Simpanan Emas Dengan Dinar Public Gold Satu Pelaburan Yang Menjamin Masa Depan


 
Peribahasa - Berdikit-dikit nanti menjadi bukitMaksudnya - Berjimat-cermat membawa kesenangan
Mulai dari sekarang kita mesti bijak dalam menguruskan kewangan  untuk kesenangan keluarga kita kelak, kita harus memikirkan masa depan anak-anak dan keluarga yang tersayang, bukan saja simpanan dalam bentuk wang ringgit tapi juga pelaburan yang tidak merugikan kita. Seri Wangi berpendapatan simpanan dalam bentuk wang ringgit kadang-kala boleh merugikan apabila nilai mata wang ringgit jatuh tapi pelaburan dalam simpanan emas sentiasa stabil dan tidak mempunyai banyak masalah. Betul tak?
Seri Wangi faham keadaan yang kita semua alami dalam situasi Covid 19 ni, pastinya ramai antara kita menghadapi banyak dugaan dan masalah dalam kewangan, entah bila kita akan dapat kembali menjalani hidup normal seperti biasa. Sedih sangat sedih sebabnya ramai yang hilang punca pencarian, masalah kewangan yang paling utama dan diberhentikan kerja serta banyak syarikat-syarikat yang gulung tikar. Maka bila berhadapan dengan keadaan begini barulah kita sedar bahawa betapa perlunya kita menyimpan, menabung atau pun menyimpan emas yang pastinya mendatangkan hasil yang memuaskan dan mendatangkan keuntungan. Jadi ketika susah begini dengan adanya simpanan emas ianya menjadi penyelamat kita dalam perbelanjaan harian. 
Tak kiralah berapa sen pun kita menyimpan dalam tabung, lama-lama penuhlah tabung tu dan boleh kita membeli emas yang tinggi nilainya, tak rugi pun kita menyimpan emas ni, bila rasa sesak kita boleh jual ataupun gadai di Ah Rahnu. 


DINAR PUBLIC GOLD


Mungkin ada antara korang yang belum tau bentuk dinar emas. Ini dia rupa 5 Dinar terbaru keluaran Public Gold. Nampak jer kecil dan comel gitu.....tapi beratnya kekal sama, 21.25 gram sejak zaman Rasulullah lagi. 1 Dinar bersamaan dengan 4.25gram. Harga sekarang jika ditukar kepada duit kita sekitar RM5,625++.
Bagi mereka yang rasa susah nak menyimpan duit, tiap kali duit ada di tangan sudah pasti korang otak korang rasa nak beli itu ini kan? Haaaa.....samalah dengan Seri Wangi.....kalau bawak RM100 memang langsainya. Jadi Seri Wangi nasihatkan ada baiknya menyimpan dengan cara beli emas. Sekaligus ianya jadi pelaburan untuk masa hadapan.
Emas ni harganya stabil. Walaupun ada masa harga emas rendah, namun ia tak kan merugikan mereka yang menyimpan emas. Harganya akan kembali normal dan kembali menaik. Orang tua-tua kita dulu memang suka menyimpan emas.
Tak ada modal nak beli emas? No problem.....korang boleh jer mula dengan simpanan emas yang sedikit. Cukup dengan RM100, korang dah boleh mula buka akaun emas dengan Public Gold. Mereka ada sediakan bermacam-macam pakej untuk memudahkan orang ramai yang baru nak bermula.
Jika ada kemampuan lebih, ambil sedikit dari gaji dan terus beli satu gram setiap bulan pun dah okay....tutup mata kata orang. Harga sekarang sekitar RM270/gram (ikut turun naik emas). Dalam tempoh setahun, setidaknya kita sudah ada 12gram emas bersamaan RM3240 Itu nilai secara kasar, belum dikira harga emas yang semakin naik kan?
Simpanan ini juga boleh digunakan untuk bayar deposit rumah, modal berniaga, maskawin bagi yang akan kawin dan bermacam lagi. Memang untungkan? Nak seribu daya, tak nak seribu daleh!
Sebenarnya ada banyak lagi kebaikan dan manfaat dari menyimpan emas. Itu semua korang boleh belajar dan tanya sendiri dengan Puan Arifah Yanez Yacob. Beliau merupakan Master Dealer Aktif dan Local Speaker Public Gold.




Secara rasminya Public Gold telah menerima pengesahan patuh Syariah dari Penasihat Syariah yang dilantik iaitu Amanie Advisors Sdn. Bhd. bagi 3 produk iaitu :
1. Belian biasa dengan bayaran penuh (Outright Purchase).
2. Belian biasa dengan bayaran berperingkat (Easy Payment Purchase EPP).
3. Jualan balik (Buy Back).
Suka untuk saya menulis sesuatu berkaitan 3 produk di atas khususnya untuk warga Public Gold (kakitangan, dealer dan pelanggan) dan juga masyarakat Malaysia secara amnya agar semua orang boleh memahami pengesahan Syariah ini dan bercakap dalam bahasa yang sama.
Semua orang sedia maklum bahawa antara syarat asas bagi urusan jual beli emas ialah emas dan bayaran mesti bertukar secara LANI (spot) ketika MAJLIS AKAD. Sebarang penangguhan salah satu daripadanya akan mencetus isu riba (tidak patuh Syariah).
Tidak sukar sebenarnya untuk mengesan sesuatu urusniaga jual beli emas itu ada mengandungi unsur penangguhan atau tidak. Tetapi isu yang lebih penting sebenarnya ialah; bila dan di mana sebenarnya berlakunya akad jual beli emas supaya dapat dipastikan sebarang bentuk penangguhan itu tidak berlaku.


Untuk menjawab persoalan ini, kita memerlukan situasi yang khusus seperti 3 produk di atas kerana sesuatu hukum hakam agama itu bergantung kepada situasi dan kes tertentu serta sudut pandang bagaimana kita melihat sesuatu urusniaga itu dijalankan.


BELIAN BIASA DENGAN BAYARAN PENUH.
Proses utama dalam produk ini ialah :
1. Kunci harga: Ketika ini akad belum berlaku. Ia hanyalah janji pembeli untuk membeli emas tertentu pada harga tertentu.
2. Pembayaran: Ketika ini juga akad belum berlaku. Ia hanyalah bayaran deposit keselamatan (security deposit) sebagai menandakan komitmen pembeli terhadap urusniaga tersebut.
3. Pengambilan emas: Ketika ini barulah berlaku akad jual beli. Emas akan bertukar dengan bayaran (yang pada awalnya hanya sekadar deposit keselamatan) secara lani. Jadi tiada lagi isu penangguhan dalam jual beli emas.



BELIAN BIASA DENGAN BAYARAN SECARA BERPERINGKAT.
Proses utama dalam produk ini ialah :
1. Kunci harga: Ketika ini akad belum berlaku. Ia hanyalah janji pembeli untuk membeli emas tertentu pada harga tertentu.
2. Pembayaran secara berperingkat: Ketika ini juga akad belum berlaku dan emas kekal menjadi milik Public Gold. Ia hanyalah bayaran deposit keselamatan (security deposit) sebagai menandakan komitmen pembeli terhadap urusniaga tersebut.
3. Pengambilan emas: Emas hanya boleh diambil apabila selesai semua proses pembayaran. Ketika ini barulah berlaku akad jual beli. Emas akan bertukar dengan bayaran berperingkat (yang pada awalnya hanya sekadar deposit keselamatan) secara lani. Jadi tiada lagi isu penangguhan dalam jual beli emas.

JUALAN BALIK.
Proses utama dalam produk ini ialah :
1. Kunci harga: Ketika ini akad belum berlaku. Ia hanyalah janji pembeli untuk menjual emas tertentu pada harga tertentu.
2. Penyerahan emas: Ketika ini juga akad belum berlaku. Ia hanyalah penyerahan deposit keselamatan (security deposit) dalam bentuk emas sebagai menandakan komitmen penjual terhadap urusniaga tersebut.
3. Pembayaran melalui pindahan wang ke akaun: Ketika ini barulah berlaku akad jual beli. Bayaran akan bertukar dengan emas (yang pada awalnya hanya sekadar deposit keselamatan) secara lani. Jadi tiada lagi isu penangguhan dalam jual beli emas ini.


Untuk maklumat lanjut berkaitan dengan Dinar Public Gold bolelah menghubungi:
TeL: www.wasap.my/0133997980/sayanaksimpanemas
Bagi yang nak baca tentang ilmu, update dan perkara berkaitan tentang emas boleh masuk channel telegram beliau.
Telegram : http://telegram.me/makcikpublicgold
More Info:
✳️Follow Facebook: http://bit.ly/arifahyanez
✳️Follow Page Arifah Yanez & Nazrul Razi: http://bit.ly/arifahnazrul
✳️Instagram saya Ifayanez :https://www.instagram.com/ifayanez✳️Youtube:http://bit.ly/NotaVidsMakcikPublicGold 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.keunggulanwanita.com/2020/12/simpanan-emas-dengan-dinar-public-gold.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Titik Kritikal Masa Depan Amerika Syarikat Serangan Komunis Selama Puluhan Tahun Sudah Mencapai Kemuncak

Titik Kritikal Masa Depan Amerika Syarikat Serangan Komunis Selama Puluhan Tahun Sudah Mencapai Kemuncak

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 309 hits
Sejak penubuhan Amerika Syarikat sehingga kini negara gemilang itu mewakili cahaya bersinar yang memperjuangkan kebebasan bersuara dan beragama yang gagal disaksikan di beberapa bahagian lain di dunia Namun apa yang ramai tidak menyedari ad...
Jokowi Yakin Psi Bisa Bergerak Lincah Dan Gesit Menuju Masa Depan

Jokowi Yakin Psi Bisa Bergerak Lincah Dan Gesit Menuju Masa Depan

papar berkaitan - pada 29/11/2020 - jumlah : 201 hits
Jokowi juga meyakini PSI bisa membawa energi perubahan aura positif berani melakukan lompatan bergerak lebih lebih lincah dan gesit PSI diharapkan selalu optimis melihat masa depan Sebab Indonesia saat ini butuh anak muda yang lebih banyak
Sultan Nazrin Kuasa Penentu Masa Depan Kerajaan Negeri Perak

Sultan Nazrin Kuasa Penentu Masa Depan Kerajaan Negeri Perak

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 231 hits
KUALA LUMPUR Tumpuan kini terarah kepada keputusan bakal dibuat Sultan Perak Sultan Nazrin Shah selepas Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu gagal mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri Perak dalam undi usul percaya te...
Belanjawan 2021 Pengurangan Peruntukan Untuk Uitm Bakal Rencatkan Rancangan Masa Depan

Belanjawan 2021 Pengurangan Peruntukan Untuk Uitm Bakal Rencatkan Rancangan Masa Depan

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 227 hits
Presiden Persatuan Kakitangan Akademik Universiti Teknologi MARA Prof Madya Abd Rahim Awang berkata pengurangan dana akan memberi kesan kepada proses pelajaran dan pengajaran KUALA LUMPUR Pelan pembangunan Universiti Teknologi MARA dan usah...
Komisen Public Gold

Komisen Public Gold

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 376 hits
Entri kali ini saya ingin berkongsi 10 jenis komisen yang disediakan khas untuk Dealer Public Gold Setiap komisen yang diterima berbeza bergantung kepada status Dealership kita Untuk memahami bagaimana komisen diberi terlebih dahulu kita pe...
Pelaburan Emas Maybank

Pelaburan Emas Maybank

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 748 hits
Pelaburan emas Maybank merupakan salah satu jenis pelaburan emas yang terkenal di Malaysia yang dikenali sebagai Maybank Gold Investment Account Dalam MGIA ni anda melabur emas dengan membuka buku akaun pelaburan emas Sebelum anda mula untu...
6 Pelakon Kanak Kanak Korea Yang Memiliki Masa Depan Cerah

6 Pelakon Kanak Kanak Korea Yang Memiliki Masa Depan Cerah

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 1198 hits
Drama Korea tidak lengkap dengan pelakon kanak kanak yang sangat berbakat Kemunculan mereka di layar sering kali mencuri perhatian penonton dengan adegan adegan mereka Walaupun semua pelakon kanak kanak adalah terbaik ada beberapa dikalanga...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools