Elak Kejadian Tidak Diingini Berlaku Lagi Ini Inisiatif Baru Kerajaan Korea Kepada Pejalan Kaki


Sebelum ini telah ramai orang tidak bersalah yang telah menjadi mangsa kematian di atas jalan raya. Di antara mereka ialah pejalan kaki yang tiada kenderaan untuk digunakan.

ARTIKEL BERKAITAN Tanpa Rasa Takut, Lelaki Ini Tikam 4 Orang Awam Tanpa Motif Di Kota Sillim Pada awal tahun ini, terdapat beberapa peraturan jalan raya yang telah dipinda untuk menjadikan pejalan kaki lebih selamat.
Peraturan jalan raya baru oleh kerjaan Korea
Kenderaan terpaksa berhenti sepenuhnya jika terdapat persimpangan pejalan kaki, sebelum membelok ke kanan, walaupun lampu merah. Kini, terdapat perubahan tambahan pada Akta Trafik Jalan Raya yang akan berkuat kuasa bulan ini yang akan menjadikan jalan raya kita lebih mesra pejalan kaki.
Peraturan baharu bermakna definisi pejalan kaki akan merangkumi kenderaan permainan kanak-kanak, kereta tolak tangan dan basikal yang ditolak dan bukannya ditunggang. Pada masa yang sama, pejalan kaki akan mendapat laluan tersendiri. Sebelum ini, pejalan kaki terpaksa berjalan di tepi jalan tanpa laluan khas kerana mengambil kira keselamatan mereka sendiri.
Tetapi kini, mereka akan dapat berjalan di tengah jalan yang tidak mempunyai lorong kenderaan yang berasingan. Jika kereta secara tidak munasabah melepasi pejalan kaki atau mendatangkan bahaya kepada pejalan kaki, akan dikenakan denda RM 138.56  hingga RM 173.20 bergantung kepada kenderaan yang dipakai. Selain itu, zon selamat untuk kanak-kanak dan orang tua telah diperluaskan dan kereta mesti berhenti sebelum zon kanak-kanak serta perlu memandu perlahan-lahan walaupun tiada lampu isyarat.
Lampu isyarat unik 
Lampu isyarat ini ditanam di bawah tanah bagi meningkatkan keselamatan pejalan kaki yang terlalu fokus pada telefon pintar mereka. Hampir 1,200 sistem isyarat trafik lintasan dalam tanah sedang beroperasi.
Dipasang di atas tanah di kaki lintasan pejalan kaki, lampu isyarat LED tambahan direka untuk membimbing pejalan kaki yang terganggu oleh telefon pintar mereka, yang dipanggil “zombi telefon pintar.”

Kerajaan membuat sistem lampu isyarat dalam tanah sedemikian untuk menangani bahaya keselamatan lalu lintas yang semakin meningkat dihadapi oleh “zombi telefon pintar”. Ada yang mengadu tentang silau pada waktu malam, tetapi sistem itu telah diterima secara positif di seluruh bandar, terutamanya di kawasan zon sekolah.
Lebih selamat…
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.
The post Elak Kejadian Tidak Diingini Berlaku Lagi, Ini Inisiatif Baru Kerajaan Korea Kepada Pejalan Kaki first appeared on KimchiDaily.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/elak-kejadian-tidak-diingini-berlaku-lagi-ini-inisiatif-baru-kerajaan-korea-kepada-pejalan-kaki/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=elak-kejadian-tidak-diingini-

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sanusi Sedia Buka Lembaran Baru Dengan Kerajaan Pusat

Sanusi Sedia Buka Lembaran Baru Dengan Kerajaan Pusat

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 251 hits
freemalaysiatoday com 14 Aug 2023Menteri besar Kedah tidak mahu mengaitkan isu peribadi termasuk kes mahkamah dengan urusan pentadbiran kerajaan negeri Sanusi Nor mengangkat sumpah sebagai menteri besar Kedah bagi penggal kedua hari ini PET...
Viral Video Remaja Bacok Bocah Pejalan Kaki Di Jakut Ternyata Janjian Tawuran

Viral Video Remaja Bacok Bocah Pejalan Kaki Di Jakut Ternyata Janjian Tawuran

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 161 hits
Polisi telah meringkus empat dari total tujuh pelaku Sisanya tiga orang masih dalam perburuan
Umum Berita Gembira Ini 5 Artis Wanita Korea Menantikan Cahaya Mata Baru

Umum Berita Gembira Ini 5 Artis Wanita Korea Menantikan Cahaya Mata Baru

papar berkaitan - pada 18/8/2023 - jumlah : 141 hits
Hari ini idola K Pop dan K Drama kerap memuat naik gambaran tentang hari hari mereka di media sosial serta membina hubungan yang lebih rapat dengan peminat ARTIKEL BERKAITAN Kali ini KimchiDaily ingin kongsikan beberapa artis wanita yang sa...
Kerajaan Tak Teruskan Projek Pembinaan Lapangan Terbang Baru Di Pulau Tioman

Kerajaan Tak Teruskan Projek Pembinaan Lapangan Terbang Baru Di Pulau Tioman

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 226 hits
PUTRAJAYA Kabinet memutuskan untuk tidak meneruskan rancangan pembinaan lapangan terbang baru di Pulau Tioman yang mana 76 peratus tapak projek atau 65 77 hektar akan melibatkan tanah tambak Menteri Sumber Asli Alam Sekitar dan Perubahan Ik...
Kerajaan Perpaduan Ada Idea Misi Kembang Potensi Ekonomi Di Terengganu Kata Zahid

Kerajaan Perpaduan Ada Idea Misi Kembang Potensi Ekonomi Di Terengganu Kata Zahid

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 135 hits
KERAJAAN Perpaduan mempunyai idea misi dan visi yang jelas untuk terus mengembangkan potensi ekonomi di Terengganu kata Timbalan Perdana Menteri Dr Ahmad Zahid Hamidi Beliau berkata ini bagi mewujudkan pelbagai peluang pekerjaan kepada gene...
Boleh Ka Nak Tukar Kerajaan Macam Ni Sanusi

Boleh Ka Nak Tukar Kerajaan Macam Ni Sanusi

papar berkaitan - pada 9/8/2023 - jumlah : 254 hits
ALOR SETAR Perikatan Nasional terus berkeyakinan bahawa kerajaan Perpaduan boleh ditumbangkan seawal bulan ini sekiranya gabungan itu menang di kesemua enam negeri yang terlibat pilihan raya negeri Ketua Pengarah Pilihan Raya PN Datuk Seri ...
Ahli Perniagaan Saman Dr M Kerajaan Isu Saham Renong Uem

Ahli Perniagaan Saman Dr M Kerajaan Isu Saham Renong Uem

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 174 hits
BernamaHalim Saad menamakan Dr Mahathir Mohamad bekas menteri kewangan II Nor Mohamed Yakcop dan kerajaan sebagai defendan dalam samannya KUALA LUMPUR Seorang ahli perniagaan memfailkan saman terhadap bekas perdana menteri Dr Mahathir Moham...
10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Jangan Bersangka Sudah Beriman

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

Plan Nak Pergi Holiday

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Alliance Bank Rakan Mytaman Untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya Kepada 150 000 Pengguna



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Panduan Praktis Mengetahui Umur Burung Cendet

Aidil Adha

Leadership 5 0 Navigating The Future Of Leadership In A Rapidly Changing World

Confidence Starts Here Invest In Yourself At Your Orlando Med Spa

Isu Projek Rm1 2 Bilion Pegawai Felcra Ditangkap

Rafizi Govt Studying The Need For Ron95 Subsidy Rationalisation