Semua Tahu Dah 10006




Menteri Kesehatan Malaysia Sebut Air Hangat Bisa Cegah Corona, Langsung Dibantah oleh Dokter dan WHO
Tribunnews.com - 58 minutes agoMenteri Kesehatan Malaysia Sebut Air Hangat Bisa Cegah Corona, Langsung Dibantah oleh Dokter dan WHO
Tak hebat lagi berbanding dengan Malaysia!!
Assistant Editor, Minda Rakyat - 21 minutes agoPresien Filipina pecat pegawai Pejabat imigresen kerana izin warga China masuk negara mereka ini dikira tidak hebat berbanding di Malaysia. Di Malaysia bukan pegawai imigresen kami pecat. Kami pecat semua menteri-menteri. Bukan itu sahaja PM kami pecat diri sendiri kerana tidakan bodoh mereka mengatakan nak letak mana pelancung China dalam kandang lembu?? Siapa hebat? *MR :** Engkau pun hebat juga loyar buruk* *Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,sila subscribe via telegram* https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt .............

Ramai degil berjogging ingkar Perintah Kawalan Pergerakan
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 22 minutes agoARIF ATANMarch 23, 2020 8:59 am Masih ramai yang dilihat melanggar penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) walaupun sudah masuk hari kelima semalam. Pemerhati awam yang mahu dikenali Jamal merakamkan 10 gambar individu dan pasangan yang berjogging di kawasan elit Mont Kiara di ibu negara. Ada yang mengenakan penutup mulut dan hidung manakala sebahagian lagi langsung tidak mengenakan pelindung ketika kes jangkitan Covid-19 sudah mencecah 1,306 dengan 10 kematian semalam. Sikap tidak peduli dalam usaha mengekang penularan wabak mengecewakan banyak pihak. Lebih membimbangkan me..

Wabah Virus Corona, Salafy Sebagai Pembeda
Atsar ID, Atsar ID | Arsip Fawaid Salafy - 1 hour agoSEKARANG WAKTUNYA KAUM MUSLIMIN DIUJI UNTUK MENTAATI PEMERINTAHNYA ❱ Al-Ustadz Usamah Mahri hafizhahullah 📮••••|Edisi| t.me/s/Mp3_kajian / www.alfawaaid.net // Sumber: t.me/s/thoriqussalaf Wabah Virus Corona, Salafy Sebagai Pembeda Beberapa waktu sebelum meminta ijin kepada khalifah Utsman bin Affan agar diperbolehkan untuk pindah domisili ke Rabadzah, sahabat Abu Dzar _Radhiyallahu ‘anhum_ memberi pernyataan : وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ؛ لَوْ أَمَرْتَنِي أَنْ أَقْعُدَ؛ لَمَا قُمْتُ , وَلَوْ أَمَرْتَنِي أَنْ أَكُونَ قَائِمًا؛ لقُمْتُ مَا أَمْكَنَتْنِي رِجْلَايَ , وَلَوْ رَبَطْتَنِي..

Nasib gelandangan tak dilupakan
Assistant Editor, Minda Rakyat - 34 minutes agoNasib golongan gelandangan tidak dilupakan ketika kerajaan dan kakitangan di barisan hadapan sibuk menangani penularan wabak Covid-19. Menerusi pemerhatian aktiviti membantu warga miskin kota dan gelandangan oleh badan bukan kerajaan (NGO) masih beroperasi tetapi dengan penglibatan sukarelawan yang minimum. Pengasas Pertiwi Soup Kitchen, Munirah Abdul Hamid berkata, makanan disediakan untuk gelandangan setiap hari setelah penyelarasan dibuat antara badan-badan amal yang berlainan di sekitar Kuala Lumpur. Makanan dan minuman hanya disediakan dalam bungkusan dan diedar di bawah se..

WNI Positif Civid-19 di Singapura Naik Jadi 19 Orang
BatamNews.co.id - 35 minutes agoJakarta - Jumlah warga negara Indonesia (WNI) yang dikonfirmasi positif COVID-19 di Singapura bertambah menjadi 19 orang. Kementerian Kesehatan Singapura mengumumkan 4 WNI sebagai kasus positif baru infeksi virus corona SARS-COV-2 pada yaitu kasus 392, 402, 403, dan 415, Sabtu (21/3/2020). "Dengan ini total 19 WNI yang telah dikonfirmasi positif COVID-19 di Singapura," tulis KBRI Kedutaan Besar Singapura dalam pernyataan, seperti dikutip ..

Tidak benar China derma 10 juta topeng, Putrajaya jual pada harga siling, kata Wee
Executive Editor, Minda Rakyat - 40 minutes ago*PETALING JAYA:* Menteri Pengangkutan Wee Ka Siong mengkritik pemimpin politik yang memutarbelitkan fakta kononnya China menderma 10 juta topeng dan Putrajaya pula menjualnya pada harga siling melalui Pharmaniaga. Wee berkata, perbuatan fitnah pada saat negara berdepan waktu sukar kini tidak boleh diterima. Ini kerana katanya, Putrajaya membeli topeng dari kilang di China disebabkan kilang tempatan tidak mampu menghasilkannya. “Untuk rekod, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) sudah melarang pengeksportan topeng beberapa hari selepas menyandang..

‘Segera lakukan ujian saringan Covid-19 besar-besaran’
Roketkini, roketkini.com - 42 minutes agoOleh Howard Lee (Adun Pasir Pinji, Ketua DAPSY Kebangsaan dan Ahli Jawatankuasa DAP Perak) Saya menyokong sepenuhnya segala usaha …
Doktor di Italy dedah bagaimana covid-19 merebak begitu cepat
Executive Editor, Minda Rakyat - 44 minutes ago*ITALY: *Pengarah Kesihatan San Francesco Hospital di Bergamo Italy, Dr Sylvia Bignamini telah mendedahkan kepada wartawan Channel 4 News bagaimana Covid-19 merebak dengan begitu cepat di negara itu. Menurutnya wabak covid-19 telah merebak dengan cepat ketika penghujung Februari 2020. Ketika itu pada mulanya mereka beranggapan wabak itu adalah seperti selsema ataupun influenza biasa. Di hospital beliau, banyak pesakit di wad orang-orang tua telah dijangkiti oleh virus itu. Mereka dijangkiti oleh seorang Jururawat yang menjaga mereka. Jururawat tersebut menjalani saringan Covid-19..

PM TERBAIK SETAKAT INI
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 46 minutes ago[image: Imej mungkin mengandungi: 4 orang, teks]
RAKYAT BUKAN SEMUANYA WALAUN
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 46 minutes agoMohd Khusairy Abd Wahab [image: Imej mungkin mengandungi: 2 orang] Ada kawan tanya saya, kenapa hentam kerajaan dalam suasana krisis Covid-19. Saya jawab .. kerajaan ini tiada mandat dari rakyat dan mereka juga gagal melindungi rakyat dari bencana. Kerajaan ini lahir dari perbuatan khianat dan jahat. Menteri yang dilantik cukup ramai. Mereka tetap terima gaji walaupun kebanyakannya tak buat kerja. Itu semua duit rakyat. Dalam keadaan negara bakal berdepan dengan makapetaka ekonomi yang besar, menteri-menteri ini terpinga-pinga tak tau nak buat kerja. Habis tu tak kan rakyat na..

KAH..KAH...KAH...DUA DUA DIVA GITEWWW
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 48 minutes ago[image: Imej mungkin mengandungi: ‎2 orang, ‎teks mungkin yang mengatakan '‎Azwar Ali @AzwanHajiAli kepada pokemak pokemak di luar sana tlg patuhi arahan dari kerajaan jgn nak jd bangsat sgt nk merayau sana sini ko dh kenapa? xsekolah ker??pokemak pokemak pokemak phuiiii... 12:32 PM 22 Mar 20 294 Retweets 327 Likes Mohamed Azmin Ali @Azmi... 1m Replying to @AzminAli bising la bapok tua ni.. 150 226 243 1 more reply ?ہ‎'‎‎]
KASIHANILAH MEREKA YANG BERTUGAS DI BARISAN UTAMA
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 49 minutes ago*RUDY PRATCHAI* [image: Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, teks mungkin yang mengatakan 'Muhammad Faiz Ismail hrs Keadaan tangan selepas 5 jam dalam Isolation room dengan Personal Protective Equipment dan beratus kali sanitized tangan...'] Ini tangan staff nurse lelaki selepas bertugas 5 jam dalam isolation room. Kena pakai Personal Protective Equipment (PPE) full body. Yang kau tengok penuh baju biru macam plastik tak nampak badan tu. Pakai sarung tangan berlapis lapis. Biasanya 4-5 lapis. Dan paling gila, kena guna hand sanitizer tu beratus kali dalam tempoh bertu..

EMOSI NAGETIF AKAN DISINGKIRKAN JIKA MINUM AIR SUAM
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 53 minutes agoMenteri Kesihatan baru, Dr Adham Baba dikritik kerana dikatakan menyebarkan maklumat yang salah mengenai cara membendung jangkitan Covid-19, dengan menggalakkan meminum air suam yang menurutnya dapat menghalang virus tersebut. Pengguna Twitter merujuk kenyataan Adham dalam bual bicara yang disiarkan di TV1 petang semalam, dengan ada yang menggesa Adham supaya meletakkan jawatan atau tidak membenarkannya mengeluarkan sebarang kenyataan. Bekas Pengerusi Bersih, Ambiga Sreenevasan mencadangkan jawatan menteri kesihatan kembali dipegang oleh bekas menteri kesihatan sewaktu pentadbiran ke..

INILAH WAJAH YANG MENGENDALIKAN KKM.ANDA KENALKAH MEREKA.?DIMANA MEREKA SEKARANG?
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 57 minutes ago[image: Imej mungkin mengandungi: 3 orang, termasuk Syed Ibrahim Ledang] Edra Azrin Dikala wabak Covid19 yang makin teruk ni yang betul-betul nampak buat kerja Ketua Pengarah Kesihatan je. Selain menteri air suam muka 2 timbalan tu lagi lah tak pernah nampak. Betul-betul tak boleh pakai dan membazir duit rakyat

KAK TIPAH DAH GUMBIRA
[email protected] (Tukar Tiub), Tukar Tiub - 58 minutes agoKAK TIPAH DAH GUMBIRA KEMBALI JADI PEGUAM Kali ni zuraida pulak di pam sebagai ironlady. Aritu kak tipah sangat hebat arini bai bai kak tipah. Pandai kak tipah ek madey jatuh kak tipah pun bawak diri menangis kat hujung katil.... This is kUrma on *TAHNIAH IRON LADY* Publish | Delete | Spam Mat Despatch on 23/03/20 a ---------



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2020/03/semua-tahu-dah-10006.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jubir Penanganan Corona Kondisi Menhub Membaik Semua Menteri Sudah Diperiksa

Jubir Penanganan Corona Kondisi Menhub Membaik Semua Menteri Sudah Diperiksa

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 144 hits
Seluruh menteri yang hadir termasuk perangkat lain sudah dilakukan tracing dan para pejabat sudah dilakukan pemeriksaan di RSPAD Hasil sudah ada namun karena ini general check up kami tidak akan declare Karena hasilnya kami serahkan kepada ...
Pm Tegaskan Jangan Cemas Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Ini Untuk Kebaikan Semua

Pm Tegaskan Jangan Cemas Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Ini Untuk Kebaikan Semua

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 611 hits
Gara gara salah faham info yang tular di media sosial sebelum Perintah Kawalan Pergerakan diumumkan orang ramai terlebih dahulu membeli stok makanan dalam kadar yang banyak berbanding biasa Makanan yang menjadi tumpuan ialah makanan dalam t...
Terkini Solat Jumaat Solat Berjemaah Semua Aktiviti Di Masjid Surau Ditangguh Sehingga 26 Mac

Terkini Solat Jumaat Solat Berjemaah Semua Aktiviti Di Masjid Surau Ditangguh Sehingga 26 Mac

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 459 hits
SOLAT Jumaat solat berjemaah serta segala aktiviti di surau akan ditangguhkan berkuatkuasa sepanjang 17 Mac sehingga 26 Mac Kenyataan tersebut diumumkan oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Dato Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri hari menerusi...
Antisipasi Corona Semua Objek Wisata Yang Dikelola Pemkot Makassar Ditutup

Antisipasi Corona Semua Objek Wisata Yang Dikelola Pemkot Makassar Ditutup

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 124 hits
Pemkot Makassar menutup semua objek wisata yang dikelola untuk mencegah penularan Covid 19
Pemerintah Diminta Segera Distribusikan Alat Pendeteksi Corona Ke Semua Daerah

Pemerintah Diminta Segera Distribusikan Alat Pendeteksi Corona Ke Semua Daerah

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 133 hits
Sebagaimana diketahui pemerintah pusat telah membeli sebanyak 10 000 alat tes pendeteksi virus tersebut Alat ini digadang gadang memiliki respon yang cepat dalam mendeteksi virus corona dari sampel cairan tubuh
Covid 19 Era Ph Semua Sembuh

Covid 19 Era Ph Semua Sembuh

papar berkaitan - pada 18/3/2020 - jumlah : 183 hits
Kredit Facebook Syahredzan Johan Ini salah kerajaan Pakatan Harapan sebab tak sekat pelancong China Fakta 1 Malaysia ada 2 Gelombang Covid 19 Di Malaysia kes Covid 19 ada 2 gelombang Gelombang 1 dan Gelombang 2 PM sendiri semasa ucapan meny...
Semua Perbicaraan Di Seluruh Negara Ditunda Akibat Covid 19

Semua Perbicaraan Di Seluruh Negara Ditunda Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 18/3/2020 - jumlah : 240 hits
KUALA LUMPUR Perbicaraan di semua mahkamah seluruh negara digantung mulai esok sehingga 31 Mac ini susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan yang diumumkan semalam bagi mengekang penularan Covid 19 Ketua Pendaftar Ahmad Terrirudin Moh...
Covid 19 Semua Aktiviti Masjid Surau Seluruh Negara Ditangguh 10 Hari Mulai Esok

Covid 19 Semua Aktiviti Masjid Surau Seluruh Negara Ditangguh 10 Hari Mulai Esok

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 445 hits
Solat Jumaat solat berjemaah serta semua aktiviti di masjid dan surau di seluruh negara ditangguhkan mulai 17 hingga 26 Mac berikutan situasi terkini penularan COVID 19 di Malaysia Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Zulkifli M...
Covid 19 Gsc Cinemas Umum Tutup Operasi Semua Pawagam Hingga 31 Mac

Covid 19 Gsc Cinemas Umum Tutup Operasi Semua Pawagam Hingga 31 Mac

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 464 hits
Susulan Perintah Kawalan Pergerakan yang diumumkan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebentar tadi syarikat hiburan GSC Cinemas mengumumkan penutupan semua premis mereka bermula 18 Mac ini Berikutan pengumuman Perdana Menteri pada 10...
Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Jasa Pendaftaran Brand Membantu Anda Membangun Dan Memperkuat Identitas Brand Anda

Ringgit Slips On Expected Us Policy Tightening

Flax Power Low Carb Bread Packed With Omega 3s And Fiber

Dua Maut Elak Tayar Lori Tercabut Atas Jalan

Kembar Sado

Learning From May 13 For Lasting National Reconciliation



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Gelombang Hijau Pn Sudah Mencapai Tahap Maksimum

Malaysian Are Invited To A Night Filled With Music And Celebrations At Vivo S Perfect Night Party 2024

Remaja Perempuan Malaysia Menewaskan Oman 12 1 Dalam Piala Asia

Tular Kejadian Kepala Air Di Lata Iskandar Lata Kinjang

Lagi Pokok Tumbang Akibat Ribut Di Ibu Negara

Video Perikatan Gagal Tembusi Kawasan Pilihan Raya Bercampur