Semua Ini Idea Nakenipu Petanda Muhyiddin Langsung Tak Percaya Zahid Hamidi


 
Speaker Parlimen, Azhar Azizan Harun hari ini membuat keputusan kehadiran dalam Sidang Dewan Rakyat akan dihadkan hanya kepada 80 orang saja pada satu-satu masa.
Ketetapan itu akan bermula esok, ketika Belanjawan 2021 dibentangkan.
Pecahan 80 Ahli Parlimen yang dibenarkan hadir merangkumi 41 orang daripada blok kerajaan dan 39 orang dari blok pembangkang dan bebas.
Dalam satu kenyataan, beliau menjelaskan, pemilihan Ahli Parlimen yang dibenar menyertai sidang akan ditentukan parti masing-masing dan mereka yang hadir akan diberikan kad khas untuk merekodkan kehadiran.
Langkah menghadkan kehadiran ini diambil sebagai langkah mencegah penularan Covid19.


Semalam, media juga melaporkan, idea menghadkan kehadiran kepada 80 orang itu datangnya daripada Perikatan Nasional atau PN.
Tidak pula disebut sama ada idea itu datang daripada pemikiran Muhyiddin Yassin sendiri, Hamzah Zainuddin atau Azmin Ali.
Apabila akhirnya Speaker bersetuju melaksanalan peraturan tersebut, ia dengan sendirinya memperlihatkan beberapa petunjuk:-
Pertama, ini menunjukkan Speaker tidak lagi bebas, sebaliknya tunduk kepada kehendak PN sebagai parti yang menguasai kerajaan, tetapi memiliki majoriti yang meragukan.
Gambaran mudahnya, kehadiran dalam blok kerajaan dengan peraturan baru ini bukan lagi setakat 41, tetapi sebenarnya 42.

Kedua, menghadkan kehadiran hanya kepada 80 daripada 222 orang Ahli Parlimen, menunjukkan demokrasi di era kerajaan pintu belakang dan tebuk atap ini sedang menuju ke kuburan.
Setelah tidak berjaya menguatkuasakan darurat dan menggantung Parlimen bagi membolehkan terus berkuasa, kini kehadiran di Parlimen pula dikecilkan yang bermakna untuk mematikan amalan demokrasi itu sendiri.
Ketiga, ini juga adalah taktik menipu yang mudah difahami yang timbul daripada helah PN untuk memastikan Belanjawan 2021 diluluskan tanpa banyak masalah.
Dengan kehadiran yang terhad – hanya 41 daripada blok kerajaan dan 39 daripada blok pembangkang serta bebas, sudah pasti Belanjawan 2021 mudah diluluskan dan tiada ruang untuk sesiapa bersikap berkecuali atau tidak menghadirkan diri ketika pengundian.

Keempat, peraturan baru ini juga memperlihatkan Muhyiddin langsung tidak percaya dengan janji Pengerusi BN, Ahmad Zahid Hamidi bahawa semua 43 Ahli Parlimen gabungan itu akan menyokong kelulusan Belanjawan 2021.
Sepatutnya, dengan adanya akujanji Zahid Hamidi semalam, Muhyiddin tidak perlu bimbang lagi dengan kemungkinan Belanjawan 2021 ditolak ketika pengundian.
Tetapi, kenapa Muhyiddin masih ada kebimbangan Belanjawan 2021 tidak diluluskan sehingga akhirnya kehadiran di Parlimen dihadkan kepada tidak sampai 40 peratus?
Petunjuk paling besar daripada semua ini ialah Muhyiddin dan PN sedang perlahan-lahan mahu mengenepikan BN dengan menganggap mereka bukan lagi sebagai rakan yang dihormati. 
(Shahbudindotcom 05/11/2020)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/semua-ini-idea-nakenipupetanda-muhyiddi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr Maszlee Usul Undi Tidak Percaya Terhadap Muhyiddin

Dr Maszlee Usul Undi Tidak Percaya Terhadap Muhyiddin

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 152 hits
MAN TOBAUsul Undi TIDAK Percaya keatas Perdana Menteri oleh YB Simpang Renggam di no25 dalam senarai usul Kalau mengikut kebiasaan no25 ni untuk usul dari seorang Ahli Parlimen atau Private Member s Bill selalunya tidak akan berpeluang untu...
Muhyiddin Zahid Hadi And Other Pn Leaders At Hilton Kl For Pre Parliament Meeting

Muhyiddin Zahid Hadi And Other Pn Leaders At Hilton Kl For Pre Parliament Meeting

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 285 hits
Leaders of Perikatan Nasional have been at the Hilton hotel in Kuala Lumpur since noon today for a pre Dewan Rakyat meeting They include Prime Minister Muhyiddin Yassin who arrived at 12 20pm Umno president Ahmad Zahid Hamidi and PAS head A...
Muhyiddin Terima Usul Undi Tidak Percaya Paling Banyak

Muhyiddin Terima Usul Undi Tidak Percaya Paling Banyak

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 201 hits
Mohd Affendi AbasMuhyiddin cipta sejarah terima usul undi tak percaya paling banyak dalam sejarah Jika 2 3 orang ahli parlimen blok kerajaan yang beralih sokongan maka hilanglah majoriti yang dimiliki PM Setakat ini jelas MP Gua Musang dari...
Muhyiddin Tak Minat Lantik Zahid Tpm Tunggu Calon Lain

Muhyiddin Tak Minat Lantik Zahid Tpm Tunggu Calon Lain

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 347 hits
Muhyiddin Yassin didakwa sedang menunggu Umno mencalonkan pemimpin parti itu yang dianggap boleh diterima untuk dilantik sebagai timbalan perdana menteri lapor sebuah laporan media hari ini Memetik sumber yang tidak didedahkan Sin Chew Dail...
Muhyiddin Naik Secara Muslihat Benarkan Undi Tak Percaya

Muhyiddin Naik Secara Muslihat Benarkan Undi Tak Percaya

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 193 hits
Muhyiddin naik secara muslihat benarkan Undi Tak PercayaOleh November 06 2020Keabsahan kerajaan pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin diragui sejak hari pertama beliau mengangkat sumpah jawatan pada 1 Mac 2020 Bagi Ahli Parlimen...
Wajib Deengar Untuk Memahami Muhyiddin Hilang Keabsahan Benarkan Undi Tidak Percaya Uji Majoriti

Wajib Deengar Untuk Memahami Muhyiddin Hilang Keabsahan Benarkan Undi Tidak Percaya Uji Majoriti

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 230 hits
Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim mahu Usul Tidak Percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dibentang pada sesi Parlimen kali ini Menurut beliau Muhyiddin tidak boleh dibenarkan terus memerintah ketika seluruh negara ter...
Tiada Darurat Tiada Undi Tidak Percaya Ok Ke Semua

Tiada Darurat Tiada Undi Tidak Percaya Ok Ke Semua

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 346 hits
Adakah benar perebutan kuasa menjejaskan pengawalan kovid19 Semasa peralihan kuasa selepas Tun letak jawatan dan Muhyiddin tubuhkan kabinet ada kekosongan lebih kurang dua minggu masalah covid19 terus ditangani Kementerian Kesihatan atas pe...
Idea Idea Bernas Dari Penyangak 1mdb Kepada Malaikat Muhyiddin

Idea Idea Bernas Dari Penyangak 1mdb Kepada Malaikat Muhyiddin

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 391 hits
Tuduhan demi tuduhan tekanan demi tekanan penghinaan demi penghinaan tapi tidak ada satu pun yg mampu meruntuhkan jiwa semangat perjuangan DS Najib Ketika mana semua pemain2 politik tanahair ghairah mengingkari seruan YDP Agong agar menghen...
Idea Darurat Manifestasi Muhyiddin Lebih Sayang Azmin Masih Berdendam Dengan Umno

Idea Darurat Manifestasi Muhyiddin Lebih Sayang Azmin Masih Berdendam Dengan Umno

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 198 hits
Walaupun isu darurat boleh dikira sudah selesai berikutan Agong telah menolak cadangan tersebut tetapi masih ramai yang memperkatakan tentangnya Yang paling banyak ditanya ialah mengapa dan bagaimana Muhyiddin Yassin boleh tergerak hati kep...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Tafsir Mimpi Gajah

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag