Kejadian Tak Diduga 7 Idola K Pop Ini Pernah Cedera Kerana Kemalangan Di Atas Pentas


Persembahan di atas pentas adalah bahagian yang rumit dalam industri muzik K-Pop dan idola melakukan yang terbaik untuk peminat mereka. Walau bagaimanapun, ini juga boleh menimbulkan pelbagai risiko.

ARTIKEL BERKAITAN 16 Mati Ketika Persembahan 4Minute, Penganjur Konsert Ambil Nyawa Sendiri Koreografi yang sengit dan meletihkan juga boleh menyebabkan ahli saling menyakiti semasa latihan atau persembahan.
GFRIEND
Persembahan ‘Me Gustas Tu’ GFRIEND di Konsert Eco-Drive HYUNDAI 2015 membuatkan peminat berdebar setiap minit. Pentas itu penuh dengan plastik konfeti dan salah seorang ahli menggunakan kakinya untuk mengeluarkan konfeti dari kawasan persembahan.
Lagu itu comel, tetapi koreografinya susah dan melibatkan banyak sepakan. Semua ahli tergelincir dan jatuh, terutamanya Yuju yang jatuh lebih daripada lima kali. Ia merupakan satu kemalangan besar di pentas K-Pop dan kesilapan pihak penganjur.
Ahli kumpulan tersebut mengalami lebam di seluruh lengan dan kaki. Nasib baik, mereka tidak cedera parah. Walaubagaimanapun, beraksi dalam keadaan pentas berbahaya seperti itu tidak sepatutnya terjadi.
Jun.K 
Ahli 2PM Jun.K jatuh dari pentas semasa salah satu persembahan konsert 2PM. Dia jatuh dari ketinggian sembilan kaki betul-betul semasa platform bergerak. Kemalangan ini telah mengejutkan ramai peminat bukan sahaja di konsert itu malah di seluruh negara. Jun K cedera parah dan dikejarkan ke hospital.
Dia patah jari manis kanan dan siku kanan serta bahunya terseliuh kerana terjatuh. Dia terpaksa menjalani pemulihan untuk bahunya kerana sakit di lengan kanannya menyebabkan dia tidak selesa. Selepas kejadian, konsert itu dibatalkan serta merta.
Taeyeon
Subkumpulan Girls’ Generation yang dipanggil TTS, terdiri daripada Taeyeon, Seohyun dan Tiffany, membuat persembahan di Anugerah Muzik Seoul 2014. Apabila pentas digelapkan selepas persembahan mereka, kumpulan itu membuat persiapan untuk beredar, bagaimanapun, lif yang dibina di bawah pentas itu runtuh menyebabkan Seohyun tergelincir dan buku lalinya terseliuh.
Namun, Taeyeon mengalami cedera parah. Dia benar-benar jatuh melalui celah pentas menyebabkan dia mengalami banyak lebam dan juga terpaksa dirawat.
Bora
Ketika SISTAR masih merupakan kumpulan baru pada tahun 2010, kumpulan itu telah mempersembahkan single hit mereka ‘Shady Girl’ di Konsert Let’s Start Sharing. Malangnya, tempat itu tidak berbumbung dan baru sahaja hujan turun menyebabkan ia basah sepenuhnya. SISTAR meneruskan persembahan mereka, tetapi ini menyebabkan Bora jatuh terlentang. Ini mengakibatkan kecederaan serius, tangan dan ibu jari Bora patah.
Onew 
Pada tahun 2009, selepas persembahan SHINee di Music Bank KBS, kumpulan itu meninggalkan pentas apabila struktur pencahayaan tiba-tiba runtuh. Salah satu lampu jatuh remuk ke lantai dan hampir mengenai Onew. Kejutan kejadian itu menyebabkan Onew pengsan dan dia dibawa ke hospital oleh kru penganjur.
Nasibnya baik kerana mujur ada Super Junior mengambil struktur itu dan menghalangnya daripada terjatuh sepenuhnya pada Onew. Kecederaan itu mungkin lebih teruk dan mungkin membawa maut, Onew hanya mengalami lebam kecil akibat kejadian itu.
Seungri
Semasa tahun-tahun awal kerjaya BIGBANG pada tahun 2007, terdapat insiden di sebuah konsert apabila satu set bunga api meletup di muka Seungri. Dia sempat melompat keluar pada saat akhir bagi mengelak kecederaan lanjut, namun masih perlu dikejarkan ke hospital untuk menerima rawatan kerana melecur di muka dan badan.
Suzy
Sebelum Miss A dibubaran, kumpulan itu telah mengadakan konsert pada tahun 2014 di Beijing. Pada konsert ini, Suzy tergelincir di tangga di atas pentas semasa persembahan solo ‘Let it Go’. Kejatuhan itu menyebabkan dia cedera di kakinya, lengannya terpotong sedikit dan buku lalinya terseliuh.
Kesiannya…
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.
The post Kejadian Tak Diduga, 7 Idola K-Pop Ini Pernah Cedera Kerana Kemalangan Di Atas Pentas first appeared on KimchiDaily.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/kejadian-tak-diduga-7-idola-k-pop-ini-pernah-cedera-kerana-kemalangan-di-atas-pentas/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=kejadian-tak-diduga-7-idola-k-pop-ini-pe

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guru Wanita 3 Anak Cedera Kemalangan Dengan Kereta Kebal Atm

Guru Wanita 3 Anak Cedera Kemalangan Dengan Kereta Kebal Atm

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 229 hits
Imej FacebookJohor Bahru Seorang guru wanita dan tiga anak lelakinya cedera selepas kenderaan dinaiki terbabit kemalangan dengan sebuah kereta kebal milik Angkatan Tentera Malaysia di jalan menghala Taman Damai sebelum Punggai di Kota Tingg...
Hiburan Pakai Balik High Beam Tu Jep Sepahtu Didakwa Buat Lawak Unsur Soft P Rn Atas Pentas Srl

Hiburan Pakai Balik High Beam Tu Jep Sepahtu Didakwa Buat Lawak Unsur Soft P Rn Atas Pentas Srl

papar berkaitan - pada 19/8/2023 - jumlah : 228 hits
Pelawak popular Jep Sepahtu telah mengundang rasa kurang senang daripada kalangan netizen kerana dia didakwa membuat lawan berunsur lucah di pentas Sepahtu Reunion Live semalam Dapat dilihat dalam laman TikTok satu video memaparkan babak Je...
Diugut Bunuh Hampir Diculik 5 Idola Korea Ini Pernah Hadapi Ancaman Peminat Obsesif

Diugut Bunuh Hampir Diculik 5 Idola Korea Ini Pernah Hadapi Ancaman Peminat Obsesif

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 153 hits
Sasaeng ialah istilah Korea Selatan untuk peminat taksub yang bertindak dengan cara yang menceroboh privasi selebriti Korea ARTIKEL BERKAITAN Salah satu aktiviti yang paling ketara ialah mengikuti artis sehingga ke rumah mereka malah ada ya...
Setanding Dengan Idola K Pop Ini Kecantikan Standard Perlu Dititikberatkan Lelaki Korea

Setanding Dengan Idola K Pop Ini Kecantikan Standard Perlu Dititikberatkan Lelaki Korea

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 221 hits
Selama bertahun tahun wanita Korea digesa untuk mengikuti kecantikan standard atas beberapa sebab mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk mendapatkan pekerjaan dan juga untuk mengelak daripada dibuli ARTIKEL BERKAITAN Korea Selatan mempun...
Jpa Tidak Pernah Mengeluarkan Kenyataan Penafian Ke Atas Kp Perkhidmatan Awam

Jpa Tidak Pernah Mengeluarkan Kenyataan Penafian Ke Atas Kp Perkhidmatan Awam

papar berkaitan - pada 5/8/2023 - jumlah : 123 hits
SEBENARNYA Menurut kenyataan Jabatan Perkhidmatan Awam Merujuk kepada Kenyataan Media bertajuk PENAFIAN FITNAH KE ATAS KETUA PENGARAH PERKHIDMATAN AWAM bertarikh 4 Ogos 2023 yang didakwa dikeluarkan oleh Jabatan Perkhidmatan
2 Maut Dalam Kemalangan

2 Maut Dalam Kemalangan

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 144 hits
DUA lelaki maut apabila sebuah treler muatan simen dan sebuah treler muatan tembikai terbabit dalam kemalangan di kilometer 317 5 Lebuh Raya Utara Selatan arah utara antara Gopeng dan Tapah petang tadi Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat ...
Mak Dan Ayah Kemalangan Pada 6 Julai 2023

Mak Dan Ayah Kemalangan Pada 6 Julai 2023

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 117 hits
pada entri tempoh hari aku ada maklumkan yang mak dan ayah aku kemalangan jalan raya mak dan ayah aku kemalangan pada tanggal 6 julai 2023 pada waktu malam cuma aku tak pasti jam berapa sepupu aku katanya bersiar siar dengan boyfriend dia b...
Ambulans Bawa Pesakit Sudah Meninggal Terbabit Kemalangan

Ambulans Bawa Pesakit Sudah Meninggal Terbabit Kemalangan

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 111 hits
Rosli Ilhamam hmetro com myChukai Ambulans yang dalam perjalanan ke Hospital Kemaman dan membawa pesakit sudah meninggal dunia terbalik selepas kemalangan dengan pacuan empat roda Kejadian berlaku di Kilometer 1 Jalan Chukai Air Putih di si...
Kisah Pernah Dicintai Diva Aa Viral Kembali Ini Respon Ziana Zain Ia Wujud Dan Terbit Dari Hati

Kisah Pernah Dicintai Diva Aa Viral Kembali Ini Respon Ziana Zain Ia Wujud Dan Terbit Dari Hati

papar berkaitan - pada 5/8/2023 - jumlah : 217 hits
Jika dahulu kita pernah dihidangkan dengan kisah personaliti TV Azwan Ali yang menaruh hati terhadap penyanyi tersohor
10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Jangan Bersangka Sudah Beriman

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

Plan Nak Pergi Holiday

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Alliance Bank Rakan Mytaman Untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya Kepada 150 000 Pengguna



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Panduan Praktis Mengetahui Umur Burung Cendet

Aidil Adha

Leadership 5 0 Navigating The Future Of Leadership In A Rapidly Changing World

Confidence Starts Here Invest In Yourself At Your Orlando Med Spa

Isu Projek Rm1 2 Bilion Pegawai Felcra Ditangkap

Rafizi Govt Studying The Need For Ron95 Subsidy Rationalisation