Subsidi Petrol Akan Dipotong Bermula Tahun 2024


Subsidi Petrol Akan Dipotong Bermula Tahun 2024 12 Kerajaan Malaysia akan meneruskan tindakan untuk subsidi Petrol akan dipotong atau subsidi bahan api pada tahun ini untuk mengurangkan defisit fiskal negara. Berdasarkan laporan Bloomberg, Menteri Ekonomi, Rafizi Ramli mengatakan bahawa langkah itu perlu dibuat untuk menguruskan kesan berantai daripada pemotongan subsidi berkenaan dengan mengambil kira kemungkinan berlaku peningkatan inflasi sebelum pelaksanaannya.
Oleh itu, Kerajaan akan melaksanakan pengurangan subsidi secara berperingkat dengan mengambil faktor risiko inflasi meningkat sebelum perancangan itu dilaksanakan. Ia adalah susulan jangkaan rasionalisasi bahan Petrol tersebut.
Berkenaan Subsidi Petrol Akan Dipotong Bermula Tahun 2024 Sebab Subsidi Petrol Akan Dipotong Kerajaan Malaysia kini berada pada landasan yang tepat untuk memberi bantuan bersasar kepada golongan memerlukan. Kerajaan tetap akan melaksanakan tindakan berkenaan. Selain itu, kerajaan sedang berusaha mencapai standard fiskal negara.
Menurut Rafizi, beliau turut memaklumkan bahawa garis masa yang ditetapkan perlu dipatuhi bagi mencapai sasaran fiskal 4.3 peratus. Kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu bertindak untuk membatalkan subsidi besar dan meluaskan asas pendapatan dalam meningkatkan keyakinan pelabur di negara ini.
Perancangan Kerajaan Dalam Subsidi Petrol Akan Dipotong Kerajaan Malaysia dalam perancangan untuk mengecilkan defisit belanjawan kepada 4.3 peratus daripada keluaran dalam negara kasar tahun ini berbanding pada kadar 5 peratus tahun lalu. Ini adalah kerana pelabur tidak sabar dengan pelancaran lambat pembaharuan yang dijanjikan.
Dengan keadaan ringgit merosot kira-kira 4 peratus tahun ini dan menghampiri paras paling lemah sejak krisis kewangan Asia 1998. Rafizi mengatakan bahawa beliau tidak terlalu mengambil berat tentang prestasi mata wang kerana ia tidak menjejaskan minat pelabur asing dan tidak menghalang hasrat kerajaan dalam meneruskan perancangan.
Subsidi Petrol Akan Dipotong Memberi Kelebihan Pada Negara Menurut Rafizi, kaedah kepada alternatif tersebut adalah bagi membuat perubahan struktur kepada ekonomi melalui mewujudkan salah satu ekosistem permulaan terbaik dunia di Malaysia.
Rafizi mengatakan kerajaan berusaha menjadikan Kuala Lumpur sebagai destinasi pilihan untuk syarikat baharu global bagi memanfaatkan pembiayaan dan juga memberi perkhidmatan kepada pasaran Asia Tenggara yang lebih besar.
Negara Malaysia sepatutnya menjadi tempat yang terbaik untuk syarikat baharu dalam sektor teknologi dan digital dengan mengambil kira semua kelebihan yang dimiliki. Oleh itu, Kerajaan Malaysia kini sedang menumpukan usaha bagi mewujudkan salah satu ekosistem ‘start-up’ terbaik dunia dalam negara.
Dalam masa yang sama, Khazanah Nasional Bhd akan mewujudkan ‘super fund’ bersama dana berdaulat lain untuk melabur dalam syarikat permulaan, yang diharapkan kerajaan bakal menarik firma modal usaha niaga ke dalam negara.
Melalu perancangan kerajaan untuk subsidi petrol akan dipotong adalah berdasarkan keadaan negara yang lebih memerlukan. Bahkan kerajaan Malaysia boleh jimat RM29 Billion jika potong subisidi Petrol dan Diesel.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/04/subsidi-petrol-akan-dipotong.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

papar berkaitan - pada 18/4/2024 - jumlah : 443 hits
Kerajaan akan mengurangkan subsidi petrol tahun ini dalam usaha untuk mengecilkan defisit fiskal negara kata Menteri Ekonomi Rafizi Ramli Beliau berkata susulan jangkaan rasionalisasi bahan api itu kerajaan akan melaksanakan pengurangan sub...
10 Rekomendasi Pasta Gigi Untuk Mencegah Gigi Berlubang Terbaik Di Tahun 2024

10 Rekomendasi Pasta Gigi Untuk Mencegah Gigi Berlubang Terbaik Di Tahun 2024

papar berkaitan - pada 22/4/2024 - jumlah : 23 hits
Rekomendasi merek pasta gigi terbaik untuk mencegah gigi berlubang dan untuk merawat gigi
Reversi Dipilih Untuk Pertandingan Rasmi Di Festival Filem Far East Udine Ke 26 Pada Tahun 2024

Reversi Dipilih Untuk Pertandingan Rasmi Di Festival Filem Far East Udine Ke 26 Pada Tahun 2024

papar berkaitan - pada 8/4/2024 - jumlah : 135 hits
REVERSI filem tempatan arahan pengarah Adrian Teh yang terkenal dengan filem filem popular seperti Malbatt Misi Bakara dan Paskal The Movie telah dipilih sebagai satu satunya wakil Malaysia di Festival Filem Far East Udine ke 26 di Itali ya...
Rasionalisasi Subsidi Diesel Noktah Isu Salah Guna 15 Tahun Kata Pakar

Rasionalisasi Subsidi Diesel Noktah Isu Salah Guna 15 Tahun Kata Pakar

papar berkaitan - pada 15/4/2024 - jumlah : 86 hits
Pakar ekonomi berkata wajar kerajaan mewujudkan kaedah subsidi diesel bersasar bagi mengawal aktiviti penyelewengan PETALING JAYA Pakar ekonomi berpendapat rasionalisasi subsidi diesel dijangka dilaksanakan tahun ini mampu menyelesaikan isu...
Pengambilan Konstabel Polis Gred Yt1 Tahun 2024 Seluruh Malaysia

Pengambilan Konstabel Polis Gred Yt1 Tahun 2024 Seluruh Malaysia

papar berkaitan - pada 16/4/2024 - jumlah : 101 hits
Pihak PDRM baharu sahaja mengumumkan makluman terbaru mengenai pengambilan Konstabel Polis Gred YT1 Tahun 2024 melalui laman rasmi mereka pada petang tadi Khusus kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk berkhidmat sebagai Polis kini boleh...
Salam Aidilfitri 1445h Cerita Balik Kampung Berhari Raya Tahun 2024 Cukup Bermakna

Salam Aidilfitri 1445h Cerita Balik Kampung Berhari Raya Tahun 2024 Cukup Bermakna

papar berkaitan - pada 21/4/2024 - jumlah : 135 hits
Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin buat semua sahabat dan pembaca blog picisan umi Fuzy ni Bila cakapa pasal hari raya pastinya kemeriahan terasa bila dapat balik kampung tak kisah kampung tu di mana walaupun kampung tu di Kuala Lumpur ...
Serangan Iran Petanda Apakah Menanti Kita Tahun 2024 Ini

Serangan Iran Petanda Apakah Menanti Kita Tahun 2024 Ini

papar berkaitan - pada 15/4/2024 - jumlah : 91 hits
Serangan dron dan peluru berpandu oleh Iran ke atas Israel pada awal Ahad bukan bermaksud untuk memusnahkan atau membunuh rakyat Israel tetapi untuk menunjukkan Tehran mampu bertindak sendiri terhadap negara seterunya itu Felo Kanan Akademi...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Apa Itu Wang What Is Money

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Dapsy Open Up Uitm S Cardiothoracic Surgery Post Grad To Non Bumi To Prepare For Ageing Population Challenges

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Benarkah Orang Yang Syahid Tidak Merasakan Sakit Mati

Sama Nama Kitabnya Beda Ulama Penulisnya

Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024