Suami Lepas Isteri Bersalin Jangan Lupa Ucap Terima Kasih Hilang Sakit Bila Suami Ambil Berat


“Terima kasih abang, tolong jagakan baby masa saya tidur tadi. Ya Allah, rasa puas sangat tidur tadi walaupun kejap.”
“Sama-sama. Sayangkan isteri abang. Kalau bukan abang tolong siapa lagi. Sayang dah susah payah lahirkan anak kita ni. Ala, setakat jaga baby sekejap apalah sangat nak dibandingkan kepayahan sayang lahirkan dia. Thank you sayang.”

Bersinar mata kedua-dua pasangan ni. Berbunga hati isteri dapat ayat-ayat cinta suaminya.
Beginilah, baru harmoni.
Bila seorang suami mengucapkan terima kasih dengan penuh ikhlas kepada isterinya kerana telah memberikannya anak, ketahuilah betapa berbunganya hati seorang isteri. Segala kesakitan yang dilalui berjuang nyawa hilang dan terbasuh dengan kata-kata indah suaminya.

Apatah lagi bila suami mengambil berat terhadap isterinya yang masih belum kuat semuanya. Hendak bergerak pun bukan senang. Maklumlah berjahit dan bahagian bawah perut masih sakit. Bila hendak mengangkat bayi itu, amat-amat sakit sebenarnya. Bila suami sangat prihatin dan peka akan keadaan isterinya, inilah namanya keluarga!
Bila waktu malam pula suami sanggup bangun untuk mengambilkan anak yang mahukan menyusu dan mengangkat anak itu untuk disusukan oleh isterinya, maka amatlah meringankan sakit isteri yang tidak larat sebenarnya untuk mengangkat bayi itu. Ditambah pula jika suami menyediakan susu panas untuk isterinya minum sebelum menyusukan bayinya, Oh, betapa bagusnya akhlak ayah begini.
Semasa isteri di dalam pantang begini, suami perlu kuat semangat. Ketahuilah semasa ini, isteri sangat memerlukan suaminya untuk menjaganya dengan baik. Bukan sekadar fizikal, ianya termasuklah mental dan emosi.
Kalau rasa nak demam pun perlu cari jalan untuk tidak demam.
Ada ibu yang boleh meroyan kerana sangat keletihan. Maklumlah, rutin bertukar. Tidur malam terganggu, maka bila setiap malam tidak dapat rehat, maka minda senang menjadi terilusi.
Itulah sebab mengapa ada ibu yang di dalam pantang, campak bayinya kerana pada pandangan si ibu yang terlampau penat pada ketika itu, bayi itu adalah kain buruk. She is not able to think straight. Oleh itu ibu yang berpantang sangat memerlukan suami yang prihatin.
Mengapa ini sangat perlu? Kerana bila suami prihatin menjaga isterinya, emosi isteri akan stabil kerana dia merasakan dia amat dikasihi. Ini memberi kestabilan kepada emosi anak dan satu kepercayaan yang sangat penting akan terwujud di dalam diri anak itu ‘AKU DIKASIHI’. Kerana tenaga itu terpancar dari ibu dan meresap ke anak itu pula.
Anak-anak yang merasai dia DIKASIHI akan MENGASIHI dan akan mempunyai KETENANGAN di dalam emosinya. Ketenangan emosi memberi kekuatan EQ dan SQ. Dan ini sangat penting untuk kejayaan dunia dan akhirat.
Anda layak menjadi suami yang hebat begini. Inilah kepimpinan keluarga.
Ibu doakan semoga rumahtangga anda bahagia sentiasa bahagia hingga ke Jannah.
Mudah-mudahan posting Ibu pagi ni dapat beri semangat pada anda untuk saling berbakti.
Salam kasih.
Kredit: Ibu Rose – Mesejnya Kasih dan Yasmin Sari (Apprentice Ibu Rose)
The post Suami, Lepas Isteri Bersalin Jangan Lupa Ucap Terima Kasih. Hilang Sakit Bila Suami Ambil Berat appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/suami-lepas-isteri-bersalin-jangan-lupa-ucap-terima-kasih-hilang-sakit-bila-suami-ambil-berat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Suri Rumah Tetap Tinggi Darjatnya Walaupun Tak Bekerja Suami Perlu Ucap Terima Kasih

Isteri Suri Rumah Tetap Tinggi Darjatnya Walaupun Tak Bekerja Suami Perlu Ucap Terima Kasih

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 72 hits
Hari ni buat apa Ke tidur je Anak dah tidur tu pergi la buat apa yang patut Kemas dapur ke sapu rumah ke Ini antara dialog yang biasa tapi jika selalu sangat keluar dari mulut pasangan kadang terguris juga hati Menjadi suri rumah sepenuh ma...
Suami Tolong Faham Kalau Isteri Letih Sakit Kepala Berat Susah Turun Tandanya Stres

Suami Tolong Faham Kalau Isteri Letih Sakit Kepala Berat Susah Turun Tandanya Stres

papar berkaitan - pada 2/8/2020 - jumlah : 63 hits
Isteri yang ada masalah berat badan susah naik atau turun berkemungkinan besar ada masalah stres yang kronik Sebab stres yang kronik boleh ganggu sistem hormon dalam badan Badan akan mengalami masalah hormon tak seimbang Kalau nak tahu horm...
Tak Sebut Nama Ketika Terima Anugerah Punca Suami Youtuber Cederakan Isteri

Tak Sebut Nama Ketika Terima Anugerah Punca Suami Youtuber Cederakan Isteri

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 58 hits
Hanya kerana tidak menyebut nama suaminya ketika menerima anugerah penghargaan di Ipoh baru baru ini disyaki menjadi punca suami YouTuber masakan terkenal tergamak mencederakan isterinya Menurut sumber kejadian itu dikatakan menjadi antara ...
Suami Isteri Bergaduh Jangan Sampai Tarik Muka Rendahkan Ego Anak Akan Perhatikan

Suami Isteri Bergaduh Jangan Sampai Tarik Muka Rendahkan Ego Anak Akan Perhatikan

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 71 hits
Dalam rumah tangga ni kalau bertengkar tu biasa la Asam garam dalam rumah tangga kan Lidah sendiri pun kadang kadang tergigit apatah lagi duduk serumah dengan pasangan yang baru kita kenal Tetapi kalau bertengkar jangan sampai keluarkan kat...
Sakit Pinggang Kebas Kaki Dan Tangan Hilang Lepas Guna Gel Garci Pro

Sakit Pinggang Kebas Kaki Dan Tangan Hilang Lepas Guna Gel Garci Pro

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 75 hits
Dah lama rasanya saya hadapi sakit bahagian belakang dan pinggang ni nak nak kalau masa memandu jauh Beberapa minggu lepas terdetik nak kongsi masalah ni dengan member Dengar je aduan saya ni dia terus cadangkan saya untuk guna produk Garci...
Berat Badan Si Suami Naik Ketara Selepas Kahwin Isteri Dipuji Ramai Kerana Dikatakan Pandai Menjaga Suami

Berat Badan Si Suami Naik Ketara Selepas Kahwin Isteri Dipuji Ramai Kerana Dikatakan Pandai Menjaga Suami

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 54 hits
Buat yang sudah berkahwin pernahkah anda membezakan diri anda ketika sebelum dan selepas kahwin Jika dilihat pada gambar foto pasti banyak perubahan yang berlaku Antara perubahan yang sering berlaku kepada mereka bukan sahaja rutin harian m...
Sabar Isteri Ada Batasnya Boleh Jadi Hilang Hormat Kalau Suami Sendiri Tak Mahu Berubah

Sabar Isteri Ada Batasnya Boleh Jadi Hilang Hormat Kalau Suami Sendiri Tak Mahu Berubah

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 71 hits
Sebagai seorang isteri anda sememangnya perlu ada sikap hormat pada suami Dalam hal ini sebagai lelaki dan ketua keluarga perlulah menjadi teladan yang baik dalam menjamin keharmonian sesebuah rumah tangga Antara rahsia keluarga kekal bahag...
Hiburan Bakal Bersalin Sendirian Tanpa Suami Di Sisi Bella Astillah Redha Aliff Tak Pernah Lupa Tanggungjawab

Hiburan Bakal Bersalin Sendirian Tanpa Suami Di Sisi Bella Astillah Redha Aliff Tak Pernah Lupa Tanggungjawab

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 43 hits
Bakal melahirkan anak kedua pada tengah Julai 2020 Bella Astillah mengakui telah redha apabila dijangka memasuk dewan bersalin tanpa kehadiran suami tersayang Aliff Aziz Dia yang dijangka akan menimang cahaya mata perempuan berkata apa yang...
Sugu Pavithra Kongsi Terima Silver Play Button Ucap Terima Kasih Kepada Seluruh Rakyat Malaysia

Sugu Pavithra Kongsi Terima Silver Play Button Ucap Terima Kasih Kepada Seluruh Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 44 hits
Siapa yang tidak kenal dengan seorang YouTuber yang hanya bermula suka suka untuk membuat video sejak 5 bulan yang lalu dan kini semakin popular Ohmedia maksudkan tentang Sugu Pavithra yang sehingga ke hari ini terus melakar kejayaan demi k...
Mungkinkah Calon Bebas Akan Hilang Wang Pertaruhan Prk Slim

Kaki Pukul Kenali Asri Janggut Yang Sebenar

Cek Fakta Tanda Salib Di Belakang Aa Gym Ternyata

Sokong Pendedahan Najib Seperti Kita Sokong Dap Londehkan Najib

Pemimpin Jangan Over Komen Akar Umbi Berguling Nak Ketawa

Pejuang Untuk Menyatukan Melayu Dan Bangsa Malaysia

Ayam Miliknya Berkokok Tiap Pagi Kakek Ini Didenda Rp 2 8 Juta

A Few Small Decorating Ideas For Small Bedrooms



Bagaimana TikToker Menjana Pendapatan

Asal Usul Nama Matawang Negara Asia

Biodata Malek Mccrone Pelakon Drama Kebaya Kasut Kanvas

5 Kereta Keluaran Malaysia Yang Gagal Teruk di Pasaran Tempatan

Info Dan Sinopsis Drama Kebaya Kasut Kanvas TV3


11 Ips Kd 4 1 Menyajikan Infografi Potensi Maritim Indonesia

Waspada Dua Perkara Yang Sentiasa Muda Bagi Orang Tua

Nasi Goreng Udang Special Sempena Anniversary Ke 7

Jangan Pandang Enteng Kepada Parti Pejuang

Mencandat Sotong Di Pulau Kapas

Cara Mengecek Nama Penerima Blt Bpjs Ketenagakerjaan Simak Di Sini