Buat Inspirasi 6 K Drama Ini Beri Gambaran Tentang Kepentingan Kecantikan Di Korea


Cerita tentang kecantikan fizikal bukanlah perkara baru dalam K-drama dan ia sentiasa beri pengajaran hidup yang boleh dipelajari selepas menonton

ARTIKEL BERKAITAN Buli Perkara Biasa Di Korea? Ini 4 Drama Menggambarkan Kisah Mangsa Buli Sebenar Lebih biasa ialah plot  di mana watak yang mempunyai personaliti kurang menarik mengalami kesukaran untuk berkawan, memajukan kerjaya mereka, atau mencari hubungan yang boleh dipercayai kerana rupa mereka.
The Miracle
Kisah karakter antara kembar Kwon Shi-ah dan Kwon Shi-yeon adalah bertentangan. Di mana Kwon Shi-ah ialah idola K-pop yang popular dan bergambar sempurna, Kwon Shi-yeon ialah seorang pertapa berlebihan berat badan yang tidak pernah meninggalkan biliknya. Seluruh dunia mereka dilemparkan untuk satu gelung apabila mereka bertukar badan secara ajaib dan kini terpaksa menjalani kehidupan asing antara satu sama lain.
Perfume
Selalunya, ahjumma distereotaipkan sebagai wanita pertengahan umur yang suka bergosip dan banyak cakap.  Tetapi pada hakikatnya, mereka adalah tulang belakang keluarga yang mengorbankan semua masa dan usaha mereka dalam menjaga keperluan keluarga dan sanggup mengabaikan diri mereka dalam proses itu.
Inilah yang berlaku kepada Min Jae-hee (lakonan Ha Jae-sook/Go Won-hee), seorang suri rumah yang setia dan sentiasa mengutamakan keluarganya, melupakan penjagaan diri dan tidak pernah membela dirinya. Suaminya memandang rendah kerana berat badannya serta mempunyai hubungan sulit dengan wanita lain.
Min Jae-hee kemudiannya menemui minyak wangi misteri yang menjadikannya seorang wanita muda yang cantik. Mungkinkah ini peluangnya untuk mencapai impian seumur hidup untuk menjadi model?
Birth Of Beauty
Satu lagi drama dua watak dengan pelakon Ha Jae-sook ialah “Birth of the Beauty” di mana dia memainkan watak Geum Ran, seorang wanita yang ditipu oleh suaminya dan dilayan dengan teruk oleh mertuanya kerana penampilannya. Hancur selepas ditinggalkan, dia mengalami kemalangan kereta dan jatuh dari tebing.
Semua orang fikir dia sudah mati, tetapi pada hakikatnya, dia terselamat daripada kemalangan itu dan menjalani pembedahan kosmetik seluruh badan dan muka untuk merancang membalas dendam terhadap mereka yang menganiayanya. Dia berubah menjadi Sara (Han Ye-seul) yang menakjubkan dengan bantuan Dr. Han Tae-hee (Joo Sang-wook), yang membimbingnya dan menjadi rakan sejenayahnya.
Sepanjang pembalasan dendam, dia sedar bahawa dia masih orang sama yang mendambakan untuk disayangi — dan tidak kira betapa teruknya kerosakan yang dia lakukan kepada bekas suaminya, ia tetap tidak menggembirakannya. Han Tae-hee akhirnya jatuh cinta kepadanya, menerima semua masa lalu dan ketidaksempurnaannya.
Oh My Venus
Kang Joo-eun (Shin Min-ah) ialah seorang wanita berusia 30-an yang telah mencapai banyak kejayaan dalam usianya: kerjaya yang hebat sebagai peguam dan hubungan yang stabil. Tetapi walaupun ini, dia masih tidak mendapat penghormatan yang sepatutnya kerana orang di sekelilingnya sentiasa memandang sebelah mata kerana berat badannya.
Teman lelaki Kang Joo-eun akhirnya meninggalkan dia dan ketika itulah dia memutuskan untuk mengambil keputusan sendiri dan berlatih di bawah Kim Yeong-ho (So Ji-sub), seorang jurulatih selebriti yang akan membantunya mencapai matlamat kecergasan dan cintanya. Drama ini menunjukkan kerja keras, dedikasi dan masa yang diambil oleh peneraju utama untuk mencapai transformasi fizikal.
She Was Pretty
“She Was Pretty” menceritakan tentang Kim Hye-jin (Hwang Jung-eum) ‘hilang kecantikannya’ apabila dia semakin tua dan wajahnya menjadi kemerahan, berbintik-bintik dan rambut kerinting manakala Ji Sung-joon (Park Seo-joon) adalah seorang budak gemuk yang membesar menjadi ketua sebuah syarikat penerbitan yang cergas, kacak dan gagah.
Kim Hye-jin menyembunyikan identiti sebenar dengan meminta rakannya yang lebih popular dan menarik, Min Ha-ri (Go Jun-hee) untuk menggantikan tempatnya untuk bertemu kawan baik zaman kanak-kanaknya,Ji  Sung-joon.
Dia tidak tahu bahawa lelaki tidak boleh melupakan kenangan indah zaman kanak-kanak mereka, keanehannya dan kebaikannya, itulah sebabnya dia berasa sedikit janggal dengan Min Ha-ri. Ikatan yang mereka kongsikan dan kemistri yang tidak dapat dinafikan mengikat mereka walaupun dalam semua penampilan.
My Id is Gangnamn Beauty
Dibuli kerana penampilannya yang kurang cantik, Kang Mi-rae memutuskan untuk menjalani pembedahan plastik dengan harapan untuk memulakan kehidupan baru di kolej. Malangnya, populariti barunya terbongkar dengan cepat apabila kebenaran tentang pembedahannya diketahui ramai.
Dia diejek oleh rakan sekolahnya dengan nama samaran ‘Gangnam Beauty’, yang membuatkan dia tertekan seperti zaman kanak-kanaknya. Walaupun khabar angin itu tersebar, Kang Mi-rae akhirnya menemui kawan Do Kyung-suk yang kacak namun kelihatan menyendiri dan lelaki itu membelanya.
Beauty privilege..
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.
The post Buat Inspirasi, 6 K-Drama Ini Beri Gambaran Tentang Kepentingan Kecantikan Di Korea first appeared on KimchiDaily.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/buat-inspirasi-6-k-drama-ini-beri-gambaran-tentang-kepentingan-kecantikan-di-korea/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=buat-inspirasi-6-k-drama-ini-beri-gambaran

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pernah Diminta Buat Pembedahan Plastik Influencer Malaysia Berlakon Drama Korea

Pernah Diminta Buat Pembedahan Plastik Influencer Malaysia Berlakon Drama Korea

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 132 hits
Sebelum ini seorang pempengaruh media sosial yang dikenali Sabrina Azhar mendedahkan dirinya bakal muncul dalam sebuah drama web di Korea Selatan sehingga membuatkan ramai peminatnya tidak sabar mahu menonton buah tangan sulung anak kelahir...
Senarai Drama Korea Tahun 2023 Dengan Rating Tinggi Di Imdb

Senarai Drama Korea Tahun 2023 Dengan Rating Tinggi Di Imdb

papar berkaitan - pada 19/8/2023 - jumlah : 240 hits
Senarai Drama Korea Tahun 2023 Dengan Rating Tinggi Di IMDb Untuk pengetahuan semua setiap bulan akan ada banyak drama korea yang ditayangkan sampai tak tahu nak tengok yang mana satu Betul tak Di Malaysia ada ramai peminat yang suka menont...
Drama Jenayah Korea The Worst Of Evil Akan Tiba Pada 27 September Eksklusif Di Disney Hotstar

Drama Jenayah Korea The Worst Of Evil Akan Tiba Pada 27 September Eksklusif Di Disney Hotstar

papar berkaitan - pada 18/8/2023 - jumlah : 235 hits
Apabila dadah rekreasi baharu mula merebak ke seluruh tempat paling meriah di Seoul seorang pegawai yang menyamar akan menyusup masuk ke dalam kumpulan yang bertanggungjawab dalam The Worst of Evil drama jenayah baharu yang mendebarkan akan...
Budaya Ketat Demi Masa Depan Terbaik Ini Fakta Menarik Tentang Sistem Pembelajaran Di Korea

Budaya Ketat Demi Masa Depan Terbaik Ini Fakta Menarik Tentang Sistem Pembelajaran Di Korea

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 238 hits
Sistem pendidikan Korea Selatan dianggap sebagai salah satu yang terbaik di dunia walaubagaimanapun ianya agak sukar dan ketat untuk dihadapi ARTIKEL BERKAITAN Pelajar Korea Selatan menunjukkan prestasi terbaik dalam pendidikan di kalangan ...
Setanding Dengan Idola K Pop Ini Kecantikan Standard Perlu Dititikberatkan Lelaki Korea

Setanding Dengan Idola K Pop Ini Kecantikan Standard Perlu Dititikberatkan Lelaki Korea

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 221 hits
Selama bertahun tahun wanita Korea digesa untuk mengikuti kecantikan standard atas beberapa sebab mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk mendapatkan pekerjaan dan juga untuk mengelak daripada dibuli ARTIKEL BERKAITAN Korea Selatan mempun...
Produk Kecantikan Paling Viral Dari Korea Beauty Of Joseon Ada Diskaun Sehingga 50 Siap Ada Hadiah Special

Produk Kecantikan Paling Viral Dari Korea Beauty Of Joseon Ada Diskaun Sehingga 50 Siap Ada Hadiah Special

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 146 hits
Bila layan Kdrama ni mesti akan ada rasa nak jadi cantik dan handsome macam diorang Kadang kadang tertanya juga apalah rahsia diorang dapat kulit yang bersih dan anjal Walaupun umur diorang dah berusia tapi tetap wajah nampak muda Sebab tu ...
Info Menarik Tentang Mitsui Outlet Park Klia Sepang Yang Perlu Anda Tahu

Info Menarik Tentang Mitsui Outlet Park Klia Sepang Yang Perlu Anda Tahu

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 347 hits
Info Menarik Tentang Mitsui Outlet Park KLIA Sepang Yang Perlu Anda TahuMitsui Outlet Park KLIA Sepang is an outlet shopping centre located in Sepang Selangor Malaysia Tempat ini adalah projek kerjasama antara Mitsui Fudosan salah satu syar...
Tak Perlu Pergi Jauh Ini Restoran Makanan Korea Wajib Singgah Sekitar Lembah Klang

Tak Perlu Pergi Jauh Ini Restoran Makanan Korea Wajib Singgah Sekitar Lembah Klang

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 168 hits
Mesti korang pernah menonton adegan K Drama di mana mereka makan makanan Korea dengan cara yang begitu menggiurkan sehingga membuatkan korang teringin nak cuba kan ARTIKEL BERKAITAN Korang tidak perlu pergi ke Korea semata untuk makan makan...
Saya Berlari Meski Tulang Belakang Sakit Ahli Buka Cerita Tentang Kesakitan Rakam Running Man

Saya Berlari Meski Tulang Belakang Sakit Ahli Buka Cerita Tentang Kesakitan Rakam Running Man

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 229 hits
Dalam kegembiraan yang ditampilkan ahli Running Man banyak kisah duka yang disembunyikan mereka ARTIKEL BERKAITAN Dalam episod terbaru ini mereka sempat berkongsi kisah semasa rakaman episod lama dahulu Ketika berbual para ahli menyebut men...
10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Jangan Bersangka Sudah Beriman

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

Plan Nak Pergi Holiday

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Alliance Bank Rakan Mytaman Untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya Kepada 150 000 Pengguna



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Panduan Praktis Mengetahui Umur Burung Cendet

Aidil Adha

Leadership 5 0 Navigating The Future Of Leadership In A Rapidly Changing World

Confidence Starts Here Invest In Yourself At Your Orlando Med Spa

Isu Projek Rm1 2 Bilion Pegawai Felcra Ditangkap

Rafizi Govt Studying The Need For Ron95 Subsidy Rationalisation