Spain Menentang Lawan Czech Dalam Kelayakan Euro 2025 Perancis Memenangi Pertandingan Secara Sempit




Pasukan juara dunia, Sepanyol bangkit dari belakang untuk menewaskan Republik Czech 3-1 dalam kelayakan Euro 2025 di Burgos pada Selasa, sementara Perancis dengan 10 pemain wanita mengatasi Sweden dengan kemenangan 1 gol yang lain.
Gol-gol pada separuh masa kedua daripada Maria Mendez, Jenni Hermoso dan Mariona Caldentey mendorong Sepanyol ke arah kemenangan selepas Eliska Sonntagova membuka jaringan terlebih dahulu untuk tetamu.
“Pertandingan ini membantu kami bersedia untuk segala-galanya,” kata jurulatih Sepanyol, Montse Tome.
“Cara kami bermain sangat penting bagi kami, pertandingan-pertandingan ini membantu kami untuk Olimpik.”
Pada minit ke-56, kesan pertama kejutan muncul apabila Sonntagova menjaringkan gol pembukanya.
Namun, hanya empat minit kemudian, dan walaupun kekurangan pemain terbaik Ballon d’Or Aitana Bonmati, juara Piala Dunia 2023 sudah bangkit untuk mengambil alih keadaan.
Mendez bangun tertinggi dari sepakan sudut Alexia Putellas untuk menyamakan kedudukan Sepanyol pada minit ke-58 dan dua minit kemudian, Hermoso menamatkan dari sudut yang tajam selepas satu pergerakan luar biasa dari Caldentey untuk menyarungkan bola ke dalam jaringan.
Dengan 20 minit berbaki, Sepanyol mengakhiri pertarungan apabila Hermoso menjadi penyedia untuk Caldentey.
Hermoso melepaskan Caldentey ke kiri, sebelum Caldentey meloloskan diri dari seorang pertahanan dan menyarungkan bola dengan tenang ke sudut bawah dari jarak 15 yard.
Kemenangan untuk pasukan kebangsaan Sepanyol sekali lagi berlaku pada hari yang sukar bagi persekutuan bola sepak negara itu (RFEF), dengan bekas bos yang memalukan, Luis Rubiales, menerima panggilan pada hari Selasa untuk memberikan keterangan sebagai sebahagian daripada penyiasatan mengenai skandal suap yang didakwanya terlibat apabila beliau menjadi presiden.
Minggu lalu, Rubiales, 46 tahun, kembali ke Sepanyol dari Republik Dominican dan sempat ditahan di lapangan terbang sebagai sebahagian daripada siasatan ke atas kontrak-kontrak persekutuan yang ditandatanganinya sejak tahun 2018.
Rubiales terpaksa meletak jawatan sebagai bos RFEF pada bulan September lepas selepas secara paksa mencium bintang Piala Dunia Wanita Hermoso selepas kemenangan Sepanyol dalam final Sydney pada bulan Ogos.
Saat ini, Sepanyol duduk di puncak Kumpulan 2 dengan enam mata dan 10 gol selepas dua perlawanan.
Di tempat lain dalam kumpulan Sepanyol, Amalie Vangsgaard kekal di kalangan penjaring gol apabila dia menjaringkan bagi kali kedua dan ketiga musim ini ketika Denmark menang 4-2 menentang Belgium di Viborg.
– Renard membawa kemenangan Perancis –
Gol ke-38 Wendie Renard untuk Perancis menjadi perbezaan apabila tuan rumah Olimpik menang 1-0 di Sweden, kemenangan kedua mereka dengan skor itu dalam kelayakan.
Dengan hanya 10 minit ke akhiran, Marie-Antoinette Katoto menghantar bola melintasi gol kepada Renard yang sedang menunggu untuk melepaskan kuasa bola melintasi garis dari jarak dekat.
Gol itu menandakan penampilan yang dominan lagi oleh Les Bleues tetapi sekali lagi mereka terlalu boros di depan gol.
Peluang Sweden untuk meraih seri kedua dalam kempen mereka, selepas seri 1-1 minggu lalu di Wembley, diperbaiki apabila Vicki Becho diberikan kad kuning kedua pada minit kedua kitaat tambahan.
Namun, ia terlambat dan, walaupun berkurangan kepada 10 pemain, Perancis tetap mampu mengekalkan kemenangan kedua.
Selepas mengalahkan Ireland 1-0 di Metz pada Jumaat lalu, Perancis duduk di puncak kumpulan mereka dengan enam mata, di hadapan Sweden dan England di tempat kedua.
Juara bertahan Eropah England menewaskan Republik Ireland 2-0 di Dublin, berkat gol awal oleh Lauren James dan Alex Greenwood.
James membuka jaringan pada minit ke-12 dengan Greenwood menggandakan keunggulan enam minit kemudian melalui penalti.
Greenwood kemudian gagal dengan penalti kedua pada minit ke-30 tetapi England tetap melihat perlawanan untuk mendapatkan kemenangan pertama dalam kempen kelayakan mereka.
Selepas kemenangan yang hebat pada hari pertandingan pertama menentang Belanda, Itali tewas 2-1 di Finland dengan Jutta Rantala menjaringkan gol di separuh masa kedua untuk membatalkan gol Lucia Di Guglielmo pada separuh masa pertama sebelum gol bunuh diri Elena Linari dengan 15 minit berbaki memberikan kemenangan kepada tuan rumah.
Belanda mula menaras sasaran kelayakannya dengan kemenangan 1-0 di rumah menentang Norway berkat gol Lineth Beerensteyn pada minit ke-6.
Dalam Kumpulan 4, Austria menang 3-1 di Poland manakala tiga gol di separuh masa pertama memberikan kemenangan oleh margin yang sama di rumah kepada Germany menentang Iceland.



Source link
The post Spain menentang lawan Czech dalam kelayakan Euro 2025, Perancis memenangi pertandingan secara sempit. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/spain-menentang-lawan-czech-dalam-kelayakan-euro-2025-perancis-memenangi-pertandingan-secara-sempit/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ukrainia Mengangkat Semangat Negara Dengan Kelayakan Untuk Euro 2024

Ukrainia Mengangkat Semangat Negara Dengan Kelayakan Untuk Euro 2024

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 111 hits
Kelayakan UKRAINE untuk pertandingan akhir Euro 2024 telah menaikkan semangat negara yang sedang mengalami kesulitan dalam konflik dengan Rusia dan untuk beberapa minggu pada bulan Jun dan Julai pertandingan tersebut akan menjadi penghibur ...
Fadhli Shas Persediaan Sri Pahang Fc Lebih Mantap Harungi Liga Malaysia Musim 2024 2025

Fadhli Shas Persediaan Sri Pahang Fc Lebih Mantap Harungi Liga Malaysia Musim 2024 2025

papar berkaitan - pada 7/4/2024 - jumlah : 61 hits
KUANTAN Pemain pertahanan Sri Pahang FC Fadhli Shas percaya skuad itu mampu mempamerkan prestasi lebih baik dalam mengharungi saingan Liga Malaysia musim 2024 2025 Katanya kemasukan pemain baharu berpengalaman termasuk kehadiran pemain impo...
Revealed The All New 2025 Indian Scout Looks To The Past

Revealed The All New 2025 Indian Scout Looks To The Past

papar berkaitan - pada 3/4/2024 - jumlah : 177 hits
Motorcycles are becoming more complex by the minute All the technological frou frou that the modern market demands makes it harder to create heritage focused machines with clean lines and minimalistic styling Released today the brand new is...
Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

papar berkaitan - pada 16/4/2024 - jumlah : 156 hits
Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum dan Cuti Sekolah KPM Bagi mereka yang ingin mengetahui cuti umum dan merancang cuti untuk tahun hadapan anda kini boleh merujuk 2025 Kalendar 2025 ini boleh dijadikan rujukan untuk merancang percutian atau apa...
Vw Melabur Besar Di China Akan Melabur Euro 2 5 Bilion Untuk Pusat Inovasi

Vw Melabur Besar Di China Akan Melabur Euro 2 5 Bilion Untuk Pusat Inovasi

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 79 hits
Kumpulan Volkswagen China mengumumkan pada hari Khamis bahawa ia akan melabur 2 5 bilion euro dalam pembangunan pusat inovasinya di Hefei ibu negara Anhui di China timur untuk meningkatkan kadar inovasinya di China Pelaburan tersebut juga a...
Kalendar Akademik Usim 2024 2025 Tarikh Kuliah Exam Cuti

Kalendar Akademik Usim 2024 2025 Tarikh Kuliah Exam Cuti

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 118 hits
Bagi pelajar Universiti Islam Sains Malaysia sila rujuk artikel di bawah untuk melihat Kalendar Akademik Takwim USIM bagi tahun 2024 Kalendar akademik adalah rujukan rasmi yang perlu anda rujuk bagi memudahkan anda mengetahui tarikh kuliah ...
Abang Jo State Owned Airline Expected To Be Operational In 2025

Abang Jo State Owned Airline Expected To Be Operational In 2025

papar berkaitan - pada 12/4/2024 - jumlah : 59 hits
THE Sarawak owned airline is expected to commence operations in 2025 announced Sarawak Premier Tan Sri Abang Johari Tun Openg He stated that the process of acquiring MASwings Sdn Bhd by the Sarawak government is also expected to be finalise...
Perodua Bakal Melancarkan Kenderaan Elektriknya Sendiri Menjelang Akhir 2025

Perodua Bakal Melancarkan Kenderaan Elektriknya Sendiri Menjelang Akhir 2025

papar berkaitan - pada 28/3/2024 - jumlah : 90 hits
Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri sebelum ini mengumumkan bahawa dua pengeluar kereta nasional boleh menghasilkan kenderaan elektrik pertama negara pada tahun 2025 CEO Proton berkata bulan lalu bahawa syarikat itu akan melan...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Pet Expo Midvalley 2024

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


A First Date With Onew At Guess Onew Fanmeeting 2024

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation