Ukrainia Mengangkat Semangat Negara Dengan Kelayakan Untuk Euro 2024




Kelayakan UKRAINE untuk pertandingan akhir Euro 2024 telah menaikkan semangat negara yang sedang mengalami kesulitan dalam konflik dengan Rusia dan untuk beberapa minggu pada bulan Jun dan Julai, pertandingan tersebut akan menjadi penghibur dari realiti perang yang sukar.
Pasukan tersebut berjaya menjuarai Iceland 2-1 dalam perlawanan akhir playoff mereka di Poland netral pada hari Selasa lalu dan memastikan penyertaan keempat berturut-turut mereka dalam perlawanan antarabenua. Mereka akan berada dalam Kumpulan E bersama Belgium, Slovakia dan Romania, yang mereka lawan dalam perlawanan pembukaan di Munich pada 17 Jun.
Perang Russia dengan Ukraine sekarang memasuki tahun ketiga dan, walaupun terdapat banyak korban di kedua belah pihak, tiada tanda-tanda penamatannya selepas pencerobohan pada Februari 2022, yang Moscow sebut sebagai “operasi tentera khas”.
” Saya sangat bangga menjadi warga Ukraine, menjadi darah yang sama dengan mereka yang kini mengorbankan nyawa mereka untuk kebebasan kita,” kata kapten pasukan Oleksandr Zinchenko selepas kemenangan pada hari Selasa.
“Kita perlu bercakap mengenainya, menjerit tentangnya setiap hari. Inilah satu-satunya cara kita boleh menang. Ini adalah salah satu perlawanan paling emosional kami.
“Ia adalah perasaan yang menakjubkan. Saya sangat gembira kerana ini adalah satu lagi impian yang menjadi kenyataan. Terima kasih kepada peminat kami, mereka membantu kami melalui masa-masa sukar ini dengan menakjubkan.”
Jurulatih Serhiy Rebrov berkata dalam pembinaan perlawanan Iceland itu bahawa sukar bagi pasukannya untuk memberi tumpuan kepada bola sepak.
“Peluru berpandu terbang setiap hari. Misi kami adalah untuk menunjukkan bahawa kita semua hidup dan melawan Rusia dan memerlukan sokongan Eropah,” kata Rebrov.
Beliau menambah bahawa pemain-pemainnya “menonton berita tentang gempuran Odessa dan Kyiv (dan menjadi) lebih marah dan berminat untuk menunjukkan potensi kami di padang bola sepak”.
Jurulatih itu memuji “karakter para pemain dan bangsa kami” untuk terus maju dalam kempen kelayakan di mana, sebagai pelarian dari peperangan mereka sendiri, Ukraine telah menjalankan perlawanan ‘rumah’ tersebar di seluruh Eropah.
IRONI KARYA SASTERA
Ia memberi ironi karya sastera bahawa Poland, di mana misi pasukan berjaya diselesaikan, kini mempunyai kepekatan pelarian Ukraine terbesar berbanding negara lain.
Ia pastinya bukan jalan yang mudah ke perlawanan akhir. Pasukan Rebrov melalui kumpulan kelayakan yang mencabar yang termasuk juara Eropah Itali dan naib juara England, berjaya mengekalkan seri dengan kedua-dua pasukan tersebut.
Ini menyusuli kekecewaan kekalahan kepada Wales dalam playoff untuk tempat di Piala Dunia 2022 di Qatar, selepas itu bekas penyerang Ukraine, Rebrov, mengambil alih pada bulan Jun tahun lepas.
Dengan Roman Yaremchuk dan Artem Dovbyk di serangan, kelajuan sayap Mykhailo Mudryk, kepandaian Zinchenko di tengah padang dan kekuatan Illya Zabarnyi dan Vitaliy Mykolenko di belakang, Ukraine mempunyai skuad yang mampu.
Apa yang mereka telah buktikan sekarang adalah bahawa mereka boleh bergelut dengan pelbagai cabaran dalam menghadapi kesukaran dan menang pada hari itu, berharap itu akan menjadi mesej pemersatu bagi negara.
“Amat sukar untuk duduk di bangku kejurulatihan hari ini, saya melihat betapa sukarnya bagi para pemain,” kata Rebrov.
“Saya berterima kasih kepada semua mereka atas hadiah ini untuk negara kita. Pada masa yang sukar ini, ia sangat penting.”



Source link
The post Ukrainia mengangkat semangat negara dengan kelayakan untuk Euro 2024 appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/ukrainia-mengangkat-semangat-negara-dengan-kelayakan-untuk-euro-2024/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pinjaman Pelajaran Mara 2024 Step Dalam Negara

Pinjaman Pelajaran Mara 2024 Step Dalam Negara

papar berkaitan - pada 24/3/2024 - jumlah : 155 hits
Berita baik buat pelajar lepasan STPM STAM yang ingin menyambung pengajian peringkat Ijazah pertama bagi Institusi Pendidikan Tinggi dan kursus terpilih dalam negara sahaja kerana pihak MARA baru sahaja membuka permohonn bagi program Pinjam...
Permohonan Biasiswa Jpa 2024 Program Ijazah Dalam Negara

Permohonan Biasiswa Jpa 2024 Program Ijazah Dalam Negara

papar berkaitan - pada 30/3/2024 - jumlah : 163 hits
Permohonan Biasiswa JPA 2024 Program Ijazah Dalam Negara 29 Berita baik untuk penuntut IPT Kini telah dibuka permohonan biasiswa JPA 2024 dibawah Program Ijazah Dalam Negara untuk permohonan secara online Biasiswa JPA ini sentiasa ditunggu ...
April Mop 1 April 2024 Asal Usul Filosofinya Menurut Beberapa Negara

April Mop 1 April 2024 Asal Usul Filosofinya Menurut Beberapa Negara

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 91 hits
April mop biasa dirayakan tiap tanggal 1 April Biasa diartikan hari penuh kebohongan
Bank Negara Malaysian Economy To Grow By 4 5pc In 2024 On Better Domestic Demand External Recovery

Bank Negara Malaysian Economy To Grow By 4 5pc In 2024 On Better Domestic Demand External Recovery

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 212 hits
In its Economic and Monetary Review 2023 report the central bank said growth will be driven by resilient domestic expenditure with additional support from the expected recovery in exports Bernama picKUALA LUMPUR March 20 The Malaysian econo...
Senarai Cuti Panjang Tahun 2024 3 Hari Dan Lebih

Senarai Cuti Panjang Tahun 2024 3 Hari Dan Lebih

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 157 hits
Setiap kali masuk tahun baru pastinya antara yang terawal kit tengok di kalendar bila tarikh cuti berapa lama boleh cuti dan bila adanya cuti panjang Untuk tahun 2024 ni banyak ke cuti panjang Jika di Malaysia untuk hari cuti ianya melibatk...
22 03 2024 Madani Terkini Tekad Diri Jaga Kampung Masing Masing

22 03 2024 Madani Terkini Tekad Diri Jaga Kampung Masing Masing

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 83 hits
Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Shamsul Anuar Nasarah memberitahu di Dewan Rakyat bahawa satu kertas siasatan telah dibuka di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 Shamsul berkata...
Kumpulan Khutbah Jumat 2024

Kumpulan Khutbah Jumat 2024

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 115 hits
Dengan izin Allah BersamaDakwah dapat menghadirkan kumpulan Khutbah Jumat 2024 Insya Allah juga beserta dengan versi PDF nya yang pembaca bisa baca dan download di bagian bawah masing masing posting khutbah Jumhur ulama berpendapat bahwa kh...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Pet Expo Midvalley 2024

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


A First Date With Onew At Guess Onew Fanmeeting 2024

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation