Sorry Syed Saddiq Baik Muhyiddin Saja Yang Digesa Berhenti




 Susulan Covid-19 yang melanda semula negara, Pengasas Parti Muda atau Ikatan Demokratik Malaysia, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman antara lain mencadangkan agar perebutan kuasa dihentikan segera.
Kata Ahli Parlimen Muar itu, perebutan kuasa hanya akan menyebabkan rakyat terus menderita dan sengsara.
Walaupun beliau turut mencadangkan dua perkara lain iaitu tiada PRU atau PRN dalam tempoh terdekat ini dan pihak kerajaan serta pembangkang mesti duduk semeja untuk mencari penyelesaian bersama, perhatian tentunya kepada cadangannya yang pertama itu.
Gesaan berhenti berebut kuasa itu secara langsung bermakna ia ditujukan kepada Anwar Ibrahim yang pada 23 September lalu mengumumkan beliau telah mempunyai cukup sokongan daripada Ahli-Ahli Parlimen untuk memgambil alih kerajaan.


Dalam erti kata lain, bila gesaan itu dibuat seolah-olah Syed Saddiq mahu Anwar menarik balik rancangannya mahu mengambil alih kerajaan dan membiarkan Muhyiddin Yassin terus kekal sebagai Perdana Menteri.
Ehhhhh…..
Sambil menghormati gesaan beliau itu, tetapi dengan penuh hormatnya dimaklumkan bahawa cadangan tersebut tidak dapat diterima sama sekali.
Ini kerana usaha Anwar mengambil alih kerajaan ini sudah hampir sampai ke garisan penamatnya iaitu hanya menunggu majlis mengadap Yang Dipertuan Agong saja lagi.
Dari segi jumlah sokongan Ahli-Ahli Parlimen, sebagaimana yang disebut Anwar, ia bukan saja mencukupi, malah bilangannya kukuh dan meyakinkan.
Maka itu, menggesa ia dihentikan, sedangkan obor kemenangan sudah hampir ke titik penyudahnya, ia tentulah sesuatu yang tidak masuk akal.
Lainlah jika Anwar masih tidak mempunyai sokongan yang mencukupi.

Tambahan lagi, usaha ke arah itu sudah lama diusahakan dan salah satu tujuan utamanya pun adalah untuk lebih membela dan menjaga rakyat yang sedang menderita ketika ini.
Contoh mudah, dalam isu melanjutkan moratorium pinjaman bank misalnya, meskipun banyak gesaan agar ia dilanjutkan lagi, setidak-tidaknya selama tiga bulan lagi, tetapi Muhyiddin langsung tidak peduli dengannya.
Ini memberi gambaran Muhyiddin tidak mahu membela rakyat yang ramai ketika ini sedang dalam kesempitan, tiada pendapatan dan hilang pekerjaan akibat Covid-19.
Apabila Perdana Menteri sudah hilang sentuhan dan kepedulian terhadap derita rakyat, menukarnya sudah tentu tidak boleh ditangguh-tangguh lagi.
Apa lagi dengan sokongan majoriti yang kukuh dan meyakinkan yang dimiliki Anwar untuk menolak Muhyiddin, bererti Perdana Menteri sudah hilang sokongannya.
Demikian itu, gesaan berhenti atau #PauseMalaysia adalah tidak dapat diterima.
Majoriti rakyat sendiri ketika ini sedang ternanti-nanti munculnya sebuah kerajaan baru yang lebih baik daripada PN yang caca-marba ini.
Untuk itu, usaha menukar kerajaan mesti diteruskan dan tidak boleh dihentikan, kalau ada pun yang patut berhenti adalah Muhyiddin itu sendiri kerana beliau sudah tiada lagi sokongan.
Malah, kalau Muhyiddin sedia berhenti dengan baik untuk memberi laluan kepada Anwar mengambil alih tempatnya, dua cadangan lain daripada Syed Saddiq juga tidak perlu dibangkitkan lagi.(Shahbudindotcom 07/10/2020)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/10/sorry-syed-saddiq-baik-muhyiddin-saja.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Syed Saddiq Whole Of Malaysia Affected Because Of Special Treatment For Non Compliant Politician Returnees From Sabah

Syed Saddiq Whole Of Malaysia Affected Because Of Special Treatment For Non Compliant Politician Returnees From Sabah

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 258 hits
Muar MP Syed Saddiq Syed Abdul Rahman is pictured at Parliament in Kuala Lumpur August 3 2020 Picture by Yusof Mat IsaKUALA LUMPUR Oct 1 Muar MP Syed Saddiq Syed Abdul Rahman has blamed special treatment accorded certain returning politicia...
Muhyiddin Dua Kali Kena Kuarantin Menteri Menteri Pula Dijangkiti Covid Adakah Ini Petanda Tidak Baik Untuk Kerajaan

Muhyiddin Dua Kali Kena Kuarantin Menteri Menteri Pula Dijangkiti Covid Adakah Ini Petanda Tidak Baik Untuk Kerajaan

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 257 hits
Bukan sesuatu yang biasa bila seseorang itu kena kuarantin sebanyak dua kali apa lagi kalau ia melibatkan Perdana Menteri Rasanya sepanjang pandemik Covid 19 ini melanda dunia baik di penjuru negara mana sekali pun tidak ada sesiapa pernah ...
Yoursay Jury Still Out On Syed Saddiq And Muda

Yoursay Jury Still Out On Syed Saddiq And Muda

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 275 hits
YOURSAY He will really need to prove himself with good deeds for a sustained period Undecided This article by P Gunasegaram may dampen the enthusiasm surrounding Muar MP Syed Saddiq Syed Abdul Rahman and his newly formed Malaysian United De...
Baik Bung Mokhtar Atau Hajiji Kedudukan Muhyiddin Sebagai Pm Tetap Tergugat

Baik Bung Mokhtar Atau Hajiji Kedudukan Muhyiddin Sebagai Pm Tetap Tergugat

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 248 hits
Siapa bakal menjadi Ketua Menteri Sabah sehingga ini masih lagi tidak dapat dipastikan dan bila majlis angkat sumpah akan berlangsung juga tidak diketahui BN dan Perikatan Nasional Sabah dikatakan gagal mencapai kata sepakat berhubung calon...
Muda Only Syed Saddiq 12 Others Are Co Founders Of Party

Muda Only Syed Saddiq 12 Others Are Co Founders Of Party

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 363 hits
Only Muar MP Syed Saddiq Syed Abdul Rahman and 12 others are the co founders of the Malaysia United Democratic Alliance party said its leaders In a statement on Twitter last night Muda said it wished to clarify that at this point there are ...
Kerusi Tak Penting Yang Penting Impak Kata Syed Saddiq

Kerusi Tak Penting Yang Penting Impak Kata Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 247 hits
Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tidak peduli jumlah kerusi boleh dimenangi parti baharunya yang berasaskan orang muda pada Pilihan Raya Umum ke 15 kerana lebih penting memberikan impak dalam arena politik terutama terhadap parti politik lain ...
Lanjutan Moratorium Muhyiddin Harus Dengar Keluhan Rakyat

Lanjutan Moratorium Muhyiddin Harus Dengar Keluhan Rakyat

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 202 hits
Pada 25 September 2020Oleh Lim Guan EngPerdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengecewakan ramai rakyat Malaysia kerana gagal melanjutkan moratorium pembayaran balik pinjaman bank selama 6 bulan lagi ketika dia mengumumkan bantuan k...
Muhyiddin Telah Hilang Sokongan Mesti Letak Jawatan Segera

Muhyiddin Telah Hilang Sokongan Mesti Letak Jawatan Segera

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 298 hits
Pada 23 September 2020 jam 12 10 tengahari bertempat di Hotel Le Meridien Kuala Lumpur Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar bin Ibrahim telah mengumumkan bahawa beliau telah mendapat sokongan yang kukuh dan menyakinkan daripada A...
Muhyiddin Akui Beliau Hanya Ada Dua Pilihan Letak Jawatan Atau Bubar

Muhyiddin Akui Beliau Hanya Ada Dua Pilihan Letak Jawatan Atau Bubar

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 419 hits
mhdaily netPerdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata beliau tidak kemaruk kuasa dan bertindak dalam kerangka Perlembagaan Persekutuan Rabu lalu Presiden PKR Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan Muhyiddin sudah tumbang selepas ketua pembangkang it...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City