Selagi Pnp Boleh Dilaksana Guru Tidak Perlu Bimbang Jika Berada Luar Stesen Bertugas


SHAH ALAM, 13 Mei — Guru tidak perlu bimbang sekiranya terkandas di kampung atau berada di luar stesen bertugas dalam tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) selagi proses Pengajaran dan Pembelajaran (PnP) boleh dijalankan dari lokasi mereka.
Timbalan Menteri Pendidikan Muslimin Yahaya berkata ini kerana proses PnP secara dalam talian yang dilaksanakan ketika ini tidak semestinya dilakukan dari stesen mereka bertugas.
Malah kehadiran guru ke sekolah pula hanya apabila mereka diperlukan sahaja memandangkan institusi itu masih ditutup akibat penularan wabak COVID-19.
“Mana-mana guru yang berada di kawasan rentas sempadan stesen bertugas, mereka hanya perlu memohon kebenaran daripada pentadbir sekolah (untuk melaksanakan PnP secara dalam talian dari lokasi itu),” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan daripada Majlis Guru Besar Selangor berjumlah RM20,000 kepada Tabung Frontliners COVID-19 Sinar Harian di sini, hari ini.
Muslimin berkata walaupun pelaksanaan PKPB ketika ini membenarkan penjawat awam kembali bekerja di stesen masing-masing, namun Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mempunyai solusi terbaik untuk warga pendidik terus melaksanakan tugas mereka dari rumah seperti disarankan kerajaan bagi membendung penularan wabak COVID-19.
Ditanya mengenai perancangan terkini KPM berkaitan pembukaan semula sesi persekolahan, Muslimin berkata setakat ini kementerian mungkin memberi fokus untuk tujuan itu bagi pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan awam.
“Selain kelas peperiksaan awam, kita belum ada sebarang perancangan untuk membuka semula sekolah terutamanya sekolah rendah dan sebagainya.
“Dan bagi tujuan ini (pembukaan sekolah untuk kelas peperiksaan), kita meneliti garis panduan serta melihat susun atur malah telah menjalankan simulasinya. Semua berjalan lancar dan kita akan menggunakan kaedah terbaik untuk memastikan keselamatan pelajar kelas peperiksaan ini terjamin apabila sekolah dibuka semula kelak,” katanya.
Sumber: BERNAMA
The post Selagi PnP Boleh Dilaksana, Guru Tidak Perlu Bimbang Jika Berada Luar Stesen Bertugas appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/05/13/selagi-pnp-boleh-dilaksana-guru-tidak-perlu-bimbang-jika-berada-luar-stesen-bertugas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polis Manchester Bimbang Penyokong Kepala Batu Berkumpul Luar Stadium

Polis Manchester Bimbang Penyokong Kepala Batu Berkumpul Luar Stadium

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 365 hits
Polis Bandar Manchester berkata timbul kebimbangan mengenai penyokong bola sepak fanatik yang degil berkumpul di perkarangan stadium sekalipun mereka tidak dibenarkan menonton perlawanan di dalam stadium Kerajaan United Kingdom telah member...
Tidak Boleh Solat Di Luar Masjid Ismail Sabri

Tidak Boleh Solat Di Luar Masjid Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 358 hits
UMNO ONLINEPUTRAJAYA Individu yang namanya tidak tersenarai dilarang untuk hadir atau menunaikan solat di luar masjid dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat kata Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Beliau berkata prosed...
Angkutan Ke Luar Daerah Boleh Lagi Upaya Tangkal Corona Amburadul

Angkutan Ke Luar Daerah Boleh Lagi Upaya Tangkal Corona Amburadul

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 256 hits
Kementerian Perhubungan kembali memberikan izin operasi untuk berbagai transportasi yang mengangkut penumpang ke luar daerah Pemberian izin ini diberikan di tengah kebijakan pelarangan mudik oleh pemerintah Kebijakan itu pun ditanggapi oleh...
Bayi Kurang Sihat Amp Mudah Sakit Ini Sebab Orang Luar Tak Boleh Sesuka Hati Menciumnya

Bayi Kurang Sihat Amp Mudah Sakit Ini Sebab Orang Luar Tak Boleh Sesuka Hati Menciumnya

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 355 hits
Setiap bayi yang dilahirkan pastinya akan menerima kunjungan ramai tetamu Pernahkah ibu ayah melihat mereka melakukan ciuman mulut pada wajah bayi kerana jatuh hati dengan kecomelan anak kecil anda yang berbau harum seperti syurga Pastinya ...
Boleh Operasi Ke Luar Kota Lagi Pengusaha Bus Nggak Jelas

Boleh Operasi Ke Luar Kota Lagi Pengusaha Bus Nggak Jelas

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 299 hits
Seluruh transportasi penumpang mulai hari ini diperbolehkan kembali untuk beroperasi ke luar daerah Pemerintah memberikan beberapa pengecualian perjalanan untuk keperluan bukan mudik Namun di lapangan peraturan ini membuat bingung operator ...
Pm Boleh Mula Joging Main Badminton Di Luar Isnin Ini

Pm Boleh Mula Joging Main Badminton Di Luar Isnin Ini

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 328 hits
PM Boleh mula joging main badminton di luar Isnin iniPerdana Menteri Muhyiddin Yassin mengumumkan bahawa bermula Isnin ini rakyat dibenarkan kembali melakukan aktiviti sukan outdoor yang tidak melibatkan sentuhan badan dan perhimpunan ramai...
Guru Dituntut Perkasa Pengajaran Dalam Talian Pm Muhyiddin

Guru Dituntut Perkasa Pengajaran Dalam Talian Pm Muhyiddin

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 251 hits
UMNO ONLINEKUALA LUMPUR Tan Sri Muhyiddin Yassin menuntut guru di negara ini supaya mendalami kemahiran pengajaran secara dalam talian dan home based learning kebiasaan baharu dalam bidang perguruan pada masa kini yang berubah ekoran penula...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Resepi Udang Berempah Kurma

The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses