun. Di bawah kami menemukan batu-batu yang digambarkan tadi. Dalam kehairanan kami mula mencari dikawasan tersebut sambil memanggil nama ACAP. Namun tiada tanda apa apa.
Kami terus turun perlahan-lahan dalam hujan renyai dengan harapan tinggi menemui ACAP. Sehingga ke base camp dalam keadaan penat namun tidak kecewa sebab harapan masih ada selagi ada insan yang tidak putus-putus datang untuk membantu mencari.
Dalam perjalanan turun kami menemui 2 grup india yang begitu tegar dan prihatin untuk menjejak ACAP. Terima kasih Malaysia.
Di Homestay Mak Anjang ramai dari PAS Gopeng hadir untuk solat Maghrib dan baca yassin diadakan.

ACAP….. Tunggu dan kuatkan semangat, besok akan ada group yang akan bawa kamu keluar. INSYAALLAH.
Update :
Pagi ini naik Bukit Batu Putih lagi. Ada misi belum selesai. Gabungan Badan beruniform turun SAR seramai 62 orang cover bahagian bawah bukit. HEBAT mereka ni. Tak henti-henti operasi.
Kali ini Tok naik bersama abang kandung Acap dan teman teman sekampungnya dari Johor. Sepanjang perjalanan Tok tak cakap banyak kerana sepanjang perjalanan ke puncak Abang ACAP memanggil manggil nama ACAP dan ajak pulang…… SEDIH sangat. Jom Malaysia jangan berhenti berdoa.

Pusat operasi ditutup
Hari 7 operasi. Adik Ashraf hilang dah 8 hari. Pusat operasi ditutup dan unit SAR bertukar ke Tapak Khemah Gua Tempurung.
Semalam siang naik Batu Putih dengan abg dan sahabat sahabat sekampung ACAP dari Muar, Johor. Dan setelah hari ke empat mendaki setiap hari badan mula terasa penat. Balik Ipoh, mandi, solat Isya trus tido tak sedar diri.
Dibangunkan isteri jam 10 malam, katanya ada Ustaz Tahfiz kawan lama kami nak naik dan usahakan sesuatu. Maka bersiap siap trus ke Gopeng. Dapat rehat sikit tadi cukup le untuk dapat tenaga.

Malam tadi jam 12 kami mula mendaki. Team Li Grik, Reyno, guide belia Kg Pintu Padang 4 orang dan Ustaz 3 orang. Harapan setinggi gunung. Selesai Surah Al Baqarah dan ayat Rukyah lain di suatu lokasi batu besar kami terus ke puncak.
Meninjau dan kembali di kaki bukit jam 3 pagi. Moga apa saja usaha yang menepati syarak dilakukan. Matlamat cuma satu……… Agar Mohd Ashraf Hassan kembali pulang ke pangkuan keluarga yang menanti di bawah.
Tadi naik lagi. Masa pulang singgah belakang Gua Kandu. Tak boleh nak sembang panjang…. Penat sangat. MALAYSIA TERUS DOA.
Sumber : Tok Anjang via Siakap Keli
The post ”Malaysia, Terus Berdoa,” Tok Anjang Kongsi Kisah-Kisah Aneh Dan Perkembangan Proses Pencarian Acap appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/03/31/malaysia-terus-berdoa-tok-anjang-kongsi-kisah-kisah-aneh-dan-perkembangan-proses-pencarian-acap/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri

Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 1144 hits
Misi Mencari Acap Tok Anjang Dedah Kejadian Misteri Seperti yang semua tahu bahawa Acap atau nama sebenarnya Mohamad Ashraf Hasan sudah lebih 12 hari hilang semasa menjadi peserta kejohanan larian Gopeng Ultra Trail di Gua Tempurung Perak K...
Ramai Bertanya Kenapa Tak Ambik Jaga Anak Erra Akhirnya Kongsi Rahsia Kisah Disebalik Yang Terjadi Suatu Ketika Dahulu

Ramai Bertanya Kenapa Tak Ambik Jaga Anak Erra Akhirnya Kongsi Rahsia Kisah Disebalik Yang Terjadi Suatu Ketika Dahulu

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 284 hits
Baru baru ini pelakon dan penyanyi Erra Fazira telah menjadi tetamu jemputan untuk sebuah rancangan Di Sebalik Idola di Astro Ria Menariknya pelakon berusia 45 tahun itu telah berkongsi pengalaman hidup bersama penonton di dalam rancangan t...
Sebelum Acap Ini 4 Kisah Hilang Yang Pernah Menggemparkan Negara

Sebelum Acap Ini 4 Kisah Hilang Yang Pernah Menggemparkan Negara

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 819 hits
Sejurus mendapat laporan pihak Polis Diraja Malaysia menghantar 11 anggotanya yang juga disertai oleh Angkatan Pertahanan Awam Malaysia juga Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Perak Malah ibu Acap Siti Maznah Khamis turut menyertai misi ...
Arwah Ahmad Ammar Kisah Hebat Remaja Dari Malaysia Yang Dimakamkan Di Kuburan Sahabat Nabi

Arwah Ahmad Ammar Kisah Hebat Remaja Dari Malaysia Yang Dimakamkan Di Kuburan Sahabat Nabi

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 555 hits
Arwah Ahmad Ammar Kisah Hebat Remaja Dari Malaysia Yang Dimakamkan Di Kuburan Sahabat NabiAnda mungkin pernah mendengar kisah mengenai Allahyarham Ahmad Ammar bin Ahmad Azam suatu ketika dahulu Pemuda yang merantau ke Bumi Eropah untuk menu...
Baki 7 Hari Lagi Kalau Tak Jumpa Maka Ia Tidak Akan Timbul Lagi Ke Alam Kita Individu Kongsi Lokasi Acap Berada

Baki 7 Hari Lagi Kalau Tak Jumpa Maka Ia Tidak Akan Timbul Lagi Ke Alam Kita Individu Kongsi Lokasi Acap Berada

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 317 hits
Sabtu 23 Mac lalu seorang peserta larian Gopeng Ultra Trail dilaporkan hilang ketika menyertai larian berkenaan di kawasan Gua Tempurung Kampar Ketua Polis Daerah Kampar Superintendan Hasron Nazri Hashim berkata Mohammad Ashraf Hassan 29 me...
Dua Hati Satu Jiwa Genap 20 Tahun Kisah Penderma Hati Pertama Malaysia Buat Ramai Terkesan

Dua Hati Satu Jiwa Genap 20 Tahun Kisah Penderma Hati Pertama Malaysia Buat Ramai Terkesan

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 499 hits
Dua hati satu jiwa Genap 20 tahun kisah penderma hati pertama Malaysia buat ramai terkesan Mungkin ramai yang sudah terlupa mengenai kisah yang berlaku 20 tahun lepas mengenai seorang bayi yang memerlukan penderma hati bagi terus hidup Pada...
Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Abang Acap Dan Bomba Ditipu Perawat Ketika Misi Sar

Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Abang Acap Dan Bomba Ditipu Perawat Ketika Misi Sar

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 827 hits
Assalamualaikum dan selamat pagi Kita bersiaran kembali pagi ini dari basecamp di Gua Tempurung InsyaAllah team pertama akan berlepas ke lokasi spot signal terakhir Acap diketuai Uncle David sekitar jam 8am nanti Uncle David dan seorang lag...
Kehilangan Tiada Petunjuk Orang Ramai Diminta Hulur Bantuan Teruskan Misi Pencarian Acap

Kehilangan Tiada Petunjuk Orang Ramai Diminta Hulur Bantuan Teruskan Misi Pencarian Acap

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 526 hits
Misi pencarian Mohd Ashraf yang hilang sejak 23 Mac lalu masih diteruskan sehingga ke hari ini Dia yang merupakan salah seorang peserta Gopeng Ultra Trail telah didakwa hilang selepas menyedari tidak tiba di garisan penamat pada masa yang d...
Dengar Lagu Inang Sepanjang Pencarian 30 Ustaz Bantu Cari Acap Pasukan Pencari Pula Diganggu

Dengar Lagu Inang Sepanjang Pencarian 30 Ustaz Bantu Cari Acap Pasukan Pencari Pula Diganggu

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 561 hits
Dimanakah Ashraf sekarang Itulah persoalan yang kini bermain di minda kerana sehingga hari ini mangsa yang hilang ketika menyertai acara larian di Gua Tempurung itu masih gagal ditemukan walaupun sudah pelbagai cara dilakukan Pasukan sukare...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak