Setanding Dengan Idola K Pop Ini Kecantikan Standard Perlu Dititikberatkan Lelaki Korea


Selama bertahun-tahun, wanita Korea digesa untuk mengikuti kecantikan standard atas beberapa sebab: mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk mendapatkan pekerjaan, dan juga untuk mengelak daripada dibuli.

ARTIKEL BERKAITAN Kecantikan Standard Tidak Realistik, Ini Sebab Pembedahan Plastik Sangat Popular Di Korea Korea Selatan mempunyai standard kecantikan yang tinggi bukan sahaja untuk wanita tetapi untuk lelaki juga.
Kulit Licin & Pucat
Kulit licin dan pucat pada masa lalu melambangkan kekayaan dan kuasa kerana orang yang berkulit sawo matang dianggap sebagai orang biasa kerana mereka bekerja di bawah matahari. Selama bertahun-tahun, orang Korea mengidamkan untuk memiliki kulit pucat kerana ia menjadi aset seseorang untuk ‘kelihatan cantik’ dalam masyarakat. Oleh itu, ia juga menjadi salah satu piawaian kecantikan untuk lelaki dan wanita sehingga hari ini.
Jadi, untuk mendapatkan kulit yang sempurna, kebanyakan lelaki Korea melabur dalam produk penjagaan kulit dan solek. Malah, lelaki Korea adalah lelaki yang berbelanja terbesar di dunia untuk produk kecantikan, malah ada yang pergi untuk rawatan kecantikan. Mereka juga menjalani diet dan gaya hidup yang sihat untuk mengekalkan kulit yang bersih, licin dan cerah.
Bentuk Muka Kecil
Lelaki dan wanita Korea menggunakan kaedah yang berbeza untuk mencapai bahagian muka yang sempurna. Untuk menjadikan wajah mereka kelihatan lebih kecil, mereka menggunakan garis V yang tajam dan dagu runcing. Apabila mengambil gambar, mereka akan pusingkan kepala sehingga mereka menemui sudut yang baik.
Satu lagi cara untuk mendapatkan ilusi wajah yang lebih kecil adalah melalui kontur. Mereka menggunakan alat solek  supaya kelihatan langsing. Malah ada yang melalui prosedur pembedahan di mana rahang dibedah untuk menampakkan wajah kecil.
Mempunyai Kelopak Mata
Memandangkan orang Korea mempunyai mata kecil semula jadi, lelaki Korea sanggup menjalani prosedur pembedahan untuk meningkatkan kecantikan mata mereka. Pembedahan kelopak mata telah menjadi perkara biasa di Korea Selatan dan pilihan yang lebih baik daripada menggunakan pita, gam kelopak mata atau alat solek untuk mencipta kelopak mata berganda.
Malah ia menjadi hadiah pengijazahan yang biasa untuk remaja kerana ia membantu meningkatkan keyakinan diri mereka apabila masuk fasa dewasa.
Bibir Menawan
Wajah lelaki Korea yang ideal tidak akan lengkap tanpa bibir yang ‘berbentuk ceri’. Istilah ini popular di Korea Selatan kerana ia mentakrifkan bentuk bibir yang sempurna yang ditegaskan oleh kecantikan standard lelaki Korea.
Bibir mereka sepatutnya kelihatan volum pada bahagian tengah dan bawah untuk memberikan rupa seperti ceri. Ia boleh dilakukan dengan alat solek, tetapi ada yang mendapatkan pembedahan plastik bibir untuk menjadikannya kelihatan lebih semula jadi.
Jin BTS ialah contoh terbaik bagi lelaki Korea dengan bibir yang kelihatan sempurna. Dia juga dianggap sebagai salah seorang idola lelaki Korea dengan bibir paling seksi.
Tinggi 180cm 
Mempunyai ketinggian yang tinggi adalah satu lagi kelebihan sosial. Mereka yang mempunyai ketinggian pendek mungkin kelihatan comel kepada orang dari negara lain, tetapi malangnya di Korea Selatan, seseorang yang mempunyai ketinggian pendek boleh menjadi mangsa ‘heightism’ atau diskriminasi ketinggian daripada masyarakat.
Selain itu, lelaki tinggi dianggap menarik secara visual. Seorang lelaki Korea hendaklah sekurang-kurangnya 180cm tinggi agar sesuai dengan standard kecantikan. Oleh itu, kebanyakan lelaki Korea mengambil suntikan hormon atau suplemen tanpa preskripsi untuk menjadi lebih tinggi.
Kalau ada semua ni auto tertukar dengan idola…
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.
The post Setanding Dengan Idola K-Pop, Ini Kecantikan Standard Perlu Dititikberatkan Lelaki Korea first appeared on KimchiDaily.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/setanding-dengan-idola-k-pop-ini-kecantikan-standard-perlu-dititikberatkan-lelaki-korea/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=setanding-dengan-idola-k-pop-ini-keca

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Diugut Bunuh Hampir Diculik 5 Idola Korea Ini Pernah Hadapi Ancaman Peminat Obsesif

Diugut Bunuh Hampir Diculik 5 Idola Korea Ini Pernah Hadapi Ancaman Peminat Obsesif

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 152 hits
Sasaeng ialah istilah Korea Selatan untuk peminat taksub yang bertindak dengan cara yang menceroboh privasi selebriti Korea ARTIKEL BERKAITAN Salah satu aktiviti yang paling ketara ialah mengikuti artis sehingga ke rumah mereka malah ada ya...
Buat Inspirasi 6 K Drama Ini Beri Gambaran Tentang Kepentingan Kecantikan Di Korea

Buat Inspirasi 6 K Drama Ini Beri Gambaran Tentang Kepentingan Kecantikan Di Korea

papar berkaitan - pada 25/8/2023 - jumlah : 179 hits
Cerita tentang kecantikan fizikal bukanlah perkara baru dalam K drama dan ia sentiasa beri pengajaran hidup yang boleh dipelajari selepas menonton ARTIKEL BERKAITAN Lebih biasa ialah plot di mana watak yang mempunyai personaliti kurang mena...
Produk Kecantikan Paling Viral Dari Korea Beauty Of Joseon Ada Diskaun Sehingga 50 Siap Ada Hadiah Special

Produk Kecantikan Paling Viral Dari Korea Beauty Of Joseon Ada Diskaun Sehingga 50 Siap Ada Hadiah Special

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 144 hits
Bila layan Kdrama ni mesti akan ada rasa nak jadi cantik dan handsome macam diorang Kadang kadang tertanya juga apalah rahsia diorang dapat kulit yang bersih dan anjal Walaupun umur diorang dah berusia tapi tetap wajah nampak muda Sebab tu ...
Kejadian Tak Diduga 7 Idola K Pop Ini Pernah Cedera Kerana Kemalangan Di Atas Pentas

Kejadian Tak Diduga 7 Idola K Pop Ini Pernah Cedera Kerana Kemalangan Di Atas Pentas

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 188 hits
Persembahan di atas pentas adalah bahagian yang rumit dalam industri muzik K Pop dan idola melakukan yang terbaik untuk peminat mereka Walau bagaimanapun ini juga boleh menimbulkan pelbagai risiko ARTIKEL BERKAITAN Koreografi yang sengit da...
Kecantikan Bak Idola Tular Kerjaya Influencer Isteri Gary Dipersoal Hanya Berjaya Dek Populariti Suami

Kecantikan Bak Idola Tular Kerjaya Influencer Isteri Gary Dipersoal Hanya Berjaya Dek Populariti Suami

papar berkaitan - pada 16/8/2023 - jumlah : 239 hits
Siapa yang mengenali Kang Gary pastinya turut mengikuti perkembangan isterinya kan ARTIKEL BERKAITAN Terbaru isteri penyanyi rap itu telah memuat naik beberapa swafoto di laman Instagram miliknya Kelihatan wanita itu mungkin menghabiskan ma...
Elak Kejadian Tidak Diingini Berlaku Lagi Ini Inisiatif Baru Kerajaan Korea Kepada Pejalan Kaki

Elak Kejadian Tidak Diingini Berlaku Lagi Ini Inisiatif Baru Kerajaan Korea Kepada Pejalan Kaki

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 171 hits
Sebelum ini telah ramai orang tidak bersalah yang telah menjadi mangsa kematian di atas jalan raya Di antara mereka ialah pejalan kaki yang tiada kenderaan untuk digunakan ARTIKEL BERKAITAN Pada awal tahun ini terdapat beberapa peraturan ja...
Perlu Ambil Tahu Jom Pelajari Bahasa Sapaan Mudah Korea Boleh Guna Ketika Bercuti

Perlu Ambil Tahu Jom Pelajari Bahasa Sapaan Mudah Korea Boleh Guna Ketika Bercuti

papar berkaitan - pada 16/8/2023 - jumlah : 180 hits
Melawat negara baharu dan tidak tahu bahasa basic tempatan di sana BACA Jika merasa terlalu sukar untuk menggunakan aplikasi di telefon korang boleh cuba mempelajari beberapa ucapan Korea yang paling biasa dan ringkas Hello Sebagai pelancon...
Drama Jenayah Korea The Worst Of Evil Akan Tiba Pada 27 September Eksklusif Di Disney Hotstar

Drama Jenayah Korea The Worst Of Evil Akan Tiba Pada 27 September Eksklusif Di Disney Hotstar

papar berkaitan - pada 18/8/2023 - jumlah : 231 hits
Apabila dadah rekreasi baharu mula merebak ke seluruh tempat paling meriah di Seoul seorang pegawai yang menyamar akan menyusup masuk ke dalam kumpulan yang bertanggungjawab dalam The Worst of Evil drama jenayah baharu yang mendebarkan akan...
Mahu Perjalanan Bercuti Smooth Ikuti Panduan Ini Sebelum Naik Pengangkutan Awam Di Korea

Mahu Perjalanan Bercuti Smooth Ikuti Panduan Ini Sebelum Naik Pengangkutan Awam Di Korea

papar berkaitan - pada 18/8/2023 - jumlah : 206 hits
Pengangkutan awam bukanlah perkara pertama yang terlintas di kepala seseorang apabila sedang membuat persiapan untuk melancong Tahukah korang menggunakan pengangkutan awam boleh menjimatkan masa dan wang ARTIKEL BERKAITAN Lebih kurang di Ku...
As Menuju Bangkrap Lihat Komen Rakyat Dalam Blog Ini

Agong Cuba Selamatkan Orang Melayu Pada 2022

Netizen Tertanya Tanya Apa Kelulusan Calon Pn

Risiko Isteri Cantik

Mengenal Apa Itu Operasi Lasik Dan Biayanya

12 Power Bank Terbaik Paling Nipis Tahan Lama 2024

Birthday Party Aryana Arash

Bidoglio Mahu Jdt Beraksi Lebih Ganas



5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale

10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3


The Use And Abuse Of Taxes

Delicious Cat S Eye Fruit

Mahsa University Which Health Sciences Program Fits You Diploma Or Degree

Xochitl Gomez S Legs And Feet In Tights 6

Drama Patung Rascatto

Nadin Amizah Di Akhir Perang Chord